• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Jak się popatrzy na zdjęcia Ty2 (także Ty42), to widać, że te blachy bywały różne i w różny sposób były montowane. Nie zawsze pomost wystawał na boki poza blachy (tak to wygląda również na zdjęciu Ty2-697, zamieszczonym wcześniej w tym wątku), górna blacha wchodziła bardziej lub mniej pod walczak kotła, a dolna część blachy bywała pod różnym kątem. Sporo parowozów miało dolną część blachy za pomostem (w jednej płaszczyźnie z górną częścią).
Tu warto polecić to wydawnictwo. Sporo zdjęć, także z epoki.

i-ty2-wojenna-lokomotywa-na-pokojowe-czasy-plyta-cd-wydanie-ii.jpg
 

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
189 5 0

Valec

Aktywny użytkownik
Reakcje
302 3 0
Za to na tym zdjęciu widać, że zbiorniki powietrza w 1975 roku były czerwone. Opisów zdjęć lokomotyw na stronie Transport Treausury nie brałbym za pewnik, bywa, że ST44 jest opisana jako ST43. Z drugiej strony na tym zdjęciu widać, że w 1976 któryś Ty2 z Sierpca miał trzeci reflektor. Być może Roco będzie musiało dosłać nam jeszcze dodatkową lampę :ROFL:
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.289 504 30
nie bardzo pasuje patrząc na pierwsze zdjęcie z początku wątku
A może kolega @ffox bardziej konkretnie się wypowiedzieć? O które dokładnie zdjęcie chodzi i co nie bardzo pasuje?
Opisów zdjęć lokomotyw na stronie Transport Treausury nie brałbym za pewnik
A co tu brać za pewnik lub nie, skoro na tym zdjęciu widać numer na budce? A na tym zdjęciu jest ten sam parowóz w tym samym miejscu - fotografujący podszedł do przodu, żeby zrobić ujęcie od czoła. Widać identyczne ułożenie wiązarów i korbowodu, zgadza się też wygląd prawej wiatrownicy (tył błyszczący z białym pionowym paskiem na krawędzi, przód bardziej matowy). Świetne zdjęcia, sporo nam mówią o tym, jak Ty2-697 wyglądał w tamtym czasie, szkoda tylko, że nie ma zdjęć lewej strony parowozu.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Jak więc wskazuje to drugie zdjęcie, we wrześniu 1975 roku był na tym parowozie zamontowany trzeci reflektor. Widać też inżektor, o czym kolega wspominał wcześniej. Rewizja 1973 na modelu to dwa lata różnicy i na modelu nie ma ani tej lampy, ani widocznego inżektora. Czy rzeczywiście w 1973 roku jeszcze tego nie było.... bez wcześniejszych zdjęć od tych, które kolega podlinkował to tylko zgadywanka i domysły.
Zawsze trzymam się zdania.... dlaczego nie zrobią modelu na podstawie istniejących dobrych zdjęć z tego konkretnego okresu, tylko często wybiorą numer, na który nie ma zdjęć (jak w przypadku 697 dla stanu z roku 1973).... a przecież można znaleźć w Internecie zdjęcia maszyn i na ich podstawie "strzelić" model. Nikt by nie miał wątpliwości.
Inaczej..... jeśli nie mieli zamiaru robić inżektorów.... były też maszyny bez nich i zdjęcia to potwierdzające.
Jeśli kogoś to boli (jak mnie ) , pozostaje przerobić lub przeznakować model na jakąś maszynę, na którą ma się fotki. I sprawa załatwiona.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.289 504 30
Te zdjęcia dzielą trzy lata, jedno jest z 1975, drugie z 1978 roku, więc wygląd lokomotywy mógł się zmienić. Dalej nie wiem, co koledze @ffox nie pasuje, ale trzeci reflektor mógł być zdjęty w tzw. międzyczasie. Inne szczegóły się zgadzają, łącznie z białym (biało-czerwonym?) pionowym paskiem na tylnej krawędzi wiatrownicy.
 

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
189 5 0
Te zdjęcia dzielą trzy lata, jedno jest z 1975, drugie z 1978 roku, więc wygląd lokomotywy mógł się zmienić. Dalej nie wiem, co koledze @ffox nie pasuje, ale trzeci reflektor mógł być zdjęty w tzw. międzyczasie. Inne szczegóły się zgadzają, łącznie z białym (biało-czerwonym?) pionowym paskiem na tylnej krawędzi wiatrownicy.
Jest jeszcze parę innych szczegółów min. białe zawiasy na drzwiach od dymnicy, białe uchwyty na budce, kilka czerwonych jak i białych akcentów na tenderze.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.698 15 0
Czerwone światła reflektorów się nie zgadzają, choć oczywiście w tym przypadku na plus dla modelu - nawiązując do zdjęcia z 1975 roku.
Ciekawi mnie jaka jest przyczyna w okresie 1975–1978 r. ich wymiany na reflektory bez czerwonych świateł.
Trzeci reflektor to osobna kwestia (bardzo ciekawa), choć symbolu z numerem lokomotywy na drzwiach dymnicy nie ma (na modelu jest).
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Tak informacyjnie. Wczoraj trochę sobie potestowałem model i z mojej strony nie mam się do czego przyczepić. Jeździ płynnie i potrafi bardzo wolno, co jest moim zdaniem atutem, w końcu to parowóz towarowy. Za to nie testowałem tego osławionego wybiegu, niestety nie mam się gdzie rozpędzić, wydaje mi się, że parowóz dosyć szybko przyspiesza, ale też i szybko hamuje(znów charakterystyka parowozu towarowego). Zmierzyłem sobie wszystkie zestawy kołowe, są równe. Diody mam niestety zimne. Ktoś pisał, że ma ciepłe myślę, że oni montują to, co akurat mają w magazynie. Tyle moich obserwacji.
IMG_20240801_205021.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki