• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EFC-Loko - modele lokomotyw serii EP09

OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#41
Była chyba jedna edycja, ładnych kilka lat temu, nie wiem dokładnie w którym roku.
modele były w klasycznym malowaniu EP09-034

EFC_EP09-034_03.JPG


oraz PKP Cargo EP09-030

ep09_cargo.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
#45
Z tego co kojarzę, to EP09 miała dwie edycje. Na pierwszą się nie załapałem, na drugą już tak. Ja te modele otrzymałem w 2008 roku.
Były też jakieś prototypy prawdopodobnie, nie wiem w jakiej ilości, albo też tak wyglądała cała pierwsza edycja.
09.jpg

No i bodaj zawsze był produkowany tylko model z numerem 034 + bardzo krótka seria kilku sztuk modeli z numerem 030 w malowaniu PKP CARGO przejściowym kremowo czerwonym.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.048 114 11
#46
Czy ktoś może wie czy EFC przewiduje pantografy połówkowe dla tej edycji? Napisałem niedawno do Pana Andrzeja, ale wciąż czekam na odpowiedz.

pozdrawiam

Michał
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#49
Odbieraki połówkowe Siemens DSA200 montowane na wielu EP09 ma w ofercie Sommerfeldt. W grę wchodziłaby więc jedynie ewentualnie przeróbka ślizgacza. Rzadziej spotykane polskie 55ZW trzebaby robić od podstaw.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.048 114 11
#51
Drodzy forumowicze, ja jeszcze o tych pantografach.. czy Wam nie przeszkadza że nie są połówkowe? Tak sobie czytam o tym jak mocno się koledzy przyglądają ilości wywietrznikow i ich rozkładami, ilościami prądnic, datami rewizji, nieodpowiednim kolorze dachu, itp to nie uwazacie że brak pantografów jak na dostępnych zdjęciach z internetu ( np EP09 043) nie jest zbyt dużym "przeoczeniem", które przy tak niesamowicie dokładnie odwzorowanym modelu (choćby sławne już odwzorowanie kabiny) jest czymś co jest mi osobiście trudno zaakceptować? Szczególnie że decyzja o zamówieniu tego modelu wiąże się jednak z dosyć sporym wydatkiem..

....co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Michał
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.751 12 2
#52
Drodzy forumowicze, ja jeszcze o tych pantografach.. czy Wam nie przeszkadza że nie są połówkowe? Tak sobie czytam o tym jak mocno się koledzy przyglądają ilości wywietrznikow i ich rozkładami, ilościami prądnic, datami rewizji, nieodpowiednim kolorze dachu, itp to nie uwazacie że brak pantografów jak na dostępnych zdjęciach z internetu ( np EP09 043) nie jest zbyt dużym "przeoczeniem", które przy tak niesamowicie dokładnie odwzorowanym modelu (choćby sławne już odwzorowanie kabiny) jest czymś co jest mi osobiście trudno zaakceptować? Szczególnie że decyzja o zamówieniu tego modelu wiąże się jednak z dosyć sporym wydatkiem..

....co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Michał
Nie jest. Te lokomotywy jeździły również z AKP-4E, DSA200 i 55ZW w różnych kompletacjach, także 043.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.783 15 0
#54
Ok, no to spójrzmy na 043.. EFC data rewizji 11.2003

Rok 2002 - połówki http://www.flickr.com/photos/tcy77/8736488208/
Rok 2004 - połówki http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=25382
Rok 2003 - .....połówki http://klf.lubelskakolej.net/ep09043.jpg

Pozdrawiam
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=2&lok=988&numer=43&title=EP09-043

2003-11-27 | ZNLE S.A. Gliwice | pomarańczowo-brązowe | Naprawa rewizyjna R5
Lampy: Zwykłe
Klimatyzacja
Pantografy:
nożycowe

13 grudnia 2013 - nożycowe:
5124.jpg
http://rail.phototrans.eu/14,5124,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html

Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
401 4 1
#55
2014 bedzie drogo... 2x EP09, 2xSM31 i 1x SU45 full wypas zamowione. No cosz, czlowiek zyje tylko raz, i kasy do grobu nie wezmie.
To po co 2xSM31 i SU45 zostawiasz na przyszły rok?
Wydaj w tym roku, to przyszły będzie łatwiejszy ;).
Ja prawie tak zrobiłem, aczkolwiek druga SM31 kusi nadal.
ps
EFC nie robi już wersji "full wypas"!!!
Full wypas to w EFC jest teraz standard
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.048 114 11
#56
Dziekuje ffox! Patrzę na te zestawienie z linku który podales i wyglada na to ze nożycowe występowały pomiędzy 2003 i 2005.

Wszystko bylo by ok, gdyby nie jedno ze zdjec w mojego wpisu powyżej jakby i chociaz tym co mówi zdjęcie poniżej: Podobno zrobione w 2004 ( juz sam nie wiem w co wierzyć). http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/EP09/040-047/EP09-043.jpg

..Oraz gdyby nie ten wpis dotyczący w\w strony:


Nie ufałbym przesadnie informacjom podanym na tej stronie. Zgodnie z nimi np. lokomotywy o numerach: 038, 040, 041 i 042 miały fabrycznie zamontowane pantografy nożycowe, co jest bzdurą! Cała ostatnia partia lokomotyw tej serii (o numerach 038 do 047) miała fabrycznie zamontowane pantografy połówkowe!
Pozdrawiam
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.783 15 0
#57
Ale zdjęcie, które wkleiłem potwierdza informację zawarte ze strony forumkolejowe.pl :)
Pantografy mogli wymienić pomiędzy rewizjami.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.397 137 19
#58
EP09-043 jeździła z pantografem nożycowym około pół roku.

Według strony: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=2&lok=988&numer=43&title=EP09-043 podczas rewizji 27 listopada 2003 roku, wymieniono pantografy połówkowe na nożycowe. Spójrzmy teraz na poniższe zdjęcia.

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5131,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor: Leszek Matula
- opis: "30 sierpienia 2003 - Przystanek osob. Bielsko Biała Północ. Pociąg ekspresowy 1413 BESKIDY rel. Warszawa Wschodnia - Bielsko Biała Gł."



- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5124,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor: Leszek Matula
- opis: "13 grudnia 2003 - Katowice Zawodzie. Pociag EuroCity 131/14001 POLONIA Warszawa Wsch. - Budapest Keleti."



- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5119,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor: Jay Jay
- opis: "12 czerwca 2004 - Warszawa Zach. EuroNight "Jan Kiepura" i jego pierwszy rejs do Brukseli"



- źródło: http://wrp.home.pl/details.php?image_id=5644&mode=search
- autor: Jezyk
- opis: "22.06.2004 Warszawa Zachodnia. Pociąg EuroNight "Jan Kiepura" nr 348/17009 relacji Warszawa Wschodnia - Bruxelles Midi."



- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5125,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor: tilo
- opis: "5 lipca 2004 - Wrocław Gł . '' IC Ślęża """



Na pierwszy rzut oka sprawa komplikuje się przez następną fotografię, z racji podanej daty jej wykonania. Od co najmniej 12 czerwca EP09-043 posiadała znów pantografy połówkowe. Tymczasem, jeśli uwierzyć podanej dacie, EP09-043 znów dostała pantografy nożycowe.

- źródło: http://wrp.home.pl/details.php?image_id=10433&sessionid=28c38b67097fcf6640c6686593a3b75c
- autor: Jezyk
- opis: "23.08.2004 Warszawa Główna Towarowa. Pociąg ekspresowy "Matejko" nr 1315 relacji Warszawa Gdańska - Kraków Główny. Obok manewruje byk, który właśnie odczepił się od składu widocznego w oddali."



Byłoby czymś zdumiewającym aby po półtora miesiąca ponownego użytkowania pantografów połówkowych, znów wymieniono je na pantografy nożycowe. Aczkolwiek istnieje takie prawdopodobieństwo. Spójrzmy na kolejne fotografie.

- źródło:http://rail.phototrans.eu/14,5126,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor: Bartek Stępień
- opis: "18 czerwca 2005 - Warszawa Zachodnia, wystawa taboru PKP Cargo, podczas obchodów 160-lecia Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej"



- źródło: http://woziarze.cal.pl/displayimage.php?album=8&pos=76
- autor: Andrzeja_81 lub Gury
- opis: "Flagowa warszawska dziewiątka podczas wystawy na dworcu Warszawa Zachodnia."



Zastanawiam się, czy pomalowane na żółto krawędzie tarcz zderzakowych i pomalowana w żółto-czarne pasy dolna część zgarniacza wraz z pomalowanym na żółto obrysem bocznych krawędzi, zostały przygotowane właśnie na tą wystawę, razem z dokładnym myciem całej! lokomotywy, w tym także pantografów.

Z drugiej strony, zwróćmy uwagę, że malowanie krawędzi tarcz zderzakowych, nie jest nowe. Widać starcia i ślady użytkowania. Czyżby naniesiono je podczas niedawnej rewizji, kiedy to również wymieniono pantograf nożycowe widoczne na zdjęciu wykonanym 23 sierpnia 2004 roku, na pantografy połówkowe?

Tu ponownie z pomocą przychodzi strona http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=2&lok=988&numer=43&title=EP09-043 według, której EP09-043 przeszła rewizję 19 maja 2005 roku, podczas której wymieniono pantografy nożycowe na połówkowe.

Nieco więcej światła na całą sprawę, rzuciłaby informacja czy EP09-043 miała jakieś problemy z użytkowaniem pantografów połówkowych. Czy decyzja o zamontowaniu pantografów nożycowych, podczas rewizji 27 listopada 2003 roku, zapadła w związku z np. zerwaniem pantografu połówkowego.

[...]

Wszystko bylo by ok, gdyby nie jedno ze zdjec w mojego wpisu powyżej jakby i chociaz tym co mówi zdjęcie poniżej: Podobno zrobione w 2004 ( juz sam nie wiem w co wierzyć). http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/EP09/040-047/EP09-043.jpg

[...]
- źródło: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/EP09/040-047/
- autor: Paweł Duliban
- opis: "EP09-043 with express train "Skarbek" will depart for Katowice.<BR>
Warszawa Wschodnia, 14.10.2004"


 
Ostatnio edytowane:

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#59
To po co 2xSM31 i SU45 zostawiasz na przyszły rok?
Wydaj w tym roku, to przyszły będzie łatwiejszy ;).
Ja prawie tak zrobiłem, aczkolwiek druga SM31 kusi nadal.
ps
EFC nie robi już wersji "full wypas"!!!
Full wypas to w EFC jest teraz standard
Na, zostawilem na nastepny, bo nie wierze, ze dostane jeszcze w tym roku, bo ja chyba nie jedyny ktory zamiawia :) Jak bede to kupie, czy w tym roku, czy w nastepnym. No dobra, to zamowilem "standard" loki, nie wiedzialem ze EFC jusz nie robi analogow.

Te slizgacze na pantografach polowkowych.... to sa te same, ktore sie tez montuje na AKP-4...?
 
1

12g

Gość
#60
Byłoby czymś zdumiewającym aby po półtora miesiąca ponownego użytkowania pantografów połówkowych, znów wymieniono je na pantografy nożycowe.
A ja w tym nic zdumiewającego nie widzę. Pantografy mogły zostać uszkodzeniu w wyniku zahaczenia o przeszkodę na sieci.
Pantografy połówkowe parę lat temu niebyły aż tak rozpowszechnione by zawsze jakiś komplet czekał w lokomotywowni na wymianę, o częściami zamiennymi do nich było jeszcze gorzej.
W przypadku AKP-4E zawsze było parę gotowych do wymiany na stanie lokomotywowni, a do ich naprawy był odpowiednio wyposażony warsztat.[DOUBLEPOST=1385897236][/DOUBLEPOST]
Te slizgacze na pantografach polowkowych.... to sa te same, ktore sie tez montuje na AKP-4...?
http://www.transportszynowy.pl/kolodbierakipradu.php
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 45
Tabor 35
Tabor 95
Tabor 32
Tabor 54

Podobne wątki