• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Tym modelem w ogóle nie warto sobie zawracać głowy. Jest uproszczony i skrócony (w skali 1:100), poza tym trochę sfatygowany. Do mojej kolekcji z całą pewnością się nie nada. A sprzęgi to jakaś masakra, chociaż pewnie można je wymienić.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
To był skład okolicznościowy. W necie jest pełno zdjęć TEE z dieslami i myślę że warto się nimi zainteresować.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Była już mowa w wątku o wagonach DR w pociągach DB i to przed 1994r, w nowej książce "Neubau-Elloks der DB" na stronie 66 jest zdjęcie lokomotywy BR113 308 w malowaniu TEE z wagonem DR zdjęcie zostało wykonane z 19.08.1992r w Ehrwald w Austrii, jest to pociąg lokalny łączący dwa państwa.

Książka jest dosyć ciekawa zawiera serie elektrowozów: E10, E40, E41, E50 i E03, wiele zdjęć nie było wcześniej publikowanych, dokładnie opisano powstanie BR112 do pociągów TEE i oczywiście cały rozdział poświęcony E03 czyli BR103 to też TEE.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Aby nie zaśmiecać tutaj proszę o przeniesienie całego wątku do kolei innych krajów.

Poniżej film przedstawiający BR 103 i składy z różnymi malowaniami wagonów IC

 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
BR 103 i składy z różnymi malowaniami wagonów IC
Oraz IR. W tym czasie lokomotywy serii 103 bardzo często prowadziły też pociągi Interregio, a nawet zwykłe D-Zugi. Duża część pociągów na filmie to właśnie Interregio (IR), w typowym wówczas malowaniu niebieskim z błękitnym paskiem. Te wagony w zasadzie nie były włączane do pociągów IC z powodu niższego standardu. Natomiast zdarzało się często (co też widać na filmie), że do IR włączano wagony typu IC. Na filmie pojawiają się też kilka razy składy austriackie (ÖBB).
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
czytając historie BR 103 aż trudno sobie wyobrazić jak bardzo była nowoczesną i zaawansowaną technicznie lokomotywą w latach 60 gdy powstała.
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.262 118 11
Zostawmy może jednak tutaj ten wątek. W kolejach innych krajów ta dyskusja przepadnie. Jak mawiaja Anglicy, nie naprawiaj tego co nie jest zepsute :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
czytając historie BR 103 aż trudno sobie wyobrazić jak bardzo była nowoczesną i zaawansowaną technicznie lokomotywą w latach 60 gdy powstała.
Czytając historię lokomotyw elektrycznych w Europie można się też dowiedzieć, że w tym samym czasie (1964-70) we Francji powstała, wprawdzie krótsza (10 sztuk), seria lokomotyw CC40100, równie nowoczesnych, a może nawet przewyższających BR103. Były to lokomotywy 4-systemowe i dzięki temu mogły jeździć po całej Europie (jedna była nawet w Polsce). Kolejne 6 dostarczono kolejom belgijskich, a o wszystkich oraz o ich modelach mówiliśmy w innym wątku.
http://forum.modelarstwo.info/threads/koleje-francji-i-beneluksu-oraz-ich-modele.18844/page-7
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.831 65 3
Z tą lokomotywą serii 218 w barwach TEE to trzeba by się zastanowić jaka epokę chcemy odtworzyć bo 218 105 w tym malowaniu nigdy nie pojawiła się w epoce IV jest to epoka V-VI(m). Czyli została przemalowana do celów historyczno muzealnych. Jedyna "pełnoprawna" lokomotywa tej serii to 218 217, która w tym malowaniu pojawiła sie w roku 1974 od fabryki wraz z kremowo turkusową 218 218 jako próbne wersje nowego wzoru malowania (dalsze egzemplarze nadal opuszczały fabryki w klasycznym wiśniowym malowaniu). Jak wiadomo zaakceptowano schemat kremowo turkusowy nieznacznie zmodyfikowany (w odróznieniu od 218 218 dachy były malowane na kolor szary) i fabrycznie nowy schemat otrzymały lokomotywy 218 315-339, 353-360 i 376-499. Natomiast 218 217 pozostała jedyną lokomotywą w schemacie TEE i w tym malowaniu przetrwała bodajze do roku 2003. Istnieją jeszcze w tym malowaniu dwie lokomotywy serii 217 ale podobnie jak 218 105 są to przemalowanki "współczesne". Pociągi TEE IC trakcja spalinową obsługiwały 218-ki wiśniowe, kremowo turkusowe i "rodzynek" 218 217.
[DOUBLEPOST=1441217867,1441216781][/DOUBLEPOST]Znalazłem jeszcze fotkę tych lokomotyw w necie. Przy okazji 218 387 według mojego zestawienia też nigdy nie był w malowaniu wisniowym. Dopiero współczesnie otrzymał ten schemat jako "historyczny".
8050369676_0ac3fc36e6_b.jpg

[DOUBLEPOST=1441218183][/DOUBLEPOST]I jeszcze oryginalna 218 217-8
218_217-8.jpg
R_16_218.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Jakie stacje macierzyste mają te wagony?
[DOUBLEPOST=1441304486,1441303929][/DOUBLEPOST]
Duża część pociągów na filmie to właśnie Interregio (IR), w typowym wówczas malowaniu niebieskim z błękitnym paskiem. Te wagony w zasadzie nie były włączane do pociągów IC z powodu niższego standardu.
Niższy standard tylko formalnie, gdyż w praktyce wagony Bimz (najstarsze egzemplarze z roku 1988) pod względem komfortu i estetyki przewyższały jedyne stosowane w ówczesnych niemieckich IC przedziałowe dwójki Bm235, reprezentujące nieco odświeżony poziom wczesnych lat 70-tych.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Czytając historię lokomotyw elektrycznych w Europie można się też dowiedzieć, że w tym samym czasie (1964-70) we Francji powstała, wprawdzie krótsza (10 sztuk), seria lokomotyw CC40100, równie nowoczesnych, a może nawet przewyższających BR103. Były to lokomotywy 4-systemowe i dzięki temu mogły jeździć po całej Europie (jedna była nawet w Polsce). Kolejne 6 dostarczono kolejom belgijskich, a o wszystkich oraz o ich modelach mówiliśmy w innym wątku.
http://forum.modelarstwo.info/threads/koleje-francji-i-beneluksu-oraz-ich-modele.18844/page-7
zgadzam się w 100 procentach! w ówczesnym czasie to francuskie lokomotywy były najnowocześniejsze, nie każdemu może się podobać stylistyka złamanego nosa w CC40100 ale to była najnowocześniejsza lokomotywa w 1960r i jeszcze długo później. Należy pamiętać że jeszcze w 1951r Francuzi korzystali z rozwiązań i podpowiedzi Szwajcarów w temacie lokomotyw elektrycznych dwu-systemowych, żeby 4 lata później bić rekord prędkości i zbudować kilka serii lokomotyw które do dziś jeżdżą we Francji. Przy tym niemieckie lokomotyw (RFN) były klasyczne, nie miały pionierskich rozwiązań, miały dobrze służyć.
Wracając do BR103 to właśnie nowoczesne rozwiązanie doprowadziło do największej katastrofy w dziejach RFN. W Rheinweiler 21go czerwca 1971 o 13:10 doszło do katastrofy, pociąg z Bazylei do Kopenhagi wypadł na łuku, niszcząc 3 budynki mieszkalne. Różne źródła podają że zgineło 23-28 osób, 121 było rannych. Zawiódł w skrócie tempomat: https://de.wikipedia.org/wiki/Automatische_Fahr-_und_Bremssteuerung ,lokomotywa na ograniczeniu do 75km/h miała 140km/h.
 

Podobne wątki