• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Strażaki Kozaa - podejście drugie

OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
800 2 0
Dzisiaj kilka nowości z jednej z moich ulubionych podkolekcji - straży pożarnej z Frankfurtu. Na szczęście sporo bazowych modeli jest w ogólnodostępnej ofercie więc wymagają tylko odpowiedniego malowania.
Dziś dwa Magirusy eckhaubery wyprodukowane przez Preisera.
Pierwszy to ciężki samochód ratownictwa technicznego. W kilku niemieckich miastach uznano, że do poważnych zdarzeń technicznych powinny być dysponowane sekcje obsadzone, przez specjalnie wyszkolonych strażaków. Trudno odmówić logiki temu rozwiązaniu tyle, że taka specjalistyczna sekcja było wyjątkowo mało wykorzystana.
Na wyposażeniu Magirusa oznaczanego nieoficjalnie RW3 była duża wyciągarka (w tylnej skrytce), agregat prądotwórczy i narzędzia potrzebne przy ratownictwie technicznym. Samochody były systematycznie doposażane, poświęcając z czasem miejsce dla desantu strażaków na rzecz kolejnego wyposażenia.
DSC_8021.JPG
DSC_8022.JPG
DSC_8023.JPG
DSC_8024.JPG


Kolejny Magirus to uniwersalny samochód gaśniczy określony jako TROWA, czyli samochód posiadający zbiorniki na proszek i wodę gaśniczą.
We Frankfurcie samochody tego typu używano jako pierwszy rzut przy wezwaniach do pożarów.

DSC_8013.JPG
DSC_8014.JPG
DSC_8016.JPG
DSC_8018.JPG


A tu dwie generacje Magirusów TROWA z Frankfurtu:
DSC_8019.JPG


I dla przypomnienia starsze modele z Frankfurtu:
DSC_8020.JPG
DSC_8025.JPG
DSC_8026.JPG
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
800 2 0
Ponieważ strażacki hit tego roku - strażackie pojazdy z Nowego Jorku z PCX 87 zdominował na forum całkiem słusznie Piotrek "Irokez" to ja tylko kilkoma zdjęciami zaznaczę, że też mam :)
Może na początek kilka słów o nowojorskiej straży pożarnej:
Jest to największy garnizon straży pożarnej na świecie.
Do dyspozycji ma:
254 remizy
197 samochodów gaśniczych (Engine)
143 drabiny mechaniczne (Truck)
8 samochodów gaśniczych z rozszerzonym wyposażeniem do ratownictwa technicznego i chemicznego (Squad)
5 samochodów ratownictwa technicznego i chemicznego (Rescue)
450 karetek
i szereg pojazdów specjalistycznych i pomocniczych a także 3 całoroczne i 6 sezonowych łodzi i statków strażackich.
Wszystko to obsługuje rzesza 17 tysięcy strażaków, ratowników medycznych i personelu pomocniczego.
Na terenie Nowego Jorku działa też 9 jednostek ochotniczych.

Podział zadań pomiędzy strażakami obsadzającymi różne typy pojazdów jest skrajnie inny niż w Europie.
Obsada samochodów gaśniczych jest odpowiedzialna za rozwinięcie linii gaśniczej oraz zaopatrzenie wodne wozu (czyli podłączenie go do hydrantu lub innego wozu). Samochód gaśniczy dysponowany jest też do zadań medycznych.
Drabina mechaniczna w USA w przeciwieństwie do Europy zawsze posiada 5-6 osobową załogę, która odpowiada za: wykonanie dostępu do palącego się budynku, przeszukanie i ewakuację poszkodowanych, wentylację budynku w tym wycięcie otworów wentylacyjnych w dachu. Na załodze drabiny spoczywa też wykonanie dostępu do poszkodowanych w wypadkach drogowych. Załogi drabin są lepiej wyszkolone i opłacane niż załogi samochodów gaśniczych.
Kolejnym szczeblem kariery strażaka w FDNY są załogi Squad. Są to zapewne najbardziej uniwersalne samochody ratowniczo gaśnicze we flocie nowojorskich strażaków. Na co dzień używane jako samochody gaśnicze. Przy trudnych akcjach z zakresu ratownictwa chemicznego i technicznego ich załogi z racji lepszego wyszkolenia są wsparciem dla specjalistów.
I wreszcie TOP w strażackiej hierarchii - załogi Rescue. Najbardziej doświadczeni i posiadający najwyższe kwalifikacje strażacy. Do ich zadań należą między innymi agresywne przeszukania palących się budynków, zabezpieczenie i ewakuacja poszkodowanych podczas akcji strażaków (RIT), udział w dużych akcjach ratownictwa technicznego i chemicznego. Po jednym samochodzie Rescue stacjonuje w każdym z pięciu dzielnic Nowego Jorku.
Także teraz oglądając film czy jakieś doniesienia medialne będziecie wiedzieć kto i po co szarpie się z hydrantem a kto biega po palącym się dachu.

Na razie PCX 87 wydał modele reprezentantów dwóch pierwszych, najpopularniejszych kategorii pojazdów.
Na pierwszy rzut fotki pary pojazdów z Port Richmond położonej w dzielnicy Staten Island. To podmiejska dzielnica zabudowana w większości starymi domami i kamienicami nie do końca pasująca do wizerunku Nowego Jorku znanego z mediów.

Same modele cieszą oko, są duże i kolorowe.
Niestety producentowi zdarzają się straszliwe wtopy z jakością. Także najlepiej przyjrzeć się dobrze przy zakupie albo w drugą stronę, nie przyglądać się, postawić na półkę i się cieszyć :)
DSC_8028.JPG
DSC_8029.JPG
DSC_8030.JPG
DSC_8031.JPG
DSC_8033.JPG
DSC_8034.JPG
DSC_8035.JPG
DSC_8036.JPG
DSC_8037.JPG
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
800 2 0
Co jakiś czas lubię pomalować coś na biało :)
Do mojego setu Unimogów w barwach wojsk ONZtu dołączył trzeci egzemplarz.
Prezentowany model przedstawia samochód proszkowy zabierający 750 kg proszku.
Podest przed kabiną umożliwia wygodną ewakuację załogi samolotu.
Autopompa na zderzaku umożliwia pracę jako punkt czerpania wody gaśniczej dla innych pojazdów.
DSC_7997.JPG
DSC_7998.JPG
DSC_7999.JPG
DSC_8000.JPG

I koledzy z jednej jednostki:
DSC_8001.JPG
DSC_8002.JPG


Drugi Unimog to samochód wężowy.
Do standardowego skrzyniowego Unimoga dołożyłem stelaż ze sprzętem i łoże na węże ułożone w harmonijkę. Można je rozwijać podczas jazdy.
DSC_8007.JPG
DSC_8006.JPG
DSC_8005.JPG
DSC_8004.JPG

Do tego koledzy z jednostki:
DSC_8008.JPG
DSC_8009.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Pojazdy specjalistyczne 77

Podobne wątki