• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 526 30
A to jakiś przejazd specjalny? Flagi i kwiaty na czole wagonu, ludzie w otwartych drzwiach i kolejarz idący przed pociągiem. Czyżby ostatni przejazd?
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
ktoś tam podpisał przy zdjęciu ze to ostatni przejazd
Od połowy grudnia ubiegłego roku żaden SN61 nie "jeździł" na forum. Więc, żeby rzeczywiście nie był to ostatni przejazd, to wrzucę fotkę z przejazdu następcy SN52, czyli SN61-69 :)
Malowanie z okresu lat szczenięcych tego wagonu :)
_SN61-69.jpg
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Proszę kolego wa1aw nie pisz już dziś nic o esenach.;)
Ale się ochłodziło ;)
_SN61-142.jpg

Nie napiszę więc nic o "esenach". Wkleję tylko zdjęcia, ponieważ muszę się jakoś wygrzebać z zasp :)
_SN61-132.jpg


PS. Jeśli znowu źle trafiłem, to je usunę, ponieważ te zdjęcia zgodnie z uzyskaną oceną, to na pewno staroć ;) Jakby co, to ja nic nie pisałem :)
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
A czy ktoś może mi powiedzieć w jakim okresie wybrane egzemplarze z serii 1-130 dostawały 3 reflektor? Np chojnicki 86 był już w 1985 roku przebudowany, czy miał jeszcze oryginalny układ reflektorów?
Kolego Herodotus jeśli chodzi o 3-i górny reflektor to montowany był on w trakcie napraw okresowych w ZNTK Poznań w latach 80-tych na kilku wybranych egzemplarzach.
Jaki był tego powód tego nie wiem na 100% podobno było to w ramach napraw głównych, ale z drugiej strony czemu w takim razie nie dostały go wszystkie pojazdy które ją miały w latach 80-tych ???
Oczywiście informacja taka, że zamontowano taki reflektor powinna być zapisana w Książce Pojazdu Trakcyjnego w dziale 9 Rejestracja wykonania napraw okresowych od strony 70,dla przykładu podaję w załącznikach skany dwóch takich stron z KPT SP42-043 gdzie na żółto zaznaczyłem właśnie zamontowanie dodatkowych górnych reflektorów.

Poza tym podaję wykaz SN61 posiadających 3-i górny reflektor, oczywiście jest to spis maszyn o których wiem bo je widziałem,ale może jest ich więcej:
SN61-22 skreślona z ewidencji +10.02.1988 MD Grudziądz
SN61-38 skreślona z ewidencji +30.05.1987 MD Chojnice
SN61-85 skreślona z ewidencji +01.04.1989 MD Chojnice
SN61-86 skreślona z ewidencji +30.10.1992 MT Chojnice
SN61-133 skreślona z ewidencji +23.01.1996 MT Chojnice
SN61-141 skreślona z ewidencji +19.01.1991 MDp. Laskowice Pomorskie
SN61-144 skreślona z ewidencji +15.09.1987 MD Laskowice Pomorskie
SN61-147 skreślona z ewidencji +15.05.1991 MD Chojnice
SN61-148 skreślona z ewidencji +05.12.1988 MD Grudziądz
SN61-150 skreślona z ewidencji +10.02.1989 MD Zajączkowo Tczewskie
SN61-158 skreślona z ewidencji +23.01.1996 MT Chojnice
SR61-002 (ex SN61-537) skreślona z ewidencji +01.01.1992 MD Idzikowice
054a.jpg
055.jpg
 
K

KNG

Gość
Oprócz wspomnianego Elbląga jeździli SN61 z MD W-wa Wsch do: Mikołajek, Przemyśla, Berlina, Świnoujścia i do .... Radomia.
Od RJ 1963 lato SN61 jedziły także jako PM 1309/3110 znany lepiej jako "Karpaty" w relacji Warszawa Wschodnia - Lublin - Przeworsk - Przemyśl i odwrotnie.
Na tę okoliczność podniesiono prędkość szlakową na odcinku Dęblin - Lublin z 90km/h do 100km/h oraz na odcinku Lublin - Przeworsk z 70km/h na 80km/h.
O ile prędkość na odcinku Dęblin - Lublin utrzymano przez cały czas obsługi "Karpat" przez SN61 tj. do RJ 1967/68 (później "Karpaty" jeździły z ST43) to na odcinku Lublin - Przeworsk w RJ 1966/67 obniżono prędkość od 70km/h.
Skład na odcinku Warszawa Wschodnia - Lublin (MD Warszawa Wschodnia) z RJ 1963 lato: SN61+SN61+SN61+Bhx+Ahx+Ahx+Ahx+BJhx+Bhx.
W Lublinie następowała zmiana czoła.
W obiegu był jeden skład czyszczony na Grochowie.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 526 30
K

KNG

Gość
A o "Karpatach" prowadzonych przez SN61 było już na forum parę razy.
Wybacz, że naruszyłem Twoją delikatną strukturę psychiczną zabierając głos w sprawie, która była już poruszana wielokrotnie.
Mam nadzieję, że w Swej Nieskończonej Łaskawości mi to wybaczysz.
Pozwolisz jednak, że jeszcze raz zabiorę głos w sprawie SN61.
Słowo daję raz ostatni i nie będę nawet zaglądał do taborowych tematów.
RJ 1970/71.
sn61.jpg

I obieg
obieg.jpg

Skład SN61 z MD Łuków, wagony z Dęblina, drużyna konduktorska w składzie 3-osobowym.
Jak już było to wybaczcie.
I już znikam ..... hehehe

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

LechZ

Użytkownik
Reakcje
16 0 0
A propos pociągów ekspresowych z SN61 - coś bardziej ekstremalnego:
18-19.jpg

Warszawa 6-7.jpg

Kraków 4-5.jpg

Kraków 6-7.jpg


Tak było tylko w jednym rozkładzie - w roku 1961.
Ciekawe jak SN61 jeździły pod długą i ostrą górę? Trudno mi to sobie wyobrazić - bo rozpędza się taki wagon coraz bardziej, automat próbuje zmienić bieg, wysprzęgla i zanim włączy kolejny bieg prędkość spada do wartości przy której powinien być poprzedni bieg i co wtedy automat robi? Czy jest ktoś, kto wie jak w praktyce to się zachowywało i jak się jeździło SN61 pod stromą górę?
 

Podobne wątki