• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.586 558 30
#63
Kolega Kris sprzedawał BR112 (tę pierwszą 112 DB, nie tę pochodzenia DR) w malowaniu kremowo-czerwonym. Mogła się taka trafić z tymi wagonami, ale nie było to typowe zestawienie. Ten model natomiast świetnie się nadaje do składów w malowaniu TEE kremowo-czerwonym i późniejszych IC, gdzie wagony 2 klasy były kremowo-niebieskie w odcieniu "morskim" (oceanblau).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.586 558 30
#65
Bo sam się tym modelem interesowałem, ale niestety, był bez gniazda dekodera. Ale jeżeli ktoś chce się pobawić w przeróbki, to warto było to kupić.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
#66
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#68
Przyznam Panie Andrzeju iż ta 103 w malowaniu orientrot to naprawdę niezły pomysł, niestety trzeba będzie się uzbroić w cierpliwość i uzbierać większa kwotę bądź na 120 bądź 103.
Temat 120 na forum już miałem okazje prześledzić i podzielam opinie o uroku tego loko.
Póki co znalazłem takie oto zdjęcie ( wygląda znajomo a efekt całkiem całkiem ;) )

IC--724-103-231-7-1.jpg





IC--724-103-231-7-5.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.586 558 30
#70
Dlaczego niestety? To jak dla mnie najładniejsze malowanie. Ale do składu kolegi KSK 1982 najbardziej pasuje ten model z ebay. I ma gniazdo dekodera.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#72
no trochę trzeba uzbierać. Tu z IV epoki na ebayu:
Konia z rzędem temu, kto znajdzie fotografię BR103 w malowaniu orientrot i jednocześnie klasycznymi odbierakami DBS 54... Te pantografy stosowano jedynie na początku eksploatacji tych maszyn. Później już wyłącznie połówkowe SBS 65. Wniosek z tego taki, że ten model to jakaś przeróbka.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#73
...a tu znajdziesz jej 1:1 z IC KURPFALZ:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6952897
...chociaż w starszym malowaniu niestety.
Piękne zdjęcia i piękne czasy kolorowych pociągów pasażerskich, składających się wtedy zwykle jeszcze z lokomotywy i wagonów.

Póki co znalazłem takie oto zdjęcie ( wygląda znajomo a efekt całkiem całkiem ;) )
Z tego co kojarzę jest to dość znana w Niemczech makieta, której tematem przewodnim jest magistrala po lewej stronie Renu w okolicach Koblencji.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.855 65 3
#74
Konia z rzędem temu, kto znajdzie fotografię BR103 w malowaniu orientrot i jednocześnie klasycznymi odbierakami DBS 54... Te pantografy stosowano jedynie na początku eksploatacji tych maszyn. Później już wyłącznie połówkowe SBS 65. Wniosek z tego taki, że ten model to jakaś przeróbka.
Przypuszczam że te pantografy ktoś zamienił do 103 tej w kolorach TEE z końca lat 90-tych ja zrobiłem to samo ale zamieniłem pantografy z BR111 kremowo turkusowa tu akurat ta zamiana nie gryzie w oczy bo 111-ki miały pantografy DBS54 i SBS65.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#75
Fabrycznie w lokomotywach serii 111 montowano połówkowe odbieraki SBS65, jednak po jakimś czasie w części maszyn dokonano wymiany na klasyczne DBS54 pochodzące właśnie z serii 103. Powodem były niezadowalające wyniki eksploatacji DBS54 przy prędkościach dochodzących do 200km/h. Dla porównania maksymalna prędkość serii 111 to 160km/h.

Tu ciekawostka:
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b06-111_059.jpg
I już całkowita egzotyka:
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b14-111_103.jpg
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b18-111_202.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
#76
Wracając do modelu to taki przelot IC jak na tym zdjeciu z makiety musi genialnie wyglądać. Na pełnej szybkości :)

...a tu do kupienia 103:
http://auction.catawiki.com/kavels/...-4377-elektrische-locomotief-br-103-van-de-db

Nie wiem jak wy ale ja się zakochałem :)


Świetny ten wagon przeszklony, panoramiczny...pierwszy raz widzę. Powiem szczerze jakbym miał wybierać między IC, a tym kremowym Expresem to bym się nie zastanawiał nawet minutkę :)
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#77
Świetny ten wagon przeszklony, panoramiczny...pierwszy raz widzę.
To jest tzw. TEE Aussichtswagen. Wagony te zbudowano z przeznaczeniem dla pociągów TEE Rheingold i Rheinpfeil. Jedna z ikon zachodnioniemieckich kolei lat 60-tych i 70-tych. Podobnie jak omawiane elektrowozy BR103.
http://de.wikipedia.org/wiki/Aussichtswagen

Co do makiety w klimacie nadreńskim, jest to prawdopodobnie to:
http://www.rheinmodellbahn.de/pages/st.-goar---das-modell.php
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.586 558 30
#78
Fabrycznie w lokomotywach serii 111 montowano połówkowe odbieraki SBS65, jednak po jakimś czasie w części maszyn dokonano wymiany na klasyczne DBS54 pochodzące właśnie z serii 103. Powodem były niezadowalające wyniki eksploatacji DBS54 przy prędkościach dochodzących do 200km/h. Dla porównania maksymalna prędkość serii 111 to 160km/h.

Tu ciekawostka:
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b06-111_059.jpg
I już całkowita egzotyka:
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b14-111_103.jpg
http://www.bundesbahnzeit.de/dso/Stromabnehmer_111/b18-111_202.jpg
W tym ostatnim linku elektrowóz ma pantografy typu francuskiego, w prototypowych lokomotywach serii 120 (BR120.0) też początkowo zamontowano takie.

W 2 prototypowych lokomotywach 103 zastosowane tradycyjne pantografy, w pozostałych dwóch połówkowe. Jednak w produkcji seryjnej montowano tradycyjne odbieraki aż do numeru 103 215, dopiero ostatnie sztuki już z fabryki wyjechały z połówkowymi. We wcześniejszych pantografy wymieniano na połówkowe w trakcie eksploatacji. Najpóźniejsze zdjęcie 103 z tradycyjnym pantografem, jakie widziałem, pochodzi z 1976 roku.
 

Podobne wątki