• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa TORCINEK II

OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
Po baaaardzo głębokich przemyśleniach i analizach ruchu, zdecydowałem się, że

- wszędzie będą semafory i tarcze manewrowe
- wszystkie rozjazdy i semafory będą sterowane centralnie z nastawni.

TORCINEK 16C.sygn z.jpg

Chciałbym zamknąć tę kwestię, więc prosiłbym o ostateczną weryfikację (BEZ DRASTYCZNYCH ZMIAN) - bardziej chodzi o opis semaforów i tarcz.


Dekoracja też jeszcze ulegnie zmianom.
@Tomasz Sauer prawdopodobnie zostanie plac, bo chyba na planie te perony pks zrobiłem za małe.
Muszę to w weekend poprzymierzać.
Plac będzie oddzielony od drogi szpalerem wysokich drzew i chyba płotem.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.876 92 4
Po baaaardzo głębokich przemyśleniach i analizach ruchu, zdecydowałem się, że

- wszędzie będą semafory i tarcze manewrowe
- wszystkie rozjazdy i semafory będą sterowane centralnie z nastawni.

Zobacz załącznik 1032158
Chciałbym zamknąć tę kwestię, więc prosiłbym o ostateczną weryfikację (BEZ DRASTYCZNYCH ZMIAN) - bardziej chodzi o opis semaforów i tarcz.


Dekoracja też jeszcze ulegnie zmianom.
@Tomasz Sauer prawdopodobnie zostanie plac, bo chyba na planie te perony pks zrobiłem za małe.
Muszę to w weekend poprzymierzać.
Plac będzie oddzielony od drogi szpalerem wysokich drzew i chyba płotem.
Jak zostawisz plac nic się nie stanie, przyjdzie inny pomysł to plac szybko można zapełnić.
Ogólnie super, mi się podoba i jak przyjdzie Ci ochota to rozwojowy, choćby ze względu na mnogość sygnalizacji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.717 522 30
Chciałbym zamknąć tę kwestię, więc prosiłbym o ostateczną weryfikację (BEZ DRASTYCZNYCH ZMIAN) - bardziej chodzi o opis semaforów i tarcz.
Tak się niestety, nie da. Proszę (1) ponumerować tory (będzie łatwiej dyskutować, (2) określić, na które tory mają być przyjmowane pociągi ze szlaku, Jak na razie to tylko tor 1 (na wprost ze szlaku) spełnia warunek, bo ma semafor z czerwonym światłem. W takiej sytuacji po wjeździe pociągu na ten tor, następny będzie można przyjąć dopiero po przestawieniu tego pierwszego na inny tor - trochę bez sensu. Należałoby dodać semafory z czerwonym światłem (i ew. białym do manewrów na jeden lub oba pozostałe tory, przy których są semafory wyjazdowe. Opis to sprawa drugorzędna.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
Tory już numerowaliśmy.

TORCINEK 16C.sygn z.jpg


Pociągi będą przyjmowane na tor 1 (przy peronie 2 - na wprost ze szlaku), oraz (w szczycie) na tor 2 (przy dworcu).
Na tor 3 pociągi będą przetaczane (by nie blokować torów 1 i 2) i z niego będą odjeżdżać. To już też omawialiśmy.

Czyli na torze 2 (przy dworcu) dać też semafor zaporowy z białym i czerwonym, czy wystarczy W4?

Ruch na stacji będzie średni/ średnio duży - zależnie od pory.
Największy ruch będzie rano i wieczorem, kiedy będą odjeżdżać i przyjeżdżać pociągi dalekobieżne.
 
Ostatnio edytowane:

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.876 92 4
Tory już numerowaliśmy.

Zobacz załącznik 1032182

Pociągi będą przyjmowane na tor 1 (przy peronie 2 - na wprost ze szlaku), oraz (w szczycie) na tor 2 (przy dworcu).
Na tor 3 pociągi będą przetaczane (by nie blokować torów 1 i 2) i z niego będą odjeżdżać. To już też omawialiśmy.

Czyli na torze 2 (przy dworcu) dać też semafor zaporowy z białym i czerwonym, czy wystarczy W4?

Ruch na stacji będzie średni/ średnio duży - zależnie od pory.
Największy ruch będzie rano i wieczorem, kiedy będą odjeżdżać i przyjeżdżać pociągi dalekobieżne.
Jeszcze trochę i będziesz miał więcej semaforów niż na stacji w St. Moritz, gdzie na godzinę przyjmuje się 4-5 pociągów i tyle samo odprawia, torów jest kilka razy więcej i na okrągło odbywają się manewry.
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.536 34 1
Po baaaardzo głębokich przemyśleniach i analizach ruchu, zdecydowałem się, że

- wszędzie będą semafory i tarcze manewrowe
- wszystkie rozjazdy i semafory będą sterowane centralnie z nastawni.

Zobacz załącznik 1032158
Chciałbym zamknąć tę kwestię, więc prosiłbym o ostateczną weryfikację (BEZ DRASTYCZNYCH ZMIAN) - bardziej chodzi o opis semaforów i tarcz.


Dekoracja też jeszcze ulegnie zmianom.
@Tomasz Sauer prawdopodobnie zostanie plac, bo chyba na planie te perony pks zrobiłem za małe.
Muszę to w weekend poprzymierzać.
Plac będzie oddzielony od drogi szpalerem wysokich drzew i chyba płotem.
Tm11 zamień na semafor zaporowym Fm, Semafor zaporowym Fm2 (skąd ta dwójka?) zamień na Gm.. To podstawa zmian. Jak Twój Urząd Marszałkowski zakupi szynobus, to rozważysz umieszczenie jednokomorowego semafora zaporowego H na końcu toru trzeciego. W4 niepotrzebne.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
To teraz porównanie opisu semaforów i tarcz:

Torcinek
TORCINEK 16C.sygn zmn.jpg

Krynica-Zdrój

Krynica2019.png


Czy jest OK, czy coś zmieniamy jeszcze?

Przypominam, stacja będzie niezelektryfikowana.
Nawet jeśli gościnnie jakieś SZT przyjedzie, to wjedzie na tor 1 lub 2.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.717 522 30
Ja już się przy swoim zdaniu upierać nie będę, dodam tylko, że przy oznaczaniu sygnalizatorów zawsze zostawia się rezerwę na ew. nowe w przyszłości. Semafory w lewej głowicy powinny się zaczynać od litery H (F i G zostawione na zapas), a Tm numeruje się od kolejnej dziesiątki, więc zamiast Tm4 powinna być Tm11 - tak jest w Krynicy: są tylko dwie Tm, o numerach 1 i 11.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
Czyli tam, gdzie mam semafory zaporowe Fm i Gm, powinny mieć oznaczenia kolejno Hm i Im, a tarcza Tm4 na Tm11. Dobrze zrozumiałem?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.717 522 30
Tak. Zamiast I lepiej będzie J. Nie używa się jednocześnie I i J, bo łatwo o pomyłkę (jak z tym maszynistą-instruktorem na Pm2-21: MI czy MJ? ;)).
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
Mam nadzieję, że w tej sprawie to ostatnia poprawka :)
TORCINEK 16C.sygn zmn.jpg


Nastąpiły też zmiany w zagospodarowaniu terenu.
1. Dworzec będzie inny, niż wybrałem. Musiałem zmienić priorytety - "zabawka", czy amorki w aucie, którym dojeżdżam do pracy.....by zarabiać na "zabawki" ;) To co miałem zamówione musiałem odmówić. Międzyczas zaowocował inną koncepcją.
Ale na ostateczny wybór dworca mam jeszcze czas.
2. Wróciłem do pierwszych planów, gdzie wykorzystam podłużny budynek od A&S jako toalety i prysznice dla "wczasów wagonowych".
3. Będzie mini-noclegownia dla drużyn konduktorskich i maszynistów, którzy będą stacjonować tam w czasie przerw w pracy (Ci co przyjadą rano i wyjeżdżają wieczorem będą zmieniać tych, co przyjadą wieczorem, a będą wyjeżdżać rano). Jak będzie to wyglądać, nie wiem, jeszcze mam czas.

TORCINEK 16C.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
W międzyczasie wybrałem budynek dla dworca PKS. Co sądzicie? :)


kibri-18907.jpg




I jeszcze jedna zmiana : LOKALIZACJA

Torcinek będzie stacją niezelektryfikowaną, a całe Beskidy są pod drutem.
To i tak jest stacja fikcyjna, więc może "powędrować" w opolskie.
Dlaczego tam? Bo mieszkam obecnie w tym województwie i np. Głuchołazy nie były i nie są pod drutem, więc ....
Torcinek będzie "zamiast" Głuchołaz :)

Lokalizacja.jpg
 
Ostatnio edytowane:

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
91 7 0
W międzyczasie wybrałem budynek dla dworca PKS. Co sądzicie? :)


Zobacz załącznik 1035063



I jeszcze jedna zmiana : LOKALIZACJA

Torcinek będzie stacją niezelektryfikowaną, a całe Beskidy są pod drutem.
To i tak jest stacja fikcyjna, więc może "powędrować" w opolskie.
Dlaczego tam? Bo mieszkam obecnie w tym województwie i np. Głuchołazy nie były i nie są pod drutem, więc ....
Torcinek będzie "zamiast" Głuchołaz :)

Zobacz załącznik 1035064
Jak mam być szczery, to pierwsze moje skojarzenie, że to jest piekarnia. ;)
Chyba ten komin zrobił robote.
 
Reakcje
1.138 4 1
Chyba przez ten szary kolor mi też to bardziej przypomina jakiś magazyn lub budynek gospodarczy. Mało "dworcowy" ten budynek :) Możliwe, że miał przypominać pawilony dworcowe, ale jakbyś go zostawił jako magazyn to by się nic nie stało, a jak masz go zrobić na dworzec to trzymam kciuki :D
Pewnie jeszcze planujesz umieścić nazwę dworca na budynku, czy czasem tam za mało miejsca nie będzie nad drzwiami?
Co Cię podkusiło na ten typ budynku?
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.716 51 5
Oryginalnie, wg producenta, to "klub sportowy" :)

Co mnie podkusiło? Przeglądałem różne dworce autobusowe i budynki są naprawdę różne.
U mnie będzie po rewitalizacji stacji, także dworzec pks uległ, stary budynek został zburzony, bo się ledwo trzymał.
Dlaczego taki mały budynek? A po co większy, gdy większość przewozów przejęła kolej.

Tak mi się skojarzył z latami 90tymi.....
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 2
Współcześnie to więszkość dworców PKS to się "rewitalizuje" tak, że w miejscu budynku dworca deweloper stawia jebitną galerię handlową, a dla pasażerów zostawia się małe wiaty :p

Aaa, i obowiązkowo wyjście z przystanków do miasta jedynie przez teren tej galerii :D
 

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
91 7 0
Współcześnie to więszkość dworców PKS to się "rewitalizuje" tak, że w miejscu budynku dworca deweloper stawia jebitną galerię handlową, a dla pasażerów zostawia się małe wiaty :p

Aaa, i obowiązkowo wyjście z przystanków do miasta jedynie przez teren tej galerii :D
Dworzec PKS we Wrocławiu jest cudownym przykładem tego co napisałeś :)
Na szczęście Główny PKP jeszcze nie odważyli się sprofanować doszczętnie.