• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
akie stacje macierzyste mają te wagony?
Apmz1172 Stuttgart
Avmz 1072 München

Pozostałych teraz niestety nie podam bo są schowane u synka w pokoju a ten obecnie znajduje się w objęciach Morfeusza :)

Są też dołączone tablice kierunkowe (kalkomania) w 8 wariantach ale niestety to już nie na mój wzrok:confused:, jak mi się uda zrobić ostre zdjęcie to je tutaj umieszczę
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
Niższy standard tylko formalnie, gdyż w praktyce wagony Bimz (najstarsze egzemplarze z roku 1988) pod względem komfortu i estetyki przewyższały jedyne stosowane w ówczesnych niemieckich IC przedziałowe dwójki Bm235, reprezentujące nieco odświeżony poziom wczesnych lat 70-tych.
Co do estetyki, to może i tak, kwestia gustu, co do komfortu, to nie do końca. To oczywiście też jest zależne od indywidualnych odczuć, ale ja nie przepadam za tymi wagonami (a trochę się nimi w latach 1990-tych najeździłem). Fotele niezbyt wygodne, dość twarde, według ówczesnej mody, jednocześnie dość ciasne. Rozkładane fotele w Bm235 bardziej mi odpowiadały.
Wracając do BR103 to właśnie nowoczesne rozwiązanie doprowadziło do największej katastrofy w dziejach RFN. W Rheinweiler 21go czerwca 1971 o 13:10 doszło do katastrofy, pociąg z Bazylei do Kopenhagi wypadł na łuku, niszcząc 3 budynki mieszkalne. Różne źródła podają że zgineło 23-28 osób, 121 było rannych. Zawiódł w skrócie tempomat: https://de.wikipedia.org/wiki/Automatische_Fahr-_und_Bremssteuerung ,lokomotywa na ograniczeniu do 75km/h miała 140km/h.
Chyba jednak największa katastrofa miała miejsce w Eschede, 3 czerwca 1998 roku, zginęło wtedy 101 osób. Jeśli chodzi o katastrofę w Rheinweiler, to prawdopodobną przyczyną był jednak błąd maszynisty lub jego omdlenie. Maszynista zginął w wypadku. AFB to faktycznie jest coś w rodzaju tempomatu, utrzymującego stałą, zadaną prędkość. Sam AFB nie kontroluje jednak przestrzegania dozwolonej na danym odcinku prędkości jazdy. Taką funkcję realizuje dopiero system LZB, wprowadzony na DB znacznie później. Zgodzę się, że fakt działania AFB mógł osłabić czujność maszynisty, który nie zmniejszył prędkości przed feralnym łukiem i w ten sposób nowoczesny system w pewnym stopniu przyczynił się do powstania wypadku.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Chodziło mi przed zjednoczeniem. Ja czytałem raport z wypadku że lokomotywa sama przyspieszała po zadaniu odpowiedniej prędkości i to było bezpośrednią przyczyną. Napisałem Tempomat bo tak Niemcy określają AFB z BR103 on miał za zadanie tylko utrzymywanie zadanej prędkości.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
Określenie "tempomat" jak najbardziej pasuje do tego urządzenia. Jeżeli powstała taka, to faktycznie przyczyniła się do wypadku, ale maszynista powinien odpowiednio zareagować, wiedząc o ograniczeniu prędkości. Pociąg nie przyspiesza w ułamku sekundy, tak więc teza o błędzie lub zasłabnięciu maszynisty wydaje się uzasadniona.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
Nie mogę już edytować, więc tu mała poprawka: w drugim zdaniu powinno być Jeżeli powstała taka usterka, to faktycznie przyczyniła się do wypadku...
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Jakie stacje macierzyste mają te wagony?
Bvmz 185 dalej chyba 311881 Dortmund
Bpmz 2912 Frankfurt
BDms 273 Hamburg
Bpmz 2936 Dortmund

I tablice kierunkowe, opcje jednak 4 :oops: ( lepiej niestety nie zrobię zdjęcia, można skopiować i powiększyć wtedy trasa jest widoczna):

IMG_20150904_094605.jpg


Jeżeli się decyduje na montaż biorę IC 782
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Fotele niezbyt wygodne, dość twarde, według ówczesnej mody, jednocześnie dość ciasne. Rozkładane fotele w Bm235 bardziej mi odpowiadały.
Rzeczywiście trudno nie przyznać racji. Przypominam sobie stare wagony Bm i ABm w nocnej "rzeźni" W-wa - Berlin Lichtenberg w latach 90-tych. Mimo leciwego wyglądu jechało się niezwykle wygodnie i faktycznie w drugiej klasie można było po rozłożeniu uzyskać wielką przestrzeń do leżenia. Coś o czym można pomarzyć w czasach ICE czy Pendolino, których wnętrza przypominają wnętrza pekaesu. To se ne vrati.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.234 117 11
Witam, jako znawcy tematu prosiłbym kolegów o pomoc w stworzeniu realistycznego składu. Wcześniej koledzy/koleżanki wspomnieli o sposobie przerabiania wagonów na DB AG poprzez naklejanie kalkomani. Prosiłbym o sugestie które z poniższych warto zatrzymać, aby złożyć fajny skład z także poniżej ukazanymi lokomotywami serii 101

ARmz 218 (Roco 45255)
IMAG1403.jpg


Bvmz 185.5 (Roco 45257)
IMAG1404.jpg


Bpmz 291 (Roco 44785)
IMAG1405.jpg


Dm 902 (Roco 44787)
IMAG1406.jpg


Bpmbz 293.6 (Roco 45249)
1441656800000-1722398699.jpg


BDms 273 (Roco 45252)
14416571071101376380772.jpg


ABvmz 227 (Roco 45263)
1441657321708318185433.jpg


ARmz 211(Roco 44757)
1441657511286-1971094920.jpg


Bimdzf 269.2 (Roco 45260)
1441657818501-1386924327.jpg



I lokomotywy :)
101 001-6 (Roco 63721)
101 094-1 (Roco 63722)
1441658126771541742707.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
Wszystkie te wagony z grubsza biorąc, pasują do takiego składu, z zastrzeżeniem, że wagon 2 kl/bagaż jeździł tylko w nielicznych pociągach IC. Nie jestem też całkiem pewien tego szarego bagażowego. O zestawieniach pociągów IC na DB była mowa wcześniej w tym temacie, proponuję się cofnąć i przejrzeć uważnie tę dyskusję.

Kilka uwag: pierwsza, że część wagonów ma stare logo Deutsche Bundesbahn, nie pasujące do lokomotyw BR101. Trzeba byłoby nakleić nowe logo DB AG. Druga uwaga: niektóre wagony wydają się być skróconą wersją (1:100), warto to sprawdzić, bo źle wygląda mieszanina wagonów w pełnej długości ze skróconymi. Mam podejrzenia zwłaszcza w stosunku do tej dwójki z kabiną sterowniczą, ale też do innych.

Kolejna uwaga dotyczy wagonu ABvmz 227 (Roco 45263): nie znam takiego typu, ale nie jestem znawcą taboru DB, nie podejrzewam też Roco o fikcyjny model. Może ktoś z kolegów ma jakieś informacje o tym wagonie?

I na koniec: w jednym składzie był zwykle jeden wagon restauracyjny, trzeba byłoby się zdecydować który, bo dwa grzyby w barszczu to za dużo.

Celowo nie poruszam tu sprawy stacji macierzystych i dat rewizji - to jest temat na większą dyskusję, o ile ktoś przywiązuje do tego wielką wagę, bo ja niekoniecznie.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Celowo nie poruszam tu sprawy stacji macierzystych i dat rewizji - to jest temat na większą dyskusję, o ile ktoś przywiązuje do tego wielką wagę, bo ja niekoniecznie
Tutaj się zgodzę z Panem Andrzejem, raz iż daty rewizji i stacje macierzyste są niemal niewidoczne to idąc tą drogą szans na zebranie składu niestety nie masz. Tak na szybko zdjęcie BR101 w barwach Aspirin z tymi wagonami jest często spotykane i właśnie ta lokomotywa moim zdaniem pasuje bardziej, co do wagonu Dm902 to konstrukcja z 60 roku i nawet gdy oglądałem setki zdjęć z IC DB nigdy się z nim nie spotkałem. Co do wagonu BDms 273 (Roco 45252) w DB jeżdził na linii IC 154 ( i też takie tablice kierunkowe ja wybieram) niewiek jak w DB AG
Tutaj jest odnośnik do tych wagonów podawany już wcześniej:
http://www.bahn.hfkern.de/Roco_Wagen/Fernverkehr_ic_s5.html
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.234 117 11
pierwsza, że część wagonów ma stare logo Deutsche Bundesbahn, nie pasujące do lokomotyw BR101.
Tak, z tego zdaje sobie sprawę - nawet uczestniczyłem w dyskusji dzięki której się dowiedziałem o prostym i bardzo rzeczywistym sposobie zmian logo u naszego zachodniego sąsiada.

niektóre wagony wydają się być skróconą wersją (1:100), warto to sprawdzić, bo źle wygląda mieszanina wagonów w pełnej długości ze skróconymi. Mam podejrzenia zwłaszcza w stosunku do tej dwójki z kabiną sterowniczą, ale też do innych.
To tylko złudzenie Panie Andrzeju - zakładam ze długości 303mm odpowiada długości wagonów sterowniczych. Reszta tez jest "exact scale"

I na koniec: w jednym składzie był zwykle jeden wagon restauracyjny, trzeba byłoby się zdecydować który, bo dwa grzyby w barszczu to za dużo.
Stad tez mam dwie lokomotywy aby do każdego składu był dołączony jeden restauracyjny. Czy tak było i jakie były kryteria dołączania wagonów z zasilaniem z pantografu to niestety nie wiem

Co do stacji macierzystych i dat rewizji to w przypadku składów DB nie mam najmniejszych oporów aby je pomijać

Jeśli zaś chodzi o "ten szary" to również się głowie co z nim począć.

Jakie kryteria przyjmować do stosunku ilości wagonów klasy 2 do 1? czy 4-5 wagonów na skład to za mało jak na pociągi IC?
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Jakie kryteria przyjmować do stosunku ilości wagonów klasy 2 do 1? czy 4-5 wagonów na skład to za mało jak na pociągi IC?
Chyba najczęściej na zdjęciach spotyka się 7-8 wagonów, ale proszę sobie zdać sprawę że 5 wagonów to już ponad półtorametrowy skład HO który wymaga już niemałej ilości miejsca i torów do poruszania
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.234 117 11
Moze strzelilem babola ale niech tam...a ten ponizej to taki sam co ten Roco 45263?



http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3462330
[DOUBLEPOST=1441662986][/DOUBLEPOST]
Chyba najczęściej na zdjęciach spotyka się 7-8 wagonów, ale proszę sobie zdać sprawę że 5 wagonów to już ponad półtorametrowy skład HO
Wiem wiem, a najdluzsze tuby to "tylko" 3m. Dlatego rowniez mysle o zrobieniu jednego skladu jak kolega proponuje i "redukcji kolekcji" czyli sprzedazy jednej z lokomotyw i zbednych wagonow
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
W wersji Orientrot go nie znalazłem...
Na forum Drehscheibe (link u kolegi Adama) wyczytałem, że było tylko 7 takich wagonów i część z nich dostała to malowanie.
Z innej strony od kolegi Adama wynika (co podejrzewałem), że wagony bagażowe raczej w IC nie jeździły.
To tylko złudzenie Panie Andrzeju - zakładam ze długości 303mm odpowiada długości wagonów sterowniczych. Reszta tez jest "exact scale"
Jeżeli tak, to OK.
Czy tak było i jakie były kryteria dołączania wagonów z zasilaniem z pantografu to niestety nie wiem
Pantografy w restauracyjnych to pomysł z lat 1960-tych. W latach 1980-tych coraz powszechniejsze było zasilanie całego składu przewodem wysokiego napięcia z lokomotywy (z wagonów znikały prądnice) i pantografy stosowano coraz rzadziej. Potrzeba ich użycia wynikała też z pozostawania tych wagonów nie połączonych ze składem (i lokomotywą) podczas łączenia i dzielenia składów na stacjach węzłowych. Ponieważ ta praktyka też zanikała, to i pantografy nie były potrzebne. Demontowano je często podczas napraw wagonów.
[DOUBLEPOST=1441663156][/DOUBLEPOST]
a ten ponizej to taki sam co ten Roco 45263?
Na to wygląda. A czy ten model jest (był) dostępny ze starym logo DB? Muszę chyba poszukać...
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.234 117 11
Sprawdziłem moja rozpiskę wagonow i wygląda ze mam jeszcze jeden wagon ABvmz (Roco 44641), tyle ze w wersji bezowo-zielen morska. Przejrzalem pare stron i zauwazylem ze doscy czesto pojawialy sie zmiksowane sklady z wagonami jak powyzej. Czy w takim razie lepszym rozwiazaniem jest podlaczenie go pod BR101 czy BR111 w tej samej (bezowo-zielonej kolorystyce). Patrzac na reszte wagonow jakie posiadam do BR111 (seria 44747,4478 itd), wagon Eurofimy wyglada na zbyt "wypasiony" na sklad z Vmax=160km/h...
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Sprawdziłem moja rozpiskę wagonow i wygląda ze mam jeszcze jeden wagon ABvmz (Roco 44641)
to malowanie w DB AG już nie występowało także odpada:
Ja bym na miejscu kolegi zrobił taki skład:
Br101 ( aspirin) + 1 klasa bezprzedziałowa ( Apmz117 Roco 45267 ) + 1 klasa przedziałowa ( Avmz107 Roco 45268 ) + 1/2 klasa ABvmz 227 (Roco 45263) + restaurant ( wedle sugestii Pana Andrzeja ARmz 218 (Roco 45255) + 2 klasa Bvmz 185.5 (Roco 45257) +2 klasa Bpmbz 293.6 (Roco 45249) + 2 klasa Bpmz 291 (Roco 44785) + zakończenie składu Bimdzf 269.2 (Roco 45260). zostawiłbym też jako opcje zakończenia składu ( v max 160km/h ) BDms 273 (Roco 45252).
2 pierwsze klasy kolega musiałby dokupić, aczkolwiek oby dwa wagony są z logiem DB AG, do zmiany naklejki byłby tylko Bpmz 291 (Roco 44785)
Tak ja to widzę i to tylko moja skromna sugestia.
 

Podobne wątki