• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.026 531 30
Ja nie napisałem, że EU05 miały czerwony pasek. Napisałem tylko, że były wcześniej od EU06 i że były dwukolorowe.
Właśnie dokładnie to miałem na myśli. Fakt, że nie widziałem zdjęć EU05 oliwkowej z czerwonym paskiem może potwierdzać tezę Kolegi Jarząbka, że to EU05 (które były przed EU06) były pierwszymi w dwukolorowym malowaniu.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Czyli ta miała takie same kolory.
To też bardzo ciekawe zdjęcie. Jeżeli czegoś nie poplątałem to jest to zdjęcie zrobione na st. Wwa Zachodnia w końcu lat pięćdziesiątych. Kiedyś pisałem, że wagony pietrowe pojawiły się na średnicy w okresie zimy 1978/1979 ale pamiętam, że były także około 20 lat wcześniej i to zdjęcie właśnie to potwierdza.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.026 531 30
A ja przy okazji mam pytanie dotyczące malowania ET21-57. Czy ktoś może potwierdzić, że takie barwy elektrowozów (pomijam tu oczywiście zespoły trakcyjne i wagony silnikowe) były rzeczywiście kiedykolwiek stosowane na PKP? Ja sam tak dawnych czasów nie pamiętam, ani też nie znam żadnych zdjęć, które mogłyby to potwierdzić czy nawet sugerować, ale coś może być na rzeczy. W 1972 roku zwiedzałem Muzeum Komunikacji w Dreźnie i widziałem tam model elektrowozu PKP, chyba był to EU20 (mam gdzieś kolorowy slajd z tym modelem, ale teraz go nie znajdę), właśnie pomalowany na kremowo-granatowo. Wtedy uznałem to za fantazję autora modelu, ale może jednak ziarno prawdy w tym było?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.578 112 11
, o,,,
A ja przy okazji mam pytanie dotyczące malowania ET21-57. Czy ktoś może potwierdzić, że takie barwy elektrowozów (pomijam tu oczywiście zespoły trakcyjne i wagony silnikowe) były rzeczywiście kiedykolwiek stosowane na PKP? Ja sam tak dawnych czasów nie pamiętam, ani też nie znam żadnych zdjęć, które mogłyby to potwierdzić czy nawet sugerować, ale coś może być na rzeczy. W 1972 roku zwiedzałem Muzeum Komunikacji w Dreźnie i widziałem tam model elektrowozu PKP, chyba był to EU20 (mam gdzieś kolorowy slajd z tym modelem, ale teraz go nie znajdę), właśnie pomalowany na kremowo-granatowo. Wtedy uznałem to za fantazję autora modelu, ale może jednak ziarno prawdy w tym było?
Kiedy szukalem materialow fotograficznych na mojego sputnika wszedlem na pewna strone ze zdjeciami gdzie byl ET21 z wygladu nowo pomalowany na dwa odcienie zielonego. W dali za tym byl wlasnie jeszcze jeden pomalowany na kremowo/granatowy, zdiecie bylo dosyc stare i nie bylo napisane gdzie bylo robione. Mniemam ze to byl kolor przejsciowy i nie wszystkie sputniki sie doczekaly tego malowania zanim zaczeli malowac na znane nam kolory. Czy ktos wie gdzie jest ET21-57, ostatnio widzialem go w Jeleniej Gorze wraz z innymi sputnikami z Malopolski ale bylo to ze dwa lata temu.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
, o,,,
Kiedy szukalem materialow fotograficznych na mojego sputnika wszedlem na pewna strone ze zdjeciami gdzie byl ET21 z wygladu nowo pomalowany na dwa odcienie zielonego. W dali za tym byl wlasnie jeszcze jeden pomalowany na kremowo/granatowy, zdiecie bylo dosyc stare i nie bylo napisane gdzie bylo robione. Mniemam ze to byl kolor przejsciowy i nie wszystkie sputniki sie doczekaly tego malowania zanim zaczeli malowac na znane nam kolory. Czy ktos wie gdzie jest ET21-57, ostatnio widzialem go w Jeleniej Gorze wraz z innymi sputnikami z Malopolski ale bylo to ze dwa lata temu.
We wrześniu wrócił do służby, na dniach został odstawiony powtórnie do zapasu trwałego bodaj w Jaworzno Szczakowej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.026 531 30
Kiedy szukalem materialow fotograficznych na mojego sputnika wszedlem na pewna strone ze zdjeciami gdzie byl ET21 z wygladu nowo pomalowany na dwa odcienie zielonego. W dali za tym byl wlasnie jeszcze jeden pomalowany na kremowo/granatowy, zdiecie bylo dosyc stare i nie bylo napisane gdzie bylo robione. Mniemam ze to byl kolor przejsciowy i nie wszystkie sputniki sie doczekaly tego malowania zanim zaczeli malowac na znane nam kolory.
A czy kolega Ty2 ma może tę fotkę, albo link do strony, gdzie ona jest?

Ale coś mi w tym opisie nie pasuje: jeżeli w ogóle było kiedyś stosowane malowanie kremowo-granatowe, to raczej jeszcze przed oliwkowym z paskiem. Dopiero po tym było to w dwóch odcieniach zielonego, więc skąd na jednym zdjęciu to pierwsze (kremowo-granatowe) i ostatnie, seledynowo-zielone?
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
Cz mógłby kolega wyjaśnić co znaczy-odstawiony powtórnie do zapasu trwałego?
Oznacza to, że lokomotywa została odstawiona na bok i zostanie wyciągnięta gdy najdzie taka potrzeba, z reguły są poddawane drobnym kontrolom i nie jest to związane z OR czy OG, czyli lokomotywa jest gotowa w każdej chwili wyjechać. Sputnik prawdopodobnie zostanie przywrócony pod koniec przyszłych wakacji gdy jest duże zapotrzebowanie na przewozy tak jak to miało miejsce w ubiegłym roku. A żeby uściślić, ten sputnik już wylądował trzeci lub drugi raz do zapasu więc spokojnie jak przestanie być potrzebny idzie do Chabówki.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.578 112 11
A czy kolega Ty2 ma może tę fotkę, albo link do strony, gdzie ona jest?

Ale coś mi w tym opisie nie pasuje: jeżeli w ogóle było kiedyś stosowane malowanie kremowo-granatowe, to raczej jeszcze przed oliwkowym z paskiem. Dopiero po tym było to w dwóch odcieniach zielonego, więc skąd na jednym zdjęciu to pierwsze (kremowo-granatowe) i ostatnie, seledynowo-zielone?
Panie Andrzeju oto link do strony http://pojazdy.moontech.pl/elektrowoz-et-21/ na trzecim zdjeciu doskonale widac dwa sputniki w oddali w tych kolorach. Takze zaraz za bohaterem pierwszego planu wyglada jak by podlaczony do niego ET21 byl tez kremowo/granatowy. Niestety zdjecie nie jest datowane, tylko posiada opis miejsca wykonania.[DOUBLEPOST=1389576026,1389575563][/DOUBLEPOST]Wedlug mnie ciemno zielone/oliwkowe malowanie bylo tak jak by "pozostaloscia" po starych czasach, po tem zaczeto eksperymentowac z malowaniem zeby wreszcie zostawic dwa odcienie zielonego. Wagony spalinowe przeciez tez mialy epizod z kremowo/niebieskim i do tego ryflaki zanim zaczeli malowac na znane najbardziej kolory.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.026 531 30
To trzecie zdjęcie Krzysztofa Słowikowskiego było zrobione na przełomie lat 1970-tych i 80-tych, lub nieco później, ale przed wprowadzeniem żółtych czół. Wszystkie lokomotywy są seledynowo-zielone, a wrażenie wynika z oświetlenia i jakości materiału fotograficznego, nie do końca wiernie odwzorowującego kolory. W tamtych latach na 100% nie było kremowo-granatowych elektrowozów. Jeśli chodzi o wagony silnikowe, to była to norma przed dość długi czas, praktycznie do końca III epoki, podobnie malowano wagony, przeznaczone do ruchu w składach, jak to nazywano "motorowych". I były to nie tylko "ryflaki", ale także wagony przedziałowe, kursujące w ekspresach prowadzonych SN61.
 

Podobne wątki