• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP)

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 4 0
Jeśli mnie wzrok nie myli to pruski Pw3 Pr 11. Widzę drzwi na tyle (patrząc od strony zdjęcia).

1605801557068.png
Akurat był taki zatrudniony do "Człowieka na torze". A w "Ludziach z pociągu" była wersja z otwartym pomostem.
Dokładnie, także taki można zobaczyć z "Kolejarskie słowo" co do wagonu z otwartym pomostem to może być Pwg3 Pr 93. Wersja przeznaczona dla pociągów towarowych.
1605801788915.png
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
No to mam kolejne pytanie. W pakiecie dostałem taki wagon:

IMG_5193.JPG


Chciałbym go przemalować na PKP (powojenne) - trochę grzebałem po Internecie i Forum ale nie za bardzo udało mi się coś znaleźć. Czy ktoś mógłby potwierdzić, że ma to sens i ew. wskazać jak oznakować ?
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 4 0
Na pewno Pwg3 Pr 93, a nie Pw3 pr99? Takiego Pwg3 w KPEV nie było. A co do pomostów to pierwsze wagony bagażowe i brankardy miały pomosty, które w późniejszych wagonach zabudowywano.
Witam,

co do roku doszukam danych, co do "rocznika 99: to raczej nie tutaj szkic z 1950 roku Pwg Pr99
https://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/50-pwg-pr/html/100-535-pwg-pr99.html

Natraifłem na wagon określany Pw 3 i Pr 97
1606067498757.png
Według mnie na kolejach Pruskich wynikało dużo z wyposażenia wagonu i mógł być Pwg przerobiony na Pw i (przechodni pasażerski) bardzo szybko. Zgodze się że nie ma co rozdrabniać się na grosze.
Polecam stronę:
https://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/index.html
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 37 4
Z tego co wiem na Pwg czyli z bagażowych na brankardy przerobiono tylko wagon typu PwPosti pr 92 i to tylko w dwóch egzemplarzach. Z zamkniętym pomostem brankardy Pwg KPEV zaczęło kupować od 1899 roku.
I nie chodzi o rozdrabnianie się bo to jest pomyłka jakby pomylić parowozy Ok1 z Ok2. To jest podstawa typu wagonu.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Witam

Pozyskałem ostatnio wagon Kdnh, tak zwany promowy od Roco. Bardzo ciekawy egzemplarz. Mam zapytanie o zastosowanie tych wagonów na PKP w III epoce. Czy jeździły ono po całym kraju, czy tylko w okolicach wybrzeża. Jakie towary przewoziły i na jakich trasach. Ciekawi mnie wszystko, co dotyczy tych wagonów. Model mnie zauroczył, więc chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej o tych wagonach. W sieci bardzo mało informacji jest o wagonach promowych. Na przykład: jak działał hamulec promowy, czyli blokowanie wagonu na promie. Mile widziane zdjęcia.

pozdrawiam - Juras
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
Nie dam głowy bez pogrzebania w materiałach, ale wydaje mi się, że tzw. wagon promowy, odwzorowany w modelu Roco, był specjalnie przeznaczony do ruchu promami przez Kanał La Manche do Wlk. Brytanii - stąd mniejsza skrajnia wagonu. W ruchu promowym przez Bałtyk do Szwecji nie było potrzeby stosowania specjalnych wagonów (w Skandynawii skrajnia jest większa, niż w Polsce) i o ile wiem, kursowały i kursują tam normalne wagony, przystosowane do komunikacji promowej przez wyposażenie ich np. w uchwyty promowe, bo nie jestem pewien, czy wszystkie wagony towarowe takie uchwyty mają. A co do wykorzystania takich wagonów, jakich model oferuje Roco, to można chyba założyć, że nie było wyznaczonych rejonów, w których można je było spotkać. Sądzę, że po prostu gdy przesyłka była przeznaczona do Wlk. Brytanii, to zamawiano właściwy wagon, niezależnie od miejsca załadunku.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Chyba GBh. Czy wiadomo ile takich wagonów przejęło PKP po wojnie? I czy w ogóle takie były, a wagon ROCO jest tylko - piękną - przemalowanką?
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 37 4
Raczej Gfh, gdyż "f" oznaczało od 1928 roku dla wagonów krytych "G" jak i kłonicowych "R" wagony przeznaczone do ruchu promowego pomiędzy Niemcami a Anglią. Litera "b" zmieniła powyższe oznaczenie od roku 1948.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
Rysunek pochodzi z archiwum zakładowego. Zresztą, zachowało się ich więcej (w zasadzie wszystkich typów naprawianych w RAW Ostrowo wagonów towarowych w czasie II WŚ) i dotyczyły zmiany schematu oznaczeń z tego okresu. Nowy schemat "malowania" obowiązywał od 1943 roku.
Co do fotografii wagonu w oznaczeniu PKP - jest, tylko w całym tym stosie "papierów" nie mogę jej odszukać …
 
Reakcje
60 2 0
A czy jest jakaś możliwość dotarcia do tych rysunków ?
Chętnie bym zeskanował, aby nie 'zaginęły' w czeluściach wieków ....

I czy dobrze widzę, że na zdjęciach @Szwed1978 z 2.12 platformy są bez hamulców i bez przewodu hamulcowego (czy jak to się poprawnie nazywa ten element)?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
Chodziło mi o ten wagon Gbh na rysunku Krzysztofa Młodzikowskiego w zestawieniu z modelem ROCO. Rozumiem, że takie oznaczenie na DR uzyskał dopiero po wojnie?
http://forum.modelarstwo.info/data/attachments/113/113766-082913fc2193ddb1c7da113e056c20eb.jpg
Sprawdziłem rysunek (bo oznaczenie nie dawało mi spokoju) - seria to Gbh , rysunek datowany na maj 1944 r. (Waggonfabrik Wismar). Należy przyjąć, że wagon z takim oznaczeniem pojawił się przed zakończeniem wojny.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Świetnie. Dziękuję bardzo za zainteresowanie się tematem. Jednak z emeryckiej ciekawości będę drążył dalej. Ile tych wagonów zostało przejętych przez PKP, gdzie jeździły i do kiedy? Drugą sprawą jest model ROCO. Ma on po przeciwnej stronie budki hamulcowej uchwyty manewrowego. Nie ma natomiast stopni. Na zdjęciu z Poznania z czasów wojny, te stopnie są widoczne. Czyżby niedoróbka ROCO?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
... Drugą sprawą jest model ROCO. Ma on po przeciwnej stronie budki hamulcowej uchwyty manewrowego. Nie ma natomiast stopni. Na zdjęciu z Poznania z czasów wojny, te stopnie są widoczne. Czyżby niedoróbka ROCO?
Wychodzi, że to "niedoróbka" producenta. Stopnie dla manewrowego są w tym wagonie zupełnie inne niż te które znamy (widoczne na fotce z Poznania) - w kształcie litery "U" i odległość pomiędzy ich zewnętrznymi elementami jest największym wymiarem wagonu (2340 mm). Nawet pudło wagonu jest węższe. Zapewne ROCO w ramach oszczędności na formie ten element wyposażenia wagonu sobie odpuściło (jak i uchwyty dla spinaczy wagonów).
 

Podobne wątki