EP09-043 jeździła z pantografem nożycowym około pół roku.
Według strony:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=2&lok=988&numer=43&title=EP09-043 podczas rewizji 27 listopada 2003 roku, wymieniono pantografy połówkowe na nożycowe. Spójrzmy teraz na poniższe zdjęcia.
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,5131,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor:
Leszek Matula
- opis:
"30 sierpienia 2003 - Przystanek osob. Bielsko Biała Północ. Pociąg ekspresowy 1413 BESKIDY rel. Warszawa Wschodnia - Bielsko Biała Gł."
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,5124,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor:
Leszek Matula
- opis:
"13 grudnia 2003 - Katowice Zawodzie. Pociag EuroCity 131/14001 POLONIA Warszawa Wsch. - Budapest Keleti."
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,5119,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor:
Jay Jay
- opis:
"12 czerwca 2004 - Warszawa Zach. EuroNight "Jan Kiepura" i jego pierwszy rejs do Brukseli"
- źródło:
http://wrp.home.pl/details.php?image_id=5644&mode=search
- autor:
Jezyk
- opis:
"22.06.2004 Warszawa Zachodnia. Pociąg EuroNight "Jan Kiepura" nr 348/17009 relacji Warszawa Wschodnia - Bruxelles Midi."
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,5125,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor:
tilo
- opis:
"5 lipca 2004 - Wrocław Gł . '' IC Ślęża """
Na pierwszy rzut oka sprawa komplikuje się przez następną fotografię, z racji podanej daty jej wykonania. Od co najmniej 12 czerwca EP09-043 posiadała znów pantografy połówkowe. Tymczasem, jeśli uwierzyć podanej dacie, EP09-043 znów dostała pantografy nożycowe.
- źródło:
http://wrp.home.pl/details.php?image_id=10433&sessionid=28c38b67097fcf6640c6686593a3b75c
- autor:
Jezyk
- opis:
"23.08.2004 Warszawa Główna Towarowa. Pociąg ekspresowy "Matejko" nr 1315 relacji Warszawa Gdańska - Kraków Główny. Obok manewruje byk, który właśnie odczepił się od składu widocznego w oddali."
Byłoby czymś zdumiewającym aby po półtora miesiąca ponownego użytkowania pantografów połówkowych, znów wymieniono je na pantografy nożycowe. Aczkolwiek istnieje takie prawdopodobieństwo. Spójrzmy na kolejne fotografie.
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,5126,0,PaFaWag_104Eb_EP09_043.html
- autor:
Bartek Stępień
- opis: "
18 czerwca 2005 - Warszawa Zachodnia, wystawa taboru PKP Cargo, podczas obchodów 160-lecia Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej"
- źródło:
http://woziarze.cal.pl/displayimage.php?album=8&pos=76
- autor: Andrzeja_81 lub Gury
- opis:
"Flagowa warszawska dziewiątka podczas wystawy na dworcu Warszawa Zachodnia."
Zastanawiam się, czy pomalowane na żółto krawędzie tarcz zderzakowych i pomalowana w żółto-czarne pasy dolna część zgarniacza wraz z pomalowanym na żółto obrysem bocznych krawędzi, zostały przygotowane właśnie na tą wystawę, razem z dokładnym myciem całej! lokomotywy, w tym także pantografów.
Z drugiej strony, zwróćmy uwagę, że malowanie krawędzi tarcz zderzakowych, nie jest nowe. Widać starcia i ślady użytkowania. Czyżby naniesiono je podczas niedawnej rewizji, kiedy to również wymieniono pantograf nożycowe widoczne na zdjęciu wykonanym 23 sierpnia 2004 roku, na pantografy połówkowe?
Tu ponownie z pomocą przychodzi strona
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=2&lok=988&numer=43&title=EP09-043 według, której EP09-043 przeszła rewizję 19 maja 2005 roku, podczas której wymieniono pantografy nożycowe na połówkowe.
Nieco więcej światła na całą sprawę, rzuciłaby informacja czy EP09-043 miała jakieś problemy z użytkowaniem pantografów połówkowych. Czy decyzja o zamontowaniu pantografów nożycowych, podczas rewizji 27 listopada 2003 roku, zapadła w związku z np. zerwaniem pantografu połówkowego.
- źródło:
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/EP09/040-047/
- autor: Paweł Duliban
- opis:
"EP09-043 with express train "Skarbek" will depart for Katowice.<BR>
Warszawa Wschodnia, 14.10.2004"