• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
W mojej ocenie, w temacie EU07-541 jest warto wymienić reflektory, nawet gdyby fabrycznie wyszły okey ...efekt końcowy jaki oferuje kolega ZNTK Rybnik jest mocno na plus ...wystarczy obejrzeć portfolio z dotychczasowych realizacji wszelkiego taboru.
W przypadku pozostałych lokomotyw, to też popieram lifting. Jeżeli ktoś nie jest zdecydowany, to najlepiej przesunąć ostateczna decyzję do momentu, gdy inni koledzy otrzymają swoje siódemki po poprawkach. Wówczas będzie można porównać modele bez poprawek, z tymi po poprawkach. Skoro model + prace naprawcze mieszczą się w kwocie, za jaką producent miał pierwotnie sprzedawać te lokomotywy, to jedyne co macie do stracenia, to okres delegacji Waszego taboru, przez który nie będziecie mogli podziwiać swoje maszynki w domowych gablotach, na dioramach, makietach itp.
 

KacperET22

Znany użytkownik
Reakcje
542 1 0
To i ja się dorzucę ze swoją 541.
Tutaj wada ta jest już jednak trochę bardziej widoczna, co widać po reflektorze "patrzącym" w prawo i jego obkręceniu o kilka stopni względem osi Y.
Druga strona jest natomiast bez zarzutu i według mnie nie mogę sie tu do niczego przyczepić bo model ze zgarniaczem i pełnymi wężami prezentuje się znakomicie.

Do czego się natomiast przyczepić muszę to jakość malowania ostoi, bo razem z wyjęciem zderzaka ubyło trochę farby. Ostatecznie po zamontowaniu go spworotem nie rzuca się to w oczy, jednak jest gdzieś z tyłu głowy.
5411.jpg

5413.jpg

5414.jpg

541.jpg
 

sybic

Aktywny użytkownik
Reakcje
238 82 0
Tak jak tu wspomniano reflektory są do zaakceptowania.
Natychmiastowej poprawy wymagają jednak te krzywe zderzaki.
Nie wiem jak koledzy, ale ja to robię tak :
- rozwiercam ten mniejszy otwór (ten wewnętrzny chyba) 1 mm
- aby uniknąć "spawania" kleje, wikolem (ten do drewna) a właściwie wzmacniam, wypełniam luzy.
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 3 4
Tym razem chyba szczęście mi sprzyja, model EP07-442 przyjechał całkiem dobrze wykonany. Lampy może nie są w 100% idealne, ale do zaakceptowania. Przy dwóch dolnych lekko wystają szkiełka. Raczej nigdzie nie będę jej wysyłał. Zaciekawiła mnie natomiast inna kwestia, chyba jeszcze tu nie poruszona, otóż lokomotywa ma niby takie same odbieraki, ale jest różnica. Na tym przy antenie, sprężyny są po jego zewnętrznej stronie a na tym drugim jakby na wewnętrznej. Myślałem że to błąd przy montażu mojego modelu, ale na zdjęciach że sklepu i tu na forum jest identycznie. Oryginał chyba ma podobnie, choć na zdjęciach ciężko to dojrzeć. Może osoby które się znają podpowiedzą czy takie różnice występowały na prawdziwych lokomotywach.
20231124_170036.jpg
20231124_170000.jpg
20231124_145046.jpg
20231124_145158.jpg
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
713 30 5
Tym razem chyba szczęście mi sprzyja, model EP07-442 przyjechał całkiem dobrze wykonany. Lampy może nie są w 100% idealne, ale do zaakceptowania. Przy dwóch dolnych lekko wystają szkiełka. Raczej nigdzie nie będę jej wysyłał. Zaciekawiła mnie natomiast inna kwestia, chyba jeszcze tu nie poruszona, otóż lokomotywa ma niby takie same odbieraki, ale jest różnica. Na tym przy antenie, sprężyny są po jego zewnętrznej stronie a na tym drugim jakby na wewnętrznej. Myślałem że to błąd przy montażu mojego modelu, ale na zdjęciach że sklepu i tu na forum jest identycznie. Oryginał chyba ma podobnie, choć na zdjęciach ciężko to dojrzeć. Może osoby które się znają podpowiedzą czy takie różnice występowały na prawdziwych lokomotywach.
Zobacz załącznik 1015332 Zobacz załącznik 1015333 Zobacz załącznik 1015334 Zobacz załącznik 1015335
Odpowiedź jest dość prosta jeden z odbieraków to 5ZL, a drugi 4AKP. Oba że ślizgiem bliźniaczym Stemmana.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Odpowiedź jest dość prosta jeden z odbieraków to 5ZL, a drugi 4AKP.
Odpowiedź prosta dla kogoś, kto się na tym zna. A dla pozostałych pozostają pytania:
1. Który jest który?
2. Czy tak było na prawdziwej lokomotywie(ach), że były dwa różne odbieraki (w normalnej eksploatacji, nie przy okazji jakichś testów)?
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.112 55 1
Odpowiedź prosta dla kogoś, kto się na tym zna. A dla pozostałych pozostają pytania:
1. Który jest który?
2. Czy tak było na prawdziwej lokomotywie(ach), że były dwa różne odbieraki (w normalnej eksploatacji, nie przy okazji jakichś testów)?
A czemu ma służyć zamieszczenie przez kolegę @rprail tych zdjęć dwóch pantografów? Jeżeli udowodnieniu, że kolega @am-70 popełnił błąd w swoim ostatnim wpisie, to był to strzał kulą w płot. Pantografy AKP-4E i 5ZL są z wyglądu bardzo podobne do siebie, różnią się szczegółami zawieszenia ślizgacza i mechanizmu napędu. Podstawową różnicą eksploatacyjną jest dopuszczalna prędkość: dla AKP-4E jest to 125 km/h, dla 5ZL - 160 km/h. Oba typy mogą być wyposażone zarówno w pojedynczy ślizgacz z nakładkami miedzianymi, jak i podwójny (bliźniaczy) z nakładkami węglowymi, więc sugestia, że 5ZL ma podwójny ślizgacz, a AKP-4E ślizgacz pojedynczy (co zdaje się sugerować kolega @rprail) jest zupełnie nietrafiona. Jednak nie wiem, co kolega @rprail miał na myśli, bo zdjęć nie opatrzył ani jednym słowem komentarza. Dla ścisłości, nie wiem, czy prawdziwa EP07-411 miała pantografy AKP-4E czy 5ZL, ale w modelu widać pantograf z pojedynczym ślizgaczem z nakładkami miedzianymi. Ponieważ prędkość maksymalna tej lokomotywy wynosi 125 km/h (w odróżnieniu od EP08), mógł to być zarówno pantograf AKP-4E, jak i 5ZL.
5ZL ma sprężyny na zewnątrz, AKP-4E od środka.
IMG_20231124_183156.jpg
 
Reakcje
91 13 3
Do nas dotarła EU07-433, prezentuje się elegancko. Ramki reflektorów faktycznie do poprawy i brakuje jednego lusterka.
Folia ochronna modelu miała sporą plamę oleju, zapewne z napędów. Zderzaki są prosto przyklejone a na zdjeciu widać że ich tarcze sa krzywe, ale sa się to poprawic. Zapewne sprężynki sie źle ułożyły.
Ogólnie model na plus,
20231124_172003.jpg
20231124_171959.jpg
a na rzut okiem nie widać błędów w malowaniu ramek reflektorów, tu trzeba przybliżenie obiektywem.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
zwłaszcza na tym zdjęciu widać różnicę.
To zdjęcie faktycznie nie jest najlepsze do ocenienia tego, ale jak się wie na co patrzyć, to i na tym zdjęciu widać różnice.

Czy tak było na prawdziwej lokomotywie(ach), że były dwa różne odbieraki (w normalnej eksploatacji, nie przy okazji jakichś testów)?
Tak, tak miał oryginał w okresie odwzorowanym w modelu.
I tak, tak miało a zapewne i obecnie ma wiele lokomotyw, że na jednej maszynie były odbieraki dwóch różnych typów. Wynikało to z faktu, że w przypadku serii EU07 nie ma znaczenia który z tych dwóch typów jest zainstalowany.

Przy okazji napiszę, że typ ślizgu nie jest ściśle powiązany z samym odbierakiem, a zatem błędem jest rozróżnianie typu odbieraka po ślizgu, bo jest ich kilka typów i są zamienne. W różnym okresie czasu i w zależności od preferencji przewoźnika stosowane są różne. Kiedyś były tylko pojedyncze, teraz są podwójne, ale inne na przykład stosuje PKP CARGO, a inne PKP Intercity.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Przy okazji napiszę, że typ ślizgu nie jest ściśle powiązany z samym odbierakiem, a zatem błędem jest rozróżnianie typu odbieraka po ślizgu, bo jest ich kilka typów i są zamienne.
Owszem, pisałem o tym jakiś czas temu:
Oba typy mogą być wyposażone zarówno w pojedynczy ślizgacz z nakładkami miedzianymi, jak i podwójny (bliźniaczy) z nakładkami węglowymi
Zmiana z pojedynczych na podwójne była związana z wprowadzeniem wymogu stosowania nakładek węglowych zamiast stosowanych dawniej miedzianych.
 

TORONCIAK

Aktywny użytkownik
Reakcje
521 24 3
Czy można prosić o zdjęcia EP07-442 (najlepiej EVN) w możliwie jak najlepszej jakości? Niestety dotychczasowe mocno się rozjeżdżają przy powiększeniu.
Czy teraz jest wystarczająco dobra jakość ;)? Co prawda lokomotywa już po wymianie oprawek...
 

Załączniki

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.257 21 0
A czy istnieje możliwość zamontowania fabrycznych sprężynek pantografów takich żeby nacisk na drut sieci trakcyjne był rzędu kilku gramów? Np. wagi 2 lub 5 eurocentówki?
Nacisk fabrycznych pantografów, niestety chyba wszystkich producentów, jest w stanie zdemolować każdą, nawet najbardziej "siermierzną" , sieć trakcyjną, o grubości drutów 0,3-0,5 już nie wspomnę.
 

Podobne wątki