Zazwyczaj jest tak, że jak nie ma się merytorycznych argumentów (lub ze zwyczajnego "niechcestwa" nie chce się ich przedstawić), to dokonuje się ataku personalnego... Na spokojnie przeczytaj to, co napisałem POD ostatnim zdjęciem, w poprzednim wpisie i proszę ustosunkuj się do tego, a nie sugerujesz, że piszę banialuki. To samo mógłbym napisać o Tobie... że piszesz banialuki. Ale do rzeczy, bo nie będę strzępił języka.
Mają to wspólnego, że wszystko to węglarki dwuosiowe, i skoro tamte miały O-GP, to czemuż to nie miałyby mieć O-GP także 11W modyfikowane. Oczywiście masz rację, że nie muszą, ale odwrócę Twoje pytanie, na jakiej podstawie snujesz wniosek ...że nie muszą ?. Cóż takiego wyjątkowego było w 11W, że nie dostały GP, tylko celowo blokowano przestawiacz w pozycji T ????
Modyfikowane to podobne słowo do modernizowane, przy czym modernizacja od zawsze kojarzy mi się z większymi pracami np. ingerencją w elementy konstrukcyjne wagonu, natomiast modyfikacja, z jakąś małą zmianą - np. zamontowaniem hamulca Oerlikona, w zamian za starszy model.
Ale to jedno zdjęcie - przynajmniej mi - wystarczy, abym miał wątpliwości co do tego, o czym pisałeś. Stwierdzasz, że to „późniejszy prototyp”, „rzekomy 11W”, nomen omen, co to za stwierdzenie „rzekomy”, skoro sam nie wiesz co to jest ? bo piszesz prawdopodobnie 4W z dobudowanym hamulcem... równie dobrze ja mogę napisać, prawdopodobnie 11W z grupy posiadającej O-GP. Nie chodzi jednak o samo zdjęcie, tylko bardziej o tekst w opisie typu 11W, gdzie czarno na białym stoi „pewna grupa wagonów posiada hamulec O-GP”. Jesteś pewny na 100% tego, że nie było w służbie ani jednej 11W z O-GP ?
Osobiście nie znam jakiś „przyczyn oczywistych” dlaczego to 11W nie miałyby dostać pełnego Oerlikona z GP, tylko z G, poprzez celową blokadę dźwigni przestawiacza przyspawanym płaskownikiem. Powiem więcej, skłonny byłbym uznać, że to były modyfikacje wtórne, np. „metodą gospodarczą”, pojawiające się np. w toku eksploatacji, z dziesiątek przyczyn, np. braku odpowiedniej armatury, jakiegoś uszkodzenia przestawiacza itp. Skąd wiesz, jak wagon - który obfotografowałeś od spodu (dodam, dla mnie są to bardzo interesujące zdjęcia), wyglądał w latach 70-tych ? Może to efekt przeróbki np. w latach 80-tych ? Tak więc oświeć mnie, maluczkiego, co to są te „przyczyny oczywiste” skoro inne węglarki 2-osiowe, dostawały Oerlikona z GP. Cóż takiego wyjątkowego jest w 11W, że np. wybrana grupa wagonów (jak w katalogu) nie mogły dostać GP ? Skoro jest zdjęcie węglarki, napiszę neutralnie „z tej rodziny” (notabene wyglądającej na będącą w zwykłej eksploatacji, z wyraźnymi śladami użytkowania, a nie na jakiś prototyp), gdzie jak na dłoni widać GP... Hamulec Oerlikona, bodajże od 1960 r. uznano za standard na PKP i montowano go m.in. na starszych wagonach, w tym 11W. Dlaczego to miano by celowo ograniczać jego możliwości działania właśnie w tym typie węglarek ? Oczywiście nie zaprzeczam, że niektóre wagony (a może i większość lub nawet 99 %) mogły mieć go zablokowanego w pozycji T, ale tu ...przeczytaj sobie pytania jakie zadałem na końcu poprzedniego wpisu. Niestety ograniczasz się do stwierdzenia „tak było i kropka". A może jakieś dowody na potwierdzenie tego o czym piszesz ?
Kończąc. Bez urazy Kolego, ale swoimi zdawkowymi odpowiedziami, dajesz tylko pretekst do tego aby podważać to co piszesz. Posiadasz jakieś dokumenty, na temat takiego, a nie innego montowania Oerlikonów w 11W ? Masz jakieś szczegółowsze zdjęcia wagonów z przełomu lat 60/70 ? Jesteś pewny na 100%, że to co napisano w Katalogu Wagonów Towarowych z 1973 r. (obrazując to fotografią), jest tylko i wyłącznie błędem ? W sumie to nawet nie musisz odpowiadać. To co napisałeś we wpisie wyżej, każe mi przypuszczać, że jesteś - co z przykrością muszę stwierdzić - ignorantem w stosunku do osób, które szukają odpowiedzi, być może nie mają jakiejś konkretnej dokumentacji jaką Ty posiadasz, czy tak zwyczajnie, próbują się dowiedzieć czegoś więcej, na temat, który został poruszony w ostatnich, kilku wpisach...
Nic to... Katalog kłamie, zdjęcie jest tylko prototypem, a Ty masz wyłączność na jedyną, słuszną prawdę.
Co mają wspólnego 9W, wagony poniemieckie oraz 3W i 11W? Że niby jak jeden typ ma przestawiacz "T-O", to wszystkie inne też muszą mieć? Na jakiej podstawie wysnułeś ten wniosek?
I co to są wg ciebie te "11W modyfikowane"?
Bazujesz na jednym zdjęciu z katalogu wagonów 1973r., która to publikacja zawiera sporo braków i nieścisłości. Zdjęcie rzekomej 11W to zdjęcie późniejszego prototypu. prawdopodobnie 4W z dobudowanym hamulcem.
Owszem, były 11W poddane szerszej modernizacji, ale nawet one nie dostawały hamulca osobowego, z przyczyn dość oczywistych.
Kończąc. Bez urazy Kolego, ale swoimi zdawkowymi odpowiedziami, dajesz tylko pretekst do tego aby podważać to co piszesz. Posiadasz jakieś dokumenty, na temat takiego, a nie innego montowania Oerlikonów w 11W ? Masz jakieś szczegółowsze zdjęcia wagonów z przełomu lat 60/70 ? Jesteś pewny na 100%, że to co napisano w Katalogu Wagonów Towarowych z 1973 r. (obrazując to fotografią), jest tylko i wyłącznie błędem ? W sumie to nawet nie musisz odpowiadać. To co napisałeś we wpisie wyżej, każe mi przypuszczać, że jesteś - co z przykrością muszę stwierdzić - ignorantem w stosunku do osób, które szukają odpowiedzi, być może nie mają jakiejś konkretnej dokumentacji jaką Ty posiadasz, czy tak zwyczajnie, próbują się dowiedzieć czegoś więcej, na temat, który został poruszony w ostatnich, kilku wpisach...
Nic to... Katalog kłamie, zdjęcie jest tylko prototypem, a Ty masz wyłączność na jedyną, słuszną prawdę.
Ostatnio edytowane: