• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Czytałem gdzieś, że to zdjęcie przedstawia polski pociąg ewakuacyjny we wrześniu '39.
Wagon na pierwszym planie jest zmodernizowany: widać podwyższoną pokrywę przedziału akumulatorowego z wentylacją. Zwracam na to uwagę, gdyby komuś przyszło do głowy przebudować w podobny sposób model Liliputa.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.599 607 30
Czytałem gdzieś, że to zdjęcie przedstawia polski pociąg ewakuacyjny we wrześniu '39.
Zdjęcie pochodzi z archiwum państwowego RFN (Bundesarchiv 101/13/55/14), a zamieszczone było w wydanej przez Transpress w 2004 roku książce M. Reimer, V. Kubitzki "Eisenbahnen in Polen 1939-1945. Die Geschichte der Generaldirektion der Ostbahn". Według opisu, jest na nim wagon 90 032 z Torunia (numery dalszych są nieczytelne), ale nie znalazłem informacji, gdzie i kiedy zdjęcie zostało wykonane, wcale niekoniecznie koło Torunia.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.564 24 0
Bardzo ładne zdjęcie tego zespołu, z roku 1957, znajduje się w "Atlasie lokomotyw 2007" Pawła Terczyńskiego. Autorem fotki jest Waggonbau Gorlitz, czyli producent zespołu. Fotka jest ładna dlatego, że jest w kolorze, a i ujęcie jest ciekawe. Nie wiem, czy oryginalnie wykonano ją w kolorze, czy też może zostało pokolorowane później, ale jak dla mnie jest unikatowe. Tyle tylko że książka jest mała, a fotka zajmuje tylko część jednej strony, więc w sumie jest mała.
Zdjęcie fabryczne, ze zbioru Wolfganga Theuricha
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.043 129 22
Jakbym mógł, to bym docenił razy siedem. Osobiście dziękuję bardzo. O tej fotce pisałem.
Szacun.

EDIT:
Ja Cię, kurna. No po prostu ta fotka jest piękna. Dziękuję raz jeszcze.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
Zdjęcie bomba ,opisy są po polsku ,a co z typem E58? od kiedy był jako ED70?
A ta druga fotka przedstawia jakiś cztero-członowy skład elektryczny... Co to za jednostka?
Ten pierwszy elektryk w Łodzi to chyba dzisiejsze EP03?? Dobrze mówię??
Już późno, ale muszę na te posty odpowiedzieć, bo nie mogę wyjść z podziwu !

Koledzy: daniel loko, Ty5 i matis_kr !

czy interesując się koleją w Polsce, na prawdę nigdy nie spotkaliście się z wykazem pojazdów trakcyjnych ?
W jakiejś książce, czasopiśmie, forum ?

Czy rozpatrując epoki taboru, naprawdę nie słyszeliście, czytaliście o zmianie sposobu oznaczania pojazdów trakcyjnych, tu konkretnie w 1958 roku ? /dokładnie wg normy resortowej RN-58/MK-0001 /

Tak, : E155 to późniejsze EP03-06, czasowo przed normą oznaczana też jako seria E03

E58-01 to późniejsze ED70-01 ( miała też być początkowo oznaczana jako 92400, ale nie była )

W sprawie reszty serii odsyłam do normy, a tak w ogóle to np. do książki "Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych", wszystko jedno które wydanie.

Pozdrawiam i życzę dobrej nocy.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.043 129 22
Dla mnie kiedyś pierwszą "biblią" dotyczącą pojazdów elektrycznych była książka "60 lat elektryfikacji PKP" (praca zbiorowa), gdzie prócz informacji technicznych o podstacjach i takie tam rzeczy jakie mnie nie interesują, jest rozdział właśnie o pojazdach, a tam na każdej stronie inny pojazd, z fotką, danymi technicznymi i opisem. Przerobiłem książkę, przycinając sobie strony z boku i tworząc zakładki z seriami, przez co szybko mogłem odnaleźć interesujący mnie pojazd. Po latach zrozumiałem jednak że zniszczyłem tym sposobem tę książkę i po długim oczekiwaniu, w końcu upolowałem na Allegro taką samą, niemal nową. I teraz mam dwie. :)
W tej książce wspomniano o zmianie oznaczeń serii, a nawet są podane wcześniejsze oznaczenia przy danych seriach.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.805 112 11
Już późno, ale muszę na te posty odpowiedzieć, bo nie mogę wyjść z podziwu !

Koledzy: daniel loko, Ty5 i matis_kr !

czy interesując się koleją w Polsce, na prawdę nigdy nie spotkaliście się z wykazem pojazdów trakcyjnych ?
W jakiejś książce, czasopiśmie, forum ?

Czy rozpatrując epoki taboru, naprawdę nie słyszeliście, czytaliście o zmianie sposobu oznaczania pojazdów trakcyjnych, tu konkretnie w 1958 roku ? /dokładnie wg normy resortowej RN-58/MK-0001 /

Tak, : E155 to późniejsze EP03-06, czasowo przed normą oznaczana też jako seria E03

E58-01 to późniejsze ED70-01 ( miała też być początkowo oznaczana jako 92400, ale nie była )

W sprawie reszty serii odsyłam do normy, a tak w ogóle to np. do książki "Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych", wszystko jedno które wydanie.

Pozdrawiam i życzę dobrej nocy.
Panie Prezesie nie wszyscy tu moga wiedziec o wszystkim co sie dzieje na polskich szlakach kolejowych, a wiedza jest jak doswiadczenie-przychodzi z czasem. Ksiazka jaka Pan wspomnial za PRLu byla bardzo trudna do znalezienia, znaczy mowiac o sobie. Moze w wiekszych miastach bylo inaczej ale na "prowincji" gdzie ja sie wychowalem to nie lada zdobycz. Ja sam tu na tym forum sie ucze i do wielu informacji po prostu "doganiam". Troche wyrozumienia dla innych prosze;) Np. ten ED70 to za brzdaca znalem tylko ze znaczkow, oraz kilku bardzo niklych informacji na ten temat. Wykaz lokomotyw na PKP to sobie sam zrobilem w zwyklym zeszycie bazujac sie na "Sygnalach" i wlasnych spostrzezeniach, takie przeciez byly to czasy;)
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.805 112 11
Ten ciemno oliwkowy kolor wyglada na taki jaki uzywali do malowania wagonow. Kilka lat temu bylismy z kolega w.Chabowce i weszlismy do srodka EP02, naibardziej nas zdziwilo to ze wycieraczki maja naped "reczny", ciekawa jazda musiala byc podczas ulewy pelna szybkoscia;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.599 607 30
Właśnie takie oliwkowe były lokomotywy elektryczne aż do lat 1960-tych. Pierwsze w znanym nam doskonale malowaniu dwukolorowym, seledynowo-zielonym, były, o ile dobrze pamiętam, EU06, dostarczone w takich barwach już z fabryki. Powyższe zdjęcie potwierdza również, że dobrze pamiętam, iż pasek na pudle był czerwony, a nie biały. Właśnie z takim paskiem pamiętam ET21 z tamtych lat.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.599 607 30
Może i tak, nie będę się upierał. Fakt, że nie przypominam sobie zdjęć EU05 w oliwkowym malowaniu z czerwonym paskiem. Na pewno były tak malowane EU04 i EU20, ale to było wcześniej.
 

Podobne wątki