• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Deja vu? Niekoniecznie. Bardzo rzadko zdarza nam się, ze wykonujemy po sobie dwie takie same maszyny po sobie.
Tym razem trafiło na Pm2-18. W kolejnej odsłonie mamy nieco inne detale samego parowozu. Do tego w standardzie DCC z dźwiękiem i kompletem polskich świateł.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Kiedy malowanie parowozu trwa dłużej niż jego konwersja to wiedz, że coś się dzieje :)
Ty2-702 H0 w czwartej odsłonie to już bardzo szczegółowy i dopracowany pod kątem detali model.
Z nowości jest wykonana ręcznie instalacja pod pomostowa strony mechanika. Mnogość detali oraz bardzo skomplikowane malowanie czyni tą maszyną jedną a najtrudniejszych w naszej ofercie.
Na pokładzie już w standardowo dekoder dźwiękowy i komplet świateł parowozowych.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Ty2-1086 H0 to ciekawy parowóz ze względu na malowanie jak i parę istotnych detali takich jak płaskie nadkola przedniego wózka, skrzynia węglowa tendra z płaskimi ścianami, szare przednie reflektory czy w końcu obustronnie wykonana ręcznie instalacja pomostu. W standardzie DCC z dźwiękiem oraz polskimi światłami.
 

Załączniki

aquirlan

Użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
32 0 0
Ty2-1086 H0 to ciekawy parowóz ze względu na malowanie jak i parę istotnych detali takich jak płaskie nadkola przedniego wózka, skrzynia węglowa tendra z płaskimi ścianami, szare przednie reflektory czy w końcu obustronnie wykonana ręcznie instalacja pomostu. W standardzie DCC z dźwiękiem oraz polskimi światłami.
Wiedziałem, że w końcu mój ulubieniec będzie miał odzwiercielenie w modelu i teraz mogę tylko żałować, że ten nie jest mój! Ekstra sprawa, zazdroszczę nowemu właścicielowi.

Jedynie krój litery "y" na tabliczce i drzwiach dymnicy powinien być inny (mam te tabliczki w awatarze na forumTT :D)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Piękny model -gratuluję. (y)
Zapewne właściciel modelu tak chciał aby wyglądał jak na zdjęciach, ale oprócz tego co napisał kol. @aquirlan ja zwróciłem uwagę na numer na tendrze . Chyba powinien być inny - ale to tylko drobnostka.
Piękna konwersja :)
Pozdrawiam
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Dziękuję ale z tym numerem ośmielę się nie zgodzić. Fotka dostępna w internecie.
Konrad zgadza się. Ja odniosłem się do zdjęcia modelu a na nim o ile zdołałem odczytać jest przydział DOKP Kraków , Par. Kraków Płaszów.
Po zdjęciu modelu ( a właściwie po lampach ) model pokazuje parowóz z okresu 29.08.1969r - 12.01.1971r kiedy był na stanie parowozowni krakowskiej. O ile taki jest zapis przydziału na budce maszynisty :niepewny:. Tender serii 32D43 z numerem 220 parowóz otrzymał w roku 1990 kiedy to był na stanie w Wolsztynie. I tak z tym tendrem doczekał swojego końca jako "grzejka" w lok. Leszno.
Tak więc przestawione zdjęcie pokazuje Ty2 z przydziałem wolsztyńskim.
Jeszcze dodam, że ten parowóz był na stanie w Krakowie dwa razy. Pierwszy jego przydział obejmował okres 26.10.1947r - 12.09.1951r.
Jak już pisałem wcześniej - model piękny a właściciel taki chciał mieć a moja uwaga miała na celu poprawność historycznego zestawienia z tendrem.
Konrad jeżeli uważasz , że to zaśmieca Twój wątek wpis usunę.
Pozdrawiam serdecznie
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Kiedy po 5 generacji Ty2-1049 H0 myśleliśmy, że daliśmy z siebie wszystko...
Przyszła 6 generacja i wpadliśmy na pomysł przebudowy silników. Koncepcja weszła do realizacji i okazało się, że był to dopiero początek przebudowy wszystkiego dookoła silników.

Sam model był już kiedyś poddany konwersji, która nie skończyła się zbyt dobrze. Tutaj mała uwaga, do pomalowania wersji DR na PKP warto rozebrać parowóz :)

Zakres przebudowy jest tak ogromny, że warto wziąć model bazowy BR52 i porównać go z modelem Ty2-1049.

Na pokładzie klasycznie już pełne DCC z dźwiękiem oraz polskimi światłami.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Ty43-126 H0 to druga odsłona tego parowozu od UMF.
Lokomotywa tym razem została przebudowana bez żadnych kompromisów. Całe instalacje wraz z poręczami zostały wykonane od podstaw.
Na poczet tej konwersji powstały również nowe części tj płaskie drzwi dymnicy do Ty43 oraz podwyższenie komina.
Model ma pełne polskie oświetlenie wraz z kabiną oraz już w standardzie DCC z dźwiękiem oraz największym możliwym głośnikiem umieszczonym w kotle a nie jak to przewidział producent tj w podłodze tendra.
Parowóz ma parę smaczków niewidocznych na pierwszy rzut oka tj przywróconą strukturę drzwi kabiny maszynisty oraz filigranowe poręcze. Oryginalnie wszystko było jedną częścią z kabiną a wewnętrzna poręcz zlewała się z drzwiami.
Na prośbę klienta model ma również usunięte mechanizmy KKS a w to miejsce wstawione sprzęgi Weinerta.
 

Załączniki

JSz

Użytkownik
Reakcje
132 0 0
Ty43-126 H0 to druga odsłona tego parowozu od UMF.
Lokomotywa tym razem została przebudowana bez żadnych kompromisów. Całe instalacje wraz z poręczami zostały wykonane od podstaw.
Na poczet tej konwersji powstały również nowe części tj płaskie drzwi dymnicy do Ty43 oraz podwyższenie komina.
Model ma pełne polskie oświetlenie wraz z kabiną oraz już w standardzie DCC z dźwiękiem oraz największym możliwym głośnikiem umieszczonym w kotle a nie jak to przewidział producent tj w podłodze tendra.
Parowóz ma parę smaczków niewidocznych na pierwszy rzut oka tj przywróconą strukturę drzwi kabiny maszynisty oraz filigranowe poręcze. Oryginalnie wszystko było jedną częścią z kabiną a wewnętrzna poręcz zlewała się z drzwiami.
Na prośbę klienta model ma również usunięte mechanizmy KKS a w to miejsce wstawione sprzęgi Weinerta.
Model przepiękny, ale przyglądając się jego zdjęciom, odnoszę nieodparte wrażenie jakoby rama parowozu nad osią toczną wraz czołownicą pięła się ku górze. Wygląda to ta jakby parowóz niegdyś zaliczył solidne zderzenie czołowe lub najechanie na jakąś przeszkodę.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Model przepiękny, ale przyglądając się jego zdjęciom, odnoszę nieodparte wrażenie jakoby rama parowozu nad osią toczną wraz czołownicą pięła się ku górze. Wygląda to ta jakby parowóz niegdyś zaliczył solidne zderzenie czołowe lub najechanie na jakąś przeszkodę.
To tylko takie wrażenie. Trix ma dość wysoko zawieszony ten pomost nad wózkiem. Do tego efekt poteguje usunięcie KKS oraz dość sporo cofnięty wózek w tej konstrukcji.

Poszukaj poprzedniej konwersji Ty43-126. Jest to samo.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki