• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle EP07-412

PiotrMKG

Użytkownik
Reakcje
146 11 0
#41
W moim modelu, klasycznie krzywo wklejone pantografy, odpadające bufory i to chyba tyle na razie, póki nie będę miał dekodera aby zacząć jeździć.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
599 8 0
#42
Czy ktoś już się podejmował kastracji odwzorowanego zbędnego nadajnika szybkościomierza przymocowanego do kadłuba łożyska na zestawie kołowym III (drugi wózek), przewodu i skrzynki zaciskowej?? Nie wiem czy temat był już kiedyś poruszany. Wygląda na to, że forma do wózków EU07/EP07 jest jednakowa, natomiast realnie nadajnik szybkościomierza występuje tylko na jednej osi ...pierwszy wózek, druga oś (licząc od kabiny A).

szybkosciomierzRED.jpg
 
OP
OP
Alek

Alek

Aktywny użytkownik
Reakcje
293 23 0
#43
Czy ktoś już się podejmował kastracji odwzorowanego zbędnego nadajnika szybkościomierza przymocowanego do kadłuba łożyska na zestawie kołowym III (drugi wózek), przewodu i skrzynki zaciskowej?? Nie wiem czy temat był już kiedyś poruszany. Wygląda na to, że forma do wózków EU07/EP07 jest jednakowa, natomiast realnie nadajnik szybkościomierza występuje tylko na jednej osi ...pierwszy wózek, druga oś (licząc od kabiny A).

Zobacz załącznik 957825
Mi to nie przeszkadza, zostawiam w pinezkę. Aż takim ortodoksem nie jestem :)
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.552 351 18
#46
Czy ktoś już się podejmował kastracji odwzorowanego zbędnego nadajnika szybkościomierza przymocowanego do kadłuba łożyska na zestawie kołowym III (drugi wózek), przewodu i skrzynki zaciskowej?? Nie wiem czy temat był już kiedyś poruszany. Wygląda na to, że forma do wózków EU07/EP07 jest jednakowa, natomiast realnie nadajnik szybkościomierza występuje tylko na jednej osi ...pierwszy wózek, druga oś (licząc od kabiny A).
Ten element akurat nie jest częścia wózka tylko osobny element. Powinień się dać lekko usunąć.

Pytanie o oficjalne umocowanie w modelu ramienia dźwigni dwustronnej przycylindrowej (foto poniżej z elementem w czerwonym okręgu):
Czy w produkcji miało być jako element klejony, czy luźny? Nieprzyklejony łatwo zmienia swoje położenie, co widać po zdjęciach na naszych modelach i ja na pewno zdecyduję się na puszczenie tu małej kropelki kleju. Chyba w przypadku tej części modelu można zastosować też bardziej agresywne kleje, żeby to lepiej trzymało?
Ten element jest klejony, fabryka ma prykaz aby wszyskie elementy wózka, które są na wcisk, przykejać. Wózek i jego elementy są z POM, więc tu można agresywne kleje stosować bez problemy.


W moim modelu, klasycznie krzywo wklejone pantografy, odpadające bufory i to chyba tyle na razie, póki nie będę miał dekodera aby zacząć jeździć.
Pantografy nie są wklejone, są od dołu budy przykręcane sróbką. Można je bez problemu wyprostować.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
599 8 0
#47
Dziękuję Panie Robercie za odpowiedź ;)
Pierwotnie myślałem, że forma wózka ma odwzorowaną wysuniętą część kołnierza obudowy przekładni nadajnika, która wchodzi do kadłuba łożyska zestawu kołowego i dopiero od niej jest montowany wyprasowany osobny element części cylindrycznej kołnierza obudowy nadajnika z przewodem giętkim aż do głowicy zaciskowej w skrzynce. Moje niedopatrzenie. Bardzo fajnie, że forma została zaprojektowana z zamysłem gdzie każdy kadłub łożyska ma otwór i dopiero do niego montowane są pozostałe, właściwe elementy.

Jeszcze większe moje zaskoczenie było, gdy chciałem zrobić zdjęcie zapasowego wózka dołączonego do modelu EP07-412 i znalazłem tam dedykowany element odwzorowujący przewód uziemiający zestaw kołowy, który jest właściwy dla prawego czopu trzeciego zestawu kołowego (od strony kabiny A).

Mi to nie przeszkadza, zostawiam w pinezkę. Aż takim ortodoksem nie jestem :)
Ortodoksem też nie jestem :p
W PKP IC od zawsze znane było pytanie instruktorów maszynistów z budowy EU07 / EP07, mianowicie:
Jak z zewnątrz rozpoznać stronę lokomotywy bez odczytywania oznaczeń stron kabin A (1) i B (2)?
Omawiana tu prądniczka prędkościomierza na lewym czopie drugiego zestawu (od strony kabiny A) jest prawidłową odpowiedzią na w/w pytanie.

Skoro w pudełku z modelem mamy część odpowiednią dla trzeciego zestawu kołowego (przewód uziemiający), to przy minimum umiejętności modelarskich warto to podmienić. Po takim zabiegu będziecie wnukom opowiadać o umiejscowieniu prądniczki prędkościomierza na siódemce :ROFL:

wozekSMforum.jpg
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.568 500 107
#48
EU/EP07 ma prądniczkę prędkościomierza tylko na 2 osi pierwszego wózka.
To jaka seria lokomotyw ma 2 sztuki prądniczki, że firma odwzorowała taką sytuację ?:niepewny:

Skoro w pudełku z modelem mamy część odpowiednią dla trzeciego zestawu kołowego (przewód uziemiający), to przy minimum umiejętności modelarskich warto to podmienić. Po takim zabiegu będziecie wnukom opowiadać o umiejscowieniu prądniczki prędkościomierza na siódemce :ROFL:
A dasz radę wstawić zdjęcie z wózkiem w stanie prawidłowym, po demontażu elementów zbędnych i montażu właściwych? :)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
#51
Zawsze można usunąć z jednego wózka i przełożyć do modelu Piko, bo one chyba nie mają tego elementu na żadnym wózku.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.552 351 18
#52
Tak, następny punkt ma liscie, Chinczyki nie zakumali że na Artworku jest ten Element tylko na jednym wózku. Ide na bank, że pierw skladali wszystkie wózki, a potem poprostu montowali do modelu. Tylko jak im napisze, że tylko jeden wózek ma ten element, boje się ze niektóre modele będa miały po jednym jak ma być, inne po złej stronie, inne po dwa z każdej strony, a zaś inne po dwa… :X3: o_O chyba będzie najlepiej zostawić jak jest, i sobie poprostu ten zbędny element usunąć…?
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
599 8 0
#56
To jaka seria lokomotyw ma 2 sztuki prądniczki, że firma odwzorowała taką sytuację ?:niepewny:
Z siódemek, to chyba dopiero zmodernizowane trzy sztuki EU07A mają inne rozwiązanie z prędkościomierzem na podwoziu.
Nie wiem jak tabor spoza PKP IC, którego warianty są mi obce.

A dasz radę wstawić zdjęcie z wózkiem w stanie prawidłowym, po demontażu elementów zbędnych i montażu właściwych? :)
Niestety w najbliższym czasie nie zabiorę się za uzbrajanie EP07-412 w detale, malowanie kabiny na szaro i podmianę zbędnego osprzętu prędkościomierza na przewód uziemiający. Cały sprzęt modelarski mam pochowany w związku z przeprowadzką, a wiertarko-frezarka od Proxxon'a ostatnio wyzionęła ducha.

Zrobiłem tylko szybką przymiarkę przewodu uziemiającego, który w ilości dwóch sztuk jest załączony w woreczku z częściami dodatkowymi. Widzę dwa rozwiązania z jego montażem:
1. Uciąć bolec montażowy, który odchodzi od przewodu uziemiającego i przykleić ten przewód tylko trzpieniem w otwór w kadłubie łożyska zestawu kołowego.
2. Nawiercić mały otwór montażowy w ramie wózka i przykleić przewód uziemiający w dwóch punktach: wywierconym otworze montażowym i w otworze w kadłubie łożyska zestawu kołowego.
Ja wybieram wariant trudniejszy z wywierceniem otworu i dlatego jeszcze dziś nie mogę się podjąć tej misji :p

wozekEP07.jpg

wozekEP07-412.jpg

wozekEP07-412b.jpg
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.468 23 0
#57
Niczego nie potrzeba ani wiercić, ani przyklejać. Wystarczy obciąć nadlewek bolca na przewodzie i wcisnąć całość mocując ją jedynie na tym bolcu wchodzącym w łożysko osi. Trzyma się dobrze i zajmuje to max 5 minut.

Tak powinna wyglądać lewa strona wózka A:

ALA_2023_13a.jpg


ALA_2023_13b.jpg


a tak wózka B:

ALA_2023_13c.jpg


ALA_2023_13d.jpg


Posiadam cztery siódemki z tych edycji sprzed kilku lat. We wszystkich jest ten błąd, ale tylko w EU07-527 miałem we woreczku ten element na wymianę, w pozostałych go nie było. Pytanie do Pana Roberta: czy będzie możliwość pozyskania tych elementów (w dwóch kolorach: szarym IC oraz czarnym), żeby sobie wymienić w pozostałych modelach?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.568 500 107
#58
Swoją drogą dziwaczna sytuacja. Producent wykonał odbicie lustrzane wózka B. Popełnił błąd, a jednocześnie dołączył części zapasowe z prawidłowymi elementami. Czemu nie dało się ich zamontować w trakcie procesu produkcyjnego. Przecież ten nadprogramowy element jest montowany osobno. Dlaczego nie zamontowano w takim razie elementu prawidłowego? Doprawdy dziwne:niepewny:
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.552 351 18
#59
Swoją drogą dziwaczna sytuacja. Producent wykonał odbicie lustrzane wózka B. Popełnił błąd, a jednocześnie dołączył części zapasowe z prawidłowymi elementami. Czemu nie dało się ich zamontować w trakcie procesu produkcyjnego. Przecież ten nadprogramowy element jest montowany osobno. Dlaczego nie zamontowano w takim razie elementu prawidłowego? Doprawdy dziwne:niepewny:
Nie dlatego, że nie wiem jak ta lokomotywa wygląda, nie dlatego że zdaje sobie sprawę z tego gdzie jaki element powinien być. Jak się nigdy nie komunikowało z Chińczykami w takich kwestiach, to się tego nie zrozumie. Wykasuj logiczne myślenie. To tak tam nie funkcjonuje. Szczególnie nie jak składają dla nich nowy model pierwszy raz. A nawet jak znają… Pamiętacie EU07-400 z przydziałem Olsztyn zamiast Gdynia? To nie bo „Producent popełnił błąd” – Nasz Artwork miał prawidłowy przydział…

Tak dla ludzi, którzy nie mieli nigdy do czynienia z produkcją czegokolwiek w Chinach, dla tych to jest doprawdy dziwne.

Tak na marginesie Panie @DieselPower jak wygląda sprawa opracowania sensownych przydziałów? Są już jakieś sensowne efekty pracy? Przypominam TUTAJ
 

Podobne wątki