• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Tak było tylko w jednym rozkładzie - w roku 1961.
Czyli relacja Warszawa Wsch. - Radom - Kraków - Zakopane była obsługiwana przez skład sformowany przez dwa wagony motorowe plus cztery wagony zwykłe.
Coś podobnego jak na niżej zamieszczonym zdjęciu z SN61-13 na pierwszym planie:
SN61-13 w trakcji podwójnej.jpg
 

Herodotus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Kolego Herodotus jeśli chodzi o 3-i górny reflektor to montowany był on w trakcie napraw okresowych w ZNTK Poznań w latach 80-tych na kilku wybranych egzemplarzach.
Jaki był tego powód tego nie wiem na 100% podobno było to w ramach napraw głównych, ale z drugiej strony czemu w takim razie nie dostały go wszystkie pojazdy które ją miały w latach 80-tych ???
Oczywiście informacja taka, że zamontowano taki reflektor powinna być zapisana w Książce Pojazdu Trakcyjnego w dziale 9 Rejestracja wykonania napraw okresowych od strony 70,dla przykładu podaję w załącznikach skany dwóch takich stron z KPT SP42-043 gdzie na żółto zaznaczyłem właśnie zamontowanie dodatkowych górnych reflektorów.
Dzięki za podzielenie się tymi informacjami. Do wczoraj pewnie byłbym w stanie wskazać co najwyżej połowę egzemplarzy z Twojej listy. A swoją drogą, wracając do mojego pytania, czy można zaryzykować twierdzenie, że instalacja trzeciego reflektora to kwestia pierwszej połowy lat 80-tych?
No i równocześnie ciężko jest nie wyrazić żalu, że tak mało jest dokumentacji z eksploatacji tych wagonów - szczególnie w końcowym okresie. Jest ewidentnie niewspółmierna do kultowości tych pojazdów :).

Poza tym podaję wykaz SN61 posiadających 3-i górny reflektor, oczywiście jest to spis maszyn o których wiem bo je widziałem,ale może jest ich więcej:
[...]
SN61-133 skreślona z ewidencji +23.01.1996 MT Chojnice
[...] Zobacz załącznik 453738 Zobacz załącznik 453739
Obok '86' absolutnie moja ulubiona, dlatego tym bardziej dzięki za załączenie tych zdjęć (y).
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Kolego Herodotus jeśli chodzi o 3-i górny reflektor to montowany był on w trakcie napraw okresowych w ZNTK Poznań w latach 80-tych na kilku wybranych egzemplarzach.
Jaki był tego powód tego nie wiem na 100% podobno było to w ramach napraw głównych, ale z drugiej strony czemu w takim razie nie dostały go wszystkie pojazdy które ją miały w latach 80-tych ???
Oczywiście informacja taka, że zamontowano taki reflektor powinna być zapisana w Książce Pojazdu Trakcyjnego w dziale 9 Rejestracja wykonania napraw okresowych od strony 70,dla przykładu podaję w załącznikach skany dwóch takich stron z KPT SP42-043 gdzie na żółto zaznaczyłem właśnie zamontowanie dodatkowych górnych reflektorów.
Tu chyba chodzi o wymianę (jak napisano w książce) reflektorów, a nie o montaż nowych. W przypadku montażu trzeciego (górnego) widziałem wpisy jednoznacznie na to wskazujące.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
Widziałem "Izabellę" (bo tak ten wagon nazywano, o ile dobrze pamiętam) parę razy z bliska, ale za czasów "niefotograficznych" i nie miałem okazji zrobić takich fajnych fotek.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A nie pamiętam dokładnie kiedy, może koniec lat osiemdziesiątych, może początek dziewięćdziesiątych, ale stała. Chyba na tym torze, na którym obsługiwano auto-kuszetki.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Widziałem "Izabellę" ... parę razy z bliska, ale za czasów "niefotograficznych"
Andrzeju, zawsze były czasy "fotograficzne", trzeba było tylko mieć te zakazy w "wielkim poważaniu" :cool:
A kiedy? Może i stała, [na Głównej]
tak, stała tam kilka czerwcowych dni w 1992 roku, ale ta druga SR61-002, a potem wraz z EM10-002 (!) była przez dwa dni w ZNTK Pruszków w celu wykonania jakichś pomiarów. Poniżej foto z drugiej strony wagonu. Po prawej spogląda EM10-002 :) Widać inną odcień czerwieni i dodatkowy napis na boku.
aa.jpg

SR61-002, ZNTK Pruszków 12.06.1992, fot.T.Suchorolski
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
tak, stała tam kilka czerwcowych dni w 1992 roku, ale ta druga SR61-002,
Nie, nie. Na Głównej stała ta pierwsza SR61-001. Odnalazłem to zdjęcie, ale nie opisane, ani autora, ani daty, dlatego nie zamieszczam. W tle widzę fragment EN57, w starym malowaniu.
Natomiast SR61-001 jest tak pomalowana jak ta powyższa, na Twoim zdjęciu, tylko brakuje jej trzeciego reflektora. Mam też zdjęcie 002 w malowaniu granatowym, taką ją widywałem w Gdańsku i identycznym malowaniu jak ta Twoja z Pruszkowa, tylko z drugiej strony. Być może to też jest inne ujęcie z ZNTK Pruszków Twojego Autorstwa , gdyż za nią widać kawałek wagonu sypialnego.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Zgadza się Jarząbku, na Głównej wykonano zdjęcie tej SR61-001, jest ono autorstwa pana Jerzego Szeligi.
Z tego wniosek poniekąd, że obie zagościły w Warszawie, ta 002 musiała przecież też tędy przejeżdżać.
Jej zdjęcie w malowaniu granatowym jest chyba autorstwa Wojtka G., ale pewności nie mam.
Zdjęcie w Pruszkowie z kawałkiem sypialnego też moje.

Jedynie będę się upierał, że ta 001 była pomalowana w bardziej buraczkowy kolor, nie taki wściekły czerwony jak na 002
oraz jej dach był szary, a na 002 bardziej w tonacji srebrnej.
Ogólnie tak wizualnie bardziej mi się podobała SR61-001. (szary z buraczkowym)
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
155 1 0
Za tym składem z SN61-167 widać wagony innego składu. Z pewnością to skład pociągu do Lidzbarka Warmińskiego. Ciekawe jaka wtedy z nim kursowała lokomotywa?
 

Podobne wątki