• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.831 65 3
Mój wagon ma rewizję z 30.3.71 i jest kremowo wiśniowy z ciemno szarym pasem. Nr katalogowy 44751, zdjęcia z podanych wcześniej linków są zamienione z wersją kakadu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
W tym czasie (wczesne lata siedemdziesiąte) kolory kremowo-czerwone były w zasadzie stosowane tylko dla taboru TEE. Inne składy DB były zwykle zestawiane z wagonów w tradycyjnym malowaniu (1 kl. - granatowe, 2 kl. zielone, restauracyjne i barowe - wiśniowe - stąd ten kakadu - 1 kl./bar, stosowany jeszcze w III epoce). Nowe kolory - kremowo-morski niebieski (oceanblau) dopiero zaczęto wprowadzać. Po uruchomieniu pociągów IC '79 do kremowo-czerwonych jedynek dodano kremowo-niebieskie dwójki i w ten sposób powstał standard IC, obowiązujący do drugiej połowy lat 1980-tych (kiedy wprowadzono nowy schemat IC: czerwona góra i jasnoszary dół z różowym paskiem w środku, jednakowo dla 1 i 2 klasy. W "międzyczasie" (przełom lat '70-'80.) zrezygnowano z czarnego dolnego pasa, stosując tam kolor dolnej części pudła (czerwony lub niebieski).
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Te kremowo-niebieskie dwójki to wagony Bm235 (UIC-X) powstałe w wyniku modernizacji (głównie układu biegowego - wózki MD36 wyposażone w hamulce szynowe i tłumiki wężykowania) wcześniejszych serii Bm właśnie z myślą o kursowaniu w pociągach systemu IC'79 z prędkością do 200km/h. Co ciekawe żadnych innych całkowicie przedziałowych wagonów 2 klasy w RFN już nie zbudowano. Druga seria kremowo-niebieskich dwójek to 520 sztuk całkowicie nowych wagonów Bpmz291 (UIC-Z1) produkowanych od 1978 r. przez Linke Hoffmann Busch w Salzgitter.
Wagony te w różnych formach do dziś stanowią trzon komunikacji IC w Niemczech.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
To ja z trochę innej beczki:), gdzie można znaleźć informacje na temat linii 154


IC 154 Johann Sebastian Bach

Leipzig -

Erfurt - Gerstungen - Bebra

Frankfurt / M


szukam i nie umiem znaleźć:oops:, oraz czy do tych wagonów będą pasowały tablice kierunkowe kolegi Ostbahna?
http://forum.modelarstwo.info/threads/relacja-zntk-ostbahn.4391/page-22

do restauracyjnego i dwójki/bagaż zamiast kalkomanii są dodane podobne tablice.
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Przed zjednoczeniem Niemiec pociągi IC nie jeździły do Lipska ani nigdzie indziej do NRD a więc rok 1990 będzie rokiem debiutu IC 154 Johann Sebastian Bach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
W maju 1994 roku jechałem z Erfurtu do Lipska pociągiem IC. Nie wiem, czy był to akurat IC 154, ale myślę, że jest to prawdopodobne. Poniższą fotkę już kiedyś na forum pokazywałem, ale pozwalam sobie ją tu powtórzyć.

img093a.jpg
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Wtedy wystarczyły jeszcze elektrowozy serii 143 ze swoją prędkością maksymalną 120km/h. Kawałek na zachód od Erfurtu (stacja Neudietendorf) kończyła się wówczas sieć trakcyjna a lukę w ekektryfikacji (odcinek do zachodnioniemieckiej Bebry) zamknięto w 1995 r. w ramach projektu Deutsche Einheit.
 

Podobne wątki