• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.704 52 2
Jeżeli model stał i nikt inny się nim nie bawił to obce ciało w zębatkach wydaje się mało prawdopodobne, choć niewykluczone. Przed całkowitym rozebraniem modelu warto wpierw spróbować zresetować dekoder (CV8 wpisać 8) a jeżeli to nie pomoże to zdemontować dekoder (wstawić w jego miejsce zaślepkę) i sprawdzić działanie modelu w analogu. Jeżeli w analogu działa wszystko poprawnie, to wina leży po stronie dekodera. Jeżeli jednak nie - to albo coś się zagnieździło w układzie jezdnym, albo pękła jakaś zębatka i zakleszczyła cały układ albo padł silnik. Żeby sprawdzić silnik trzeba go wymontować i spróbować czy działa po podłączeniu napięcia z analogowego transformatora.
 
Reakcje
33 2 0
Ciało obce jest prawdopodobne, ponieważ ostatnio wymieniałem łuki na makiecie na większe, może szuter gdzieś tam wszedł, zwłaszcza, że zębatki nie mają osłon
 
Reakcje
33 2 0
Rozebrałem podwozie tendra i główne i nie znalazłem nic ciekawego w zębatkach, wyglądały normalnie. Zabrałem się więc do testów modelu w analogu z zaślepką - jeździ normalnie ! Następny test z dekoderem w analogu, również jeździ i nawet z dźwiękami. Natomiast w DCC stoi i nie reaguje na polecenia, światła zamiast zapalić się standardowo na przodzie lokomotywy zapalają się z tyłu na tendrze, bez reakcji na zmianę kierunku jazdy lub wrzucenia biegu manewrowego. Czy ktoś wie co mogło się stać ? Dodam jeszcze, że cały cyrk zaczął się po awaryjnym wciśnięciu STOP na pilocie, bo doszłoby do wypadku na makiecie...
Model jest z oryginalnym dźwiękiem, dlatego zastanawia mnie czy reset poprzez CV-8 nie skasuje wszystkiego łącznie z dźwiękiem, a nie niestety nie mam programatora ZIMO.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.704 52 2
Zdecydowanie zrób reset dekodera (jak napisał Kolega @melonowy). Reset nie kasuje zawartości pamięci dekodera, tylko przywraca te wgrane przez fabrykę. Np jeżeli zmieniłeś adres lokomotywy na 52, to po resecie wróci do ustawienia fabycznego - 3. Podobnie, jeżeli coś się samemu dekoderowi pokiełbasiło w innych CV (bez udziału "osób trzecich", co czasem się zdarza) to przywrócone zostaną pierwotne ustawienia.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.669 31 1
Tak tylko uzupełnię dla wiadomości @Ragnarox, bo po czasie i dokładnej analizie wpisu uznałem, że warto to wyjaśnić.
Wartość odczytana przez Ciebie w CV8 przed wykonaniem resetu, to indywidualny kod producenta dekodera,
który to przypisany jest każdemu z producentów (NMRA).
Zimo ma przypisany indywidualny kod 145 i taki właśnie odczytałeś. Umieszczony jest właśnie w CV8.
Każdy dekoder Zimo w przypadku wejścia programatorem w CV8, poda do odczytu kod 145. Czyli przedstawi się: "Cześć, jestem Zimo (145)".
Następnym razem, gdy będziesz robił reset zobaczysz go również.
Mało tego, w CV7 wyświetlona będzie wersja softu zainstalowanego w dekoderze, a w CV250 wersja dekodera.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.013 531 30
A jaki tam jest dekoder? I dlaczego to miałaby być wada dekodera? Dekodery same się nie aktualizują, tak jak Windows w komputerze czy Android w telefonie.
 

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
92 7 0
Ostatnio edytowane:
Reakcje
14 1 0
A jaki tam jest dekoder? I dlaczego to miałaby być wada dekodera? Dekodery same się nie aktualizują, tak jak Windows w komputerze czy Android w telefonie.
Dekoder jest fabryczny Roco.
Rozumiem, że same się nie aktualizują ale być może w międzyczasie producent wprowadził jakieś zmiany.
Podejrzenie wady jest tym uzasadnione, że wg informacji z rozpiski efektów przycisków funkcyjnych oraz informacji w internecie, przycisk F10 powinien zapalić światła manewrowe (4 białe). U mnie efektem działania F10 jest dźwięk napełniania wody a nie włączenie świateł manewrowych.
Żaden inny przycisk takich świateł również nie włącza.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.013 531 30
być może w międzyczasie producent wprowadził jakieś zmiany.
Podejrzenie wady jest tym uzasadnione, że wg informacji z rozpiski efektów przycisków funkcyjnych
Jeżeli działanie fabrycznie założonego dekodera w nowym modelu nie jest zgodne z informacją w dołączonej do modelu instrukcji, to faktycznie wygląda na jakiś błąd. W takiej sytuacji zwróciłbym się do sprzedawcy modelu.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.669 31 1
@Aliennowicz A wszystkie inne funkcje działają tak jak na rozpisce?
  • Ø F0 - włączenie / wyłączenie świateł białych zmiennych
  • Ø F1 - włączenie / wyłączenie dźwięku
  • Ø F2 – gwizdek krótki
  • Ø F3 – gwizdek długi
  • Ø F4 - generator dymu (jeśli zainstalowano)
  • Ø F5 – dźwięk sprzęgania
  • Ø F6 – tryb jazdy manewrowej (zredukowana prędkość oraz czasy przyspieszania i zwalniania)
  • Ø F7 - tarcie kół o szyny
  • Ø F8 – sprężarka
  • Ø F9 – gwizdek konduktora
  • Ø F10 – światła manewrowe (4 białe z obu stron lokomotywy)
  • Ø F11 – szuflowanie węgla
  • Ø F12 - gwizdek długi
  • Ø F13 – drenaż (tylko przy włączonym F1)
  • Ø F14 – wyciszenie dźwięku (tryb tunelu)
  • Ø F15 – odszlamianie
  • Ø F16 – inżektor
  • Ø F17 – pompa wody
  • Ø F18 – dmuchawa pomocnicza
  • Ø F19 – turbogenerator
  • Ø F20 – wodowanie
  • Ø F21 – piasecznica
  • Ø F22 – zwiększenie głośności
  • Ø F23 – zmniejszenie głośności
Jeśli tak, to daj temu spokój i korzystaj z lokomotywy.
Jeśli nie, to możesz zrobić reset CV8=8. Jeśli wcześniej był zmieniany adres lokomotywy w CV1, którego wartość domyślna =3,
to po resecie trzeba będzie na nowo zaprogramować ten adres CV1= (dowolna wartość, którą wybierzesz 0-255).
Tylko żeby na torze stała tylko ta programowana lokomotywa, nic innego co ma dekoder nie może stać na torze.
Po tej operacji powinno wszystko powrócić do normy. Jeśli po resecie nic się nie zmieni, to napisz i zobaczymy...
Te światła manewrowe nie są polskie, tylko niemieckie, więc i tak się nie przydadzą.
W jednej z lokomotyw Piko z fabrycznym dekoderem (nie ZIMO), też miałem w rozpisce opis świateł innych niż w rzeczywistości.
Miało być wyłączanie czerwonych, a załączają się właśnie niemieckie manewrowe (wszystkie białe z obu stron).
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Jak już jesteśmy przy dekoderach w Ty2 to chciałbym skonsultować ustawienia- jeśli ktoś ma dekoder ESU i generator dymu Seuthe 11. Było już tu o ustawieniach generatora ale z dekoderem ZIMO. Ogólnie rzecz biorąc to ledwo mi to dymi, efekt mizerny. Ale raz przypadkiem zmieniłem ustawienia w ESU lok programer, gdzie ustawiłem AUX2 jak by to było wyjście świateł. Wtedy generator dymił cały czas jak szalony- dymu był pełny pokój, więc ma to całkiem dobrą wydajność. Lokprogramer ma możliwość zmiany ustawień intensywności dymienia - inaczej gdy lokomotywa stoi a inaczej gdy rusza, jedzie. Próbowałem też zmienić ustawienia CV manualnie, wg instrukcji dekoderow ESU, ale żadne zmiany tych ustawień nie dają spodziewanego efektu. Ktoś ma w tym zakresie wiedzę i mógłby doradzić jak to prawidłowo ustawić? Straciłem już naprawdę dużo czasu beż efektu.
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 8 0
Jak już jesteśmy przy dekoderach w Ty2 to chciałbym skonsultować ustawienia- jeśli ktoś ma dekoder ESU i generator dymu Seuthe 11. Było już tu o ustawieniach generatora ale z dekoderem ZIMO. Ogólnie rzecz biorąc to ledwo mi to dymi, efekt mizerny. Ale raz przypadkiem zmieniłem ustawienia w ESU lok programer, gdzie ustawiłem AUX2 jak by to było wyjście świateł. Wtedy generator dymił cały czas jak szalony- dymu był pełny pokój, więc ma to całkiem dobrą wydajność. Lokprogramer ma możliwość zmiany ustawień intensywności dymienia - inaczej gdy lokomotywa stoi a inaczej gdy rusza, jedzie. Próbowałem też zmienić ustawienia CV manualnie, wg instrukcji dekoderow ESU, ale żadne zmiany tych ustawień nie dają spodziewanego efektu. Ktoś ma w tym zakresie wiedzę i mógłby doradzić jak to prawidłowo ustawić? Straciłem już naprawdę dużo czasu beż efektu.
Ja tylko napiszę żebyś uważał, bo w Ty jest plastikowy komin i jeśli przesadzisz to komin się stopi. Karol jakoś ustawiał moc dymienia, tak, że nawet Seuthe 10 działały dobrze.
 

Faldosh

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Cześć, mam pytanie odnośnie ty-2,
zastanawiam się nad zakupem tego modelu lecz moja makieta jest typu "od stacji A do stacji B" więc na stacjach końcowych oblot, a w internecie nic nie widzę na temat montażu przedniego gniazda sprzęgu. Więc moje pytanie jest takie, czy można dokupić jakiś element który umożliwił by mi montaż sprzęgu?

edit: znalazłem na makieta.pl element roco 138578. czy pasuje on do ty-2? roco-138578-gniazdo-sprzegu-na-dlugim-wysiegu-skala-h0(2).jpg roco-138578-gniazdo-sprzegu-na-dlugim-wysiegu-skala-h0(1).jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki