• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor polski, amerykański, budowy i przebudowy

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Mały odpoczynek od dekapoda L&NE. W ten weekend byłem na jarmarku kolejek i trafił mi się...dekapod, ale Pennsylvania Railroad I1, czyli tzw. "Hipopotam". Parowóz starej produkcji Penn Line jeszcze długo przed moim przyjściem na świat.
20230225_175829.jpg
20230225_175543.jpg
20230225_175516.jpg
20230225_175458.jpg
20230225_175442.jpg

Udało mi się wyprosić sam parowóz bez tendra, ponieważ Penn Line dawał do nich zwykły tender czteroosiowy, lub długodystansowy z niepoprawnymi wózkami. Jak widać ktoś dodał tzw. Detail kit, czyli dostępny do tych parowozów woreczek z detalami firmy Bowser. Penn Line ewentualnie zakończyła działalność i wszystkie wypraski zakupiła firma Johny English-znana lepiej jako Bowser. Bowser przez wiele lat produkował te parowozy i inne byłej firmy Penn Line, zarówno w formie "kitu", jak i gotowe do jazdy. Widać kto kolwieg miał ostatnio w rękach parowóz, nie wiedział za bardzo co robi ponieważ nawet wiązary były górą do dołu. Reszta mechanizmu nawrotniczego jest w woreczku i ewentualnie będę zakładał. Po poprawie wiązarów podpiąłem tender czteroosiowy który mam z innego parowozu. Troszkę czyszczenia, naolejenia i parowóz idzie nawet dobrze.
20230225_222847.jpg
20230225_222717.jpg
20230225_222658.jpg
ten tymczasowy tender pasuje bardziej do maszyn pasażerskich K4 i towarowych L1, ale kilka Hipciów z nimi jeździło. Na innym stoisku był jedyny na całym jarmarku tender długodystansowy ośmioosiowy, ale nie zdążyłem wczoraj przed zamknięciem. Dzisiaj za tem podjechałem z powrotem i mam tender. Taki wygląd I1 podoba mi się najbardziej:
prr1753.jpg

Zdięcie z tej strony: https://www.railarchive.net/randomsteam/prr1753.htm
Tender był pomalowany bardzo kiepsko i jeszcze oznakowany napisami Baltimore and Ohio, czyli fantazja. Jeszcze dzisiaj zmyłem lakierowanie i przygotowałem do ponownego malowania.
20230226_200218.jpg
20230226_200210.jpg
20230226_200203.jpg

Na tendrze też muszę uzupełnić jeszcze kilka detali przed malowaniem.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Dzisiaj uzupełnianie tendra ośmioosiowego w detale. Dodałem skośną blachę z tyłu skrzyni węglowej, od razu poprawiłem i przylutowałem drabinkę z pokładu skrzyni wodnej do blachy. Poprawiłem także drabinę z tyłu tendra którą kierownik wchodził do tylnej budy na tendrze.
20230228_204636.jpg
20230228_204627.jpg
20230228_204614.jpg
20230228_204605.jpg

Od razu zalutowałem otwór który ktoś wywiercił na tylną lampę w ścianie czołowej jako że te tendry takiej nia miały. Po wszystkim jeszcze raz obmyłem i sprejem dałem podkład samochodowy.
20230228_205324.jpg
20230228_205314.jpg
20230228_205308.jpg

Tender na razie sobie schnie przy kaloryferze.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Jeszcze późno wieczorem prysnąłem czarnym satynem skoro spray i tender był ciepły:
20230228_215426.jpg
20230228_215438.jpg
20230228_215446.jpg
20230228_215459.jpg
20230228_215514.jpg

Na boki tendra próbowałem na gładko, za tem nie będę chyba musiał dawać "hi-gloss" pod kalki.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Dzisiaj czas na portret chociaż przy parowozie jeszcze trochę pracy zostało:
20230301_183212.jpg
20230301_183129.jpg
20230301_183022.jpg
20230301_182925.jpg
20230301_182850.jpg
20230301_182827.jpg

Na tendrze brakuje jeszcze kilka detali i kalki. Parowóz podłączony elektrycznie do tendra i jeździ. Jak to w tych starszych modelach robili, jedna strona parowozu i przeciwna strona tendra pobiera prąd.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Jeszcze taki filmik z jazdy. Jak widać moje torowisko potrzebuje jeszcze doprawy. Ale większość tych nagłych zatrzymań w tych samych miejscach spowodowana jest zwarciem, kiedy na łuku dach parowozu dotyka na moment tender. Łuk mam szeroki ale parowóz z tendrem jest złączony jak w realu. Jedynym wyjściem jest zaokrąglenie kanta dachu pilniczkiem. Według zdjęć dach i tak powinien być w tych miejscach zaokrąglony.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Zimno, deszczowo i czasami s£onecznie na dworzu, za tem dalsza praca na dekapodzie F1. Kilka tygodni temu podczas jednym z moich wypadów dosta£em stary kocio£ z mosiâdzu. Przylutowane do tego by£y pomosty z p£yty diamentowej. Te za tem uzy£em do projektu:
20230311_114711-1.jpg
20230311_114757-1.jpg
20230311_114837-1.jpg

Wczoraj robota nad tymi i najbardziej pracoch£onne okaza£y siê drabinki:
20230311_184924-1.jpg
20230311_201523-1.jpg

Przymiarki i dzisiaj odpowiednio dopasowane i przylutowane do kot£a:
20230312_133451-1.jpg

Bêdê musia£ zbudowaç nowâ belkê czo£owâ jako ze obecna nie wyglâda tak jak powinna, jest tez za wâska co widaç przez wystajâce drabinki.
20230312_133512-1.jpg
20230312_133538-1.jpg
20230312_133738-1.jpg
20230312_133750-1.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Jako ze szedłem jeszcze pewną parą na weekend, zlutowałem jeszcze zbieralnik pary. Ten od razu przylutowałem do kotła:
20230312_175307-1.jpg
20230312_175314-1.jpg
20230312_175359-1.jpg
20230313_165438-1.jpg

Ten wybiłem z jednego kawałka blachy, ale piasecznice trzeba będzie zlutować z kilku kawałków, cdn.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Dzisiaj robienie nowego "pilota", czyli po amerykañsku belki zderzakowej.:
20230319_103326-1.jpg

Jedyna czê$ç jakâ mia£em gotowâ to odlew mocowania sprzêgu.
20230319_112240-1.jpg

Postanowi£em takze zrobiç wczesnâ wersje numeru 401 lub 402, jako ze podoba mi siê wyglâd z tym p£ugiem. I tu jest problem poniewaz znalaz£em bardzo ma£o zdjêç tych wcze$niejszych maszyn przed wojnâ.
20221112_143114.jpg

Tu obie maszyny nied£ugo po dostawie z Baldwina. Wszystkie powojenne zdjêcia maszyn tych jak i numerów 403 i 404 przedstawiajâ drewnianie stopnie przez ca£â d£ugo$ç. Stopnie na tym zdjêciu sâ jak w maszynach dostarczonych do Western Maryland. Kierujâc siê za tem nieco rysunkiem maszyny WM narysowa£em ten p£ug na oko i wyciâ£em z mosiâdzu:
20230319_121937-1.jpg
20230319_131125-1.jpg

Tu juz po lutowaniu:
20230319_134325-1.jpg
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Przez ostatnie kilka miesięcy robota w garażu; sufit, ściany, gładzenie i malowanie. Dopiero dzisiaj malowanie skończone na razie. Za tem na szybko zrobiłem zmianę piasecznicy na kotle parowozu L1. Po starciu i wygładzeniu kotła nawierciłem otwór pod nową piasecznicę w odpowiednim miejscu i wkleiłem tą zakupioną jakiś czas temu;
20230723_185821-1.jpg
20230723_185903-1.jpg

Parowozy L1 i K4 posiadały takie same kotły w realu, jednak główna widoczna różnica to lokalizacja piasecznicy w obu lokomotywach. Penn Line która oryginalnie wykonywała odlewy kotłów w modelu, zrobiła jedynie wersje dla pssażerskiego K4. Taką też wersje dostawały inne modele; L1 oraz I1. Na prawdziwych parowozach L1 piasecznica była na pierwszej części kotła zaraz za dymnicą.
20230619_175552-1.jpg
Dzwon był za piasecznicą na następnej części kotła.
20230723_185910-1.jpg
20230723_185934-1.jpg

Będę jeszcze musiał spilnikować pozostałe imitacje rur do piasku i założyć nowe tam gdzie trzeba.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
407 1 0
Dzisiaj czas na portret chociaż przy parowozie jeszcze trochę pracy zostało: Zobacz załącznik 956936
Na tendrze brakuje jeszcze kilka detali i kalki. Parowóz podłączony elektrycznie do tendra i jeździ. Jak to w tych starszych modelach robili, jedna strona parowozu i przeciwna strona tendra pobiera prąd.
Masz może więcej zdjęć tego conrailowskiego elektrowozu? Pamiętam jeszcze początek relacji i rzeźbienie kabiny.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Masz może więcej zdjęć tego conrailowskiego elektrowozu? Pamiętam jeszcze początek relacji i rzeźbienie kabiny.
Chodzi o ten ostatni eksperymentalny? Nic z nim przez kilka miesięcy nie robiłem. Tak jak ostatnie zdjęcia przedstawiają, tak narazie został. Niestety dopiero teraz znowu powracam do rzezbienia bo garaż był robiony. Oryginał był jedynym w swoim rodzaju i faktycznie nigdy nie należał do Conrail
EMD GM6C 1975 a frclr.jpg

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=3740031
W wikipedii jest kilka błędów w opisie, mianowicie lokomotywa nie ciągała pociągów Amtrak. Był to elektrowóz towarowy.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Kilka dni temu chodząc po jednym z lokalnych domów towarowych zamienionych na antykwariat, znalazłem rzadko spotykany model Bowser:
20230916_082931-1.jpg
.
Tender typu Vanderbilt już posiadałem w kolekcji. Jest to wczesny model jaki firma miała w ofercie w latach 50tych. Nie wiem co to za kabina, jako że żadna znana mi kompania nie posiadała takiego stylu. Jedyne co mi do głowy przychodzi to CB&Q ponieważ ich kabiny faktycznie były takie "spłaszczone" na górze, ale za to wyżej siedziały nad kotłem. Tak jak bym potrzebował następny projekt;) ale za jedyne $25 nie mogłem obojętnie przejść. Ostatni raz widziałem wcześniejszy model z kołami dyskowymi, ale gość chciał za niego $75.
20230916_083008-1.jpg

Bardzo ładne filigranowe koła i ładnie wykonany układ rozrządu od razu przyciągnął moją uwagę. Po głowie od dawna chodził mi równie rzadki parowóz właśnie CB&Q: B-1 i B-1a, i układ jezdny modelu pasuje tu niemal idealnie.
20230916_082952-1.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Po sporej przerwie w modelarstwie powracam tam gdzie lubię. Najpierw musiałem rozwiązać problem braku miejsca na tabor. Nie znalazłem nic co by pasowało do pokoju i spełniało od razu miejsce na testowanie lokomotyw. Wystrugałem za tem taki mebel:
20230914_201744-1.jpg

Długość 8 stóp, szerokość 1 stopa, wysokość dobrałem tak aby górna półka była na tym samym poziomie co parapet okna:
20230914_201753-1.jpg
20230914_201820-1.jpg

Osiem stóp długości pozwala na krótką jazdę taborem nawet w jedynce:
20230914_203128-1.jpg

Jest miejsce na tor w zerówce, jako że mocze w tym palce i najbliżej jest miejsce na tor H0. To robiłem w tygodniu. Dzisiaj nareszcie siadłem do projektu "mikado", czyli parowozu Pennsylvania Railroad L1. Robienie detali takich jak rury do piasku, stopnie i inne akcesoria na parowozie;
20230917_164511-1.jpg
20230917_164531-1.jpg
20230917_165031-1.jpg
20230917_164913-1.jpg

Pozostały jeszcze inżektory, pojedyńcze stopnie na kotle i na drzwi dymnicy, oraz dorobienie kawałka brakującego pomostu po lewej stronie kotła.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Dalsza robota uzbrajania Mikado w detale; wczesniej zalozone inzektory a dzisiaj pilot I dorabianie pomostu po lewej stronie.
IMG_20230923_115413190~2.jpg
IMG_20230923_115420328_HDR~2.jpg

Na trzecim zdjëciu dolutowane rury powietrza do przedniego zbiornika:
IMG_20230923_123852462_HDR~2.jpg

W swojej kolekcji zdjeç maszyn na Pennsylvania RR nie znalazlem zmodyfikowanego tak pomostu Jak na L≠
IMG_20230923_164156641~2.jpg

Pod pomostem smarotlocznia, I wedlug zdjéç jakie posiadam, numery 503 I 504 posiadaly tak zmodyfikowany pomost. Zrobilem za tem taki bazujäc na zdjéciach I dolutowalem do kotla:
IMG_20230923_171623753~2.jpg

Parowóz officialnie tez nalezy teraz do Lehigh and New England. Tender prawie skonczony, wkleje tylko imitacje swiatel klasyfikacyjnych w tylne latarnie.
IMG_20230923_171716266~2.jpg

IMG_20230923_171736278~2.jpg

Pozostalo jeszcze sporo detail na samym parowozie; dolutowanie smarotloczni, stopnie na kotle, pol okragla porécz na drzwi dymnicy I orurowanie po obu stronach.
 

Podobne wątki