W tym czasie (wczesne lata siedemdziesiąte) kolory kremowo-czerwone były w zasadzie stosowane tylko dla taboru TEE. Inne składy DB były zwykle zestawiane z wagonów w tradycyjnym malowaniu (1 kl. - granatowe, 2 kl. zielone, restauracyjne i barowe - wiśniowe - stąd ten kakadu - 1 kl./bar, stosowany jeszcze w III epoce). Nowe kolory - kremowo-morski niebieski (oceanblau) dopiero zaczęto wprowadzać. Po uruchomieniu pociągów IC '79 do kremowo-czerwonych jedynek dodano kremowo-niebieskie dwójki i w ten sposób powstał standard IC, obowiązujący do drugiej połowy lat 1980-tych (kiedy wprowadzono nowy schemat IC: czerwona góra i jasnoszary dół z różowym paskiem w środku, jednakowo dla 1 i 2 klasy. W "międzyczasie" (przełom lat '70-'80.) zrezygnowano z czarnego dolnego pasa, stosując tam kolor dolnej części pudła (czerwony lub niebieski).