• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny TILLIG - modele wagonów chłodni typu 5L/2 i 202L

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.674 35 0
A ja cierpliwie czekałem ... Czekałem aż sam Autor, w wątku dotyczącym chłodni zamieści fotki swoich prac. Ponieważ się nie doczekałem - zamieszczam sam ... ;) Mam nadzieję, że mi "głowy nie urwie" ...
Absolutnie nie miał bym pomysłu na urywanie głowy :). Przyznam się, że nie pomyślałem nawet o wklejeniu. Nie chciałem zaśmiecać wątku merytorycznego swoimi wagonami.
Może coś odpisze kolega @xxx
Już piszę co i jak robiłem w tym moim temacie-grajdołku.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
W końcu trafiła tez na mój warsztat. Poręcze wymienione na metalowe. Oryginały popękały od najmniejszego trącania pędzelkiem w trakcie waloryzacji. Oryginalne otwory nawiercone w wagonie są za blisko, co powoduje koncentracje naprężeń w połowie długości poręczy. Przy kolejnym wagonie może pokusiłbym się o ich próbę demontażu, ale efekt mógłby być w zasadzie podobny.
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.593 9 0
Errata dowpisu.
Wg najnowszych informacji dystrybutora, firmy AMC, model wagonu sypialnego Görlitz 77 będzie posiadał inny numer inwentarzowy, przydział i datę rewizji (dane pozostałych dwóch modeli chłodni pozostają bez zmian).
Poniżej najnowsze dane:

Numer inwentarzowy: 52 51 70-80 011-0
Stacja Gdynia
Rewizja: 28.02.14 Mińsk Mazowiecki

oraz rysunki poglądowe modeli:

Tillig 506005
Zobacz załącznik 992252

Tillig 506006
Zobacz załącznik 992253

Tillig 506007
Zobacz załącznik 992254


Ps. Miejmy nadzieje, że zaprezentowane rysunki modeli będą już wersją ostateczną.

Źródło: amcwroclaw.pl
Witam.
Do powyższego wpisu należy dodać istotną informację - modele chłodni mają ukazać się na wyłączne zamówienie AMC (nie będą w katalogu TILLIG-a). Aby modele zostały wyprodukowane, musi znaleźć się odpowiednia ilość chętnych klientów. Stąd prośba do potencjalnych chętnych na zakup modeli osób, o potwierdzenie/zamówienie takiego modelu u "swojego" sprzedawcy.
Sądzę, że nie muszę pisać o autentyczności planowanych modeli - chłodnia z Dessau byłaby trzecią wersją eksploatowanych w Polsce wagonów izotermicznych (i mam nadzieją, że nie ostatnią ... ;) ), natomiast projekty oznaczeń wagonów wykonał Krzysztof Koj, co również gwarantuje ich poprawność i autentyczność.

Myślę, że znajdzie się odpowiednia ilość osób chętnych do powiększenia swoich kolekcji o kolejne modele "lodówek" ... :)
Pozdrawiam.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
482 69 32
Z całą pewnością chętnych będzie wielu, jak na przykład ja na epokę IV tj .Tillig 506007. Z reguły, kupuję w różnych miejscach i szczerze powiedziawszy nie mam SWOJEGO sklepu w którym mógłbym zamówić ten model. Co w takim przypadku ? Czy producent przewiduje wypuszczenie ściśle limitowanej edycji co do jednego egzemplarza ? Jeśli jest przewidziany jakiś nadprogramowy wypust, to w jakiej ilości ? A może tu można złożyć zamówienie ?
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.593 9 0
... Z reguły, kupuję w różnych miejscach i szczerze powiedziawszy nie mam SWOJEGO sklepu w którym mógłbym zamówić ten model. Co w takim przypadku ? Czy producent przewiduje wypuszczenie ściśle limitowanej edycji co do jednego egzemplarza ? Jeśli jest przewidziany jakiś nadprogramowy wypust, to w jakiej ilości ? A może tu można złożyć zamówienie ?
Zamówienie/potwierdzenie chęci zakupu można złożyć w samym AMC - bo również prowadzi sprzedaż detaliczną.

Ta edycja modeli ma być wyprodukowana na zamówienie AMC. Minimalna ilość którą AMC musi zamówić - to 300 szt. (z każdego planowanego modelu). Jeśli nie zostanie zadeklarowana chęć zakupu odpowiedniej ilości modeli (sądzę, że od 200 wzwyż) - to najzwyczajniej nie będzie zamówiony.

Jest więc szansa na pojawienie się w przyszłym roku kolejnego modelu wagonu chłodni - oby tylko znalazła się odpowiednia ilość chętnych.
Można również cierpliwie czekać aż TILLIG "zlituje się" i zamieści taką wersję chłodni w swoim programie produkcyjnym - tylko nie wiadomo w którym roku by to nastąpiło ...
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.593 9 0
... Jest więc szansa na pojawienie się w przyszłym roku kolejnego modelu wagonu chłodni ...
No i minął rok ... ;) Wczoraj dojechały modele chłodni i obecnie trwa ich wysyłka do sklepów.

Tym samym, moja skromna kolekcja wagonów izotermicznych eksploatowanych/budowanych w Polsce wzbogaci się o kolejną odmianę/wersję - wagon zbudowany w Dessau. Teraz będę cierpliwie oczekiwał ostatniej brakującej wersji wagonu (pomijając wagony prototypowe budowane w pojedynczych egzemplarzach) - chłodni 14-sto ryflowej. Może Tillig się zlituje ... :)
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
Tym samym, moja skromna kolekcja wagonów izotermicznych eksploatowanych/budowanych w Polsce wzbogaci się o kolejną odmianę/wersję - wagon zbudowany w Dessau. Teraz będę cierpliwie oczekiwał ostatniej brakującej wersji wagonu (pomijając wagony prototypowe budowane w pojedynczych egzemplarzach) - chłodni 14-sto ryflowej. Może Tillig się zlituje ... :)
A co z 4-osiowymi chłodniami MK4, również z Dessau, ze spalinowym zespołem prądotwórczym, które w niewielkiej liczbie sprowadzono z NRD?

W 1966 sprowadzono pierwszą partię 6 szt. wagonów czteroosiowych ze spalinowym zespołem prądotwórczym. PKP eksploatowały je testowo. Znalazłem stary wątek na ich temat. Później w latach 80-tych sprowadzono 6 krótkich składów, do obłsugi eksportu do ZSRR, niestety jeździły tylko do 1989.

Wygląda, że to kwestia zmiany oznaczeń modelu DR, który Tillig już posiada?
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 5 2
Różnica dotyczy wyłącznie wersji chłodni z Dessau. Skrzydła drzwi osadzone na trzech (a nie na dwóch) zawiasach. Pojawiły się też termometry.
Modele chłodni z Dessau już się pojawiły?

A co z 4-osiowymi chłodniami MK4, również z Dessau, ze spalinowym zespołem prądotwórczym, które w niewielkiej liczbie sprowadzono z NRD?

W 1966 sprowadzono pierwszą partię 6 szt. wagonów czteroosiowych ze spalinowym zespołem prądotwórczym. PKP eksploatowały je testowo. Znalazłem stary wątek na ich temat. Później w latach 80-tych sprowadzono 6 krótkich składów, do obłsugi eksportu do ZSRR, niestety jeździły tylko do 1989.

Wygląda, że to kwestia zmiany oznaczeń modelu DR, który Tillig już posiada?
Tillig posiada bazę pod te "Hortexy"
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 120
Tabor 9
Tabor 10
Tabor 29
Tabor 10

Podobne wątki