• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
Jaki generator dymu jest tam zastosowany? Czy "dymienie" się intensyfikuje gdy parowóz rusza, czy to zbieg okoliczności na filmie? Jaki dekoder na pokładzie?
Generator dymu SEUTHE nr 11 (dedykowany do "cyfry", do modeli analogowych powinien być stosowany o nr 10). Model nie posiada dynamicznego generatora dymu (wtedy byłby montowany już przez producenta), a ta intensyfikacja dymienia na filmie przy ruszaniu parowozu - to przypadek :)
Dynamicznego generatora oczywiście nie ma, ale to może nie być przypadek, że intensyfikacja dymienia się zmienia.
ZIMO (MX645 i MS450) ma możliwości regulacji pracy generatora w stosunku do dynamiki jazdy modelu.
Na postoju, podczas jazdy, podczas ruszania i pod obciążeniem. Również dynamiczne reakcje generatora na obciążenie, podjazdy i zjazdy.
Generator ZIMO.jpg
Koledzy pisali też o nr10 Seuthe. Tym też można poustawiać na właściwy poziom, by nie palił kominów.
Tak, że sprzedawcy mogą po prostu ustawić te parametry i nie koniecznie jak ktoś sugerował są... "dobrymi sprzedawcami",
tylko są dobrymi sprzedawcami.
 
Reakcje
76 7 0
Dynamicznego generatora oczywiście nie ma, ale to może nie być przypadek, że intensyfikacja dymienia się zmienia.
ZIMO (MX645 i MS450) ma możliwości regulacji pracy generatora w stosunku do dynamiki jazdy modelu.
Na postoju, podczas jazdy, podczas ruszania i pod obciążeniem. Również dynamiczne reakcje generatora na obciążenie, podjazdy i zjazdy.
Zobacz załącznik 1068998
Koledzy pisali też o nr10 Seuthe. Tym też można poustawiać na właściwy poziom, by nie palił kominów.
Tak, że sprzedawcy mogą po prostu ustawić te parametry i nie koniecznie jak ktoś sugerował są... "dobrymi sprzedawcami",
tylko są dobrymi sprzedawcami.
Rozumiem że jeśli "dobry sprzedawca" dobrze wyreguluje i generator działa prawidłowo, a później z jakichkolwiek przyczyn klient zresetuje dekoder, to może stopić sobie komin, bo nie będzie miał świadomości że powinien ponownie zmodyfikować ustawienia generatora dymu?
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
Może tak być...
Nie wiem, czy można zblokować ten reset do ustawień wychodzących od sprzedawcy. Jest to prawdopodobne.
Choć ten, kto ma już w analogu Seuthe 10 i ucyfrawia, ma świadomość, że reset zmieni ustawienia generatora. Albo wymienić na nr 11.
Zakup nowego generatora do cyfrowego modelu powinien być moim zdaniem bez dyskusji Seuthe 11.
 
Ostatnio edytowane:

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Rozumiem że jeśli "dobry sprzedawca" dobrze wyreguluje i generator działa prawidłowo, a później z jakichkolwiek przyczyn klient zresetuje dekoder, to może stopić sobie model, bo nie będzie miał świadomości że powinien ponownie zmodyfikować ustawienia generatora dymu?
No ja tak zrobiłem. Do fabrycznego modelu włożyłem 10 i stopiłem komin. Karol ze wspomnianego sklepu zapewne reguluje to jakoś.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Pokaż zdjęcie. Porównamy z moim.
Po urlopie :) Nie brałem go ze sobą.

@Kamilb ja widziałem w swoim światło o odcieniu żółci. Trochę jak prawdziwa żarówka niedużej mocy z żarzącym się spiralnym drucikiem. Owszem, każdy ocenia inaczej. Ja mam takie skojarzenie co do barwy światła w moim egzemplarzu
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.596 51 2
Roco wypuściło na rynek w zeszłym tygodniu kolejny model parowozu BR52 - tym razem w malowaniu DR (jako wersja Reko 52.80). W tej wersji modelu wykrzywiona jest przednia części ramy parowozu, w ten sposób, że zderzaki są ok 2 mm niżej niż w modelach tych parowozów wyprodukowanych wcześniej. Oczywiście nie mam pojęcia czy to wada seryjna czy nie, ale osoba która o tym napisała, stwierdziła, że inne 2 egzemplarze w sklepie też miały ten błąd. Potwierdziła to jeszcze inna osoba, więc chyba jednak to jakaś wyjątkowo paskudna wada fabryczna.

Pozostaje się cieszyć, że najprawdopodobniej (nikt tego wszak nie zauważył) wersja PKP - Ty2 pozbawiona jest tej wady.
Tutaj szczegóły ze zdjęciami.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10877691
 

Ciufix30

Nowy użytkownik
Reakcje
4 0 0
Roco wypuściło na rynek w zeszłym tygodniu kolejny model parowozu BR52 - tym razem w malowaniu DR (jako wersja Reko 52.80). W tej wersji modelu wykrzywiona jest przednia części ramy parowozu, w ten sposób, że zderzaki są ok 2 mm niżej niż w modelach tych parowozów wyprodukowanych wcześniej. Oczywiście nie mam pojęcia czy to wada seryjna czy nie, ale osoba która o tym napisała, stwierdziła, że inne 2 egzemplarze w sklepie też miały ten błąd. Potwierdziła to jeszcze inna osoba, więc chyba jednak to jakaś wyjątkowo paskudna wada fabryczna.

Pozostaje się cieszyć, że najprawdopodobniej (nikt tego wszak nie zauważył) wersja PKP - Ty2 pozbawiona jest tej wady.
Tutaj szczegóły ze zdjęciami.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10877691
Niestety wada dotyczy też parowozów w wersji PKP. dziś rozpakowałem swój egzemplarz i wygląda jak ten ze zdjęcia. Krzywizna jest na tyle duża że nie da się zamontować gniazda przedniego sprzęgu.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
296 4 0

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
Dynamicznego generatora oczywiście nie ma, ale to może nie być przypadek, że intensyfikacja dymienia się zmienia.
ZIMO (MX645 i MS450) ma możliwości regulacji pracy generatora w stosunku do dynamiki jazdy modelu.
Na postoju, podczas jazdy, podczas ruszania i pod obciążeniem. Również dynamiczne reakcje generatora na obciążenie, podjazdy i zjazdy.
Zobacz załącznik 1068998
Koledzy pisali też o nr10 Seuthe. Tym też można poustawiać na właściwy poziom, by nie palił kominów.
Tak, że sprzedawcy mogą po prostu ustawić te parametry i nie koniecznie jak ktoś sugerował są... "dobrymi sprzedawcami",
tylko są dobrymi sprzedawcami.
W instrukcji załączonej do modelu "stoi", że zamontowano dekoder MS450P16 - rozumiem, że to taki sam o którym Kolega wspominał ? Jeśli tak, to będę musiał jutro "dwójkę" przetestować ponownie ... Być może zmiany w intensywności "kopcenia" nie są przypadkowe i ktoś w ROCO zadał sobie trudu i coś tam "poustawiał" ... ;)
O "dobrych sprzedawcach" wspominałem ja. Jeśli przy propozycji sprzedaży "dziesiątki" faktycznie uwzględniali korektę ustawień dekodera - to dla Nich duży "+". Jeśli nie - to słów nie cofam ... ;)

Faktycznie nowa Ty2 lekko mija się zderzakami z innymi parowozami Roco. Ale ten sam problem dotyczy Ty2-911 a chyba wcześniej nikt na to nie zwracał uwagi (zderzaki Ty2-697 i Ty2-911 schodzą się równo).
Kurcze, informacja o krzywiźnie ostoi aż mnie zmroziła. Wyciągnąłem w pośpiechu model i zacząłem porównywać oraz przymierzać do innych modeli. Choć na pierwszy "rzut oka" wygląda na lekko odkształconą, to w stosunku do modeli Ty2-1080 oraz BR18 zderzaki są na porównywalnym poziomie/wysokości. Jutro sprawdzę ponownie, przy świetle dziennym. Najważniejsze, że udało się zamontować sprzęg i jest ok.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
@Młodzikowski i wszyscy zainteresowani.
Tak, tam jest fabrycznie ZIMO MS450. Cefałki poniższe dotyczą też starszego ZIMO MX645.
Sprawdź jeśli możesz jakie wartości masz tam wpisane i potestuj sobie.
CV137=... (0-255) - moc dymienia na postoju (np.120)
CV138=... (0-255) - moc dymienia podczas jazdy (np.150)
CV139=... (0-255) - moc dymienia podczas ruszania i jazdy z obciążeniem (np.250)
CV112=1 - aktywne automatyczne dymienie zależne od obciążenia podczas jazdy (0 nieaktywne)
CV353=... (0-255) - ograniczenie czasu pracy generatora, 0=bez ograniczeń, 255=106 minut, skok o 25 sekund
(np. CV353=3 to 75 sekund pracy).
Mam nadzieję, że się przyda.:cool:
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
91 13 3
Z pewnością, bo jako zaprojektowany z myślą o analogu, działa od niższych napięć :D
Tylko żeby nie przeholować... ja u siebie nie ryzykuję, ale na swojej makiecie sam sobie urządzisz ;)
Sprawdzone, działa na Seuthe10 i bardzo ładnie. VideoCapture_20240811-081911.jpg

Przy okazji że wersje limitowane są e jakiś sposób porządane, to również wprowadziłem mały upgrade
20240811_081242.jpg

Jak widać na parowozie i tendrze również pomalowałem poręcze, pokrętła zaworów, zgarniacze. W tendrze tylko poręcz.

Jeśli chodzi o światła to na zdjęciach barwa jest biała zimna, lecz na żywo to ani zimne, ani ciepłe. Chyba zależy pod jakim kontem popatrzy się na reflektory. Według mnie świecą zbyt mocno. Zapewne idzie ustawić to CV-kami.
20240810_203107.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
292 24 5
Przy okazji że wersje limitowane są e jakiś sposób porządane, to również wprowadziłem mały upgrade
Zobacz załącznik 1069171

Jak widać na parowozie i tendrze również pomalowałem poręcze, pokrętła zaworów, zgarniacze. W tendrze tylko poręcz.

Możesz napisać coś więcej? Jakiej farby użyłeś? Firma, RAL, czy najpierw dałeś podkład?
Ładnie wyszło.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.625 8 0
@Młodzikowski i wszyscy zainteresowani.
Tak, tam jest fabrycznie ZIMO MS450. Cefałki poniższe dotyczą też starszego ZIMO MX645.
Sprawdź jeśli możesz jakie wartości masz tam wpisane i potestuj sobie.
CV137=... (0-255) - moc dymienia na postoju (np.120)
CV138=... (0-255) - moc dymienia podczas jazdy (np.150)
CV139=... (0-255) - moc dymienia podczas ruszania i jazdy z obciążeniem (np.250)
CV112=1 - aktywne automatyczne dymienie zależne od obciążenia podczas jazdy (0 nieaktywne)
CV353=... (0-255) - ograniczenie czasu pracy generatora, 0=bez ograniczeń, 255=106 minut, skok o 25 sekund
(np. CV353=3 to 75 sekund pracy).
Mam nadzieję, że się przyda.:cool:
Wielkie dzięki ! :) Dzisiaj spróbuję ponownie pobawić się modelem - zobaczę czy faktycznie jest różnica w "kopceniu" ...

Od rana, tak "na szybko" zamontowałem pozostałe elementy - osłony suwaków cylindrów, haki (gniazdo sprzęgu udało zrobić się wczoraj) i porównałem wysokości/poziom zderzaków z innymi modelami. Niestety muszę z przykrością stwierdzić, że ostoja jednak jest wykrzywiona. Nie jest to odkształcenie ogromne, ale jednak jest (na szczęście "dyszel" przedniego gniazda choć ociera się o ostoję - przesuwa się). I teraz mam dylemat, czy model reklamować w nadziei na otrzymanie egzemplarza poprawnego, czy też sobie "odpuścić" ...

W załączeniu fotki z porównania z "teerką", Kof-em i "osiemnastką".
Pozdrawiam.
 

Załączniki

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.698 10 1
Roco wypuściło na rynek w zeszłym tygodniu kolejny model parowozu BR52 - tym razem w malowaniu DR (jako wersja Reko 52.80). W tej wersji modelu wykrzywiona jest przednia części ramy parowozu, w ten sposób, że zderzaki są ok 2 mm niżej niż w modelach tych parowozów wyprodukowanych wcześniej. Oczywiście nie mam pojęcia czy to wada seryjna czy nie, ale osoba która o tym napisała, stwierdziła, że inne 2 egzemplarze w sklepie też miały ten błąd. Potwierdziła to jeszcze inna osoba, więc chyba jednak to jakaś wyjątkowo paskudna wada fabryczna.

Pozostaje się cieszyć, że najprawdopodobniej (nikt tego wszak nie zauważył) wersja PKP - Ty2 pozbawiona jest tej wady.
Tutaj szczegóły ze zdjęciami.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10877691
To ja wam powiem, że jak wychodzą skrzywione ramy to oznacza, że forma zaczyna się kończyć. To samo było w BR52/Ty2 TT Tilliga. Praktycznie wszystkie były krzywe od pewnego momentu. Potem dopadła je jeszcze zaraza cynkowa i ramy się łamały.
 
Reakcje
91 13 3
Przy okazji że wersje limitowane są e jakiś sposób porządane, to również wprowadziłem mały upgrade
Zobacz załącznik 1069171

Jak widać na parowozie i tendrze również pomalowałem poręcze, pokrętła zaworów, zgarniacze. W tendrze tylko poręcz.

Możesz napisać coś więcej? Jakiej farby użyłeś? Firma, RAL, czy najpierw dałeś podkład?
Ładnie wyszło.
Farba jakiej użyłem to Ravell SM330, (RAL3000), malowałem dwukrotnie. Oczywiście na białym podkładzie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki