• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Zgodnie z Dodatkiem Cz II C Północnej DOKP obowiązującym 0d dnia 3 czerwca 1984 r obsługę trakcyjną poc. rel. Malbork-Toruń stanowiły lokomotywy serii SP45 z MD Malbork natomiast poc. rel. Malbork-Grudziądz wagony mot. serii SN52/61 z MD Grudziądz.
Przed tą datą było podobnie, jedynym wyjątkiem był ten poranny pociąg z Grudziądza do Malborka, prowadzony SN61 z Zajączkowa Tczewskiego. Jak było później nie wiem, ostatni raz jechałem tym pociągiem w 1984 roku, ale nie pamiętam, czy było to przed czy po 3 czerwca (na pewno nie później, niż w sierpniu).
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Przed tą datą było podobnie, jedynym wyjątkiem był ten poranny pociąg z Grudziądza do Malborka, prowadzony SN61 z Zajączkowa Tczewskiego.
Zgadza się po obsłudze tras w rej. Tczewa, Kościerzyny, Skarszew, Pszczółek skład obsługiwał następnie pociągi:
- Nr 55314 Tczew- Kwidzyn, Nr 55212 - Kwidzyn - Grudziądz i Nr 55111 -Grudziądz - Tczew.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Co nie zmienia faktu, że wcześniej mogło być inaczej....
A jeszcze wcześniej ..... jeszcze inaczej. Kiedyś opowiadał mi emerytowany maszynista z MD W-wa Wsch, że warszawskimi SN61 jeździli do st. Elbląg Zdrój, tylko nie pamiętam dokładnie którą trasą ale najprawdopodobniej z Warszawy do Olsztyna i następnie przez Elbląg do Elbląg Zdrój.
 
A

AJ

Gość
Kiedyś opowiadał mi emerytowany maszynista z MD W-wa Wsch, że warszawskimi SN61 jeździli do st. Elbląg Zdrój, tylko nie pamiętam dokładnie którą trasą ale najprawdopodobniej z Warszawy do Olsztyna i następnie przez Elbląg do Elbląg Zdrój.
A to jako jeden obieg, czy maszyna przechodziła na inny skład? Bo relacja byłaby co najmniej ciekawa.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Przypuszczam, że podstawowa relacja to była Warszawa - Olsztyn - Warszawa a obieg ustalono tak, że jeszcze obsługiwano rel. Olsztyn - Elbląg Z. - Olsztyn.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Bardzo możliwe ale takie obiegi to lata sześćdziesiąte.
Rok 1975 - poc. nr nr 15101 i 51102 "Warmia" w rel. W-wa Wsch. - Olsztyn Gł. - W-wa Wsch. (obieg nr 5016) był prowadzony przez 2 SN61 z MD Olsztyn.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
We wcześniejszym wpisie podałem, że dotyczyło to lat sześćdziesiątych. Oprócz wspomnianego Elbląga jeździli SN61 z MD W-wa Wsch do: Mikołajek, Przemyśla, Berlina, Świnoujścia i do .... Radomia. Tyle zapamiętałem ...... i niestety więcej się już nie dowiem.:(
 
D

Dampflok

Gość
Szczeciński Ganz odrestaurowany:

http://radioszczecin.pl/1,330709,udalo-mi-sie-dokonczyc-dzielo-byly-lzy-wzruszeni&s=1&si=1&sp=1
http://radioszczecin.pl/1,330709,udalo-mi-sie-dokonczyc-dzielo-byly-lzy-wzruszeni&idf=340995

Przepięknie odrestaurowany.
Koledzy przyjeździe sobie do Szczecina i sami oceńcie na żywo w te sobotę 28 listopada.
W imieniu klubu ZKMK Zapraszam
No przepięknie odmalowany tak jak EP23-001 w Jaworzynie Śląskiej...
Dopełnieniem zgodności historycznej malowania jest zapewne logo zachodniopomorskiego...:ROFL: Dobrze, że przynajmniej nie ma tabliczki o dofinansowaniu z UE.

Muzealnictwo kolejowe w Polsce nigdy się nie zmieni. :(

Foto z RK:
9b610b2b221ef6d35c95fab790622d14.jpg
 
D

Dampflok

Gość
No fakt kolorki ma fikuśne,ale sprawny i jeżdzi :). Jedno pytanie: Czy ta maszyna ma wszelkie aktualne dopuszczenia do ruchu?
No właśnie nie jeździ, gdyż nie ma aktualnego dopuszczenia do ruchu. Kolejna przykład fuszerki w kwestii remontowania zabytkowego taboru: nieprawidłowe malowanie i zbędne przywrócenie do ruchu...(n)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Px48

Aktywny użytkownik
KMK N-orma
Reakcje
62 0 0
Dlaczego zbędne? Mam nadzieję,że przeprowadzenie renowacji/chodziaż nieorginalnej/ to część planu przywrócenia go do ruchu i uzyskania wszelkich pozwoleń.
 
D

Dampflok

Gość
Właśnie nie wiadomo kiedy i czy SN61 uzyska to dopuszczenie. SM41-111 również ponoć została przywrócona do ruchu i jakoś nie jeździ. Uważam że chwalenie się na takim etapie że pojazd jest czynny nie do końca jest prawdą, skoro właśnie nie ma dopuszczeń. Najlepsze jest to, że przeczytałem opinię kilku osób w kontekście tej naprawy, że SN61 z Chabówki nie powinien by uznawany za czynny gdyż nie wyjeżdża poza skansen. Komedia.:ROFL:
 

Podobne wątki