• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

Lajon

Nowy użytkownik
Reakcje
6 0 0
Co to znaczy "otrzymałem jedynie wiadomość od sklepu o wysyłce paczki"? Ja dostałem wiadomość, że zamówienie jest gotowe do odbioru. Po zapytaniu o kompletność modelu odpisali, że czekają na odpowiedź Roco. Od kilku znajomych wiem, że jeśli ktoś chce odebrać ten model mimo wszystko, to może tak zrobić. Modelmania w oficjalnym komunikacie poinformowała, że zawiesza sprzedaż do wyjaśnienia i faktycznie na stronie model jest niedostępny.
Otrzymałem maila o zrealizowaniu zamówienia i nadaniu przesyłki kurierem (choć nie było opłacone). W samym sklepie natomiast dalej nie otrzymali informacji, jak producent rozwiąże problem brakujących elementów
 

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
Otrzymałem maila o zrealizowaniu zamówienia i nadaniu przesyłki kurierem (choć nie było opłacone). W samym sklepie natomiast dalej nie otrzymali informacji, jak producent rozwiąże problem brakujących elementów
Może masz nadany tylko numer listu przewozowego, bo ktoś się w sklepie/magazynie rozpędził. Wbij ten numer w wyszukiwarkę danego spedytora i wszystkiego się dowiesz. Na dzień dzisiejszy, nikt nic tak naprawdę nie wie. Brakujące elementy najpierw mieli dosłać (dobry żart, szkoda że to nie 1 kwiecień), potem jednak stwierdzili, że sami to założą gdy sklepy zawrócą paczki ale w tym wszystkim nie było jednoznacznego stanowiska na temat chociażby umiejscowienia zbiorników. Nie widziałem też oficjalnego komunikatu w tej sprawie na Facebooku. Innymi słowy: można sobie gdybać i kombinować ale finalnie - czekamy.

Jeśli ktoś mimo wszystko otrzyma model niekompletny to może go najnormalniej w świecie zwrócić.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
@Tomma , zapewne to wynik bałaganu, niedogadania, słabego przepływu informacji (jak zwał). Ja np. ustalałem na sklepowym profilu messenger - (nie podaję nazwy aby nie podpaść) - żeby wstrzymali zamówienie, a we wtorek dostałem maila o przesyłce. Po telefonie do nich okazało się, że pani z którą rozmawiałem i która pakowała paczkę nic nie wie, że paczka miała być wstrzymana, bo osoba z którą rozmawiałem to nie była ona. Na sugestię ode mnie, że mają słaby przepływ informacji trochę się wzburzyła... Twierdziła, że wysyłają do klientów którzy "nie mają zastrzeżeń do modelu". Szczerze mnie to zdziwiło, bo skoro na oficjalnym profilu FB piszą o "wstrzymaniu zamówień" (słuszne), to co to miało być? Tam nie było napisane "do wybranych".... Odniosłem wrażenie, że po prostu chcą się pozbyć "problemu" mając już wiedzę, że z modelem coś jest nie tak. Ale może to tylko wrażenie.
Potem dostałem znowu wiadomość na mess od kogoś, kto jak się okazało jest na urlopie i nie przekazał (pewnie się porozumieli po tej akcji), że paczka wstrzymana, że się nie dogadali.... także takie buty....

PS. Sklepy podają różne kanały komunikacji (mail, mess, tel. GG), ale jak.sie okazuje bywa, że albo korzystają z nich wybiórczo, albo nie ma komunikacji między osobami wewnątrz...)...
 
Ostatnio edytowane:

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Sklepy działają tak: Zamawiają modele i dostają faktury do zapłacenia. Producent im wysyła paletę z zamówieniem i tyle. W Polsce żaden producent się nie martwi o to co się dzieje z produktem, który trafił do sklepów, ważna jest tylko kasa z faktur. Co do gwarancji, to również możecie się dziwić, ale gwarantem jest sklep a nie producent. To na sklep prawo nakłada obowiązek naprawy albo zwrotu kasy. Producent co najwyżej może wysłać do sklepu nowy towar, ale stara się tego nie robić (skoro już dostał zapłatę). Co do tej konkretnej sytuacji. Sklep ma za zadanie sprzedać towar, tu chodzi o obrót i zapłacenie faktur. Dlatego będą sprzedawać modele jakie by nie były. Jeśli jest klient, to będzie sprzedaż.

Modelmania chyba wyłączyła swoje komunikatory, bo na stronie nie widzę.
 

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
Panowie, po kolei. Burdel w komunikacji w sklepach i panująca dezinformacja wynikająca z braku oficjalnego stanowiska producenta podanego do publicznej wiadomości to jedno ale w takich sytuacjach można wysłać do sklepu podkładkę w formie wiadomości e-mail z informacją o wstrzymaniu się od zamówienia. Druga sprawa, to rezygnacja z przyjęcia towaru, która przysługuje każdemu odbiorcy w chwili przyjazdu kuriera. To prawo wygasa po przyjęciu paczki i odebraniu pokwitowania wraz z listem przewozowym. Wtedy zgodnie z prawem przysługuje termin 14 dni na zwrot towaru i wysyłki paczki do sprzedającego na własny koszt. To raz. Nie przejmowałbym się zbytnio tym co się dzieje w sklepie - to ich problem.

Dwa. Gwarancja to dobrowolne świadczenie realizowane przez producenta przedmiotu/usługi, a nie sklep (art. 557 § 1-4 Kodeksu Cywilnego) - chyba, że sklep jest od razu producentem. Wady zgłaszane tytułem gwarancji są rozpatrywane wg. warunków świadczenia w karcie gwarancyjnej i mają charakter uznaniowy. A to czy producent dogadał się ze sklepem lub jakimś serwisem znajdującym się w danym kraju nie ma tu znaczenia. Prawo natomiast nakłada obwiązek naprawy lub zwrotu pieniędzy na sklep/sprzedającego tylko w przypadku zgłoszenia usterek przedmiotu z tytułu rękojmi (art. 556 § 1-3 Kodeksu Cywilnego). Jednak i tu jest haczyk, ponieważ w przypadku gdy sprzedający poinformował o braku jakiegoś elementu albo uszkodzeniu - reklamowanie z tytułu rękojmi nie ma skutku dla tych usterek.

Jeżeli przykładowo: sklep po roku od zakupu przyjmuje produkt na gwarancję i od razu zwraca kasę - to jest się z czego cieszyć, ponieważ zgodnie z prawem oni nie muszą tego robić od razu. Może znają problem i mają opracowaną procedurę, może są od razu dogadani z producentem że ten typ usterki oznacza zwrot kasy kupującemu i zwrot towaru producentowi albo może po prostu chylą czoła przed klientem i biorą całą dyskusję z producentem na siebie (kolejny przykład z autopsji: sklep przyjmuje zwrot przedmiotu - usterka ewidentna - oraz zwraca klientowi pieniądze [stanowisko pro-konsumenckie], przedmiot wysyła do producenta i w zamian otrzymuje nowy. Nowy przedmiot trafia na półkę sklepową do obrotu. [Sytuacja typu win-win, sklep ma przedmiot, klient pieniądze]).

Swoje wnioski na temat sytuacji z tym feralnym modelem wyciągam na podstawie obserwacji i rozpytania znajomych mi sklepów. Po pokazaniu sesji zdjęciowej faktycznego modelu napisałem do sklepu, w którym zrobiłem wstępne zamówienie, że rezygnuję z zakupu. Kiedy coś tam się rozchmurzyło na horyzoncie sklep skontaktował się ze mną, że sytuacja jest rozwojowa i oni formalnie moje zamówienie zawieszają, a gdy model dotrze to poinformują mnie czy to co trzeba jest poprawione i ewentualnie mogę podjechać zobaczyć/zrealizować zamówienie/odebrać albo je finalnie anulować i zapominamy o sprawie.

A co do sposobu zamówień. Tak, masz rację. Zamawiam paletę z towarem, dostaję fakturę z terminem płatności (niekiedy trzeba płacić przed wysyłką, natomiast będąc partnerem danego producenta często mam limit kupiecki i płacę za 7, 14 lub 30 dni). Natomiast jeżeli ja (czyli sklep), widzę, że dostałem klocki lego zamiast modelu, to mam prawo zwrócić towar producentowi tak samo jak konsument - bez podania przyczyny (nie, jeżeli towar był konfigurowany i produkowany na zamówienie - w takiej sytuacji zwracam, bo towar nie jest zgodny z zamówieniem). Natomiast to czy to lego sklep wystawi jako Ty2 i będzie próbował to sprzedać - to jest wyłącznie wola sprzedającego.

W całej tej sytuacji rysuje się poniekąd obraz sklepów, które są pro-konsumenckie i takich, które chcą po prostu sprzedać produkt. Aż tyle i tylko tyle.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.698 10 1
Tak czytam te powyższe wywody i powiem wam, że mankamenty, o których piszecie to godzina roboty.
Jak ktoś już miał na warsztacie Ty2 to dla niego pestka.
A dla tych, dla których jest to nie do przejścia to zapraszam na PW. Mogę taką prostą modyfikację wykonać za bardzo atrakcyjną sumę.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.112 55 1
Tak czytam te powyższe wywody i powiem wam, że mankamenty, o których piszecie to godzina roboty.
Jak ktoś już miał na warsztacie Ty2 to dla niego pestka.
A dla tych, dla których jest to nie do przejścia to zapraszam na PW. Mogę taką prostą modyfikację wykonać za bardzo atrakcyjną sumę.
Ale to chyba nie o to chodzi, żeby kupować bubla za cenę pełnowartościowego i obiecanego w fazie prototypu modelu i samemu poprawiać lub dawać komuś do poprawy.
Jeśli producent coś obiecuje, a potem się z tego nie wywiązuje to jest problem producenta, a nie klienta.
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Ale to chyba nie o to chodzi, żeby kupować bubla za cenę pełnowartościowego i obiecanego w fazie prototypu modelu i samemu poprawiać lub dawać komuś do poprawy.
Jeśli producent coś obiecuje, a potem się z tego nie wywiązuje to jest problem producenta, a nie klienta.
Właśnie dostałem kolejną informację, że model czeka na odbiór. Cóż mam podejrzenia, że Roco zostawiło sklepy z tym tematem samym sobie i nie będą skorzy do dyskusji o poprawkach. Wiedzą, że sklep musi dotrzymać terminu zapłaty i to zrobi a oni się "zastanowią". Czyli myślę że będą się starali wyciszyć sprawę.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
Jestem właśnie po modyfikacji tych zbiorników w 911. I o ile zmiana położenia zbiornika to "wyjmi i włóż" w inne miejsce - otwory montażowe już są. To niestety podpora która też jest do przełożenia już niestety nie pasuje w nowe miejsce, choć otwory również są to podpora jest za wysoka niestety. Zdolny modelarz spiłuje wąsy montażowe od dołu i wklei w odpowiednie miejsce - w podeście od dolu jest odpowiedni rowek. Ta podpora w wersji belgijskiej jest zapewne niższa.
 

Załączniki

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.596 51 2
Patrząc na rysunki z listą części zamiennych w modelu wersji belgijskiej i PKP, to te podpory wyglądają identycznie (oczywiście rysunek może nie przedstawiać rzeczywistego wyglądu).
A czy mógłby Kolega sprawdzić, czy po zmianie umiejscowienia podpory, jest w odpowiednim miejscu nacięcie na spodzie podestu (tym po którym się chodzi wzdłuż kotła - nie wiem jak to się w tej chwili fachowo nazywa).
W wersji belgijskiej było nacięcie, więc części się idealnie spasowały.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
W pomoście nacięcie jest. Natomiast podpora jest za wysoka i nie pozwala docisnąć całości lub ja nie mam takich umiejętności choć na moje oko jest ona za wysoka bo dół w ktorym sa osadzone koła lekko się podnosi w stronę budki.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
W pomoście nacięcie jest. Natomiast podpora jest za wysoka i nie pozwala docisnąć całości lub ja nie mam takich umiejętności choć na moje oko jest ona za wysoka bo dół w ktorym sa osadzone koła lekko się podnosi w stronę budki.
Rzeczywiście teraz to zauważyłem, że ostoja w tym miejscu idzie pod skosem w stronę budki. To jakaś kolejna fantazja Roco bo w oryginale ostoja jest prosta. Może Roco zrobiło to tak by upchać tam mechanizm napędzający koła. Generalnie jest to do ogarnięcia bo można podpiłować blachę lub zamówić blachę z belgijskiej maszyny.

Można tez nie kupować wcale i nie mieć. Ale za to inni chętnie kupią i potem będzie płacz, że już nie ma.
To według mnie jest błędne koło gdyż to producent powinien naprawić błąd a nie my, klienci siedzący na forum i wyszukujący błędy oraz sposoby na ich poprawienie. Roco powinno wycofać model ze sprzedaży i wykonać niezbędne poprawki by model wyglądał tak jak został zapowiedziany. Teraz czytam, że sklepy robią sobie jaja z klientów wysyłając niepełnowartościowy model nie znając ostatecznej decyzji Roco. Roco miało w poniedziałek podjąć dalsze decyzje i wygląda na to, że też olało sprawę. Gdzie w tym miejscu jest klient, który płaci grube pieniądze za swoją zabawkę???

Ja pewnie jak i cześć Kolegów sobie poradzimy z tymi zbiornikami. Jak udało mi się rozebrać i złożyć belgiczankę to i podmianę tych zbiorników i ewentualne docięcie na wymiar blachy podtrzymującej kocioł też mi się uda. Tylko przez to wszystko czuję się jak to określił Kolega @DRACULA Biały Murzyn, który chcąc mieć model musi zapłacić za niego sporą kasę a później samemu robić to co powinien producent.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
Hmm to teraz mam zagwozdke. Wersja belgijska ktora zbiorniki i pomost ma w miejscu "poprawnym" według instrukcji ma części wyglądające jak nasz Ty2, ale inny numer:
Screenshot_2024-07-10-16-08-13-987_com.google.android.apps.docs.jpg
Wersja DR która również ma zbiorniki i pomost w "poprawnym" miejscu w instrukcji ma juz inne części i widać, że ta jedna podpora jest niższa i nie ma tych "wąsów" od dołu:
Screenshot_2024-07-10-16-04-47-373_com.google.android.apps.docs.jpg

I tak pozatym to już 72221 już miał mieć poprawnie te zbiorniki ;)
Screenshot_2024-07-10-16-23-52-065_com.android.chrome.jpg
I niestety w nowym Ty2 te podpory mają ten sam numer co w wcześniejszych - 125077 więc to ze ROCO to zmieni w tym wydaniu jest raczej znikoma. Także sprawa wstrzymania sprzedaży w niektórych sklepach wynika tylko z braku blachy pod dymnicą.
 
Ostatnio edytowane:

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
Jasne, można też brać z rynku wszystko, a potem przerabiać do woli. Jedni są mniej wprawieni, drudzy bardziej. Jedni skorzystają z pomocy firmy/modelarza, inni będą robić z większym lub mniejszym powodzeniem na własną rękę. Ale mija się Pan ze zrozumieniem podstawy problemu. Firma pokazuje i obiecuje jedno, a finalnie oddaje do sprzedaży produkt pozbawiony tych wszystkich "ficzerów" na wizualizacji. Nazywamy to po prostu oszustwem, odgrzewanym kotletem itd.

Inaczej, celowo przejaskrawię: zamawia Pan sobie u stolarza kuchnie na wymiar. Akceptuje Pan wizualizację i czeka na wykonanie. W końcu kuchnia przyjeżdża i okazuje się, że jest pozbawiona wybranych przez Pana uchwytów, ma inny system prowadnic, fronty w sumie też nie takie jak sobie Pan życzył i miał zwizualizowane. Odbiera Pan kuchnie i rzeźbi na własną rękę? Wątpię.

Kasa to kasa, niezależnie od wolumenu. Jeśli roco obiecałoby model od początku taki jaki zaprezentowano na zdjęciach, to nie byłoby 80% zawartości tego wątku.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
... Taaak żeby wypuścić to info. ....to wielu z Was rzeczywiście dało by sobie na wstrzymanie z Ty2 Roco ...
Biorąc pod uwagę realną możliwość w najbliższych sezonach wykonania Ty2 od podstaw przez inną masowo produkującą firmę na podstawie precedensu jakim jest to ... info.
Na razie to info. znane jest osobom które można policzyć na palcach jednej ręki i bynajmniej nie wyszło ani z Rybnika ani z Łodzi ani z okolic Gdańska ...
Wyszło w wysokich kręgach biznesu modelarskiego na spotkaniu w Dortmund ... ? Może ...
Tak czy siak to na razie czysto iluminacka wiedza znana oczywiście i u nas na Poziomie Minus 7 w Klinice Rekonstrukcji Osobowości w Wilczycy Książęcej, prof.Maseczka nie ma najmniejszych wątpliwości ! ....
--------------------------------------------------------------------------------------- 333333333333333 --------------------------------------------------------------------

Panowie puście wodze nie ograniczonej wyobraźni tak jak puszczają wodze wyobraźni dr-y i prof-y wyższej matematki tworząc konstrukty matematyczne w myśl założeń filozofi materialistycznej i tworzą później Wam kwanty, czarne dziury ect . Obejrzyjcie teledysk ( tylko na głośno ! dokopyćcie watów i decybeli ! ) i wyobraźcie sobie że tych dwóch facetów czarny i biały podgladają swoim sprzętem szpiegującym monitory biura konstrukcyjnego jednej z firm ...
Teraz
! Od kilku tygodni ... i widzą tam zaaawansowany nowy przełomowy projekt masowej produkcji na rynek w Polsce ...


info.................................................. :podstepny:

50 Cent - Ayo Technology (Official Music Video) ft. Justin Timberlake

 
Ostatnio edytowane:

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 8 1
Koledzy, mocno smażymy już ten kotlet (zbiorniki i pomost) kolejny raz (efekt wiadomy).
Sam czekam cierpliwie na rozwój sytuacji.
Czy ktoś kto jednak odebrał model pokaże nam coś więcej? Jakieś zdjęcia, może nawet funkcje dekodera nam opisze? Myślę że będzie to naprawdę wartościowy post i nieco odmieni klimat tego wątku. Zachęcam i z góry dziękuję!
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Koledzy, mocno smażymy już ten kotlet (zbiorniki i pomost) kolejny raz (efekt wiadomy).
Sam czekam cierpliwie na rozwój sytuacji.
Czy ktoś kto jednak odebrał model pokaże nam coś więcej? Jakieś zdjęcia, może nawet funkcje dekodera nam opisze? Myślę że będzie to naprawdę wartościowy post i nieco odmieni klimat tego wątku. Zachęcam i z góry dziękuję!
Masz rację, że nie ma co smażyć. Tylko jakoś tak przykro, że z fajnej premiery fajnego modelu wyszło jak zwykle. A tak nawiązując do posta wyżej, tak ktoś się chwalił że ma wyjść w końcu polski parowóz (polskiej konstrukcji). To będzie dopiero wydarzenie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Hmm to teraz mam zagwozdke. Wersja belgijska ktora zbiorniki i pomost ma w miejscu "poprawnym" według instrukcji ma części wyglądające jak nasz Ty2, ale inny numer:
Zobacz załącznik 1063463
Wersja DR która również ma zbiorniki i pomost w "poprawnym" miejscu w instrukcji ma juz inne części i widać, że ta jedna podpora jest niższa i nie ma tych "wąsów" od dołu:
Zobacz załącznik 1063462

I tak pozatym to już 72221 już miał mieć poprawnie te zbiorniki ;)
Zobacz załącznik 1063466
I niestety w nowym Ty2 te podpory mają ten sam numer co w wcześniejszych - 125077 więc to ze ROCO to zmieni w tym wydaniu jest raczej znikoma. Także sprawa wstrzymania sprzedaży w niektórych sklepach wynika tylko z braku blachy pod dymnicą.
Może być jak piszesz....
Miało być info w poniedziałek, a tak naprawdę mamy czwartek i g...no wiadomo. Czyli jak zwykle, burza, potem niby reakcja.... a potem rozłazi się po kościach.
Jak ktoś oczekuje modelu jak z zapowiedzi, to może się nie doczekać, ale jak ktoś to bierze jako bazę do własnych poczynań, to niech bierze i działa i nie ma co więcej narzekać bo i tak nic to nie da, a co miało być napisane, to raczej już zostało napisane.
Jeśli 'inna firma' wyda lepszy Ty2, to dobrze. Myślę, że taki model się sprzeda. Stęskniony polski modelarz nie przepuściłby takiej okazji.

@dec87 dzięki za analizę sprawy z tymi zbiornikami (y). Nic tu więcej się nie wyduma.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki