• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
110 8 2
Na 100% to nie jest Jawor, szlak znam tam dość dobrze i nie przypominam sobie dwóch torów o takiej charakterystyce, a jeśli nawet byłby po rozbiórce, to w pobliżu nie ma takowego wiaduktu, po za tym za wyjazdowymi za stacją i dalszym na szlaku, no właściwie już bocznicy w kierunku ładowni Gniewków. Bardziej byłbym skłony myśleć o szlaku za Świdnicą, w kierunku Kamieńca. Mogą to być okolice nawet Nysy, Prudnika.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 9 4
Zdjęcie "Ekspres z Katowic do Warszawy. Nazwisko autora zdjęcia Breton" - zastanawiam się, gdzie ono zostało poczynione? Układ cieni rzucających przez fotografowane postaci moim zdaniem wyklucza Katowice (pociąg odjeżdża w kierunku wschodnim więc słońce z północy raczej nie wchodzi w grę). Jakie są Wasze opinie?
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
110 8 2
No nie wiem, ja latać nie umiem, może autor coś opracował ;) Ja bym nawet odważył się stwierdzić, że to zdjęcie mogło zostać wykonane po za tymi regionami Podsudeckiej, a nawet dolnego śląska. Rumuny początkowo wędrowały sobie z pośpiechami po całej Polsce. Nawet są opisy składów "na rumunach" z Wrocławia do Warszawy, nawet znany jest numer jednej z maszyn :) Naprawdę, zdjęcie mogło zostać wykonane wszędzie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.588 606 30
Zdjęcie "Ekspres z Katowic do Warszawy. Nazwisko autora zdjęcia Breton"
W podpisie nie ma mowy o tym, że jest to pociąg z Katowic do Warszawy, a tylko, że szybkie połączenia "między Katowicami a Warszawą" są realizowane przez elektryczne zespoły trakcyjne. Wszystkie podpisy w artykule są bardzo ogólne i nie odnoszą się bezpośrednio do konkretnej sytuacji przedstawionej na zdjęciu. Ta fotografia mogła być zrobiona w Katowicach po przyjeździe porannego pociągu z Warszawy.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 9 4
Opisu nie znam gdyż nie miałem okazji zapoznać się z periodykiem. A teza, że to pociąg który przybył ze Stolicy do mnie przemawia.

ps. a kilka informacji o tym składzie mogę prosić?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.588 606 30
ED70, dawniej E58, produkcji NRD (Görlitz). 2 sztuki kupione w 1958 r. i dość szybko wycofane z normalnej eksploatacji. Było o nich już na forum.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Pierwsze to oczywiście Warszawa Ochota a na drugim planie jeszcze czynny w tamtym okresie dworzec Warszawa Główna.
Natomiast na pierwszym planie widzę wagon EN80-13s, ale zdegradowany do roli wagonu doczepnego.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.588 606 30
Z Prabut w kierunku Iławy to raczej pociąg z Gdyni do Warszawy. Ale przede wszystkim ciekaw jestem jak kolega Hoart zobaczył na słupku hektometrowym napis "Prabuty".
 
Reakcje
279 0 0
Pierwsze dostawy lokomotyw były do zachodnich dyrekcji. Czyli był oddelegowany na czas letni?
Tak. ST43 bywały na delegacjach w Warszawie do czasu wprowadzenia lokomotyw SP45 (chodzi o obsługę linii Warszawa - Gdańsk). Pociągi międzynarodowe w kierunku wschodnim na przełomie lat 60. i 70. obsługiwały głównie ST44.

Tytułem dygresji pozwalam sobie zacytować:
"...W marcu 1965 r. pierwsze egzemplarze 060DA, którym na PKP nadano oznakowanie serii ST43, wprowadzone zostały do eksploatacji w DOKP Poznań (20 szt.), a następnie DOKP Szczecin (10 szt.). Początkowo prowadziły w trakcji pojedynczej na linii Kluczbork - Ostrów Wlkp. - Poznań - Krzyż - Szczecin pociągi towarowe o masie brutto do 2000 ton, osiągając przebiegi dobowe do 420 km. Przeprowadzone próby wykazały, że lokomotywy ST43 przewyższają swymi osiągami trakcyjnymi zarówno parowozy serii Ty45 jak i Ty51, co umożliwiło w 1966 r. zwiększenie prędkości technicznej pociągów towarowych na obsługiwanym odcinku o 7-11 km/h w stosunku do dotychczas uzyskiwanej przy użyciu trakcji parowej. W sezonie letnim ST43 obsługiwały również ciężkie pociągi osobowe i pospieszne, mając przebiegi dobowe do 670 km. Brak urządzeń do ogrzewania wagonów nie pozwalał jednak na całoroczne zastosowanie pojazdów w ruchu pasażerskim w szerszym zakresie. W niektórych relacjach (np. Kraków - Szczecin), gdzie względy eksploatacyjne dyktowały konieczność utrzymania obsługi lokomotywami spalinowymi przez cały rok, w sezonie ogrzewczym do składów pociągów dodawano wagon ogrzewczy. (...) Lokomotywy ST43 były kierowane w pierwszej kolejności do zachodnich rejonów kraju. Stacjonowały m.in. w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Ostrowie Wlkp., Zbąszynku, Stargardzie Szczecińskim, Zielonej Górze, wypierając parowozy z obsługi linii: Zielona Góra - Szczecin, Ostrów - Poznań - Świnoujście, Inowrocław - Poznań - Frankfurt (O), Pyskowice - Poznań, Szczecin - Bydgoszcz..."

Źródło: Paweł Terczyński, Lokomotywy spalinowe PKP serii ST43 [w:] "Świat Kolei" 4/95, ss. 8 i 9
 
Reakcje
16 0 0
Jeszcze w pierwszej połowie lat 70-tych rumuny latem odgrywały znaczącą rolę w dalekobieżnym ruchu pasażerskim. Sam pamiętam pociąg Kraków - Szczecin przez Zielona Górę prowadzony na końcowym odcinku przez ST43 (choć w służbowym rozkładzie stoi: Pt47). Pamiętam też pociąg Tarnów - Kołobrzeg, w którym w Krakowie zmieniano EU06 na ST43. Prowadziła pociąg aż do Kołobrzegu. To samo było z jednym z pociągów Przemyśl -Szczecin - przez Koniecpol. Na początku lat 70-tych ST43 trafiał się nawet na "WIelkopolaninie" (Kraków - Poznań).
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.381 34 2
To na wieczór jeszcze takie zdjątka. :)
Jedne z moich "najważniejszych znalezionych". :rolleyes:

Gdyby ktoś chomikował w domu stare zdjęcia składów relacji Katowice - Wisła/Zwardoń/Bielsko, to ja bardzo chętnie. :gwizd:

"Wisła Głębce, pociąg Katowice-Wisła Głębce" 1987
Zamieścił "Cacus Krupka" w serwisie Panoramio.
1987. Wisła Głębce, pociąg Katowice-Wisła Głębce.jpg


"Pociąg Wisła Głębce-Skoczów" 1987
Zamieścił "Cacus Krupka" w serwisie Panoramio.
1987. Wisła Głębce. Pociąg Wisła Głębce-Skoczów.jpg
 

Podobne wątki