• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Reakcje
3.622 30 0
Te numery z Zakładu Północnego to gdzie stoją?
Wydaje mi się, że SU46-004 stoi nadal w Olsztynie, a przynajmniej była tam jeszcze 4 miesiące temu. Poniżej zdjęcia poglądowe - proszę je tak traktować, bo zrobione tylko w celu udokumentowania postoju maszyny w Olsztynie (a słupy na pierwszym planie nie dodają uroku). Pierwsze wykonane 30 maja ubiegłego roku, drugie i trzecie 26 lutego tego roku. Widać, że maszyna nieco przemieściła się na torze, ale zapewne nie o własnych siłach, bo odstawiona jest już w stanie "zimnym" od chyba 2 lat.

2020.05.30 Olsztyn Gł. odstawiona SU46-004.jpg


2021.02.26 Olsztyn Gł. odstawiona SU46-004 (1).jpg


2021.02.26 Olsztyn Gł. odstawiona SU46-004 (2).jpg


Poniżej, jedyna obecnie, jak wynika z dostępnych informacji, pozostająca w służbie lokomotywa tej serii, SU46-035. Uwieczniona podczas wizyty w Dobrym Mieście w dniu 27 kwietnia 2021 r.

2021.04.27 Dobre Miasto, SU46-035 wraca luzem z dobromiejskiej bocznicy w kierunku Olsztyna.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.184 132 19
Wytypowano kilka maszyn, które mają zostać zachowane jako eksponaty muzealne.

"2021.06.16 Wrak SU46-053 do kasacji oraz 3 lokomotywy SU46 do zachowania.

W poniedziałek, jak wspominaliśmy, ukazała się informacja o wszczęciu postępowania sprzedażowego m.in. lokomotyw SU46, które obecny właściciel tj. PKP CARGO S.A. ogłosił na platformie zakupowej.

Postępowanie to jest dwutorowe. Do sprzedaży wyznaczono grupę pojazdów stanowiące środek trwały spółki, dla których po zakupie nie ma wymogu kasacji. Zakupiony pojazd w wyniku licytacji elektronicznej, nowy nabywca może wyremontować jak i poddać fizycznej likwidacji. Jak w każdej licytacji, wygrywa ten podmiot, który zaoferuje za daną lokomotywę najwyższą cenę.

Druga grupą do sprzedaży są wraki lokomotyw. Są to lokomotywy zdjęte z ilostanów Spółki, na które wydane są już decyzje wszczynające proces fizycznej likwidacji, a kupujący wrak w licytacji elektronicznej płaci za jego zbilansowaną masę.

Wśród lokomotyw stanowiących wraki na sprzedaż w wymogiem fizycznej likwidacji znajduje się SU46-053, która obecnie stoi w Lublinie.

Ponadto wnikliwi miłośnicy serii, mogą zauważyć, że nie wyznaczone do zbycia pozostały lokomotywy z ważnym świadectwem sprawności technicznej tj. SU46-029, 031 i 035, a także lokomotywy, które będą przeznaczone na eksponaty o wartości muzealnej.

W tej grupie zaproponowano do zachowania 3 lokomotywy. Będą to pojazdy SU46-014, SU46-034 oraz SU46-054."

- źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=850656388885324&id=189895854961384
- autor: Marcel Durbajło
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.749 37 1
"4.08.2021 W dniu dzisiejszym PKP Cargo na platformie zakupowej opublikowało zawiadomienie o najkorzystniejszych ofertach w przetargu na sprzedaż lokomotyw i wraków. Na liście sprzedażowej było 19 lokomotyw serii SU46. Wszystkie znalazły nabywców. Są to firmy z branży skupującej i przetwarzającej złom. Firma PPHU "Mardo" Maria Domińczyk z miasta Poraj stała się właścicielem SU46: 004, 007, 008, 012, 013, 015, 017, 022, 023, 024, 025, 026, 033, 037, 043, 046 i 048. Natomiast SU46 047 i wrak SU46-053 pójdą pod palnik firmy Segromet Sp.z.oo. z Sokołowa Podlaskiego"
 
Reakcje
3.622 30 0
W II połowie listopada na stacji Olsztyn Gł. „wyciągnięto” (z mało dostępnego miejsca, dla potencjalnych miłośników kolei) i „wepchano” na tor nr 504 (zakończony kozłem oporowym, bardzo dobrze widoczny z peronu nr 4), wszystkie odstawione w Olsztynie lokomotywy serii SU46. Pierwszy poinformował o tym Maciej (Magic) w swojej „Magii kolei...” we wpisie #327, ale jakoś nikt nie pociągnął tematu, a wydaje mi się, że to prawdziwa okazja dla „fanów” tej serii lokomotyw, bo cała szóstka ładnie „pozowała” do zdjęć i szczerze mówiąc dawno nie było okazji aby obserwować aż sześć SU46, stojących w jednym rzędzie, jedna za drugą (z małym przerywnikiem po środku w postaci SM30-197).

„Trafiłem” na nie tego samego dnia co Maciej, a seria poniższych zdjęć jest zrobiona w dniach 20, 21 i 23 listopada 2021 r. Zdjęcia te m.in. pozwalają ocenić wygląd „zewnętrzny” odstawionych lokomotyw. Pozwalają też prawdopodobnie pożegnać się z nimi... 004, 017, 022 i 047, jak wynika z wpisu #404, właśnie zostały sprzedane na „żyletki”, a 009 i 030 od zeszłego roku oczekują prawdopodobnie tego samego losu, bo zostały sprzedane również dla firmy zajmującej się tym procederem.

Być może „wyciągnięcie” całej szóstki wiąże się właśnie z tym, że wkrótce zostanie z nich uformowany „pociąg śmierci” i opuszczą Olsztyn jadąc do firm złomowych będących na chwilę obecną ich właścicielami - nie wiem jaki jest stan na dzień dzisiejszy, 30.11.2021, może już ich nie ma :niepewny: ale jest (była ?) okazja – dla będących w Olsztynie i w okolicach – aby utrwalić zapewne ostatnie chwile, z „życia” tych lokomotyw. Mogę dodać jedynie, z tego co zauważyłem, że np. z 009 i 030 znikły blaszane oznaczenia z boków pudeł, będące tam jeszcze pod koniec ubiegłego roku.

Zdjęcia nr 1,2 i 3. Widok ogólny na rząd lokomotyw z peronu nr 4 stacji Olsztyn Gł. W kolejności, licząc od „żółtego czoła”: SU46-047, SU46-030, SU46-009, SM30-197, SU46-004, SU46-017 i SU46-022.

Olsztyn Gł. 2021.11.23. Odstawione na torze nr 504 lokomotywy serii SU46 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.23. Odstawione na torze nr 504 lokomotywy serii SU46 (2).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.23. Odstawione na torze nr 504 lokomotywy serii SU46 (3).jpg


Kolejna seria zdjęć to fotki indywidualne poszczególnych egzemplarzy, wykonane w dniach 20, 21 i 23 listopad 2021 r. z peronu nr 4 i z drugiej strony stacji (drugi bok lokomotyw), z za płotu parku, położonego na skarpie, przy ul. Marii Zientary-Malewskiej. Co interesujące lokomotywy reprezentują różne sposoby malatury pudła.

Zdjęcia nr 4 i 5. SU46-047. W historycznych barwach zielono-seledynowych z żółtymi czołami.

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-047 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-047 (2).jpg


Zdjęcia nr 6 i 7. SU46-030. „Zielona” z dwoma pasami o różnych odcieniach zieleni, w tym górny, jaśniejszy, obejmujący pas żaluzji oraz dolny, ciemniejszy obejmujący ostojnicę. Schemat charakterystyczny dla lokomotyw naprawianych w ZNTK Poznań, gdzie praktycznie do końca starano utrzymać się schemat malowania podobny do fabrycznego, stosowanego dla pojazdów seryjnych (od 003).

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-030 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-030 (2).jpg


Zdjęcia nr 8 i 9. SU46-009. „Zielona” z trzema pasami o różnych odcieniach zieleni, w tym górny, obejmujący pas żaluzji, oraz dolny, obejmujący ostojnicę, jaśniejsze oraz środkowy, ciemniejszy. Schemat charakterystyczny dla lokomotyw naprawianych w okresie 2004 – 2007 w PESA Bydgoszcz (podobny do schematu zastosowanego fabrycznie na lokomotywach prototypowych 001 i 002).

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-009 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-009 (2).jpg


Zdjęcia nr 10 i 11. SU46-004. „Niebieska” z logo PKP Cargo Grupa PKP i seledynowym pasem z „dzióbkiem” na czołach (pierwsza wersja „niebieskiego” malowania firmowego na tej serii lokomotyw).

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-004 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-004 (2).jpg


Zdjęcie nr 12 i 13. SU46-017. „Niebieska” z późniejszym logo PKP Cargo LOGISTICS, bez „dzióbka” na czole odchodzącego od seledynowego pasa (późniejsza wersja „niebieskiego malowania firmowego na tej serii lokomotyw).

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-017 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-017 (2).jpg


Zdjęcia nr 14 i 15. SU46-022. „Zielona” w schemacie jak SU46-030, przy czym odcienie zieleni bardziej wyblakłe.

Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-022 (1).jpg


Olsztyn Gł. 2021.11.20-23 odstawiona SU46-022 (2).jpg


Zdjęcia nr 16. Na koniec kompilacja dwóch zdjęć jedynej czynnej lokomotywy tej serii, SU46-035. Pierwsza fotografia zrobiona została 24.10.2021 na stacji Sterławki Wielkie, gdzie „035” pojawiła się z bardzo długim składem cystern w kierunku Ełku (m.in. serii Zacns takich firm jak VTG, NACCO i RTIWagon oraz serii Zans GATX-u), oraz drugie, wykonane 23.11.2021 z peronu nr 4 stacji Olsztyn Gł. o godz. 17.23, na tle jej odstawionych sióstr, opisanych wyżej.

2021.10.24. Sterławki Wielkie. SU46-035 ze składem cystern w kierunku Ełku oraz 2021.11.23 ...jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.408 111 11
Przepraszam za mój francuski, ale co za popier...na polityka Polskich kolei. Przecież jest brak dobrych spalinowozów do pociągów osobowych. Z tego co wyczytałem to te czeskie nie za bardzo zdają egzamin. Jeszcze raz przepraszam za użycie francuskiego, ale te prezesiki na kolei to banda durnych łobuzów.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Już w tym wątku raz się wypowiedziałem co sądzę o firmie PKP Cargo i zdania nie zmieniłem. To firma Dziad. Oszczędzają na wszystkim co jest potrzebne a wydają ogromne pieniądze na rzeczy niepotrzebne. O PKP Intercity chyba można wyrazić się podobnie żeby w jednej grupie kapitałowej nie można było przekazać i wyremontować lokomotyw i to jak do tej pory najlepszych konstrukcyjnie. Owszem to wymaga bardzo dużych nakładów finansowych ale po co wydawać pieniądze na remont własnego taboru jak można te pieniądze przeznaczyć na utrzymywanie darmozjadów na wysoko płatnych stołkach, a lokomotywy pożyczać z zagranicy.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
709 24 0
Generalnie z lokomotywami spalinowymi, które mogą obsługiwać pociągi pasażerskie (posiadają gniazda WN do ogrzewania składu) jest bardzo słabo.
I tu się zgadzam z przedmówcami.
PKP CARGO chciało wykonać naprawy poziomu P4 i P5 kilku lokomotyw SU46, które wykorzystane byłyby do prowadzenia pociągów wojskowych w których składzie znajdują się wagony osobowe z żołnierzami (a oni lubią jak jest ciepło w zimie).
Niestety pomimo długich poszukiwań wykonawcy napraw, żadna firma zewnętrzna nie podjęła się tego zadania.
Dlaczego zapytacie? Z prostej przyczyny - nie ma na rynku podzespołów i części do tych lokomotyw. Ledwie udaje się utrzymać jeszcze w eksploatacji 3 szt., które na bieżąco bazują w większości na podzespołach wymontowanych z pozostałych lokomotyw.
Żaden z przewoźników czy to CARGO czy IC nie wykonuje napraw rewizyjnych i głównych we własnym zakresie. Są na rynku firmy, które się tym zajmują. Żadna z nich o naprawie lokomotyw SU46 nie chce nawet słyszeć.
Ot i cała prawda. Zatem róbcie jak najwięcej zdjęć, bo to już niechybny koniec tej serii na torach.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.939 111 11
Prawda jest fakt ze nikt a przede wszystkim PKP IC nie pokusilo się o zadbanie o nowe lokomotywy spalinowe czytaj przygotowanie przetargu na kupno badz choćby leasing. Od lat wynajmują "nurki" które już też zaczynają coraz gorzej funkcjonować (może stąd też brak ofert na kolejny rok wynajmu)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.396 58 3
https://www.facebook.com/189895854961384/photos/a.189910451626591/958049418146020/
Cytat ze strony:
"
2021.12.10 SU46-029 powrót do przeszłości

Gdy na ilostan inwentarzowy Zakładu Północnego PKP CARGO S.A. przekazano lokomotywę SU46-047, było już wiadome, że po utracie przez nią ważności świadectwa sprawności technicznej (30.07.2021 lub osiągnięcie przebiegu 314 577 km ), sprawny agregat prądotwórczy zostanie przełożony do jednej z odstawionych w Olsztynie lokomotyw SU46. Wybór padł na nr 029 z racji niewielkich braków i ogólnego dobrego stanu technicznego. Jedynym mankamentem wymagającym „naprawy” była powłoka zewnętrzna.

Na przełomie lutego i marca br. narodził się pomysł, aby lokomotywie SU46-029 przywrócić wygląd historyczny, przy konieczności poniesienia kosztów malowania nie ma tutaj znaczenia czy pudło będzie niebieskie czy zielone. We współpracy z Panem Pawłem Terczyńskim opracowaliśmy schemat malowania, który nawiązuje kolorystycznie do malowania lokomotyw w latach 80tych oraz krótko po 2002 roku, zanim wprowadzono jednolite standardy malowania zielonych lokomotyw po zniesieniu wymogu ozdabiania pojazdów w żółte czoła. Nasz schemat został przekazany do Sekcji Utrzymania w Bydgoszczy i pod kierownictwem pracowników Sekcji, w trakcie wykonywania przeglądu P3 wykonano przemalowanie lokomotywy.

Lokomotywa uzyska jeszcze komplet tablic zachowanych z innych SU46 i w przyszłym tygodniu, jeśli nic się nie wydarzy, powinna wrócić już do normalnej eksploatacji. Lokomotywa, jeśli nie ulegnie wcześniejszej awarii, będzie w eksploatacji do dnia 29.06.2023 r. a jeśli w przyszłości zapadną wiążące decyzje, powinna zostać zachowana jako pojazd historyczny.

Z uwagi na stan epidemii oraz dla własnego bezpieczeństwa bardzo prosimy o nie wchodzenie na teren Sekcji Utrzymania. Zdjęcie lokomotywy w planowym ruchu będzie mógł wykonać każdy, jej położenie będzie znane gdyż Spółka PKP CARGO S.A. udostępniła lokalizację GPS swoich pojazdów w malowaniu historycznym na stronie internetowej https://www.pkpcargo.com/pl/mapa-lokomotyw/

Fot. Pracownicy Sekcji Utrzymania w Bydgoszczy - Pan Jacek Podolski/Ryszard Kitkowski. SU46-029 w trakcie malowania, grudzień 2021. "
265536695_958049408146021_2852304692789848702_n.jpg


I Jeszcze
https://www.facebook.com/photo/?fbid=4796899750360481&set=gm.942447570025379
Cytat ze strony:
Końcówka fajnych czasów w Lokomotywowni Poznań Główny.
Na co dzień ciężko pracujące lokomotywy zjechały do swojego "domu" na przeglądy.
W tamtym czasie PKP IC "obraziło się" na PKP PR i do obsługi pociągów pospiesznych zadysponowano spalinówki z Cargo.
SU45-255 planowo zatrudniano przy obsłudze ciężkich "pociągów prawosławnych" na odcinku Rzepin - Frankfurt z jazdami luzem z Poznania.
SU46-022 prowadziła pociągi pospieszne na Ostbahnie, gdzie składy były lżejsze, ale szlak wymagał aby wskazówka prędkościomierza osiągała stówkę.
Poznań Głowny.jpg
 
Reakcje
3.622 30 0
Na przełomie lutego i marca br. narodził się pomysł, aby lokomotywie SU46-029 przywrócić wygląd historyczny, przy konieczności poniesienia kosztów malowania nie ma tutaj znaczenia czy pudło będzie niebieskie czy zielone. We współpracy z Panem Pawłem Terczyńskim opracowaliśmy schemat malowania, który nawiązuje kolorystycznie do malowania lokomotyw w latach 80tych oraz krótko po 2002 roku, zanim wprowadzono jednolite standardy malowania zielonych lokomotyw po zniesieniu wymogu ozdabiania pojazdów w żółte czoła. Nasz schemat został przekazany do Sekcji Utrzymania w Bydgoszczy i pod kierownictwem pracowników Sekcji, w trakcie wykonywania przeglądu P3 wykonano przemalowanie lokomotywy.
Bardzo dobre wiadomości na koniec roku. SUPER ! Nie dość, że "029" powróci do służby, to jeszcze w zielonym malowaniu - nie wiem dlaczego, ale jakoś "niebieskie" PKP CARGO do tej serii lokomotyw mi nie pasuje (może dlatego, że lokomotywa ma "kanciaste" czoła :niepewny:) - choć to oczywiście tylko moje subiektywne odczucia... Od razu dodam, że w przeciwieństwie np. do serii EU07/ET41, gdzie "niebieskie" PKP CARGO jest, dla mnie, "miłe dla oka" - może dlatego, że bardziej komponuje się z zaokrąglonymi kształtami czół tych serii lokomotyw.

Na koniec kompilacja dwóch zdjęć jedynej czynnej lokomotywy tej serii, SU46-035
Tak się rozpędziłem z tą jedyną w służbie - nikt nie sprostował, a jest przecież jeszcze SU46-031 - czy ktoś wie, czy nadal prowadzi pociągi ? Do co najmniej końca wakacji 2021 r. jeszcze to robiła, ale coś, gdzieś czytałem - nie pomnę jednak gdzie (wiadomość nie potwierdzona), że podobno obecnie stoi zimna (po awarii w październiku 2021 ?). Może ktoś coś wie na jej temat ?

Poza tym, pragnę poruszyć teamt poniższych wpisów....

Z tego co jeszcze się dowiedziałem, to to, że nowa maszyna (w rozmowie padło, że silnik idzie do 029) ma dostać malowanie zielono-zielone.
Czy któryś z kolegów ma może jakieś informacje w tym temacie?
Natomiast lokomotywa 029 nie będzie przemalowana na "zielono-zielone", gdyż stan powierzchni jej pudła i obecnej powłoki nie kwalifikuje się do wykonania takich kosztownych prac malarskich. Było tylko zapytanie, powtórzę zapytanie, odnośnie stanu technicznego pudła i możliwości malowania w przypadku gdy faktycznie to malowanie było by konieczne. Temat na dzisiaj jest zamknięty. To, że ktoś coś sobie więcej ubzdurał i gdzieś po różnych forach pisze i wprowadza w błąd, no to przykro mi bardzo.
... wynika z tego, że Maciej miał jednak dobre informacje co do malowania SU46-029 (y)(y)(y) a EU07-470 zbyt pochopnie je skrytykował.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki