No właśnie - to jak i kiedy? Zdaje się, że odpowiedzi (częściowej) udziela opracowanie Krzysztofa Zintla pt. "Stan wagonów PKP w dniu 1 lipca 1936 r.", a konkretnie tabela wagonów osobowych. Znajdujemy w niej pozycję pt. polskiej budowy - drewniane, 4-osiowe, Fhx 19, Fghx 6. Chociaż stwierdzenie polskiej budowy jest tu trochę mylne, jednak wiadomo o co chodzi. Wygląda więc na to, że przed 1936 rokiem w większości wagonów zlikwidowano przedział celny, a z sześciu zrobiono wagony pocztowo-bagażowe.
https://parovoz.com/schedules/wilno1939/wilno-luninec-0801.php
czy
https://www.parovoz.com/schedules/wilno1939/lapy-turmont-707(717).php
W pociągu 801/802 wydaje się to być jakiś ex-pruski wagon bagażowy.
Załączniki
-
358,6 KB Wyświetleń: 153