Pierwsze dostawy lokomotyw były do zachodnich dyrekcji. Czyli był oddelegowany na czas letni?
Tak. ST43 bywały na delegacjach w Warszawie do czasu wprowadzenia lokomotyw SP45 (chodzi o obsługę linii Warszawa - Gdańsk). Pociągi międzynarodowe w kierunku wschodnim na przełomie lat 60. i 70. obsługiwały głównie ST44.
Tytułem dygresji pozwalam sobie zacytować:
"...W marcu 1965 r. pierwsze egzemplarze 060DA, którym na PKP nadano oznakowanie serii ST43, wprowadzone zostały do eksploatacji w DOKP Poznań (20 szt.), a następnie DOKP Szczecin (10 szt.). Początkowo prowadziły w trakcji pojedynczej na linii Kluczbork - Ostrów Wlkp. - Poznań - Krzyż - Szczecin pociągi towarowe o masie brutto do 2000 ton, osiągając przebiegi dobowe do 420 km. Przeprowadzone próby wykazały, że lokomotywy ST43 przewyższają swymi osiągami trakcyjnymi zarówno parowozy serii Ty45 jak i Ty51, co umożliwiło w 1966 r. zwiększenie prędkości technicznej pociągów towarowych na obsługiwanym odcinku o 7-11 km/h w stosunku do dotychczas uzyskiwanej przy użyciu trakcji parowej.
W sezonie letnim ST43 obsługiwały również ciężkie pociągi osobowe i pospieszne, mając przebiegi dobowe do 670 km. Brak urządzeń do ogrzewania wagonów nie pozwalał jednak na całoroczne zastosowanie pojazdów w ruchu pasażerskim w szerszym zakresie. W niektórych relacjach (np. Kraków - Szczecin), gdzie względy eksploatacyjne dyktowały konieczność utrzymania obsługi lokomotywami spalinowymi przez cały rok, w sezonie ogrzewczym do składów pociągów dodawano wagon ogrzewczy. (...) Lokomotywy ST43 były kierowane w pierwszej kolejności do zachodnich rejonów kraju. Stacjonowały m.in. w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Ostrowie Wlkp., Zbąszynku, Stargardzie Szczecińskim, Zielonej Górze, wypierając parowozy z obsługi linii: Zielona Góra - Szczecin, Ostrów - Poznań - Świnoujście, Inowrocław - Poznań - Frankfurt (O), Pyskowice - Poznań, Szczecin - Bydgoszcz..."
Źródło: Paweł Terczyński, Lokomotywy spalinowe PKP serii ST43 [w:] "Świat Kolei" 4/95, ss. 8 i 9