• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - lokomotywy serii 104E / EP09

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.406 23 0
Będą w sumie 3 różne wersje modelu EP09-046:
- wersja po naprawie z 2012 r. (reflektory z odbłyśnikami, pantografy 5ZL)
- wersja po modernizacji z 2015 r.
- wersja po naprawie z 2021 r.
Tak i te trzy modele stały w piątek razem w gablocie:

ALA_2024_21 a.jpg


Szkoda, że na filmie nie pokazano bliżej drugiego egzemplarza EP09-046, stojącego tuż obok. Miał klasyczne pantografy i, jak się domyślam, inne oznaczenia, a może i inne szczegóły (reflektory?), z wcześniejszych lat.
To jest najstarszy wariant z 2012 r.

Tu chciałem pokazać fotki poszczególnych modeli, niestety po załadowaniu pierwszego zdjęcia, zaczął wyskakiwać "serwer error" i mimo kilkukrotnych prób, nie udało mi się załadować pozostałych.:(
Może jutro się uda ...?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 154 7
Odbieraki zostały poprawione na wizualizacji. Natomiast @Robert Reschka mam pytanie, skoro wg Pana, powinny być dwa pantografy 5ZL, to jak to się ma do informacji w ilostanie? Wg ilostanu ten egzemplarz w rewizji z 2010 roku, powinien mieć jeden połówkowy i jeden starego typu.
Jeszcze wrócę o mojego pytania z komentarzem.
Model SM, nr kat. 109010, będzie wyposażany w dwa pantografy nożycowe (5ZL) ale będzie miał w pudełku dołożony dodatkowy pantograf połówkowy, dla tych którzy chcą odwzorować model z tym jak wyglądał bezpośrednio po rewizji. Egzemplarz realny EP09-47 miał mieć później zmieniony z powrotem pantograf połówkowy na nożycowy i miał dwa pantografy nożycowe. To miało się wydarzyć pomiędzy rewizją 23.12.2010 a 23.10.2012. TUTAJ można to zobaczyć taką maszynę w dniu 29.04.2012.
Czy ktoś dysponuje jeszcze takimi zdjęciami, z których jednoznacznie wynika, że były zamontowane dwa nożycowe pantografy? I czy ktoś wie, w jakim dokładnie okresie EP09-47 w takiej konfiguracji był w eksploatacji?
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 15 1
Czy ktoś dysponuje jeszcze takimi zdjęciami, z których jednoznacznie wynika, że były zamontowane dwa nożycowe pantografy? I czy ktoś wie, w jakim dokładnie okresie EP09-47 w takiej konfiguracji był w eksploatacji?
Mam takowe zdjęcia, niestety z jakichś powodów nie jestem w stanie tego tutaj wstawić. Daję zatem linki do galerii.

https://flic.kr/p/2mi2MfP
https://flic.kr/p/2qqfPe8
Na obu zdjęciach lokomotywa posiada pantografy nożycowe. Oba zdjęcia wykonałem w 2014 roku z czego to drugie w ostatnim dniu przed odstawieniem lokomotywy na naprawę P5.

Swoją drogą model jest rewelacyjny. Już odliczam czas do grudnia.

EDIT: Coś drugie zdjęcie nie chce się prawidłowo wczytać, należy wejść w link.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
694 54 1
Odbieraki zostały poprawione na wizualizacji. Natomiast @Robert Reschka mam pytanie, skoro wg Pana, powinny być dwa pantografy 5ZL, to jak to się ma do informacji w ilostanie? Wg ilostanu ten egzemplarz w rewizji z 2010 roku, powinien mieć jeden połówkowy i jeden starego typu.
Zobacz załącznik 1080862
I jeszcze jedno, do czego służą te "narośla", również odwzorowane na modelu (rozumiem, że na jednym czole)? Czy tylko ten nr inw. ma te elementy?
Zobacz załącznik 1080866
Jeszcze wrócę o mojego pytania z komentarzem.
Model SM, nr kat. 109010, będzie wyposażany w dwa pantografy nożycowe (5ZL) ale będzie miał w pudełku dołożony dodatkowy pantograf połówkowy, dla tych którzy chcą odwzorować model z tym jak wyglądał bezpośrednio po rewizji. Egzemplarz realny EP09-47 miał mieć później zmieniony z powrotem pantograf połówkowy na nożycowy i miał dwa pantografy nożycowe. To miało się wydarzyć pomiędzy rewizją 23.12.2010 a 23.10.2012. TUTAJ można to zobaczyć taką maszynę w dniu 29.04.2012.
Czy ktoś dysponuje jeszcze takimi zdjęciami, z których jednoznacznie wynika, że były zamontowane dwa nożycowe pantografy? I czy ktoś wie, w jakim dokładnie okresie EP09-47 w takiej konfiguracji był w eksploatacji?
Co do tych pantografów, to nie przywiązywałbym aż tak wielkiej uwagi, co do ich konfiguracji na dachu, a przynajmniej nie co do dnia i godziny.
Z założenia oraz mojej wiedzy lokomotywa opuszczając bramy fabryki, czy bramy ZNLE, opuszczała je zawsze z takimi samymi patykami.
A przynajmniej na logikę i z założeń tak powinno być.

Zmiana jednego z nich lub obu podczas eksploatacji lokomotywy w danym okresie miedzynaprawczym może wynikać z jego lub ich uszkodzenia czy awarii. Jest to "część" eksploatacyjna, wymienna, którą w przypadku jej uszkodzenia się, wymienia i zakłada, (przy spelnieniu załozen i parametrow eksploatacyjnych) na to co akurat w danej chwili jest dostępne, pod ręką.

Dlatego należało by się skupić jak wyjechała i jak wygladała po naprawie w ZNLE. Co później się z nią działo i jak wyglądała, to każdy niech sobie upodobni we własnym zakresie.
Sam ilostan, posiada w swoich zasobach bardzo duzo cennych informacji, ale niestety zawiera też błędy i należy brać zawsze poprawkę na informacje w nim zawarte.
 
Ostatnio edytowane:

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 22 0
Zmiana jednego z nich lub obu podczas eksploatacji lokomotywy w danym okresie miedzynaprawczym może wynikać z jego lub ich uszkodzenia czy awarii.
lub w wyniku eksploatacji tzw. obserwowanej.
Montujemy na pojeździe jakiś podzespół (np. odbierak prądu czy jak kto woli pantograf) lub część i badamy, obserwujemy jak się zachowuje podczas eksploatacji.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.925 111 11
lub w wyniku eksploatacji tzw. obserwowanej.
Montujemy na pojeździe jakiś podzespół (np. odbierak prądu czy jak kto woli pantograf) lub część i badamy, obserwujemy jak się zachowuje podczas eksploatacji.
Była o tym dyskusja przy okazji EP09 od EFC. Co zdjęcie, to inne odbieraki

Np Jak tutaj, oraz tutaj z wpisami @ffox oraz @Remaj12
 
Ostatnio edytowane:

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 22 0
Uzupełniając jeszcze, lok. serii EP09 jako jedyne (oprócz EP05) wówczas osiągały prędkość eksploatacyjną 160 km/godz., dlatego to właśnie na nich najczęściej montowano różnego rodzaju podzespoły żeby zbadać ich zachowanie również podczas wysokich prędkości.
 

kdam

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 154 7
Spójrzcie Koledzy na model nr kat. 109012. Czy pasek brązowy faluje, czy to tylko mnie się tak wydaje? Mało tego, zmienia również swoją grubość. Czarną linię celowo narysowałem nieco wyżej, aby było widać było odchyły. Widać to na wszystkich zdjęciach Kolegi Arkadiusza dla tego modelu. Chciałbym wierzyć, że to domena tylko tego modelu. Model nr kat. 109002 wydaje się być pozbawiony tej wady.
1730059834673.png
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 154 7
Z wczorajszej prezentacji na Targach Hobby w Poznaniu, trzy "Rodzynki" od SM:
Nr kat.: 109002, EP09-046, rew. 26.10.2021:
EP09_SM_109002_zdj1.jpg
EP09_SM_109002_zdj2.jpg
EP09_SM_109002_zdj3.jpg
EP09_SM_109002_zdj4.jpg


Nr kat. 109012, EP09-046, rew. 14.09.2012:
EP09_SM_109012_zdj1.jpg
EP09_SM_109012_zdj2.jpg
EP09_SM_109012_zdj3.jpg
EP09_SM_109012_zdj4.jpg

EP09_SM_109012_zdj5.jpg


Nr kat. 109013, EP09-046, rew. 23.02.2015:
EP09_SM_109013_zdj1.jpg
EP09_SM_109013_zdj2.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.925 111 11
Spójrzcie Koledzy na model nr kat. 109012. Czy pasek brązowy faluje, czy to tylko mnie się tak wydaje? Mało tego, zmienia również swoją grubość. Czarną linię celowo narysowałem nieco wyżej, aby było widać było odchyły. Widać to na wszystkich zdjęciach Kolegi Arkadiusza dla tego modelu. Chciałbym wierzyć, że to domena tylko tego modelu. Model nr kat. 109002 wydaje się być pozbawiony tej wady.
Zobacz załącznik 1081320
Może i faluje, ale chyba mikronami. Pamiętaj też, że buda EP09 nie jest płaska więc odchylenia przy drzwiach raczej są wskazane.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
Tylko drzwiach? Między drzwiami, między ściana boczna a czołem lokomotywy(przejście kolorow) ....
Jest to do zauważenia już na miniaturce w telefonie
Wg mnie zdjęcia mogą być wskazówką do rzucania okiem na to co czeka ewentualnego kupującego, ale zdjęcia to zawsze zdjęcia. Ja bym z ocenami zawsze czekał do wrażeń z realnego trzymania modelu w dłoniach. Tylko wtedy można realnie ocenić obiekt końcowy. Nie spasuje?.... prawo pozwala oddać towar. Poza tym jest konkurencja. Nie ma co kruszyć kopii przed zachodem słońca.
 

Podobne wątki