• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 5 0
Kościerzyna 3.07.1988

SN61-183

pociąg nr 22214 relacji Kościerzyna – Skórcz, przez Skarszewy, Starogard

upload_2015-11-7_17-25-4.png


Fotografia wykonana przez Pana Dariusza W., byłego mieszkańca Elbląga. Zgoda na publikację jest.
 
A

AJ

Gość
Pana Dariusza W., byłego mieszkańca Elbląga
No to pozdrowienia dla byłego mieszkańca ;).

autor zdjęcia i lokalizacja nie są mi znane.
Prawdę mówiąc zabiłeś ćwieka. Chojnickie Claytony w tym czasie jeździły solo bodaj tylko na trzech trasach, z czego dwie raczej wykluczyłem (Lipusz-Bytów oraz Tuchola - Koronowo). Pozostała chyba tylko linia Człuchów - Słosinko, ale jej kompletnie nie znam :(.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
134 16 3
Na dzień dzisiejszy Szczeciński Ganz SN61-183 jest odmalowywany ( odrestaurowywany ) na imprezę na 28 listopada 55 Lecia Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.
Utrzymuję kontakty z Maszynistą Emerytem i Opiekunem tego Ganza Romanem Szymańskim i od niego dowiedziałem się że Ganz będzie jeździł tylko przy lokomotywowni.
Aby Ganza doprowadzić do stanu takiego aby mógł wyjechać poza lokomotywownię czyli w trasę ( szlak ) potrzeba na pełną naprawę trzy i pół miliona złotych.
Nieoficjalnie się dowiedziałem że Ganz ma być Naprawiony, ale nie znam dokładnych szczegółów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
To świetna wiadomość. Szkoda tylko, że dziennikarz nie zadał sobie trudu, żeby sprawdzić brzmienie i pisownię nazwy producenta wagonu. To nie Ganz Mava, lecz Ganz-MÁVAG. Firma powstała z połączenia w 1959 roku firmy Ganz (od nazwiska założyciela Ábrahám Ganz) i MÁVAG - Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára (podaję za oficjalną stroną obecnego koncernu Ganz Holding).
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
168, fotka z 1991r i o ile pamiętam z jakiegoś niemieckiego zbioru, ale autor zdjęcia i lokalizacja nie są mi znane.

Zobacz załącznik 339115
Moim zdaniem to może być p.o. Studzienice lub Osława Dąbrowa na odcinku Lipusz - Bytów.
Ta linia w ostatnich latach eksploatacji pasażerskiej była tak zapuszczona, no i claytony zwykle kursowały tam solo.
[DOUBLEPOST=1447072035,1447071676][/DOUBLEPOST]
Nowy Barkoczyn
3.07.1988
SN61-183 poc relacji Pszczółki-Kościerzyna

Zobacz załącznik 339354

Autor zdjęcia j.w. Zgoda na publikację jest.
Fajnie że Darek zgodził się otworzyć swoją szufladę. Brawo!
Oby była to zapowiedź bardziej regularnego udostępniania Jego niepowtarzalnych zdjęć.
 
A

AJ

Gość
Moim zdaniem to może być p.o. Studzienice lub Osława Dąbrowa na odcinku Lipusz - Bytów.
Ta linia w ostatnich latach eksploatacji pasażerskiej była tak zapuszczona, no i claytony zwykle kursowały tam solo.
Nie Bodziu, tam linia teletechniczna była dużo "bogatsza" - trzy poprzeczki. No i oświetlenie na wymienionych przez ciebie przystankach wyglądało zupełnie inaczej. Dlatego napisałem, że tą trasę wykluczyłem.

Fajnie że Darek zgodził się otworzyć swoją szufladę. Brawo!
Oby była to zapowiedź bardziej regularnego udostępniania Jego niepowtarzalnych zdjęć.
A to czemu nie doceniasz?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Chyba za bardzo po łebkach czytałem Twój wpis i jakoś mi umknęła linia Lipusz - Bytów.
Co do oceny zdjęcia - już się poprawiłem. Klikałem "doceniam", a wyszło na odwrót - nawet nie wiem kiedy :confused:
Coś rozkojarzony po południu byłem, ale już mi lepiej :p
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Gdzieś tam przy okazji dyskusji o awaryjności Claytonów wspomniałem, że w Olsztynie standardowo zapinano do nich po trzy wagony, a nierzadko i cztery. Pisząc to miałem słabą nadzieję, że zachowało się gdzieś zdjęcie takiego składu. Niniejszym dziękujemy Panu, Panie Generale!
 

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 5 0
Pył i kurz bitewny opadł, tak jak w tym opowiadaniu o partyzantach, Niemcach i leśniczym. Chyba więc można kontynuować?

Mełno 25.09.1988
Odstawione, a będące na stanie MD Grudziądz wagony serii SN61: od lewej - 143, 71, 531, 517, 503, 522. Sześć sztuk.

Autor zdjęcia jak wyżej. Zgoda na publikację jest.
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
W latach 1981-84 często jeździłem pociągiem z Grudziądza do Malborka, składającym się z SN61 właśnie starszej wersji, z lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim
Zgodnie z Dodatkiem Cz II C Północnej DOKP obowiązującym 0d dnia 3 czerwca 1984 r obsługę trakcyjną poc. rel. Malbork-Toruń stanowiły lokomotywy serii SP45 z MD Malbork natomiast poc. rel. Malbork-Grudziądz wagony mot. serii SN52/61 z MD Grudziądz.
Linię nadzalewową Elbląg-Frombork-Braniewo obsługiwały SN61 z lokomotywowni w.....? Zajączkowo? Olsztyn? Grudziądz?
Zgodnie z w/w Dodatkiem tą linię obsługiwały składy wagonowe prowadzone przez lokomotywy SP42 z MD Malbork.
 

Podobne wątki