• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Ale to są wózki od Pt47. Pt31 oryginalnie miały wózki typu "diamont". To, że po wojnie wymieniano wózki na nowszego typu, a czasem nawet doczepiano inne tendry, to druga sprawa.
Zgadza się. Ale od pewnego momentu prawie wszystkie Pt31 je miały.
Ja w swojej ofercie nie mam Pt47 więc dla mnie to są wózki do Pt31. Być może taki skrót myślowy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
OK, napisałem to, żeby mniej znający temat koledzy nie pomyśleli, że to był typ wózka przewidziany do Pt31. A co do stwierdzenia, że "prawie wszystkie Pt31 je miały", to mam sporo zdjęć z lat 70, gdzie pod tendrem są oryginalne wózki "diamont". Ale oczywiście nie mam danych liczbowych...
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
OK, napisałem to, żeby mniej znający temat koledzy nie pomyśleli, że to był typ wózka przewidziany do Pt31. A co do stwierdzenia, że "prawie wszystkie Pt31 je miały", to mam sporo zdjęć z lat 70, gdzie pod tendrem są oryginalne wózki "diamont". Ale oczywiście nie mam danych liczbowych...
Ja za to mam zdjęcia całej floty Pt31 z Lublina i okolic, które od pewnego momentu miały tylko te wózki.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Ty2-529 to już czwarta odsłona modelu w ciekawym, kolorowym i jednocześnie bardzo trudnym malowaniu.
Tym razem model jest już wyposażony w nasze najnowsze części do parowozów. Ponad to dostał reflektory lustrzane, DCC oraz komplet polskich świateł.
Na zdjęciach wygląd ogólny modelu oraz detal, min sprężarka H11a4, wypukłe tabliczki ostrzegawcze, nowy inżektor Nathana.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Ty2-357 to druga odsłona modelu H0.
Tym razem bazą był bardzo ciężki w konwersji czarny Kriegslok.
Obecna przebudowa jest o wiele bardziej dopracowana niż pierwsze podejście z przed 5 lat.
Zastosowaliśmy wszystkie nasze najnowsze części, min. inżektory, prądnica i prasa smarna, zawór główny, sprężarka H11a4 itd.
Bardzo charakterystyczne dla tej lokomotywy są reflektory lustrzanki na wysokiej podstawce. Oczywiście i tym razem zastosowaliśmy zwierciadła w naszych lampach.
Tender z przebudowaną skrzynią węglową, dodatkowa skrzynka na wąż to jedynie ułamek wszystkich detali.
Pełne DCC z kompletem polskich świateł dopełnia już tylko końcowy efekt.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Pm2-18 H0 to czwarta odsłona modelu.
Można powiedzieć do 4 razy sztuka bo z tej odsłony jesteśmy najbardziej zadowoleni.
Oprócz standardowej przebudowy tendra, instalacji kotła, polskich reflektorów mamy tutaj parę smaczków.
Bardzo dużą zmianą jest przeniesienie sprężarki H11a4 za prawą wiatrownicę. Zastosowano również prasy smarne jednostopniowe.
Przebudowa instalacji na pomostach, deskowanie tendra i wiele innych to ułamek zmian, które należało by wymienić. Wszystko znajdziecie na zdjęciach.
Konwersja wykonana jest na naszych najnowszych częściach. części dostępne na naszej stronie www.eaos.pl
O DCC i komplecie polskich świateł nie trzeba już wspominać.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
TY43-56 H0 to ciężka lokomotywa wojenna towarowa powstała na bazie BR42 Trix. Baza dość uboga w detale więc trzeba było model nieco doposażyć.
Na uwagę zasługują matowe rury kotłowe poprowadzone niekiedy nie po kotle a w powietrzy na wspornikach - jak w oryginale.
Ogrom detali i instalacji po stronie maszynisty.
Nietypowy dla parowozów kolor przednich lamp.
Wypukłe tabliczki ostrzegawcze, pełne DCC z dźwiękiem, Polskie oświetlenie wraz z kabiną, waloryzacja kół z ultra cienkimi szprychami.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Dotychczas robiliśmy bardzo trudne konwersje ale ta pokazała, że do tego momentu byliśmy w błędzie.
Tw1-82 H0 powstała na bazie BR57.1 Brawy 57 2191.
O tym, że nie jest to dobra baza do konwersji przekonaliśmy się już podczas rozbiórki. Model był kwintesencją produkcji Brawy - wszystko poklejone na amen. Rozbiórka = destrukcja.
Ponad to model był z zasilaniem pod Marklina.

Budowa praktycznie całej instalacji kotła od nowa, usunięcie zbędnego osprzętu - przegrzewacz wraz z podstawą oraz instalacją na kotle - zespolone z kotłem. Wymiana niemieckiej sprężarki na polską H11a4, dodatnie prądnicy, budowa od postaw stopni czołownicy parowozu oraz tendra, przeniesienie reflektorów, przeniesienie skrzyń tendra oraz zbiornika powietrza.
Zakres konwersji jest tak ogromny, że można by wymieniać jeszcze dziesiątki części zmodyfikowanych lub wykonanych po podstaw.

Każdy kto zna ten model Brawy wie ile było pracy aby uzyskać poniższy efekt.

Model ma oczywiście DCC, dekoder dźwiękowy, pełne polskie oświetlenie oraz oświetlenie kabiny.

Zdjęcia podzielone są na dwie grupy. Zasadnicza część to pokazanie ogólnego wyglądu maszyny.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 10 1
Druga część to detale.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki