• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
A poniżej mały smaczek który udało mi się znaleźć i chyba będzie podstawa mojego pierwszego modułu szlakowego a obecnie tapeta:) :
W mojej wersji wygląda to mniej więcej tak - niestety, jak zestawiałem skład nie patrzyłem na tę fotkę i kolejność wagonów jest nieco inna, poza tym dodałem tę dwójkę/bagaż na końcu:

IMG_0804bb.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Oprócz BDms273 jeszcze jeden wagon z tego składu jest przeznaczony do prędkości maksymalnej 160 km/h, jest to Bm235 ( na zdjęciu 6 wagon składu, konstrukcyjnie bardzo zbliżony do BDms273 ). Generalnie pan Andrzej posiada 9 z 10 wagonów wyprodukowanych przez Roco w tym malowaniu DB IC w pełnej skali 1/87, pozostały jeden to restauracyjny jednak w wersji bez pantografu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Niestety, kolega KSK nie ma racji. W latach 1980-tych, gdy DB wprowadzało prędkość 200 km/h, brakowało wagonów przedziałowych 2 klasy. W związku z tym sporą liczbę starych wagonów typu X, pochodzących jeszcze z 1960-tych lat, zmodernizowano, dostosowując je do prędkości 200 km/h. Wagony te były oznaczone liczbą 234 i 235 w wykładniku (Bm 234 i Bm 235). Pociągi IC z tymi wagonami rozwijające taką prędkość jeździły już w malowaniu kremowo-morsko-granatowym (oceanblau-beige). Ale fakt, że wagony na 200 km/h z otwieranymi oknami wyglądają nieco dziwnie.

Roco produkowało (nie wiem, czy jeszcze są dostępne) modele tych wagonów również w takim malowaniu, z kilkoma różnymi numerami.

IMG_0739b.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Wagony te robił też marklin:
I Fleischmann, nie wiem, czy również nie Lima/Rivarossi. Modele Fl i M są skrócone (1:93,5).

Model Roco, pokazany na fotce z Drehscheibe jest o tyle ciekawy, że przedstawia jeden z kilku (a może nawet był tylko jeden) wagonów ze zmienionymi oznaczeniami, naniesionymi w oryginale na zamalowane wcześniejsze numery. Zostało to odwzorowane w modelu, na którym wydaje się (widać to nawet na powyższej fotce), że oznaczenia są zrobione przez kogoś kalką - otóż nie, tak to wyglądało w oryginale.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Niestety, kolega KSK nie ma racji.
Faktycznie chyba słabo z moim niemieckim, wychodzi na to że po zamontowaniu wózka MD -36 były przystosowane do 200 km/h
Tutaj strona z wagonami Roco :
http://www.bahn.hfkern.de/Roco_Wagen/Fernverkehr_ic_s5.html na 3 są dokładnie te wagony w tym malowaniu

o ile dobrze pamiętam to taki zestaw 6 wagonów niedawno kolega z forum chciał sprzedać za 300zł
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Wygląda na to iż tego Pan niema:
44___ - KKK 316 V ARmz211 60 80 88-90 111 DB orientrot/weiß, orientrot/weiß, "Restaurant 40 Jahre DRG"
Pana składu mógłby pozazdrościć nie jeden Niemiec:), i jeszcze jedno daty rev tych wagonów to lata 90-93 także chyba już Pan jest w epoce Va;)
[DOUBLEPOST=1436131973][/DOUBLEPOST]
chemat malowania został wprowadzony przez Bundesbahn w 1988r. i zniknął mniej więcej na przełomie wieków. W kombinacji z logo Deutsche Bundesbahn, wagony te reprezentują okres 1988-1994 r.
odnośnie epoki Va
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Nie mam też wagonu, opisanego na tej stronie jako 14413 1995 KKK 299 V Bmz DB orientrot/weiß, Typ "Halberstadt". Ten wagon jest dziwny, bo w epoce IV DB (nie: DB AG) chyba nie miało wagonów z DR (ale może czegoś nie wiem). DB korzystało z taboru ówczesnego DR (np. z elektrowozów), ale nie słyszałem, żeby DB przejmowało wagony od DR. Za to mam dwa modele o numerze 44789: oba serii Bvmz, ale jeden z numerem 73 80 21-90 023-3, a drugi 73 80 21-94 062-7. Tego drugiego nie ma w zestawieniu, ciekaw jestem, czy inne modele występują również z różnymi numerami. A drugiego restauracyjnego raczej nie będę szukał, jeden z składzie wystarczy.

Jeśli chodzi o epokę, to ciągle jestem w IV - DB, nie DB AG. Data rewizji nie ma tu znaczenia (to jest zresztą data następnej rewizji), a epoka V w Niemczech zaczęła się formalnie od 1993 roku, kiedy DB i DR połączyły się w DB AG z nowym logo.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
14413 1995 KKK 299 V Bmz DB orientrot/weiß, Typ "Halberstadt". Ten wagon jest dziwny, bo w epoce IV DB (nie: DB AG) chyba nie miało wagonów z DR
też to sprawdzałem i jest to chyba jakiś błąd. Mi wychodzi iż w sumie w DB tych wagonów było 10 nie licząc błędu.

Jeśli chodzi o epokę, to ciągle jestem w IV - DB, nie DB AG. Data rewizji nie ma tu znaczenia (to jest zresztą data następnej rewizji), a epoka V w Niemczech zaczęła się formalnie od 1993 roku, kiedy DB i DR połączyły się w DB AG z nowym logo.
Tego akurat nie wiedziałem więc zwracam honor:)
[DOUBLEPOST=1436133683,1436133231][/DOUBLEPOST]Ale jakby popatrzeć na informacje z tej strony to np:
44794 1995-1997 KKK 303 V Bpmz293 73 80 29-94 708-7 DB orientrot/weiß- czyl restaurancyjny z pantografem DB jest z lat 1995-1997 chyba iż to lata wypustu Roco chyba się już sam pogubiłem:eek:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Sorry, pomyliłem się o rok: DB AG powstała w 1994 roku.:(

A co do epoki, to jest to moja osobista interpretacja. Norma NEM mówi co innego:

Epoche V ab 1990 - Epoche der Deutschen Bahn AG, Periode a - 1990-1994, ale: Periode b - 1994-2000 Zusammenführung von DB und DR in „Deutsche Bahn AG".

Więc wg normy epoka Va to jeszcze nie "Epoche der DB AG". Ja na swój użytek traktuję ten okres wciąż jako epokę IV, dla mnie epoka V w Niemczech zaczyna się w 1994. :p

A Zeitraum na stronie oznacza moim zdaniem okres produkcji modelu.

PS. Wynika z tego, że jednak kolega KSK 1982 miał rację co do epoki, więc to ja zwracam honor.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki