• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Bliźniaki Ty2-1049 w skali H0. Modele wykonane dla jednego klienta.
Pełna, bardzo trudna i pracochłonna konwersja obejmująca min: przebudowę silników, pomostu, skrzyni węglowej tendra, kotła wraz z orurowaniem itd.
Na pokładzie komplet polskich świateł oraz dekodery dźwiękowe ESU LokSound 5.0.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Ty2 jakich wiele czyli numer 770 w skali 1:87. Tym razem model ex mazutowy już ze standardowym tendrem wannowym.
Model niby zwykły ale bardzo pracochłonny, komplet inżektorów, wężownica z drugiej strony, instalacje kotła budowane od nowa itd.
Z ciekawych detali nietypowa blacha poddymniczna.
Na pokładzie DCC z polskimi światłami oraz dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem. Brzmi to bardzo soczyście.
DSC00334.JPG DSC00335.JPG DSC00336.JPG DSC00337.JPG DSC00338.JPG DSC00339.JPG DSC00340.JPG DSC00342.JPG DSC00343.JPG DSC00344.JPG DSC00346.JPG DSC00347.JPG DSC00348.JPG DSC00349.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Tr203-325 H0 to jeden z najtrudniejszych modeli jakie wykonywaliśmy.
Ogromna ilość detali i zakres konwersji uczynił ten model wyjątkowym wyzwaniem zarówno czasowo jak i jeśli chodzi o wkład pracy. Można powiedzieć, że taka konwersja to jak dwie zwykłe. Efekt końcowy jest jednak bardziej niż zadowalający.
Lokomotywa bazowa to włoska FS 736. Niech jednak nie zmyli was malowanie bazy. Wszystko zostało przemalowane gdyż kolory nie zgadzały się z tymi na PKP.
Model z nietypowych detali ma wiatrownice oraz podwyższenie skrzyni węglowej.
Na pokładzie DCC ze światłami PKP. Koszt konwersji to ponad 5000zł.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Oko1-26 H0 to przykład nierównej walki człowieka z materią. Model, jakim była bazowa BR78 nr. kat 50600 jest zupełnie nieprzystosowany do konwersji na Oko1. Baza kompletnie poklejona, dosłownie nierozkładalna. Instalacje łamiące się.
To wszystko sprawia, że przebudowa okazała się sporą przeprawą.

W modelu usunięto niemiecki osprzęt, nastąpiono go polskim.
Polskie lampy, instalacje elektryczne, orurowanie to jedynie ułamek prac wykonanych przy lokomotywie.
Ponad to wykonano polskie oświetlenie z DCC na pokładzie.
 

Załączniki

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ja to patrzę na te konwersję i po prostu nie mogę się nadziwić jak czysto i ładnie są one wykonane. Chirurgiczna precyzja.. Wiem coś o tym bo przerabiam sobie ST44 (m.in. otwieram żaluzje boczne) i zdaję sobie sprawę co znaczy praca z takimi detalami, a co dopiero parowóz.... szacun.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
A czego dotyczyło pytanie? Chciałeś coś konkretnego wiedzieć?
Chciałem wiedzieć, czy bazą był model Piko, czy inny, np. Fleischmann. I na to pytanie kolega @Ranger odpowiedział od razu:
A cała dalsza dyskusja nie miała sensu. Numer katalogowy bez podania producenta nic mi nie mówił, nie mam w głowie katalogu Piko ani żadnego innego. Odpowiedziałem na pytanie kolegi @Ranger i proponuję nie ciągnąć tej dyskusji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki