• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.596 606 30
Jak już pisałem, coś musi być na rzeczy. Moim zdaniem w latach 1950-tych eksperymentowano z takim kremowo-granatowym malowaniem, ale ostatecznie z tego zrezygnowano pozostając przy oliwkowych, a na przełomie lat 50-tych i 60-tych zaczęto wprowadzać znane nam barwy seledynowo-zielone (poczynając od EU05 i EU06). Zdjęcie wklejone przez kolegę tcy może to potwierdzać, bo elektrowóz ma jeszcze stare oznaczenia serii E06, sprzed wprowadzenia serii ET21. Chociaż nie można wykluczyć, że to malowanie jest w dwóch odcieniach zielonego, ale tego chyba nie da się stwierdzić na 100%.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.805 112 11
Niestety nie zgadzam sie z tym ze zle oswietlenie, tamte sputniki na dalszym planie posiadaja takze czerwone tabliczki podobnie jak ET21-57 skansenowy, a to juz nie moze byc przeklamaniem. Ja bym bardziej datowal to zdjecie na lata 70-te.
To trzecie zdjęcie Krzysztofa Słowikowskiego było zrobione na przełomie lat 1970-tych i 80-tych, lub nieco później, ale przed wprowadzeniem żółtych czół. Wszystkie lokomotywy są seledynowo-zielone, a wrażenie wynika z oświetlenia i jakości materiału fotograficznego, nie do końca wiernie odwzorowującego kolory. W tamtych latach na 100% nie było kremowo-granatowych elektrowozów. Jeśli chodzi o wagony silnikowe, to była to norma przed dość długi czas, praktycznie do końca III epoki, podobnie malowano wagony, przeznaczone do ruchu w składach, jak to nazywano "motorowych". I były to nie tylko "ryflaki", ale także wagony przedziałowe, kursujące w ekspresach prowadzonych SN61.
Nigdy nie widzialem takich czerwonych tabliczek na zdjeciach seledynowo/zielonych sputnikow.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.596 606 30
Niestety nie zgadzam sie z tym ze zle oswietlenie, tamte sputniki na dalszym planie posiadaja takze czerwone tabliczki podobnie jak ET21-57 skansenowy, a to juz nie moze byc przeklamaniem. Ja bym bardziej datowal to zdjecie na lata 70-te. Nigdy nie widzialem takich czerwonych tabliczek na zdjeciach seledynowo/zielonych sputnikow.
A gdzie Kolega widzi te czerwone tabliczki??? Ja chyba niedowidzę, ale żadnych tabliczek tam nie dostrzegłem. Oba zdjęcia Krzysztofa (drugie i trzecie na stronie) są zrobione w Bieżanowie, prawdopodobnie tego samego dnia i wszystkie lokomotywy mają tam oznaczenia PKP i serii w postaci nakładanych liter i cyfr, a nie tabliczek. Zgadzam się, że mogą to być lata 1970-te, ale to niczego nie zmienia. Malowanie kremowo-granatowe, jeżeli kiedykolwiek stosowane, mogło być tylko dużo wcześniej.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
To trzecie zdjęcie Krzysztofa Słowikowskiego było zrobione na przełomie lat 1970-tych i 80-tych, lub nieco później, ale przed wprowadzeniem żółtych czół. Wszystkie lokomotywy są seledynowo-zielone, a wrażenie wynika z oświetlenia i jakości materiału fotograficznego, nie do końca wiernie odwzorowującego kolory. W tamtych latach na 100% nie było kremowo-granatowych elektrowozów.
Potwierdzam słowa Kolegi Andrzeja zarówno w zakresie kolorów lokomotyw jak i okresu zrobienia zdjęcia..
Jak dobrze pamiętam to ET21-57 został pomalowany na kremowo-granatowo dopiero w okresie obchodów 150-lecia kolei na Ziemiach Polskich.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.596 606 30
Na "fartuchach" lokomotyw zaraz kolo drzwi.
To są białe prostokąty z czarną nazwą lokomotywowni, tylko rozmazane i ze znieksztalconym kolorem; podobna "tabliczka" jest widoczna na ET21-206 na pierwszym planie. Czerwone tabliczki nigdy nie były umieszczane w tym miejscu, były na środku pudła, co widać choćby na czarno-białym zdjęciu wstawionym przez kolegę tcy.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.805 112 11
Czy to zbyt trudne aby zaznaczyć na zdjęciu "tabliczkę" i "fartuch". Naprawdę nie wiem o co chodzi. :(
Tak troche trudne, niestety pracuje na telefonie. Tak wlasnie o to, te biale prostokaty z przydzialem lokomotywy. W zasadzie na dwu kabinowych lokomotywach sa po jednej stronie od strony maszynisty. Na jednym z tamtych elektrowozow jest po stronie "pomocnika", chyba nie ma co dyskutowac juz na ten temat poniewaz dysponujemy jednym zdjaciem jakie jest nie najlepiej skanowane.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
niestety pracuje na telefonie.
To na telefonie biel się w czerwień zmienia? Ponadto to nie są żadne tabliczki tylko namalowane białe pola z czarnym napisem oznaczającym macierzystą lokomotywownię i DOKP.
Tak było dawniej. W latach późniejszych zamiast malunków stosowano naklejki. A tabliczki - to były ..... ale u naszych zachodnich sąsiadów.
 
T

tekatka191

Gość
EP2 07 czy ktoś o tym "podgrzewaczu" powie więcej?
Elektrowóz pracował od października 1956 roku do 21 marca 1972 roku. Następnie służył do ogrzewania wagonów w Zakopanym. W 1992 roku został wyremonontowany i przeniesiony do skansenu. Podczas adaptacji na wagon ogrzewczy w 1972roku usunięto oryginalne wyposażenie elektryczne.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
Chyba, że tak. Teraz rozumiem! Takich grzejek było więcej, ale w większości chyba z ET21... W Rybniku stała EU04-04, ktoś mi mówił, że pracowała jako grzejka, ale czy tak było - tego nie potwierdzę.
 

Podobne wątki