Informuję wszystkich zainteresowanych, że to już ostatnie dni, kiedy olsztyńską SU46-035 (na początku marca tego roku oddelegowana z Dolnośląskiego Zakładu PKP Cargo) można podziwiać na linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo. Lokomotywa, jak widać na zamieszczonym poniżej zdjęciu, ma się dobrze, jednak linia nr 221 od 13 września zostaje zamknięta na dobre, wstępnie do końca 2020 r. jednak znając życie, remont i modernizacja linii może potrwać nawet dwa lata.
Od 13 września na trasie Olsztyn - Braniewo / Braniewo - Olsztyn obowiązywać będzie zastępcza komunikacja kołowa. Wstępnie ze względu na remont odcinka od Olsztyna Zach. do Gutkowa, później "na warsztat" idzie odcinek Gutkowo - Dobre Miasto. Na dalszą trasę (odcinek Dobre Miasto - Braniewo), podobno zabraknie finansów (z informacji u źródeł w PKP PLK Olsztyn, nastąpił spory wzrost kosztów, po szczegółowej analizie "w terenie", w tym geodezyjnej itp. itd.), stąd prawdopodobnie odcinek Dobre Miasto - Braniewo poddany zostanie tylko kosmetyce. Co będzie - życie pokaże.
Plany z lutego 2018 r. przewidywały m.in. wymianę toru na całej, niemal 90 km. trasie, podniesienie prędkości szlakowej do 100 km/h (z obecnie obowiązujących 60 km/h, a odcinkami nawet 30 km/h), zcentralizowanie sterowania ruchem (z Gutkowa), przebudowę peronów i przystanków, w tym utworzenie nowych i przesunięcia lokalizacji kilku starych (np w Henrykowie) czy też modernizację wiaduktów i przepustów. Tak jak wyżej napisałem życie pokaże, co wyjdzie z tych ambitnych planów. Obecnie, nawet głębsza modernizacja odcinka z Gutkowa do Dobrego Miasta jest zagrożona z powodu wspomnianego wzrostu kosztów. Wracając do SU46-035, jeszcze do 13 września, przy odrobinie szczęścia i oczywiście wykorzystaniu jej na tej linii, będzie można ją spotkać w Gutkowie, Dobrym Mieście, Ornecie, Pieniężnie, Braniewie czy pomniejszych przystankach... później lina zostaje zamknięta. Z moich ostatnich spotkań z SU46-035 lokomotywę tą widziałem np. w dniu 15 sierpnia (wracała wówczas luzem z Braniewa do Olsztyna) oraz w dniu 17 sierpnia 2019, kiedy prowadziła eszelon do Braniewa - można wręcz rzec, niemal dedykowane zadanie dla SU46-035 w woj. warmińsko-mazurskim.
Zdjęcie nr 1: Eszelon z 18 platformami (16 z czołgami PT-91 Twardy i dwiema z wozami zabezpieczenia technicznego WZT-3, na początku składu platform i na końcu) oraz pojedynczym wagonem 2 kl., prowadzony przez SU46-035, na odcinku Orneta - Henrykowo, w km. 47.5 linii nr 221 (w lesie przed Nowym Dworem), złapany w tym miejscu o godz. 11.56, w dniu 17.08.2019 (sobota). Czołgi PT-91 prawdopodobnie z 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgów była charakterystyczna tarcza herbowa brygady, jeżeli dobrze rozpoznałem ją na stojących na platformach czołgach (patrz zdjęcie nr 2. - poglądowe). Można też dodać, że stacją macierzystą platform będących w składzie pociągu (serii Slmmps, typu 443Z - rekonstrukcja typu 426Za) był Żagań (CT Dolnośląski) (skład wracał z poligonu w pobliżu Żagania ?), a na końcu składu był pojedynczy wagon 2 kl. typu 111A z przedziałami pełnymi żołnierzy-czołgistów.
Zdjęcie nr 2. Tarcza herbowa 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgu PT-91 i na banerze obok). Zdjęcie wykonane w trakcie wystawy starych pojazdów oraz wystawy militarnej, w Dobrym Mieście w dniu 22 czerwca 2019.
Co ciekawe z tego przejazdu SU46-035 linią nr 221, w dniu 17.08.2019 dostępny jest film na yt, nakręcony w pobliżu Braniewa.
Od 13 września na trasie Olsztyn - Braniewo / Braniewo - Olsztyn obowiązywać będzie zastępcza komunikacja kołowa. Wstępnie ze względu na remont odcinka od Olsztyna Zach. do Gutkowa, później "na warsztat" idzie odcinek Gutkowo - Dobre Miasto. Na dalszą trasę (odcinek Dobre Miasto - Braniewo), podobno zabraknie finansów (z informacji u źródeł w PKP PLK Olsztyn, nastąpił spory wzrost kosztów, po szczegółowej analizie "w terenie", w tym geodezyjnej itp. itd.), stąd prawdopodobnie odcinek Dobre Miasto - Braniewo poddany zostanie tylko kosmetyce. Co będzie - życie pokaże.
Plany z lutego 2018 r. przewidywały m.in. wymianę toru na całej, niemal 90 km. trasie, podniesienie prędkości szlakowej do 100 km/h (z obecnie obowiązujących 60 km/h, a odcinkami nawet 30 km/h), zcentralizowanie sterowania ruchem (z Gutkowa), przebudowę peronów i przystanków, w tym utworzenie nowych i przesunięcia lokalizacji kilku starych (np w Henrykowie) czy też modernizację wiaduktów i przepustów. Tak jak wyżej napisałem życie pokaże, co wyjdzie z tych ambitnych planów. Obecnie, nawet głębsza modernizacja odcinka z Gutkowa do Dobrego Miasta jest zagrożona z powodu wspomnianego wzrostu kosztów. Wracając do SU46-035, jeszcze do 13 września, przy odrobinie szczęścia i oczywiście wykorzystaniu jej na tej linii, będzie można ją spotkać w Gutkowie, Dobrym Mieście, Ornecie, Pieniężnie, Braniewie czy pomniejszych przystankach... później lina zostaje zamknięta. Z moich ostatnich spotkań z SU46-035 lokomotywę tą widziałem np. w dniu 15 sierpnia (wracała wówczas luzem z Braniewa do Olsztyna) oraz w dniu 17 sierpnia 2019, kiedy prowadziła eszelon do Braniewa - można wręcz rzec, niemal dedykowane zadanie dla SU46-035 w woj. warmińsko-mazurskim.
Zdjęcie nr 1: Eszelon z 18 platformami (16 z czołgami PT-91 Twardy i dwiema z wozami zabezpieczenia technicznego WZT-3, na początku składu platform i na końcu) oraz pojedynczym wagonem 2 kl., prowadzony przez SU46-035, na odcinku Orneta - Henrykowo, w km. 47.5 linii nr 221 (w lesie przed Nowym Dworem), złapany w tym miejscu o godz. 11.56, w dniu 17.08.2019 (sobota). Czołgi PT-91 prawdopodobnie z 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgów była charakterystyczna tarcza herbowa brygady, jeżeli dobrze rozpoznałem ją na stojących na platformach czołgach (patrz zdjęcie nr 2. - poglądowe). Można też dodać, że stacją macierzystą platform będących w składzie pociągu (serii Slmmps, typu 443Z - rekonstrukcja typu 426Za) był Żagań (CT Dolnośląski) (skład wracał z poligonu w pobliżu Żagania ?), a na końcu składu był pojedynczy wagon 2 kl. typu 111A z przedziałami pełnymi żołnierzy-czołgistów.
Zdjęcie nr 2. Tarcza herbowa 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgu PT-91 i na banerze obok). Zdjęcie wykonane w trakcie wystawy starych pojazdów oraz wystawy militarnej, w Dobrym Mieście w dniu 22 czerwca 2019.
Co ciekawe z tego przejazdu SU46-035 linią nr 221, w dniu 17.08.2019 dostępny jest film na yt, nakręcony w pobliżu Braniewa.
-
6
-
2
- Pokaż wszystkie