Większość znanych mi przeróbek wagonów typu Görlitz78 na socjalne miała miejsce dopiero w latach 1992-1994. Były jednakże przypadki, gdzie wybrane wagony przebudowano na socjalne już wcześniej (np. obecny 63 51 99-80 042-9 'S' z Lublina, przebudowany z przedziałowego w grudniu 1987 r.).
Bardzo mi miło, że jednak rozpętała się jakaś dyskusja. Obawiałem się, że to temat na tyle niszowy, że to się nie stanie. Dzięki.
W uzupełnieniu nadmienię, iż niniejsze rozpoznanie to element przygotowań do opracowania szerszego tekstu poświęconego historii i dziejom wagonów typu Görlitz78 na PKP. W uzupełnieniu powstaje lista wszystkich 50 wyprodukowanych egzemplarzy obejmująca ich dzieje, historię i kolejne oznaczenia. Na chwilę obecną z całą pewnością udało się precyzyjnie rozpoznać 30 egzemplarzy. Sporo pracy zatem jeszcze i wcale nie jest powiedziane, że komplet zostanie rozpoznany (to wręcz może być niewykonalne). W grupie nierozpoznanych znajdziemy bowiem m.in. grupkę oryginalnych wagonów tego typu, które nigdy nie przeszły naprawy głównej, nie usunięto im zatem ogrzewania nawiewnego (jak tym które NG przeszły) i do śmierci jeździły w stanie nazwijmy to "pierwotnym". Co ciekawe kilka egzemplarzy przetrwało w taki sposób na chodzie do wczesnych lat XXI w., nie doczekawszy jednak podziału taboru pomiędzy spółki.