• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP)

OP
OP
A

AJ

Gość
Swego czasu, poszukując informacji o wagonach pociągów pospiesznych ex. kk StB trafiłem (pewnie jak wszyscy) na czeską stronę http://www.parostroj.net . Poczytałem, pooglądałem, coś tam dla siebie z niej wyniosłem ;). Jako zupełną ciekawostkę potraktowałem wtedy umieszczony tam rysunek wagonu serii Ca z fabryki w Studence (Staudinger Waggonfabrik) z wózkami przez Czechów ładnie określanymi jako typ "Pancer" lub Ib

Ca1909 kopie.gif panzer.gif

Rysunki z podstrony http://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/vozy_Ca_1909/vozy_Ca_1909.php3
Uznałem to jako swoistą ciekawostkę, która pewnie nie wyszła poza fazę projektu. Oczywiście życie jak zwykle to zweryfikowało - nie dość że były, to jeszcze w wagonach używanych po 1918 roku na PKP

Clipboard01.jpg


Sądząc po układzie okien to wagon dawnej serii ABa, jeden z sześćdziesięciu kilku czteroosiowych wagonów klasy 1/2 przejętych od kolei cesarsko-królewskich w 1918 roku.
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Trochę to tak zabrzmiało, jakby wszystkie polskie ABa miały wózki Pancer - wiem, że nie, ale ....
Ma Pan absolutną rację Panie Adamie, wyjęte z całości mogło to tak zabrzmieć. Dlatego tak ważne jest to co kiedyś nazywano korektą, a dzisiaj mam wrażenie że zanikło...
Tak więc prostując samego siebie - znalazł się na PKP (A) przynajmniej jeden wagon wyposażony w takie wózki.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
859 9 0
Wybrałem się ostatnio na mini-urlop na północ i dotarłem m.in. do dwóch pudeł po eilzugach rodziny '30',

1.jpg 2.jpg 3.jpg
Pudło dawnego wagonu 'mixt' 2 i 3 klasy, najprawdopodobniej BC4i-30, robi za domek działkowy / 23.07.2016 / Słupsk.

4.jpg 5.jpg
Pudło wagonu 3 klasy C4i-30, zachowała się nawet tabliczka fabryczna -> LHB 1930 rok, robi za siedzibę miejscowego związku działkowców / 25.07.2016 / Działdowo.
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Wybrałem się ostatnio na mini-urlop na północ i dotarłem m.in. do dwóch pudeł po eilzugach rodziny '30'
To zostało Ci Piotrze przynajmniej jeszcze jedno ;) -> Kilka moich fotek

Na zdjęciu ładny ABa 7-051 z innym jednak wózkiem (wagon oficerski ze składu gospodarczego pociągu pancernego PP3, rok 1919)
Im dłużej patrzę na to zdjęcie, tym bardziej ten protoplasta Szwejka mnie na nim urzeka. Żebym mógł, to dałbym jeszcze ze dwie oceny :)
 

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
No to daj dobrą ocenę teraz - bo wesołek ma jeszcze jedno zdjęcie:

pp3,ABa1.jpg


A skoro już jesteśmy przy P.P.3 i wagonie ABa to jeszcze jedno zdjęcie - bo ładnie widać i austriackie cechy i polską tabliczkę oficera inspekcyjnego pociągu:

pp3,ABa2.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

AJ

Gość
Bo też nie chodziło o moje fotki (nie wszędzie człowiek da radę sam dotrzeć), a o zdjęcia wstawione przez
przemek77. Chodzi o trzeci post na tamtej stronie, gdzie oprócz radzieckiego czteroosiowego wagonu krytego znalazł się też eilzugwagen (sądząc po podwójnych drzwiach trzeciej klasy) ale z której rodziny to już da się stwierdzić chyba tylko na miejscu.
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
623 1 0
Z serwisu delcampe.net dwa zdjęcia/pocztówki z takimi składami:
POLOGNE - PKP - Environs de CRACOVIE 08.1967.jpg

Opisane - okolice Krakowa 08.1967r

POLOGNE - PKP PORONIN - Train Omnibus CHABOWKA-ZAKOPANE 08.1967.jpg

Opisane - Poronin - Train Omnibus Chabówka-Zakopane 08.1967
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.173 504 30
Jak 1967, to epoka III, co zresztą widać też po oznaczeniach wagonów (brak numeru UIC). Na temat wagonu niech się lepsi fachowcy wypowiedzą.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Miałem wtedy 1.5 roczku :) i A co do zdjęcia domyslilem się iż może to być wlasnie epIII ale wolalem upewnić się i czekac na potwierdzenie :) niemniej.... bardzo ładne zdjecie, takiej kolei już nie zobaczymy nigdy ! a szkoda :(
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Panie Piotrze, odważna odpowiedz szczególnie iż z tej perspektywy ciężko jest dostrzec czoło tego wagonu ,oba należa do Grupy30 a różnice zewnetrzne wydaje mi się były zbyt male ,ażeby z taka pewnoscia zapisać ów wagon jako 30..... ale w końcu to Pan jest ekspertem :) Ale wnętrza to chyba miały już jednakowe :)
 

Załączniki

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
859 9 0
Oczywiście proszę nie odbierać mojej uwagi jako zarzutu. Przyjrzałem się jedynie temu wagonowi i zwróciłem uwagę na tą drobną nieścisłość. Rzeczywiście czoła nie widać, ale dobrze widać uchwyty do zawieszania harmonii, które w 36ce siedziały właśnie w tej wnęce i w ujęciu bocznym były właściwie nie widoczne. Tu widać je bardzo wyraźnie, widać też odsłoniętą ramę wagonu, typową cechę 30ek, jak również niższe od 36ek okna (parapet okien w 36kach był jakieś 10-15cm niżej). To oczywiście drobnostka, ale pomyślałem że warto o niej wspomnieć. Można to porównać na poniższych zdjęciach, C4i-30 złapany w Wolsztynie w 2008 r. i C4i-36 z Chemnitz, rok 2012:

wl.jpg wl2.jpg

Detali jest oczywiście więcej, np. położenie okna przedziału ustępowego względem krawędzi - w C4i-30 jest dobre 60cm od narożnika, w C4i-36 jest około połowę bliżej. Taka ciekawostka :)
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Oczywiście proszę nie odbierać mojej uwagi jako zarzutu. Przyjrzałem się jedynie temu wagonowi i zwróciłem uwagę na tą drobną nieścisłość. Rzeczywiście czoła nie widać, ale dobrze widać uchwyty do zawieszania harmonii, które w 36ce siedziały właśnie w tej wnęce i w ujęciu bocznym były właściwie nie widoczne. Tu widać je bardzo wyraźnie, widać też odsłoniętą ramę wagonu, typową cechę 30ek, jak również niższe od 36ek okna (parapet okien w 36kach był jakieś 10-15cm niżej). To oczywiście drobnostka, ale pomyślałem że warto o niej wspomnieć. Można to porównać na poniższych zdjęciach, C4i-30 złapany w Wolsztynie w 2008 r. i C4i-36 z Chemnitz, rok 2012:

Zobacz załącznik 416739 Zobacz załącznik 416740

Detali jest oczywiście więcej, np. położenie okna przedziału ustępowego względem krawędzi - w C4i-30 jest dobre 60cm od narożnika, w C4i-36 jest około połowę bliżej. Taka ciekawostka :)
Dziekuje Panie Piotrze za naprowadzenie i tak jak już wcześniej pisałem to Pan jest expertem :) Niby detale a jakze istotne!
Panie Andrzeju świetna fotka....tylko jak ten gostek-fotograf tak szybko z pod tego mostu na tą górke się dostał :)
 

Podobne wątki