• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
To ja też "dorzucę" swoje odczucia ... Nie będę opisywał smalcu (bo mam dietkę i raczej go unikam) a model którego temat dotyczy.

Model na stanie ostrowskiej parowozowni jest już od dwóch tygodni, ale dopiero dzisiaj była okazja do sprawdzenia właściwości jezdnych (oględziny wizualne były zaraz po zakupie, na szczęście nic niepokojącego nie zauważyłem). Test odbył się na klubowej makiecie i wypadł pomyślnie. Obawiałem się wgranych przez ROCO dźwięków, jednak w/g mnie są całkiem przyzwoite - tu duży plus dla producenta. Szczególnie ujęły mnie dwa rodzaje gwizdawki - długa i ... jeszcze dłuższa ... ;) Nie zmieniałem żadnych fabrycznych ustawień funkcyjnych, bo dla mnie są zadowalające, zarówno ruszanie jak i hamowanie - do zaakceptowania. Dekoder posiada funkcję jazdy na wybiegu ("luzie") i po dostosowaniu prędkości - samoczynnie przechodzi w tryb pracy.
Teraz czekam na wspornik pomostu i jak tylko go otrzymam - przełożę kontrowersyjny zbiornik we właściwe położenie. Zamontuję też zakupiony generator dymu - podobają mi się "kopcące" parowozy ...

I na koniec mało istotne info. Podpytywałem Krzyśka Koja o kolor zbiorników powietrznych - powinny pozostać czarne.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Nawet kiedy na zdjeciach są czerwone?
Może odpowiedź dotyczyła konkretnie tego egzemplarza odtworzonego w modelu jeśli chodzi o 1973 rok. Tak podejrzewam.
Z drugiej strony polskie lokomotywy były tak ufajdolone, że ciężko stwierdzić, jaki kolor tego elementu krył się pod warstwą brudu, bo tego to na pewno nie brakowało. Znamy fotki tak uje....ych lokomotyw parowych PKP, że można by rzec, iż koła też były czarne :) KLIK
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
Nawet kiedy na zdjeciach są czerwone?
Na zdjęciu tego konkretnego parowozu są czarne (zdjęcie z tego okresu eksploatacji).

Nawet na pierwotnym fotomontażu są czerwone:
Bo osoba tworząca wizualizację, bezmyślnie "wkleiła" zbiorniki nie tego koloru ... ;)

O tych nieszczęsnych zbiornikach, kolejny raz rozmawiałem dzisiaj z Krzyśkiem - w czarnym kolorze są poprawne.

Ponieważ dostawa wspornika się przedłuży, postanowiłem na niego nie czekać i zamontowałem zakupiony generator dymu. Montaż w/g instrukcji powinien zająć ok. jednej minuty. Niestety, musiałem "kombinować" bo po wciśnięciu do gniazda - nie działał. Po wielu próbach, zamianie na inne "grzałki" okazało się, że blaszka była odgięta i nie było kontaktu. Na szczęście udało się ją dogiąć bez konieczności rozbierania modelu.
Samo gniazdo przeznaczone do osadzenia generatora jest wykonane z tworzywa które jest swego rodzaju izolatorem i chroni model przed nagrzewaniem (i zdeformowaniem komina).

I na koniec, trzy krótkie filmiki "dwójki" z zamontowanym generatorem dymu ... (proszę nie zwracać uwagi na "trzęsący" się obraz - to wina PESEL-u :) ). Podczas jazd po makiecie, "odkryłem" kolejną fajną funkcję dekodera: głośność wydmuchów z cylindrów po osiągnięciu przez parowóz zadanej prędkości - obniża się.


Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
Na zdjęciu tego konkretnego parowozu są czarne (zdjęcia z tego okresu eksploatacji).


Bo osoba tworząca wizualizację, bezmyślnie "wkleiła" zbiorniki nie tego koloru ... ;)

O tych nieszczęsnych zbiornikach, kolejny raz rozmawiałem dzisiaj z Krzyśkiem - w czarnym kolorze są poprawne.

Ponieważ dostawa wsporników się przedłuży, postanowiłem na niego nie czekać i zamontowałem zakupiony generator dymu. Montaż w/g instrukcji powinien zająć ok. jednej minuty. Niestety musiałem się "nakombinować", bo po wciśnięciu do gniazda - nie działał. Po wielu próbach, zamianie na inne "grzałki" okazało się, że blaszka była odgięta i nie było kontaktu. Na szczęście udało się ją dogiąć bez konieczności rozbierania modelu.
Samo gniazdo przeznaczone do osadzenia generatora jest wykonane z tworzywa które jest swego rodzaju izolatorem i chroni model przed nagrzewaniem (i zdeformowaniem komina).

I na koniec, trzy krótkie filmiki "dwójki" z zamontowanym generatorem dymu ... (proszę nie zwracać uwagi na "trzęsący" się obraz - to wina PESEL=u :) ). Podczas jazd po makiecie, "odkryłem" kolejną fajną funkcję dekodera: głośność wydmuchów z cylindrów po osiągnięciu przez parowóz zadanej prędkości - obniża się.


Pozdrawiam.
Jaki generator dymu jest tam zastosowany? Czy "dymienie" się intensyfikuje gdy parowóz rusza, czy to zbieg okoliczności na filmie? Jaki dekoder na pokładzie?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
Jaki generator dymu jest tam zastosowany? Czy "dymienie" się intensyfikuje gdy parowóz rusza, czy to zbieg okoliczności na filmie? Jaki dekoder na pokładzie?
Generator dymu SEUTHE nr 11 (dedykowany do "cyfry", do modeli analogowych powinien być stosowany o nr 10). Model nie posiada dynamicznego generatora dymu (wtedy byłby montowany już przez producenta), a ta intensyfikacja dymienia na filmie przy ruszaniu parowozu - to przypadek :)
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
91 13 3
A to ciekawe. Mnie wczoraj powiedziano, że Seuthe 10 będzie bardziej dymił przy DCC. Nie wątpię w słowa doświadczonego sprzedawcy, u którego kupuje wszystkie dekodery i osprzęt do modeli.
Model zamówiłem z dźwiękiem ESU+UPS
Zobaczymy jak dotrze model.

Dla porównania mam konwersję modelu Trix na Ty5-10 również z dźwiękiem i generatorem dymu.
Szkoda że nie ma model dynamicznego generatora.
 

JSz

Użytkownik
Reakcje
179 11 0
Wymiana blachy poddymnicznej ( lekko przeze mnie przerobionej, tak aby bardziej przypominała wersję PKP, a nie JDŻ ).
Z góry proszę się nie śmiać z jakości wykonania, która mi nawet odpowiada ( choć oczywiście jeszcze postaram się ten element dopieścić), na codzień pracując przy naprawach taboru kolejowego w skali 1:1 na codzień posługuję się narzędziami w postaci kluczy o rozmiarach od 6 do 70mm palnikami , młotami o wadze nieraz jak potrzeba to i 15kg ,było mi naprawdę ciężko zająć się tym dla mnie maleńkim elementem:
 

Załączniki

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
A to ciekawe. Mnie wczoraj powiedziano, że Seuthe 10 będzie bardziej dymił przy DCC. Nie wątpię w słowa doświadczonego sprzedawcy, u którego kupuje wszystkie dekodery i osprzęt do modeli.
Model zamówiłem z dźwiękiem ESU+UPS
Zobaczymy jak dotrze model.

Dla porównania mam konwersję modelu Trix na Ty5-10 również z dźwiękiem i generatorem dymu.
Szkoda że nie ma model dynamicznego generatora.
W temacie Seuthe 10, nie chcę wkładać kija w mrowisko, natomiast 10 stopiła mi komin w parowozie Oi 2. Oryginalny dekoder fabryczny (czyli Zimo). Może na Esu da się to jakoś ustawić żeby grzałka nie dostawała tyle prądu? Być może zależy to też od podanego napięcia na tory, bo komin stopił się podczas testów na krótkim torze u mnie w domu. Na dużej makiecie klubowej za to parowóz jeździł dosyć długo i było wszystko ok, ale tam są duże spadki napięcia.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 87 0
Tak, w niektórych systemach (np. Z21) można regulować napięcie na torach, oraz w dekoderach można regulować wyjścia. Oraz, spadek napięcia na długich torach występuje i to całkiem spory. Niby poprawnie zasila się każdy moduł w 2 miejscach, ale też kwestia ile taboru tam stoi i jak długie/grube są kable zasilające moduły, jaki opór na stykach...

Tak czy owak, Seuthe 11 jest przeznaczony do DCC, a jak ktoś włoży Seuthe 10 i nic mu się nie spali, to ogólnie ujmując, ma szczęście.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.294 504 30
Na zdjęciu tego konkretnego parowozu są czarne (zdjęcie z tego okresu eksploatacji).
To gdzie to konkretne zdjęcie z 1973 roku, na którym wzorowało się ROCO? Chętnie zobaczę te czarne zbiorniki i zgarniacze na tendrze.
Ja też chciałbym zobaczyć kolorowe zdjęcie (zdjęcia?) Ty2-697 z roku 1973 lub 74, może nawet 75. Publikowane na forum kolorowe zdjęcia tego parowozu pochodzą z lat 1976-78, kiedy parowóz wyglądał już inaczej, niż w modelu - przede wszystkim miał inżektory pod budką, których w modelu nie ma. O trzecim reflektorze nie wspominam, bo to łatwo założyć i zdjąć w razie potrzeby.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
To gdzie to konkretne zdjęcie z 1973 roku, na którym wzorowało się ROCO? Chętnie zobaczę te czarne zbiorniki i zgarniacze na tendrze.
Ja też chciałbym zobaczyć kolorowe zdjęcie (zdjęcia?) Ty2-697 z roku 1973 lub 74, może nawet 75. Publikowane na forum kolorowe zdjęcia tego parowozu pochodzą z lat 1976-78, kiedy parowóz wyglądał już inaczej, niż w modelu - przede wszystkim miał inżektory pod budką, których w modelu nie ma. O trzecim reflektorze nie wspominam, bo to łatwo założyć i zdjąć w razie potrzeby.
Drodzy Panowie, ja tego zdjęcia nie widziałem więc nie ma szansy abym je Wam udostępnił/pokazał. Jak wszyscy doskonale wiemy, projekt opisu/malatury parowozu (konkretnie tego numeru) opracował Krzysiek Koj w ścisłej współpracy z osobami posiadającymi dokumentację zdjęciową/wiedzę w tym temacie. Znając podejście Krzyśka do opracowywanych przez siebie projektów - ja nie mam żadnych wątpliwości co do poprawności zastosowania czarnych zbiorników. Skoro twierdzicie inaczej - to już Wasza sprawa.


A to ciekawe. Mnie wczoraj powiedziano, że Seuthe 10 będzie bardziej dymił przy DCC. Nie wątpię w słowa doświadczonego sprzedawcy, u którego kupuje wszystkie dekodery i osprzęt do modeli...
Oczywiście, można zamontować "dziesiątkę" i będzie działać. Tyle, że tak jak Koledzy wspominali wcześniej, generator "pracuje" na niższym napięciu co skutkuje wyższą temperaturą (i intensywniejszym "kopceniem"), natomiast efektem ubocznym - uszkodzone/stopione kominy i nawet fragmenty kotła (sam tak uszkodziłem trzy modele, bo szkoda było mi wyrzucić "dziesiątek" jak przechodziłem na "cyfrę").
Doświadczony sprzedawca o którym Kolega wspomina, z pewnością jest "sprzedawcą doświadczonym" - zrobi wszystko by towar sprzedać ... ;)

Wracając jeszcze do zastosowanych/wykonanych przez ROCO kolorów w modelu - już się boję, co to będzie jak na kolejnym modelu "dwójki" dojdzie kolejny, dodatkowy kolor do wykonania ... Jak nic, firma sobie nie poradzi ... ;)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.294 504 30
Skoro twierdzicie inaczej - to już Wasza sprawa.
Krzysztof, ja nie twierdzę, że zbiorniki były czerwone, a nie czarne. Wspomniałeś o zdjęciach, więc napisałem tylko, że chętnie takie zdjęcia bym obejrzał. Szkoda, że na pierwowzór modelu wybrano egzemplarz, którego zdjęcia są "tajne" i że tych zdjęć nie pokazano. Tylko tyle i aż tyle...
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
151 1 0
Krzysztof, ja nie twierdzę, że zbiorniki były czerwone, a nie czarne. Wspomniałeś o zdjęciach, więc napisałem tylko, że chętnie takie zdjęcia bym obejrzał. Szkoda, że na pierwowzór modelu wybrano egzemplarz, którego zdjęcia są "tajne" i że tych zdjęć nie pokazano. Tylko tyle i aż tyle...
Podejrzewam że zdjęcia są prywatną kolekcją pana Koja i dlatego nigdy się nie dowiemy jak było na prawdę.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Podejrzewam że zdjęcia są prywatną kolekcją pana Koja i dlatego nigdy się nie dowiemy jak było na prawdę.
Pamiętam jak za czasów gdy SK Model publikował premierowe sesje modeli od PIKO (SP42-064, czy EU07-348) to wrzucano fotki oryginałów. To było fajne. Szkoda, że teraz prawie się tego nie praktykuje jeśli chodzi o te wcześniejsze epoki niż V.
Kiedyś po forumowych wątpliwościach co do górnego reflektora wypłynęło tu fajne zdjęcie wrocławskiej 4E z epoki IVb (nie pamiętam numeru bocznego, chyba 161)... Jechała z pociągiem towarowym... i nie wiem czy to właśnie nie pan Koj je tu wrzucił. Zdjęcie uzasadniało wykonanie czerwonej kropki w lampie na górze :) i pokazywało kadr z epoki IVb.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki