• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Reakcje
3.622 30 0
:( ... a właśnie miałem się spytać, czy ktoś wie, co stało się z SU46-047... bo wczoraj, będąc na dworcu głównym w Olsztynie zrobiłem m.in. poniższe zdjęcie, gdzie w szeregu lokomotyw, "wyciągniętych" w listopadzie na tor nr 504, znikła pierwsza z nich, licząc od lewej... czyli SU46-047, która stała najbliżej rozjazdu nr 35 (za stojącą najdalej po prawej, SU46-022, jest kozioł oporowy)... czyżby "proceder" złomowania wyglądał tak, że następna zniknie kolejna w "rządku", SU46-030 ???

2021.12.12. Olsztyn Gł. Odstawione lokomotywy SU46 minus jedna.jpg


Natomiast SU46 047 i wrak SU46-053 pójdą pod palnik firmy Segromet Sp.z.oo. z Sokołowa Podlaskiego
Interesujące jest to, że przetarg na złomowanie "047" wygrała firma z Sokołowa Podlaskiego, a maszyna cięta jest w Olsztynie. Czyżby koszt transportu był wyższy, od pocięcia jej "na miejscu" ??? Segromet Sp. z o.o. ma swoją siedzibę przy torach stacji w Sokołowie Podlaskim
https://www.google.pl/maps/@52.4085334,22.2252055,404m/data=!3m1!1e3
... na teren firmy (przez widoczną bramę na poniższym widoku z Google Maps) prowadzi krótki tor bocznicy...
https://www.google.pl/maps/@52.4091...4!1sAC9iWqbHrTqxPgU_gK_9Og!2e0!7i13312!8i6656
... co ciekawe, przebiegający przez skrzyżowanie torów...
https://www.google.pl/maps/@52.4094...4!1sbg0rni1880OQGVbVyOWFMg!2e0!7i13312!8i6656
... myślałem więc, że SU46-047 trafi do Sokołowa Podlaskiego. Tymczasem "cięta" jest na miejscu. Czy to "normalna" i stosowana procedura przez firmy złomowe, skupujące tabor kolejowy ??? czy może SU46-047, np. w ostatniej chwili, przestała być własnością Segrometu, a "cięcie jej" jest robione na koszt PKP Cargo ??? Czy ktoś zna odpowiedzi na te pytanie ?
 
Ostatnio edytowane:

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
507 0 0
:( ... a właśnie miałem się spytać, czy ktoś wie, co stało się z SU46-047... bo wczoraj, będąc na dworcu głównym w Olsztynie zrobiłem m.in. poniższe zdjęcie, gdzie w szeregu lokomotyw, "wyciągniętych" w listopadzie na tor nr 504, znikła pierwsza z nich, licząc od lewej... czyli SU46-047, która stała najbliżej rozjazdu nr 35 (za stojącą najdalej po prawej, SU46-022, jest kozioł oporowy)... czyżby "proceder" złomowania wyglądał tak, że następna zniknie kolejna w "rządku", SU46-030 ???

Zobacz załącznik 859641



Interesujące jest to, że przetarg na złomowanie "047" wygrała firma z Sokołowa Podlaskiego, a maszyna cięta jest w Olsztynie. Czyżby koszt transportu był wyższy, od pocięcia jej "na miejscu" ??? Segromet Sp. z o.o. ma swoją siedzibę przy torach stacji w Sokołowie Podlaskim
https://www.google.pl/maps/@52.4085334,22.2252055,404m/data=!3m1!1e3
... na teren firmy (przez widoczną bramę na poniższym widoku z Google Maps) prowadzi krótki tor bocznicy...
https://www.google.pl/maps/@52.4091...4!1sAC9iWqbHrTqxPgU_gK_9Og!2e0!7i13312!8i6656
... co ciekawe, przebiegający przez skrzyżowanie torów...
https://www.google.pl/maps/@52.4094...4!1sbg0rni1880OQGVbVyOWFMg!2e0!7i13312!8i6656
... myślałem więc, że SU46-047 trafi do Sokołowa Podlaskiego. Tymczasem "cięta" jest na miejscu. Czy to "normalna" i stosowana procedura przez firmy złomowe, skupujące tabor kolejowy ??? czy może SU46-047, np. w ostatniej chwili, przestała być własnością Segrometu, a "cięcie jej" jest robione na koszt PKP Cargo ??? Czy ktoś zna odpowiedzi na te pytanie ?
Kwestia umowy pomiędzy Cargo, a Segrometem.
Na przykład ET22 mają być cięte na miejscu (w obawie przed wykorzystaniem ich przez prywaciarz), a SM42 trafiają do Sokołowa Podlaskiego. W tym przypadku wydaje mi się, że chodzi o ekonomię. Pewnie taniej było przyjechać z kontenerami i maszynami/lub wynająć maszyny od lokalnej firmy niż transportować 047 i 752 do Sokołowa w celu ich pocięcia.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
709 24 0
Tak się rozpędziłem z tą jedyną w służbie - nikt nie sprostował, a jest przecież jeszcze SU46-031 - czy ktoś wie, czy nadal prowadzi pociągi ? Do co najmniej końca wakacji 2021 r. jeszcze to robiła, ale coś, gdzieś czytałem - nie pomnę jednak gdzie (wiadomość nie potwierdzona), że podobno obecnie stoi zimna (po awarii w październiku 2021 ?). Może ktoś coś wie na jej temat ?
Lok. jest sprawna i obsługuje lokalne pociągi towarowe. Obecnie stoi w Węglińcu w zapasie. Trzeba ją trochę odciążyć od pracy.
Świadectwo ma ważne do końca marca 2024 r. Jak nie ulegnie wcześniej poważnej awarii to jeszcze pojeździ.
 

gruha_3719

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 0
Generalnie z lokomotywami spalinowymi, które mogą obsługiwać pociągi pasażerskie (posiadają gniazda WN do ogrzewania składu) jest bardzo słabo.
I tu się zgadzam z przedmówcami.
PKP CARGO chciało wykonać naprawy poziomu P4 i P5 kilku lokomotyw SU46, które wykorzystane byłyby do prowadzenia pociągów wojskowych w których składzie znajdują się wagony osobowe z żołnierzami (a oni lubią jak jest ciepło w zimie).
Niestety pomimo długich poszukiwań wykonawcy napraw, żadna firma zewnętrzna nie podjęła się tego zadania.
Dlaczego zapytacie? Z prostej przyczyny - nie ma na rynku podzespołów i części do tych lokomotyw. Ledwie udaje się utrzymać jeszcze w eksploatacji 3 szt., które na bieżąco bazują w większości na podzespołach wymontowanych z pozostałych lokomotyw.
Żaden z przewoźników czy to CARGO czy IC nie wykonuje napraw rewizyjnych i głównych we własnym zakresie. Są na rynku firmy, które się tym zajmują. Żadna z nich o naprawie lokomotyw SU46 nie chce nawet słyszeć.
Ot i cała prawda. Zatem róbcie jak najwięcej zdjęć, bo to już niechybny koniec tej serii na torach.
Największy problem był z częściami do silników spalinowych.
 
Reakcje
3.622 30 0
Kolejne dwie SU46 (030, 009) stacjonujące w Olsztynie zostały podstawione na plac do cięcia. Egzekucja zapewne na dniach.
Właśnie byłem dziś w Olsztynie i "zajrzałem" na stację. Tak jak piszesz, w rządku odstawionych lokomotyw pozostała SM30 i tylko trzy SU46. Według informacji podanych w sieci, jak i w Temacie, właścicielem "030" i "009", odstawionych na plac do cięcia, jest firma "Bamar" Eksport Import ze Słaboszewka (kujawsko-pomorskie). Wynika z tego, że kolejna firma będzie cięła "swoje SU46" na miejscu. Zapewne w identyczny sposób, trzecia z firm, PPHU "Mardo" z Poraja (śląskie), rozprawi się z oczekującymi na swój los dalszymi SU46... a jeszcze trzy tygodnie temu łudziłem się, że cała szóstka pojedzie w Polskę, w swoją ostatnią podróż... no cóż, nie dane im było :(

Mam ogromny sentyment do tej serii lokomotyw, podobnie zresztą jak do SP45/SU45. Może każdy tak ma, kto mieszka przy niezelektryfikowanej linii, na której kiedyś codziennie gościły lokomotywy z Cegielskiego obsługujące lokalny ruch pasażerski. Wtedy, wydawały się "wieczne"... i "nudne". Wraz z "odejściem" ostatniej SU46 - co prędzej czy później nastąpi, skończy się pewien etap (kolejny zresztą, po SU45) "postrzegania kolei" w mojej głowie. Pewnie moi starsi Koledzy czuli to samo jak odchodziły "parowozy". I trudno odpowiedzieć, czy "żal" samych lokomotyw - gdzieś w podświadomości - nie jest tak naprawdę żalem, za tym co przeminęło, "odeszło na zawsze", za czasami kiedy człowiek był młodszy o te 20-30 lat, sprawniejszy, zdrowszy... kiedy wszystko wydawało się proste i łatwe. Za czasami kojarzonymi w "oczach duszy" m.in. z SU46 ciągnącymi składy zielono-kremowych wagonów pasażerskich...

Co będę czuł, jak będzie cięta wspomniana wyżej SU46-030 ??? A no to, że nieodzownie kojarzę ją z moimi dziećmi, kiedy miały zaledwie po kilka latek, i którym zrobiłem zdjęcie na jej tle. I taką ją zapamiętam...

Zdjęcie poniżej: SU46-030 na stacji Dobre Miasto, początek października 2003 r. Nieco ponad dwa miesiące wcześniej dostała w ZNTK Poznań "zielone" malowanie, łącznie z czołami. Była wówczas częstym gościem na linii nr 221...

2003 X. Stacja Dobre Miasto. SU46-030 ze skladem pasażerskim z Olsztyna Gł..jpg


... a teraz "Czas ołowiu" ... :(
 
Reakcje
3.622 30 0
Kolejne dwie SU46 (030, 009) stacjonujące w Olsztynie zostały podstawione na plac do cięcia. Egzekucja zapewne na dniach.
SU46-30 i SU46-009 w oczekiwaniu na pocięcie (Olsztyn, grudzień 2021).
Nie wiedzieć czemu (może ktoś zna odpowiedź na to pytanie ?), SU46-030 i SU46-009 wróciły "na swoje miejsce" na torze nr 504. Czyżby "nie wypaliło" ich pocięcie w samej "końcówce roku" ???

1. Puste miejsce przed SM30. Olsztyn Gł. 17.12.2021 r. W tym czasie SU46-030 i 009 stały na placu "do cięcia".

Olsztyn Gł. 17.12.2021.jpg


2. Z końcem roku "zielone" SU46 powróciły na "swoje miejsce" na torze nr 504. Olsztyn Gł. 30.12.2021 r.

Olsztyn Gł. 30.12.2021.jpg
 
Reakcje
3.622 30 0
Lokomotywy SU46 przejazdem przez Kędzierzyn-Koźle w kierunku Gliwic. Smutne....
OSTATNIA DROGA lokomotyw SU46 09.01.2022 Kędzierzyn-Koźle - YouTube
Zamieszczam wpis hjugytf który został opublikowany w temacie Kolejowe Opolskie, bo myślę, że to ważna informacja dla fanów tej serii lokomotyw. Wynika z tego, że będziemy mieli c.d. serialu pt. "złomowanie SU46" :(

Niby człowiek wiedział, że prędzej czy później to nastąpi, ale jednak pozostaje pewien "niesmak" w związku z polityką PKP Cargo w stosunku do tej serii lokomotyw. Opłacało się przerabiać starsze SU45 na ST45, a w przypadku SU46 nie zrobiono nic (nie licząc "rodzynka" ST46), z drugiej strony... może to i lepiej, że pozostały w kształcie takim, w jakim je znaliśmy od lat - biorąc pod uwagę obecny status serii ST45, i czy coś z tego w ogóle wyniknie (wszystkie 19 szt. ST45 oczekują naprawy okresowej, odstawione od, jakby nie liczył, już paru lat).
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
W Wrocławiu Brochowie przygotowania do wywozu SU46 048, SM42 823 i SU46 046. 2022.01.14.
20220114_133254_HDR_(1).jpg
20220114_133311_(1).jpg
20220114_133319_HDR_(1).jpg
20220114_133333_HDR_(1).jpg
20220114_134455_HDR_(1).jpg

Zadziwiające jak bardzo szybko topnieje do niedawna duża ilość zgromadzonych SU46 z Brochowa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki