• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
@teigrekty2 Znam to bo wiele okazji mi przeleciało, ale generalnie to musiałbym zrobić z 1000 zdjęć w tym wnętrza, a jak już pójdzie na palnik przypomni mi się, że o czymś zapomniałem. Wiem, że inny kolega z Olsztyna ma masę jej fotek, ja też mam wcześniejsze, także nic nie powinno zginąć. Generalnie Cargowcy krzywo patrzą i z aparatem tam lepiej nie chodzić, a maszynista którego mój kolega z IC poprosił o odpalenie i generalnie obejrzenie dał mi do zrozumienia, że mam spadać co też ze smutkiem uczyniłem...nie ma lekko na kolei, nie wszyscy tam rozumieją, że pewne rzeczy są dla nich codziennością i są nudne, a potem okazuje się, że taki co tam pracuje generalnie kolej w 4 literach ma i to tylko zawód, a nie jakaś pasja, i mając genialne warunki to robienia tysięcy zdjęć nic nie robi...
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

EU07-470

Nowy użytkownik
Reakcje
42 0 0
Jak trafiła do Olsztyna, od razu zdjęto jej oryginalne oznaczenia i dano jakieś naklejki. Stała odstawiona i zaplombowana podobno i czekała (podobno pod okiem konserwatora) na jakieś decyzje. Stanęło na tym, że ma do wyjeżdżenia jeszcze jakieś 600km (2 tygodnie temu było to około 1200km do wyjeżdżenia) i idzie na warsztat, wytną jej serce czyli silnik i przełożą do 029, reszta pewnie na żyletki, z tego co krąży po sieci i forach 029 ma dostać malowanie zielono-zielone. Jak znam życie, wyjdzie gorzej niż jest. Ten oryginalny spłowiały kolor, i generalnie historyczna wartość powinna spowodować by maszyna stała gdzieś jako eksponat (o tym też się mówiło).
Aż przykro się czyta nieprawdziwe informacje i dotyczace tablic, jak i obecnego przebiegu czy też malowania 029. Kto rozsiewa takie plotki?
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
@EU07-470 oznaczenia zdjęli pracownicy szopy i kolega ma nawet zdjęcia jak to robią, co do przebiegu ( z grupy na FB dotyczącej SU46):
"2021.03.18 Ostatnie 1000 km
SU46-047 do zakończenia eksploatacji pozostało prawie równe 1 000 km przebiegu wg. licznika prędkościomierza. Jeśli lokomotywa nie zostanie skierowana do zapasu, to są to ostatnie tygodnie jej eksploatacji.
Tym samym w historii malowania lokomotyw SU46 ewidentnie zakończony zostanie pewien okres, bowiem w ruchu pozostaną tylko wyłącznie lokomotywy w firmowych barwach PKP CARGO S.A. nr inwentarzowe 031, 035, oraz ponownie uruchomiona 029 po zakończeniu naprawy awaryjnej, na której planuje się wymianę agregatu prądotwórczego."
Co do malowania może to i plotka, choć widać tendencję do powrotu historycznych malowań, vide EU07-241 KLIK
Pożyjemy, zobaczymy.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Aż przykro się czyta nieprawdziwe informacje i dotyczace tablic, jak i obecnego przebiegu czy też malowania 029. Kto rozsiewa takie plotki?
To może kolega @EU07-470 zechce łaskawie podać te prawdziwe informacje? Samo stwierdzenie, że ktoś "rozsiewa takie plotki" bez podania dowodów i prawdziwych informacji wydaje się trochę nieeleganckie, bardzo delikatnie mówiąc.
 

EU07-470

Nowy użytkownik
Reakcje
42 0 0
To może kolega @EU07-470 zechce łaskawie podać te prawdziwe informacje?
Panie Andrzeju, czy oby na pewno Pan chce abym "zrównał z ziemią" prawie wszystko co napisał Magic? Napisałem krótko, że jest mi przykro i spytałem kto rozsiewa takie plotki nie wskazując przecież wprost na niego.
Tutaj jeden z przykładów: "Stanęło na tym, że ma do wyjeżdżenia jeszcze jakieś 600km (2 tygodnie temu było to około 1200km do wyjeżdżenia)", no a dwa dni temu okazało się, że jednak nie jest to 600, a prawie 1000 - a w odniesieniu do 1200 to dwa tygodnie temu licząc od środy, kiedy pojawił się post było dokładnie 2064 km. Naprawdę, szkoda drążyć pozostałe tematy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Chciałbym, żeby na forum pojawiały się sprawdzone, prawdziwe informacje. A jeżeli pojawiłyby się informacje nieścisłe, a tym bardziej błędne, to chciałbym, żeby były rzetelnie, ale bez złośliwości, sprostowane. Mnie też zdarzyło się podać informację niepełną, a nawet całkowicie błędną. Ktoś to sprostował i podał właściwą informację, za co byłem wdzięczny. I wcale nie musi to być zrobione w formie "zrównania z ziemią" wszystkiego, a już na pewno nie musi być stwierdzeń o "rozsiewaniu plotek". A tak, to dalej nie wiemy, które informacje podane przez kolegę @Magic są prawidłowe, a które nie, ani jak powinny wyglądać te prawidłowe. Jeżeli kolega @EU07-470 nie rozumie tego i nie czuje różnicy między "zrównaniem z ziemią" i oskarżaniem kogokolwiek (i nie mam tu na myśli kolegi Magica) o rozsiewanie plotek, a po zwykłym sprostowaniem błędnej informacji, to nic nie poradzę.
 

EU07-470

Nowy użytkownik
Reakcje
42 0 0
Chciałbym, żeby na forum pojawiały się sprawdzone, prawdziwe informacje. A jeżeli pojawiłyby się informacje nieścisłe, a tym bardziej błędne, to chciałbym, żeby były rzetelnie, ale bez złośliwości, sprostowane.
Dobrze. Postaram się wypunktować wszystkie nieścisłości choć to nie są moje kompetencje, przy czym proszę mieć na uwadze, że jest to informacja z tej "drugiej strony", a nie wieści od miłośników kolei.
Przy czym cofnę się tutaj jeszcze do wpisu z 29 września odośnie kasacji sprzedanych lokomotyw:
Tak dogorywa kolej w Polsce. Tnie się porządne maszyny.
Nieprawda. Lokomotywy zostały sprzedane w licytacji elektronicznej jako pojazdy bez konieczności kasacji. Co oznacza, że ten oferent, który w licytacji zaproponuje najwyższą cenę kupna, w przypadku wyrażenia zgody Zarządu na sprzedaż, będzie właścicielem pojazdu po podpisaniu umowy i protokolarnym odbiorze. Oferentem mógł być każdy prowadzący działalność gospodarzą, przewoźnik, złomiarz, firma handlowo-usługowa etc. Wytypowane do sprzedaży SU46 były w różnym stanie technicznym z różnymi brakami i uszkodzeniami, ich zbycie było podyktowane brakiem dalszych perspektyw użytkowania w Spółce PKP CARGO S.A., koszt naprawy poziomu 5-go i modernizacji, a dla niektórych pojazdów wykonania napraw awaryjnych po pożarach, przekraczał wielokrotnie wartość pojazdu. Żadna z lokomotyw w świetle przepisów jak i fizycznie nie była też sprawna technicznie.
Najwyższą cenę za pojazd w licytacji zaoferowały firmy zajmujące się kasacją pojazdów czy też recyklingiem surowców wtórnych, stąd logiczne jest że nowy właściciel raczej dokona ich fizycznej likwidacji, choć były też próby odsprzedaży.

SU46-047 w oryginalnym malowaniu (żółte czoło) gdzieś z południa (nie pamiętam już dokładnie, Wrocław?) do Olsztyna. Plany były ambitne, zrobiła latem trochę kursów.
Lokomotywa całe lato stała w zapasie w Węglińcu na terenie Dolnośląskiego Zakładu Spółki i nie była w eksploatacji. Po przekazaniu do Olsztyna, data przekazania 07.10.2020 i wykonaniu czynności przeglądowych (przegląd okresowy) oraz czynności związanych z uruchomieniem po postoju w zapasie, pojazd w dniu 09.10.2020 został przekazany do eksploatacji, a następnie 20.11.2020 ponownie odstawiono lokomotywę do zapasu (w Olsztynie) z uwagi na brak dla niej pracy.
Ponadto, malowanie lokomotywy nie jest oryginalne jeśli przyjmiemy, że słowo oryginalne oznacza barwy fabryczne.

Dziś z rana zniknęła z toru, różne plotki się pojawiają, ale brak konkretów. Jedyne co mi wpadło w ręce to info (przekazane przez kolegę z Warmińsko-Mazurskiej Grupy Miłośników Kolei na FB) ponoć z Żegania:
"Ciężko powiedzieć na ten moment. Były jakieś plany na zachowanie tego egzemplarza. Jak dobrze pamiętam miała dostać świadectwo techniczne i miała być wykorzystywana do pociągów turystycznych np. TurKol.
Co to jest Żegań?
Pojazdy nie znikają, tylko są przestawiane na różne tory w razie potrzeby. Tutaj zachodziła konieczność wstawienia do hali w celu uruchomienia po postoju w zapasie jak i wykonania przeglądu okresowego.
Ponadto nie było i nie będzie żadnych planów zachowania tego egzemplarza, są to nieprawdziwe informacje powielane przez miłośników kolei, nie wiem z jakiego powodu ktoś się tego uczepił jak rzep psiego ogona. Lokomotywa ma bogatą historię powypadkową sięgającą nawet lat 80-tych, związaną z nieudolną odbudową kabiny A, co zresztą widać po ilości narzuconej szpachli. Są inne egzemplarze w lepszym stanie technicznym pudła i temat 047 jest zamknięty.
Jakie świadectwo techniczne miała dostać ta lokomotywa?

To też jest nieprawda, bo lokomotywa ma cały czas ważne świadectwo sprawności technicznej, które wygaśnie po osiągnięciu limitu wpisanego na nim przebiegu lub daty ważności w zależności co nastąpi pierwsze.
Nieprawdziwa jest także informacja o wykorzystywaniu do pociągów turystycznych po "dostaniu świadectwa technicznego, bo niby z jakiej racji?
Już z tego opisu można wywnioskować, że informator z "Żegania" nie ma pojęcia o czym pisze.

W ostatnim czasie jednak mało mówi się o tym więc możliwe, że temat upadł. Istnieje jednak możliwość, że lok który otrzyma silnik z 047 trafi do was. Trzeba śledzić temat w najbliższym czasie. Postaram się informować na bieżąco jak będę cokolwiek wiedzieć."
Nie mało mówi, tylko nigdy nie było takich planów. Opisałem to wyżej.

Z tego co jeszcze się dowiedziałem, to to, że nowa maszyna (w rozmowie padło, że silnik idzie do 029) ma dostać malowanie zielono-zielone.
Owszem, ustalono już przy przekazaniu 047 do Olsztyna, że agregat prądotwórczy (silnik spalinowy + prądnica) po utracie ważności świadectwa sprawności technicznej przez 047, będzie przełożony do 029, która posiada status wyłączonej z eksploatacji w naprawie awaryjnej. Natomiast lokomotywa 029 nie będzie przemalowana na "zielono-zielone", gdyż stan powierzchni jej pudła i obecnej powłoki nie kwalifikuje się do wykonania takich kosztownych prac malarskich. Było tylko zapytanie, powtórzę zapytanie, odnośnie stanu technicznego pudła i możliwości malowania w przypadku gdy faktycznie to malowanie było by konieczne. Temat na dzisiaj jest zamknięty. To, że ktoś coś sobie więcej ubzdurał i gdzieś po różnych forach pisze i wprowadza w błąd, no to przykro mi bardzo.

Jak trafiła do Olsztyna, od razu zdjęto jej oryginalne oznaczenia i dano jakieś naklejki. Stała odstawiona i zaplombowana podobno i czekała (podobno pod okiem konserwatora) na jakieś decyzje.
Mowa o 047. Jak trafiła do Olsztyna to pisałem wyżej w jakim okresie była w eksploatacji. Nieprawdziwa jest informacja, że od razu zdjęto oznaczenia.

O jakim konserwatorze jest tutaj mowa? Zabytków, p. poż. czy rzemieślnika? O jakich tu decyzjach mowa?

Odstawienie lokomotywy było związane ze skierowaniem do zapasu co jest zgodne z przepisami Spółki, w przypadku gdy nie przywiduje się zatrudnienia dla pojazdu przez dłuższy okres. Nie wykonuje się wtedy także czynności utrzymaniowo-naprawczych, lokomotywa w zapasie ma być sprawna technicznie i odpowiednio zabezpieczona przed ingerencją osób postronnych (włamanie, kradzież części).

oznaczenia zdjęli pracownicy szopy i kolega ma nawet zdjęcia jak to robią,
I jaka data jest na tych zdjęciach? 9 Października, od kiedy lokomotywa jeździ w Olsztynie? A w ogóle, co to za akcja z robieniem zdjęć pracownikom? Potem się dziwicie, że pracownicy Was miłośników wszędzie gonią i mają negatywne do Was podejście, jak takie i inne rzeczy można przeczytać na publicznym forum. Naprawdę jest to przykre.

idzie na warsztat, wytną jej serce czyli silnik i przełożą do 029, reszta pewnie na żyletki, z tego co krąży po sieci i forach 029 ma dostać malowanie zielono-zielone.
Na razie nigdzie nie "idzie", a jest w eksploatacji do utraty ważności świadectwa sprawności technicznej, wspomniałem o tym wyżej. Poza tym nikt niczego nie będzie wycinał. Proces zamiany agregatów prądotwórczych na tych lokomotywach jak i serii SU45 oraz miedzy seriami SU45/SU46 nie wymaga żadnego wycinania czegokolwiek. Rozłącza się połączenia konstrukcyjnie przewidziane do rozłączenia a potem je łączy. Chyba, że ja zbyt wprost pojmuję pojęcie "wytnie". Tak samo, jaka "reszta na żyletki"? 047 po wyłączeniu z eksploatacji będzie oczekiwać na naprawę P5 a tym samym będzie stanowiła rezerwę części zamiennych, uszkodzone części z innych lokomotyw będą podmieniane tak aby ten pojazd był kompletny. O żadnych "żyletkach" pozostałych części nie ma mowy. O malowaniu już pisałem wyżej.

Ten oryginalny spłowiały kolor, i generalnie historyczna wartość powinna spowodować by maszyna stała gdzieś jako eksponat (o tym też się mówiło).
Lokomotywa nie ma żadnej wartości historycznej. Nigdzie się o tym nie mówiło by stała jako eksponat. O tym pisałem wyżej.

Powiem tylko, że nawet ta jedyna czynna 035 to odpicowany szmelc, szpachlę widziałem odpadającą już na fotach.
Stan powłoki malarskiej nie świadczy o sprawności pojazdu. Reszty nie skomentuję.

Generalnie Cargowcy krzywo patrzą i z aparatem tam lepiej nie chodzić, a maszynista którego mój kolega z IC poprosił o odpalenie i generalnie obejrzenie dał mi do zrozumienia, że mam spadać
Generalnie reagują prawidłowo na osoby postronne, których w tym miejscu być nie powinno.

Mojej odpowiedzi proszę nie traktować jako atak personalny tylko sprostowanie nieprawidłowości na prośbę moderatora. Teraz proszę postarać się odpowiedzieć na pytania, które zadałem w odpowiedzi.
Pozdrawiam.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
Witam!
No i to jest porządny, dobry post i wcale nie odbieram tego jako jakiś atak. Takie posty powinny stanowić większą część forum, dzięki czemu będzie można sprostować wiele informacji właśnie nie popartych konkretami. I za takie wpisy bardzo dziękuję, bo rozjaśniają naprawdę wiele.
Co do malowania takie informacje pojawiały się na Warmińsko Mazurskiej Grupie Kolejowej, zresztą chyba nie tylko, proszę zwrócić też uwagę, że używałem zwrotów "podobno" gdyż ja zajmuję się bardziej fotografią niż wnikaniem we wszelkie szczegóły, min techniczne.
Niemniej wątpliwości zostały rozwiane, niestety rozumiem tą politykę spółki, choć patrząc na wracające malowania lokomotyw towarowych jak chociażby EU07, tli się nadzieja, że co jakiś czas będą pojawiały się kolejne "retro" malowania. No ale nie ma co dywagować, zobaczymy jak się wszystko poukłada.
Niestety muszę ze smutkiem przyznać, że malowanie polskich lokomotyw jest skandalicznie nudne. Jak przyjedzie do olsztyńskiego Michelin Vectron w ciekawej okleinie to jak święto, rozumiem, że kolej ma targać pasażerów i towary, ale to też wizerunek i co więcej im ciekawsze malowanie/grafika tym bardziej skupia uwagę, mimo, że to wciąż tylko lokomotywa. Może to moje "zboczenie" fotograficzne. :)
Tak więc podsumowując temat, wiele spraw widzimy w nowym świetle, ja dziś próbowałem złapać 047 na szlaku, straciłem 3 godziny i mimo "pewnego" info pojechała jak już wróciłem do domu. Trudno, następnym razem.
I to tyle chyba ode mnie.
Jeszcze na marginesie, ja się nie włóczę na depotach Cargo, wyjątkowo jak mnie znajomy maszynista oprowadza. A co do zdjęcia zrobione 65 krotnym zoomem więc żaden pracownik nie ma pojęcia, że takowe istnieją. Daty nie ma po co sprawdzać, po prostu poinformowałem, że oryginalne oznaczenia zostały zdjęte i zastąpione naklejkami.
To chyba tyle.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Ps. I więcej rzeczowych informacji w takim stylu. :cool:
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.697 39 4
A dla mnie jest to dogorywanie kolei.
I nie chodzi o jakąkolwiek sprzedaż elektroniczną czy inną. Fakt. Tylko przy podziale taboru po co Cargo dano lokomotywy przeznaczone do ruchu pasażerskiego z prądnicą ogrzewania składu, skoro SU46 przeznaczone były do pociągów pasażerskich (przede wszystkim). To jeżeli podział był sprawiedliwy to jakie składy miały ciągnąć? Węglarek chyba. A IC wynajmuje lokomotywy z Czech. Tak chyba nie powinno być. No i teraz jest problem, bo chyba Śnieżka (mogę się mylić) ale na linii z K.Koźla w kierunku Kamieńca nie jeździ bo nie ma lokomotywy która miałaby go ciągnąć. I pośpiech jest odwołany. Czy na początku lat 90-tych tak by było? Chyba nie. Kolej dzisiaj cofnęła się do lat nawet trudno powiedzieć których.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
24.03.2021. Olsztyn Główny.
Znana i lubiana SU46-047 odpoczywa wygaszona przy szopie Cargo. U mnie w regionie ta maszyna to obiekt kultu, kolega robi jej specjalne sesje jak zna trasy przejazdu i jak to mi powiedział, nigdy nie robi diesli pod drutem. Piękne foty ma, może go namówię na zalogowanie się tutaj i podzielenie się.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 24 mar 2021 1-5782_tonemapped 1200.jpg
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.302 93 9
24.03.2021. Olsztyn Główny.
Znana i lubiana SU46-047 odpoczywa wygaszona przy szopie Cargo. U mnie w regionie ta maszyna to obiekt kultu, kolega robi jej specjalne sesje jak zna trasy przejazdu i jak to mi powiedział, nigdy nie robi diesli pod drutem. Piękne foty ma, może go namówię na zalogowanie się tutaj i podzielenie się.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Zobacz załącznik 802821
Moja ulubiona seria polskich lokomotyw spalinowych w dodatku w moim ulubionym schemacie malowania :love:
Aż prosi się zrobić imprezę pożegnalną dla tej lokomotywy :love: Żeby ją złapać musiałbym jechać specjalnie z Małopolski :(... Wrrr
Wielka szkoda, że mam tak daleko ... :(:cry::( Boję się, że nie zdążę tej serii choćby raz złapać czynnej w swoim życiu :cry:
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
@Pawelec PKP Jakby kolega się wybierał to niech da znać, nie mam pojęcia ile pojeździ, ale niedługo. My tutaj mamy swoje kanały i kilku chłopaków w Cargo, więc w miarę mamy informacje jak ona jeździ. Najlepiej mieć auto i łapać ją na szlaku, kolega w ten sposób na odcinku Olsztyn-Dobre Miasto zrobił jej kilka świetnych zdjęć. I on też jechał kilkadziesiąt kilometrów specjalnie dla niej. Na szlaku naprawdę piękne zdjęcia zrobił. Warto, ja ostatnio czekałem jak pisałem wyżej 3h, ale pojechała ciut później...cóż, może jeszcze się trafi. Do Dobrego Miasta miała w miarę stałe kursy po za tym eszelony gdzieś na stronie wschodniej.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.184 132 19
Koniec... koniec jest bliski...

Ciekawe czy któryś z "prywaciarzy" (SKPL, Karpiel?) pokusi się o zakup kilku maszyn i złożenie z nich jednej sprawnej, podobnie jak miało to miejsce z SU45-194 (ex. SU45-192) oraz obecnie SU45-079.

"2021.06.14 Niemal wszystkie SU46 na sprzedaż

W dniu dzisiejszym Spółka PKP CARGO S.A. opublikowała na platformie zakupowej informację o wszczęciu postępowania w formie licytacji na sprzedaż kolejnej partii zbędnych lokomotyw.

Podobnie jak w poprzednich licytacjach, kupujący nie ma formalnego wymogu likwidacji lokomotyw. Wśród pojazdów wystawionych na sprzedaż są niemal wszystkie pojazdy SU46, które utraciły ważność świadectw sprawności technicznej i są zbędne dla działalności Spółki.

Poniżej lista pojazdów:
z Zakładu Dolnośląskiego – 13 lokomotyw
SU46-007, SU46-008, SU46-012, SU46-013, SU46-015, SU46-023, SU46-025, SU46-026, SU46-033, SU46-037, SU46-043, SU46-046, SU46-048
z Zakładu Północnego – 5 lokomotyw
SU46-004, SU46-017, SU46-022, SU46-024, SU46-047


Etap składania wniosków uprawniających do uczestnictwa w procedurze licytacji upływa dnia 02-07-2021 r."

- źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=849610008989962&id=189895854961384
- autor: Marcel Durbajło
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
Wypadałoby coś z tym zrobić. Maszyny mają urok, wprawdzie 047 już bez silnika czy tam agregatu stoi bezwładnie w Olsztynie, (kolega z Cargo twierdzi, że już raczej nie pojedzie), ale jeśli jest jeszcze tyle maszyn nie pociętych na złomie to zdecydowanie ktoś powinien spróbować.
Te numery z Zakładu Północnego to gdzie stoją? Bo w Olsztynie chyba 009, 020, 047, 014 chyba? I jeszcze jedna, nie pamiętam po nocy. Z czego pierwsze w fatalnym stanie.
017 to może być Olsztyn i mi się numer myli z 014.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki