• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Zdecydowanie wykluczam SU46 w roku 1986, a Ty42 to jest w zasadzie ten sam parowóz co Ty2. Podałem takie serie jakie były przewidziane planem i w tamtym okresie stacjonowały w Korszach.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
809 5 0
Za tym składem z SN61-167 widać wagony innego składu. Z pewnością to skład pociągu do Lidzbarka Warmińskiego. Ciekawe jaka wtedy z nim kursowała lokomotywa?
Przejrzałem pozostałe zdjęcia z Czerwonki i nie wiem co było dopięte do tego składu .
[DOUBLEPOST=1488733859,1488733153][/DOUBLEPOST]Będąc na imprezie z Nakła do Koronowa /na wąskim torze / w maju 1985 roku przy okazji sfotografowałem SN61 którego w ostatnim momencie złapałem przy peronie . To najprawdopodobniej SN61-93 .Jeśli się mylę to proszę Kolegów którzy byli /m.innymi Prezes TS/ o sprawdzenie w notatkach.
SN61 NAKLO NAD NOTECIA 85 (1).jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Na stronie 3 tego wątku, kol @Andrzej Jaroszewicz przedstawił takie oto zdjęcie:

Natomiast w wątku o SN52 kol @krzysieksn61 takie:

Oba zdjęcia, według mnie bardzo ciekawe, przemknęły bez echa... Czy ktoś może powiedzieć o nich coś więcej? To jakieś prototypy? Ten drugi nie ma nawet sprzęgu sterowania wielokrotnego
 
OP
OP
Ludwik Igielski

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
273 0 0
Zgadza się. To jest Warszawa Gdańska, tyle że nie jest to 1970 rok, ale znacznie wcześniej. Proszę zwrócić uwagę, że pomiędzy peronami 1 i 2 czynne są dwa tory, a więc jakiś czas przed uruchomieniem peronu 4 z torami 201 i 202. Po jego uruchomieniu tor przy peronie 1 przestał być przejezdny w stronę mostu na Wiśle, a po kilku latach został w ogóle zlikwidowany. Po przebudowie peronów 1 i 2 pozostał tylko tor południowy peronu 2, z dostępem do peronu 1, co widać na wielu zdjęciach z lat 70-tych. Podejrzewam, że zdjęcie wykonano przed 1964 rokiem, ale mogę się mylić. Nie mniej jednak można precyzyjnie ustalić oddanie do użytku peronu 4 i wtedy wszystko będzie jasne.
 
A

AJ

Gość
Na stronie 3 tego wątku, kol @Andrzej Jaroszewicz przedstawił takie oto zdjęcie:

Natomiast w wątku o SN52 kol @krzysieksn61 takie:

Oba zdjęcia, według mnie bardzo ciekawe, przemknęły bez echa... Czy ktoś może powiedzieć o nich coś więcej? To jakieś prototypy? Ten drugi nie ma nawet sprzęgu sterowania wielokrotnego
Na "moim" zdjęciu jest informacja, że był to wagon serii Damot 31 MAV, później (ten ze zdjęcia) oznaczonej jako Bamot 201. Jedyne co "wypluwa' wujek gugiel to informacja, że były to (bo był jeszcze bliźniak 202) wagony prototypowe z przekładnią hydrauliczną. Tego ze zdjęcia Krzyśka widzę pierwszy raz, być może był to ten sam wagon, tyle że zdjęcie wygląda na fabryczne i stąd być może inna kolorystyka. Na Fortepanie wisi jeszcze takie zdjęcie z hali Ganz-Mavag-a z 1980 roku:

66419.jpg



Przy okazji jeszcze ważna informacja - autorem zdjęcia kolorowego, które kiedyś wstawiłem jest Mihaly Kubinszky.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Zgadza się. To jest Warszawa Gdańska, tyle że nie jest to 1970 rok, ale znacznie wcześniej. Proszę zwrócić uwagę, że pomiędzy peronami 1 i 2 czynne są dwa tory, a więc jakiś czas przed uruchomieniem peronu 4 z torami 201 i 202. Po jego uruchomieniu tor przy peronie 1 przestał być przejezdny w stronę mostu na Wiśle, a po kilku latach został w ogóle zlikwidowany. Po przebudowie peronów 1 i 2 pozostał tylko tor południowy peronu 2, z dostępem do peronu 1, co widać na wielu zdjęciach z lat 70-tych. Podejrzewam, że zdjęcie wykonano przed 1964 rokiem, ale mogę się mylić. Nie mniej jednak można precyzyjnie ustalić oddanie do użytku peronu 4 i wtedy wszystko będzie jasne.
Też mi się wydaje, że fotografię tą wykonano przed 1970 r. Przemawiają za tym "wczesne" niebiesko-kremowe barwy wagonów motorowych, których relatywnie szybko zaniechano w serii SN61, jak również "małe" reflektory czołowe, typowe dla pierwszego okresu eksploatacji serii.

Nie mam zbyt wielu ciekawych fotografii w temacie SN61, a na pewno nie takie jak Kolegów powyżej. Z moich skromnych zbiorów:

DSC03675.jpg
SN61-549 / Kościerzyna / 10.08.2008 r.

61-86.jpg
SN61-86 / Kościerzyna / 10.08.2008 r.

DSC01821.jpg
SN61-548 / Zduńska-Wola-Karsznice / 1.05.2015 r.

DSC07499.jpg
SN61-179 / Jaworzyna Śląska / 13.08.2009 r.

DSC04700.jpg
SN61-179 / Jaworzyna Śląska / 12.09.2015 r.

DSC03579.jpg
SN61-139 / Chojnice / 1.08.2008 r.

DSC05042.jpg
SN61-133 / Białystok / 7.04.2012 r.

DSC00525.jpg
SN61-133 / Białystok / 9.04.2015 r.

I jako ciekawostka kilka spotkań z kuzynami SN52/SN61 za granicą,

DSC09993.jpg
Motorowy wagon pomiarowy 99 55 9160 015-1 Mérővonat, lokomotywownia Budapest-Ferencváros / 12.08.2011 r.

DSC08820.jpg
Motorowy wagon pomiarowy 99 55 9160 025-0 Mérővonat, Wien-Matzleinsdorf / 9.04.2016 r.

DSC08822.jpg
Motorowy wagon pomiarowy 99 55 9160 035-9 Mérővonat, Wien-Matzleinsdorf / 9.04.2016 r.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Zgadza się. To jest Warszawa Gdańska, tyle że nie jest to 1970 rok, ale znacznie wcześniej. Proszę zwrócić uwagę, że pomiędzy peronami 1 i 2 czynne są dwa tory, a więc jakiś czas przed uruchomieniem peronu 4 z torami 201 i 202. Po jego uruchomieniu tor przy peronie 1 przestał być przejezdny w stronę mostu na Wiśle, a po kilku latach został w ogóle zlikwidowany. Po przebudowie peronów 1 i 2 pozostał tylko tor południowy peronu 2, z dostępem do peronu 1, co widać na wielu zdjęciach z lat 70-tych. Podejrzewam, że zdjęcie wykonano przed 1964 rokiem, ale mogę się mylić. Nie mniej jednak można precyzyjnie ustalić oddanie do użytku peronu 4 i wtedy wszystko będzie jasne.
Panie Ludwiku z tym zdjęciem to jest tak, że zostało zrobione jeszcze jedno ujęcie z drugiej strony jest ono na 42 stronie KMiD w wątku o SN61 autorstwa Jerzego Szeligi z 1963 roku i ta data jest w 100% najbardziej realna.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Czyli relacja Warszawa Wsch. - Radom - Kraków - Zakopane była obsługiwana przez skład sformowany przez dwa wagony motorowe plus cztery wagony zwykłe.
Coś podobnego jak na niżej zamieszczonym zdjęciu z SN61-13 na pierwszym planie:
Zobacz załącznik 454079
Piękna fotka Georga Woodsa SN61-13+186 właśnie ta druga to 186,która trafiła do Słupska z Olsztyna 06.12.1974,wówczas MD Słupsk posiadało kilka maszyn o wysokich nr powyżej 130,
ale zdjęcie jest źle podpisane.
To nie jest w Tarnowskich Górach, MD Słupsk tak daleko nie jeździło,a poza tym tam już była trakcja elektryczna.
Obstawiałbym, że jest to gdzieś na Pomorzu, może to być jakaś stacja na linii 202 Gdańsk-Stargard między Lęborkiem, a Stargardem.
Może ktoś rozwiąże tę zagadkę ?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Moim zdaniem na zdjęciu widać pociąg rel. Poznań - Koszalin nr 7801/7802 i dalej do Słupska jako poc. nr 1130.
Skład tego pociągu to 2SN61, 2 wagony kl. 2, 1 wagon kl. 1 i jeden wagon klasy 1/2. SN61 z MD Słupsk.
A stacja, na której zostało zrobione zdjęcie to najprawdopodobniej Szczecinek.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
Gdyby był to Szczecinek to w tle po lewej stronie esena powinno być widać fragmenty potężnego zakładu drzewnego(pracującego do dziś) i ta trylinka na peronie nie pasuje,ale ja się nie znam :) szwendałem się tam tylko 2 razy.
 

Podobne wątki