Jak już rozważamy na temat hamulców zespolonych to podstawową zaletą zaworów Oerlikon jest funkcja stopniowego odhamowania, czego nie mają zawory rozrządcze Westinghouse'a i inne starego typu jak Kunze Knorr, Hildebrand Knorr . Z tym się wiąże zjawisko wyczerpalności hamulców starego typu..
Znowu zacytuję nieelegancko samego siebie: "Istotą omawianej tu modernizacji parku wagonowego było dostosowanie go do nowych wymogów UIC, które nakazywały stosowanie w wagonach kolejowych systemów hamulca, które charakteryzowały się niewyczerpalnością oraz pozwalały na stopniowe odhamowanie składu. System Westinghouse'a tych warunków nie spełniał, dlatego PKP zdecydowało się na wybór nowego systemu. Z kilku systemów zaaprobowanych przez UIC PKP wybrało Oerlikona. To zapoczątkowało długoletni proces wymiany zaworów z W na O."
Ale z jakiegoś powodu dyskusja wciąż wraca do tej nieszczęsnej tablicy "T-O".