• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.939 111 11

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.011 121 1
Smutna informacja z Facebooka Lokomotywy serii SU46:cry:

Kres eksploatacji SU46
Eksploatacja wysłużonych egzemplarzy lokomotyw tej serii dobiega do końca. Zużycie i "śmierć techniczna" wpisane jest w cykl pracy każdej maszyny i powyższy etap nastąpił dla silnika spalinowego olsztyńskiej lokomotywy SU46-035.
Pomimo dostarczenia części do naprawy (uszkodzony 9 tłok), po uruchomieniu silnika stwierdzono zatarcie panewek na 4tym korbowodzie, zniszczona powierzchnia czopu korbowodu, która nie nadaje się do naprawy. W związku z czym lokomotywa będzie wyłączona z eksploatacji raczej bez perspektyw wykonania naprawy. Jej praca zgodnie z cyklem utrzymaniowo-naprawczym byłaby możliwa tylko do 28 czerwca 2023 r. a następnie wg tego cyklu pojazd powinien zostać poddany naprawie okresowej na poziomie utrzymania P5 (dawna naprawa główna). Naprawa silnika spalinowego w tym przypadku jest po prostu nieopłacalna.
W eksploatacji w dalszym ciągu pozostaje SU46-029, która może być eksploatowana do dnia 29 czerwca 2023 r.
 

Alek

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 20 0
Smutna informacja z Facebooka Lokomotywy serii SU46:cry:

Kres eksploatacji SU46
Eksploatacja wysłużonych egzemplarzy lokomotyw tej serii dobiega do końca. Zużycie i "śmierć techniczna" wpisane jest w cykl pracy każdej maszyny i powyższy etap nastąpił dla silnika spalinowego olsztyńskiej lokomotywy SU46-035.
Pomimo dostarczenia części do naprawy (uszkodzony 9 tłok), po uruchomieniu silnika stwierdzono zatarcie panewek na 4tym korbowodzie, zniszczona powierzchnia czopu korbowodu, która nie nadaje się do naprawy. W związku z czym lokomotywa będzie wyłączona z eksploatacji raczej bez perspektyw wykonania naprawy. Jej praca zgodnie z cyklem utrzymaniowo-naprawczym byłaby możliwa tylko do 28 czerwca 2023 r. a następnie wg tego cyklu pojazd powinien zostać poddany naprawie okresowej na poziomie utrzymania P5 (dawna naprawa główna). Naprawa silnika spalinowego w tym przypadku jest po prostu nieopłacalna.
W eksploatacji w dalszym ciągu pozostaje SU46-029, która może być eksploatowana do dnia 29 czerwca 2023 r.
Zostaje wymiana silnika na np. CAT C27 i będzie lux :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Czy te malowania są najpiękniejsze to jak najbardziej rzecz subiektywna. Ale na pewno bardzo ciekawe i moim zdaniem jedne z najbardziej estetycznych prób poradzenia sobie z obowiązującym wymogiem stosowania w tamtym czasie żółtych czół.
Czy kiedyś pojawi się model trudno powiedzieć. Podobnie chyba będzie z modelem ET41 100. Na razie dopiero po kilku latach w ogóle zdecydowano się że powstanie model lokomotywy tej serii w epoce IV.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.011 121 1
Informacje z Facebooka - Lokomotywy serii SU46

2023-05-09 SU46-029 wraca do ruchu
W dniu jutrzejszym zostanie rozpoczęty przegląd okresowy i pojazd od strony technicznej zostanie przygotowany do wystawienia dokumentu wydłużającego cykl utrzymaniowo-naprawczy w zakresie odroczenia terminu wykonania następnej naprawy poziomu P4 o 6 miesięcy. Jest to możliwe dzięki tzw. "Ustawie Covid" i Spółka PKP CARGO S.A. niejednokrotnie korzystała z zapisów w/w ustawy wydłużając cykle naprawcze wybranych lokomotyw spalinowych. Umożliwi to eksploatację SU46-029 aż do dnia 29.12.2023 r.
[...]


345444709_796022442084785_7894636390410226350_n.jpg
 

DBAG

Użytkownik
Reakcje
47 1 0
Dziś dość przypadkowo natrafiłem na YT na taki filmik. Obejrzałem, zaglądam na Ilostan, zaglądam do tego wątku na forum i rzeczywiście to już jest faktem... :(
Cóż, tak od siebie dodam, bo mam sentyment do tych spalinowozów, że to wielka szkoda. :( Jednocześnie trochę się dziwie, że polskich konstrukcji nikt nie chce rozwijać/modernizować itp., a tam gdzie brakuje trakcji spalinowej, zatrudnia się przykładowo czeskie Nurki (te też lubię). Chodzi jednak o kontynuację myśli technicznej...
Pozostają nam wspomnienia tej maszyny, zdjęcia... no i na szczęście - piękne modele!
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.184 132 19
8 czerwca 2023 roku - Dobrogościce, szlak Złotniki Kujawskie - Nowa Wieś Wielka - pozbawiona niektórych ozdób SU46-029 prowadzi opóźniony ponad 30 minut pociąg specjalny SEMAFOR relacji Łódź Widzew - Bydgoszcz Główna, zorganizowany przez Markowy Produkt Turystyczny TurKol.pl w ramach pierwszego dnia imprezy Nostalgia 2023.

DSC_0610.4.m.JPG


DSC_0613.4.m.JPG


 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.184 132 19
Obecnie trwa "NOSTALGIA 2023" - w dużym skrócie:
- 08.06. - Poznań - Łódź - Bydgoszcz
- 09.06. - Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Hel - Trójmiasto - Chojnice
- 10.06. - Chojnice - Laskowice Pomorskie - Bydgoszcz

Na ten moment zapowiedziane są tylko "MAZURY 2023":
28.07. - Poznań - Toruń - Iława - Olsztyn - Mrągowo - Korsze - Olsztyn
29.07. - Olsztyn - Ełk - Białystok - Suwałki - Białystok
30.07. - Białystok - Siedlce - Warszawa - Łódź - Ostrów Wlkp. - Wrocław
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki