• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.020 531 30
nie wiem czy ta "wersja" była wykonywana w Polsce czy też NRD, choć numer sugeruje "korzenie" niemieckie
Jednostki odbudowane w NRD dostały właśnie oznaczenie serii EW52, więc domysł kolegi Młodzikowskiego jest prawidłowy. A rozdzielenie wagonów doczepnych wykonano na próbę w tym jednym zespole, jak napisał kolega Jarząbek, ale nie zdecydowano się na taką przebudowę pozostałych.
 
Reakcje
2 0 1
Czy ktoś z was wie ile mogło być na stanie w Warszawie zespołów EW55 w 1995 roku? Bo wiem że w 1990 było około 66 sztuk. Jeżeli ktoś z was ma jakieś informacje na ten temat chętnie się dowiem bo interesuje mnie właśnie ten okres. W 1995 roku dominowały EN57
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Znalezione na Ebayu. Prawdopodobnie oryginalna austriacka luxtorpeda w barwach PKP. Ma serię SAx i numer 90 064? Zdjęcie nosi opis: Negative negativ Foto Lok Zug Krakau Polen Eisenbahn Thorn Kurios.
Czy to zdjęcie pasuje do wątku?
-Negative negativ Foto Lok Zug Krakau Polen Eisenbahn Thorn Kurios.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Prawdopodobnie oryginalna austriacka luxtorpeda w barwach PKP. Ma serię SAx i numer 90 064? ... Czy to zdjęcie pasuje do wątku?
Zdjęcie jak najbardziej pasuje do tego wątka.
Jest wyjątkowe, bo przedstawia oba typy tej "luxtorpedy", ten egzemplarz po lewej stronie SAx 90 064, to jest produkt Chrzanowski, natomiast wagon po prawej stronie jest oryginalny Austro-Deimler.
Przykładowe różnice do łatwego rozpoznania:
- wagony motorowe polskiej produkcji miały dodatkowo małe okienka nad czołowymi oknami oraz chwyty powietrza w boku dachu.
- wagon motorowy produkcji austriackiej nie miał w/w detali, a dodatkowo posiadał kanciaste brzegi czołowe pudła po bokach reflektorów.
 
A

AJ

Gość
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

LechZ

Użytkownik
Reakcje
16 0 0
Ma takie pytanie: wie ktoś czy na linii kolejowej do Zakopanego miały jakiś swój epizod lokomotywy SP45 oraz ST43 (nie licząc obsługi pociągów do Bielska w połowie lat 70-tych - chodzi mi o dalszy ciąg trasy, za Kalwarią) ?
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.501 58 3
http://foto.karta.org.pl/fotokarta/ok_1700_0005_0027_002.jpg.php
Opis: Lata 70. lub 80., Warszawa, Polska. Fotografia reklamowa wykonana dla Przedsiębiorstwa Międzynarodowych Przewozów Samochodowych PEKAES - elektrowóz EU20-27 z pociągiem towarowym na torze dworca kolejowego. Fot. Edward Grochowicz, zbiory Ośrodka KARTA.
EU20 - 27 Wareszawa lata 70.jpg


http://foto.karta.org.pl/fotokarta/Broniarek_280-03.jpg.php
Opis: Listopad 1962, Konin, Polska Wydobycie węgla brunatnego w kopalni odkrywkowej. Fot. Romuald Broniarek/KARTA
Listopad 1962 Konin.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.020 531 30
Kliknąłem na link podany przez kolegę Szweda i trafiłem na stronę Karty z tym zdjęciem EU20, ale bez żadnego opisu. Czy tam są opisy tych fotografii, a jeżeli tak, to jak ich szukać? Nawiasem mówiąc, wydaje mi się, że ta fotka jest nieco wcześniejsza. Lokomotywa ma wprawdzie już nowe malowanie, ale ciągle stare oznaczenia w postaci tabliczek i oryginalne, enerdowskie pantografy. Stawiałbym raczej na koniec lat sześćdziesiątych, no może początek siedemdziesiątych.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.501 58 3
Kliknąłem na link podany przez kolegę Szweda i trafiłem na stronę Karty z tym zdjęciem EU20, ale bez żadnego opisu. Czy tam są opisy tych fotografii, a jeżeli tak, to jak ich szukać? Nawiasem mówiąc, wydaje mi się, że ta fotka jest nieco wcześniejsza. Lokomotywa ma wprawdzie już nowe malowanie, ale ciągle stare oznaczenia w postaci tabliczek i oryginalne, enerdowskie pantografy. Stawiałbym raczej na koniec lat sześćdziesiątych, no może początek siedemdziesiątych.
Ja jak kliknąłem na zdjęcie to otworzyło się z opisem i go zamieściłem kopiując na forum. Ale jak teraz próbowałem to się raz otworzyło bez opisu a raz nie otworzyło się wcale. I tak się dzieje jak dzisiaj przeglądam foto kartę.:(
Może jutro ta strona będzie lepiej chodzić (n)
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
W nawiązaniu do mojego wpisu z dnia 23 listopada dodaję kolejny obrazek, który jak sądzę mieści się w zakresie 0,5% tych moich obrazków, których nie widział kolega Jarząbek ;)
Dodam, że charakter mojego postępowania w odniesieniu do upubliczniania swoich kolekcji zdjęć ma charakter Świąteczny. Dzieje się tak dlatego, że chociaż jestem wiekowym człowiekiem, to nie "dorosłem" do dyskusji na temat tego, kto pierwszy i w jakim stopniu odsłoni swoje kolekcje. Takie dyskusje (prowadzone w różnych wątkach) trochę przypominają mi konwersację w piaskownicy. Reasumując, uczestnictwo w tym forum jest tyleż samo fascynujące co i męczące.
Wesołych Świąd Chłopcy :)
Zdjęcie pochodzi z amerykańskiego czasopisma Modern Mechanix, wydanie z czerwca 1936 roku.
Tekst opisuje zalety naszej Luxtorpedy.
Modern Mechanix, wydanie z czerwca 1936 roku..jpg
 

Podobne wątki