• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 7 0
Było to gdzieś opisane, że przód jest lekko odkształcony w modelu, były nawet porównania i że to sprawia pewne problemy. Poszukaj dobrze, bo to chyba nawet w tym wątku było.
EDIT
@Andrzej Harassek , dopiero po zatwierdzeniu wpisu zauważyłem że już koledze odpowiedziałeś, mea culpa.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
91 0 0
Witam
Mam pytanie czy w Ty2 911 odbiór prądu jest tylko w Tendrze czy w głównym czole lokomotywy też?
Mam delikatny problem bo lokomotywa nieraz potrafi na łukach stanąć z powodu braku zasilania.
Lokomotywę kupiłem używaną i w blaszkach w tendrze było już majstrowane z tego co widzę.
Podoginałem to co się jeszcze da ale problem się pojawia.
Pozdrawiam
 
Reakcje
91 0 0
Owszem jest to opisane.
Są dwie w pierwszym członie
Wheel contact for Steering 128920
Whel contactt left a. right 124976
No i trzecia w tendrze
Wheel contact tender 125028
Czyli te wszystkie trzy są odpowiedzialne za odbiór prądu ?
No i jeszcze jedno pytanie czy jest inna instrukcja serwisowa niż oryginalna od Roco ?
W tej od Roco nie ma żadnego opisu, objaśnienia jak to wymienić.
Po poprzedniej odpowiedzi spodziewam się :
Wygoogluj sobie ale, może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Dobrej nocy
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.542 556 30

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 41 4
Innej nie ma. Trzeba po prostu rozłączyć lok i tender, zdjąć kocioł, zdemontować wiązary, dolną osłonę z imitacją klocków hamulcowych, koła i dopiero jest dojście do blaszek. Być może od góry należy odkręcić na ramie osłonę i wyjąć całą płytkę z blaszkami kontaktowymi. wtedy nie trzeba demontować dolnych części z kołami, ale wiązary na pewno.
 

Dzulian

Użytkownik
Reakcje
91 0 0
A co to jest "główne czoło"?
Źle określony przeze mnie element lokomotywy ,przez który ty zapewne chcesz wywołać gównoburzę.
I ponabijać się.
Pozdrawiam i miłego dnia
Innej nie ma. Trzeba po prostu rozłączyć lok i tender, zdjąć kocioł, zdemontować wiązary, dolną osłonę z imitacją klocków hamulcowych, koła i dopiero jest dojście do blaszek. Być może od góry należy odkręcić na ramie osłonę i wyjąć całą płytkę z blaszkami kontaktowymi. wtedy nie trzeba demontować dolnych części z kołami, ale wiązary na pewno.
Dziękuje za sczegółowy opis
Pozdrawiam i też życzę miłego dnia
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.304 118 11
Czy ktoś pamięta jaki powinny być rozstaw kół w parowozach a jaki był niektórch egzemplarzach od Roco? Coś mi się obiło że to był jeden z potencjalnych problemów z odbiorem prądu było że były za blisko siebie..:niepewny:
 

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.631 255 31
Po co się wymądrzać i pruć nowy model bez doświadczenia ?
Wystarczy na leżącym na boku modelu
miernikiem sprawdzić przepływ prądu dowolnego koła z innym dowolnym z jednej strony.
W tendrze mamy dwie osie z odbierakami,
zaś w parowozie w zależności od czego...?...nie wiem (bywa różnie)
albo dwie , albo 4 osie z odbierakami.
MIERNIK NAJSZYBCIEJ
 

Dzulian

Użytkownik
Reakcje
91 0 0
Wystarczyło zatrzymać się po napisaniu "źle określony przeze mnie element lokomotywy", a nie wymyślać intencje którym służyło moje zapytanie.
PRZEPRASZAM rzeczywiście powinienem się zatrzymać,ale od dłuższego czasu czytając lekturę forum,zauważyłem że często osoby początkujące ,które coś źle napiszą lub przekształcą nazewnictwo są od razu karceni. I chyba też tak to odebrałem. Także mój wpis też nie był najlepszy.
Tu też dziękuje kolegom za podpowiedzi i rady. Wbrew pozorom na Google wszystkiego nie ma .
Są za to odnośniki do naszego forum. No i chwała za to.
Wracając do instrukcji Roco do w/w modelu jest to jakiś absurd.
Dla mnie to nieczytelne hieroglify.
Pozdrawiam i przepraszam za niepotrzebny zamęt.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 41 4
Jest wszystko czytelne, tylko to jest instrukcja obsługi a nie demontażu i składania lokomotywy na części. A niekiedy w spisie części wszystkich nie ma. I to nie tylko Roco ale i u innych. Rivarossi np. nie podaje w ogóle jak rozłożyć lokomotywę do nasmarowania przekładni a śrubki ma pochowane pod różnymi osłonami i ich nie widać. I tam jest dopiero horror, bo firma nie potrafi podać jak rozmontować swoja lokomotywę.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.081 449 99
PRZEPRASZAM rzeczywiście powinienem się zatrzymać,ale od dłuższego czasu czytając lekturę forum,zauważyłem że często osoby początkujące ,które coś źle napiszą lub przekształcą nazewnictwo są od razu karceni. I chyba też tak to odebrałem. Także mój wpis też nie był najlepszy.
Tu też dziękuje kolegom za podpowiedzi i rady. Wbrew pozorom na Google wszystkiego nie ma .
Są za to odnośniki do naszego forum. No i chwała za to.
Wracając do instrukcji Roco do w/w modelu jest to jakiś absurd.
Dla mnie to nieczytelne hieroglify.
Pozdrawiam i przepraszam za niepotrzebny zamęt.
Spoko. Każdy się myli. Ja tylko dopytać chciałem, którą część modelu miał kolega na myśli.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.542 556 30
Wracając do instrukcji Roco do w/w modelu jest to jakiś absurd.
Dla mnie to nieczytelne hieroglify.
Przejrzałem swoją instrukcję i wykaz części zamiennych do Ty2-697 i dla porównania ściągnąłem ze strony Roco to samo do Ty2-911. W obu jest tak samo: dwa rodzaje blaszek kontaktowych, jeden komplet (lewa i prawa) na przód (1. i 2. oś) opisany jako "Radkontakt für Steuerung, Wheel contact for Steering", część nr 31 oraz jeden komplet na tył (4. i 5. oś) "Radkontakt links u. rechts, Whel contactt left a. right", część nr 32. Czyli w obu modelach blaszki stykowe do odbioru prądu wyglądają tak, jak na moich zdjęciach wyżej. Wydaje mi się, że cała "afera' na forum była zbędna, wystarczyło przyjrzeć się dokładniej modelowi i obejrzeć wykaz części zamiennych.
Jest wszystko czytelne, tylko to jest instrukcja obsługi a nie demontażu i składania lokomotywy na części. A niekiedy w spisie części wszystkich nie ma.
Jak słusznie zauważył kolega Robert, to jest instrukcja obsługi, a nie całkowitego demontażu modelu - taka przydałaby się majsterkowiczom, którzy sami chcą coś sobie przerobić albo poprawić, ale niestety, producenci na ogół jej nie dostarczają, pozostaje szukać w internecie. Jednak w instrukcji (nie w spisie części zamiennych) jest pokazane, jak zdjąć cały kocioł wraz z budką z podwozia parowozu (rys. 7), a to jest właśnie potrzebne żeby dostać się do blaszek stykowych. Ale moim zdaniem nie ma takiej konieczności, wystarczy oczyścić te blaszki spirytusem, a w razie mocnego zabrudzenia przetrzeć paskiem bardzo drobnego papieru ściernego. No i oczywiście utrzymywać w czystości same koła.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.026 40 1
Ale moim zdaniem nie ma takiej konieczności, wystarczy oczyścić te blaszki spirytusem, a w razie mocnego zabrudzenia przetrzeć paskiem bardzo drobnego papieru ściernego. No i oczywiście utrzymywać w czystości same koła.
Dodałbym do tego, że delikatne dogięcie pincetą blaszek do obręczy kół (wszystkich, również w tendrze) powinno wyeliminować problemy z odbiorem prądu. No i oczywiście podstawa, czyli utrzymywanie główki szyny w czystości. :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki