• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
Z tego co z różnych stron się dowiaduję, będzie stacjonowała w Olsztynie. Świetnie się prezentuje, ale jednocześnie martwi mnie co innego. Aktualnie mamy 7 sztuk SU46 z czego tylko 035 jest czynna. 3X Cargo, niebieskie stoją w centrum stacji, a 20 metrów dalej stoją 3X zielone z czego 009 wygląda nieźle, 022 już słabiej i jest jeszcze jedna, chyba 020 już w bardzo słabym stanie. Otóż martwi mnie to, że jak pojawi się jedna kolejna, czynna to, któreś z tych nieczynnych mogą trafić pod palnik. Mam nadzieję, że znajdą jakieś sensowne rozwiązanie, aby te maszyny przetrwały.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
709 24 0
Otóż martwi mnie to, że jak pojawi się jedna kolejna, czynna to, któreś z tych nieczynnych mogą trafić pod palnik.
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jak będzie miała trafić pod palnik (zostanie sprzedana firmie zajmującej się złomem) to trafi niezależnie od tego czy w okolicy pojawi się inna czynna lok.
Mam nadzieję, że znajdą jakieś sensowne rozwiązanie, aby te maszyny przetrwały.
Pewnie jedna lub dwie sztuki zostaną zachowane jako pojazdy historyczne. Ale czy będą czynne/sprawne tego na chwilę obecną nie wiadomo.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.503 443 99
Z tego co z różnych stron się dowiaduję, będzie stacjonowała w Olsztynie. Świetnie się prezentuje, ale jednocześnie martwi mnie co innego. Aktualnie mamy 7 sztuk SU46 z czego tylko 035 jest czynna. 3X Cargo, niebieskie stoją w centrum stacji, a 20 metrów dalej stoją 3X zielone z czego 009 wygląda nieźle, 022 już słabiej i jest jeszcze jedna, chyba 020 już w bardzo słabym stanie. Otóż martwi mnie to, że jak pojawi się jedna kolejna, czynna to, któreś z tych nieczynnych mogą trafić pod palnik. Mam nadzieję, że znajdą jakieś sensowne rozwiązanie, aby te maszyny przetrwały.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Takie info...

_20201012_193900.JPG

Link: http://m.inforail.pl/piec-su46-z-nowymi-wlascicielami-koniec-serii-coraz-blizszy-_more_127764.html#
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Zgadza się Panie Andrzeju tylko gagariny mają jednak niesamowite szczęście przetrwania były przed SU46 i jeszcze pozostaną, a SU46 niestety nie doczekały się żadnych modernizacji prócz tej jednej ST46-01.
Moim zdaniem to że pozostały wszystkie w PKP Cargo było ogromnym błędem, a może i wałkiem. Myślę że w PKP IC by się sprawdziły choćby tam gdzie potem IC ratowało się SU45 z PR czy później nurkami od Czechów.
 

EU07-470

Nowy użytkownik
Reakcje
42 0 0
Ta informacja była już tutaj 9 września na podstawie źródłowego wpisu:

https://www.facebook.com/189895854961384/photos/a.189910451626591/680848595866105/


ST44 są niestety podatniejsze na modernizacje i remotoryzacje. Natomiast modernizacja SU46 do typu 303Da to wymiana wszystkiego co jest w pudle w przeciwieństwie do ST44. A skoro wymiana wszystkiego to i cena takiej modernizacji jest adekwatna. Swoją drogą w mojej ocenie gdyby te lokomotywy znalazły się w IC, to skończyły by tak samo jak SU45, bez żadnych perspektyw na naprawę.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
709 24 0
Małe sprostowanie do powyższego artykułu. ST46 nie jest już eksploatowana - koniec ważności świadectwa sprawności technicznej.
Rokowania co do tej lok. są raczej marne jeżeli chodzi o wykonanie P4.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
Koledzy.
Mam takie pytanie. Mianowicie w ubiegłym roku była akcja przetaczania SU46-047 w oryginalnym malowaniu (żółte czoło) gdzieś z południa (nie pamiętam już dokładnie, Wrocław?) do Olsztyna. Plany były ambitne, zrobiła latem trochę kursów. Potem odstawiono ją na tor odstawczy i ponoć zaplombowano.
Dziś z rana zniknęła z toru, różne plotki się pojawiają, ale brak konkretów. Jedyne co mi wpadło w ręce to info (przekazane przez kolegę z Warmińsko-Mazurskiej Grupy Miłośników Kolei na FB) ponoć z Żegania:
"Ciężko powiedzieć na ten moment. Były jakieś plany na zachowanie tego egzemplarza. Jak dobrze pamiętam miała dostać świadectwo techniczne i miała być wykorzystywana do pociągów turystycznych np. TurKol. W ostatnim czasie jednak mało mówi się o tym więc możliwe, że temat upadł. Istnieje jednak możliwość, że lok który otrzyma silnik z 047 trafi do was. Trzeba śledzić temat w najbliższym czasie. Postaram się informować na bieżąco jak będę cokolwiek wiedzieć."
Z tego co jeszcze się dowiedziałem, to to, że nowa maszyna (w rozmowie padło, że silnik idzie do 029) ma dostać malowanie zielono-zielone.
Czy któryś z kolegów ma może jakieś informacje w tym temacie?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.811 141 0
Wypatrzone (tutaj zamiast linka tekstowego się wkleił z automatu obrazek źródłowy) https://flic.kr/p/2kKZWX3

51037386696_e57cd03279_o.jpg

Podpis z oryginału:
SU46-047
May 30, 2019. Wręczyca. Poland. The diesel locomotive SU46-047 hauling a Romanian military echelon from Romania to Wałcz. This locomotive pulled a train from the Polish border station in Chałupki to Wałcz.

Czyli w skrócie: SU46-47 z rumuńskim eszelonem

Zdjęcie zrobione 30 maja 2019, wygląda, że z tej okolicy https://goo.gl/maps/9Vf79pySfs3TPiRx6
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
Wrzucałem już te foto w moim autorskim wątku, pozwolę sobie dać i tutaj. Jak trafiła do Olsztyna, od razu zdjęto jej oryginalne oznaczenia i dano jakieś naklejki. Stała odstawiona i zaplombowana podobno i czekała (podobno pod okiem konserwatora) na jakieś decyzje. Stanęło na tym, że ma do wyjeżdżenia jeszcze jakieś 600km (2 tygodnie temu było to około 1200km do wyjeżdżenia) i idzie na warsztat, wytną jej serce czyli silnik i przełożą do 029, reszta pewnie na żyletki, z tego co krąży po sieci i forach 029 ma dostać malowanie zielono-zielone. Jak znam życie, wyjdzie gorzej niż jest. Ten oryginalny spłowiały kolor, i generalnie historyczna wartość powinna spowodować by maszyna stała gdzieś jako eksponat (o tym też się mówiło). No ale rzeczywistość jest jaka jest...u mnie stoją nieczynne Cargo chyba w ilości 4 sztuk, nie pamiętam numerów w tej chwili. Powiem tylko, że nawet ta jedyna czynna 035 to odpicowany szmelc, szpachlę widziałem odpadającą już na fotach. Pozostałe ładnie wyglądają na słońcu, ale co z tego jak już chyba ze 2 lata stoją? Smutny koniec klasycznej maszyny się szykuje...
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 15 marc 2021 2-5604_tonemapped 1200.jpg

SU46-047 prowadzi skład z nawozami z Olsztyna do Dobrego Miasta. 15.03.2021
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.808 37 4
17.03.2021. Olsztyn Główny.
Ponieważ pogoda dopisała pozwoliłem sobie połazić po depocie Cargo z kolegą, maszynistą IC z Gdyni, stoi SU46-047, ale w cieniu więc nie robiłem jej foto, jeszcze może będzie okazja jak Grzesiek znowu wpadnie, za to zrobiłem parę fotek 029, która ukradnie serce z 047.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 17 marc 2021 10-5647_tonemapped 1200.jpg
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.408 111 11
17.03.2021. Olsztyn Główny.
Ponieważ pogoda dopisała pozwoliłem sobie połazić po depocie Cargo z kolegą, maszynistą IC z Gdyni, stoi SU46-047, ale w cieniu więc nie robiłem jej foto, jeszcze może będzie okazja jak Grzesiek znowu wpadnie
Kiedyś dawno temu przeczytałem w pewnej książce takie rozważanie kolejowego fotografa-"rób foto dzisiaj, bo jutro już może tego nie być". Nie zawsze zastosowałem się do tej rady i kilka razy pożałowałem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki