Zgadzam się z twoim widzeniem. Wygląda to tak, jakby przed wdrożeniem produkcji typu "polskiego", Lilpop wykonał serię około 30 sztuk wagonów do przewozu węgla drzewnego na bazie starych wagonów krytych. Na zdjęciu wstawionym przez ciebie widać wagon z numerem 751 028, ten ze zdjęcia poprzedniego miał nr 751 021, z kolei na stronie wcześniej katalogu jest typ "polski" z numerem 751 039 jeśli dobrze widzę. Stąd mój wniosek o partii około 30 wagonów wykonanych niejako z "potrzeby chwili".
Jest jeszcze jedno zdjęcie - z katalogu podlinkowanego kiedyś przez Generała - gdzie widać dachy czterech wagonów Sd z budkami hamulcowymi, czyli pewnie takich jak ten typ z pierwszego zdjęcia (021). Wszystkie te konstrukcje powstały najprawdopodobniej w 1930 roku, w katalogu który można datować na lata 1926/7 nie ma jeszcze śladu takich wagonów.
Natomiast jak dla mnie, największym "odkryciem" tego katalogu jest świniarka, o której do tej pory nie mieliśmy pojęcia (zresztą też wyglądająca na przeróbkę jakiegoś "austriaka")
Jest jeszcze jedno zdjęcie - z katalogu podlinkowanego kiedyś przez Generała - gdzie widać dachy czterech wagonów Sd z budkami hamulcowymi, czyli pewnie takich jak ten typ z pierwszego zdjęcia (021). Wszystkie te konstrukcje powstały najprawdopodobniej w 1930 roku, w katalogu który można datować na lata 1926/7 nie ma jeszcze śladu takich wagonów.
Natomiast jak dla mnie, największym "odkryciem" tego katalogu jest świniarka, o której do tej pory nie mieliśmy pojęcia (zresztą też wyglądająca na przeróbkę jakiegoś "austriaka")
Jakieś kilkanaście Sd zostało po kkStB, więc 30 raczej Lilpop nie zbudował.
Ten 751028 wygląda na wagon pierwotnie Austro-Węgierski [bardziej nawet MAV], nie znam takich wzmocnień w konstrukcjach niemieckich. Natomiast pierwszy 751021 zakwalifikowano jako pochodzenia saksońskiego.