Witam wszystkich,
Od dłuższego czasu interesuję, się koleją, jednak do tej pory byłem biernym czytelnikiem, nie udzielającym się nigdzie w dyskusji. Jednak zwiększona w ostatnim czasie moja aktywność fotograficzna, wykazała duże rozbieżności między wiedzą książkową a współczesną nam rzeczywistością.
Dlatego też przyłączam się tutaj do dyskusji.
Na początek chciałem zaprezentować cztery polskie wagony węglarki, które zwróciły moją uwagę:
31 51 5967 050-6 PL-PKPC Eas - wybaczcie słabe zdjęcie, stanąłem sobie za blisko, wagon niedawno otrzymał oznaczenie typu 410W, które mnie bardzo zdziwiło, ale po dłuższych analizach myślę, że to po prostu czeski błąd i jest to wagon 401W, (401Wb?) niemniej oprócz oznaczenia typu, wagon i tak jest interesujący, jako wagon z otwieranymi ścianami czołowymi i tylko jedną parą drzwi bocznych na stronę.
(No chyba, że oznaczenie 410W jest tu celowe... ?)
Tor łączący PRD a PRA - 22gr18
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
84 51 5379 001-7 PL-PKPC Eanoss - wagon wpięty w mieszany skład węglarek na haku podwójnych EU07 czekoladowych z żółtym pasem. Jako jedyny był przypisany do PKP Cargo. Na prawo od słupa adres ZPNTMiU „Tabor”, co nakierowało mnie na typ 438W z jedną parą drzwi na burtę. Dalej na prawym skraju jest informacja, że wagon został wypożyczony Kolpremowi.
Czy wiadomo coś więcej o 438W w PKP Cargo? Czy to jest jeden taki rodzynek?
Kraków Prokocim PRD - 26st19
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
82 51 5305 102-4 PL-PKPC Eaos-w - jeszcze jeden z dwóch niedobitków rozpoznany przeze mnie jako 401W z pojedynczymi drzwiami oczystkowymi.
Kraków Prokocim Towarowy północna grupa torów kierunkowych - 02pa16
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
84 51 5333 700-9 PL-INKOM Eaos - I kolejna ciekawostka, której typu nie mogę odgadnąć. Buda wagonu wygląda dokładnie jak 425Wa, ale jest osadzona na 1XTa, może ktoś zna odpowiedź?
Kraków Bonarka - 03sr18
Pozdrawiam, wszystkich miłego weekendu