• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
303 8 0
To ja się teraz zastanawiam, po kiego grzyba w dotychczasowych wypustach Ty2 od Roco (włącznie z tym ostatnim) dają to nie z wersji belgijskiej, skoro taką mają? Nie czaję już tego... Może są inne niuanse, że do "naszych" Ty2 dają co dają, czyli ze złym układem zbiorników?
Burdel mają i tyle. Planista puścił do produkcji, jakościowiec na czas nie zatrzymał a może nawet wszyscy myśleli, że jakoś to będzie. Zrobił się dym i teraz nie da się ukryć. Myślę, że tematu nie można odpuszczać. Jak teraz dystrybutorzy pokażą że nic się nie stało, to firma dalej będzie tak robić.
Belgijska wersja ma wyjść w grudniu i tam jest adnotacja "update" a przy naszym modelu "neu formvariante".
 
Ostatnio edytowane:

JSz

Użytkownik
Reakcje
179 11 0
Witam, mam krótkie pytanie: czy w modelu pierwszej wydanej przez Roco Ty2 czyli 1082 , zbiorniki sprężonego powietrza były (są) zamontowane w sposób poprawny czy też błąd powielany jest od samego początku?
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 51 2
Model rzeczonego belgijskiego parowozu to 26.101 - a według wikipedii to sprowadzony do Belgii Ty2 3554 (chodzi o model Roco 70271/2).
Nie mam pojęcia czy te elementy są rzezywiście w prawidłowym miejscu, więc wyciągnąłem tą maszynę i zrobiłem foto (celowo prześwietlone by było widać szczegóły).
IMG_1922.jpg




Chwała Roco za to, że skoryguje błędy. Wydaje mi sie, że gdyby chodziło jednak tylko o montaż blach pod drzwiami dymnicy (co jest bardzo łatwe) Roco nie zawracałoby wysyłki. Mam nadzieję, że można to odczytać jako sygnał, że skorygowane zostaną również owe zbiorniki.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.850 15 1
Tak Kolego, dobrze kumasz. Dokładnie tak ma być jak to zaprezentowałeś na zdjęciu opatrzonym opisem.


Myślę, że tematu nie można odpuszczać. Jak teraz dystrybutorzy pokażą że nic się nie stało, to firma dalej będzie tak robić.
Belgijska wersja ma wyjść w grudniu i tam jest adnotacja "update" a przy naszym modelu "neu formvariante".
Dokładnie. Niech model wraca do fabryki i zostanie na nowo złożony. To są nasze ciężko zarobione pieniądze i mamy prawo wymagać.


Chwała Roco za to, że skoryguje błędy. Wydaje mi sie, że gdyby chodziło jednak tylko o montaż blach pod drzwiami dymnicy (co jest bardzo łatwe) Roco nie zawracałoby wysyłki. Mam nadzieję, że można to odczytać jako sygnał, że skorygowane zostaną również owe zbiorniki.
Jeśli Kolega myśli, że Roco skoryguje w tak krótkim czasie błędy związane ze zbiornikami to chyba żyje w świecie marzeń i baśni :) Z całym szacunkiem ale taka operacja wymagała by wycofania wszystkich modeli ze sprzedaży, powrót modelu do fabryki która jest w Chinach, ponowne rozmontowanie i zmontowanie modelu i dostarczenie ich do Europy. To jest jakieś pół roku. Ale napiszę to wprost - poczekałbym jeszcze te pół roku by mieć wiernie odtworzonego teigreka a nie paścia jakiego wypuścili.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 51 2
Oczywiście nie mam pod ręką obecnego modelu Ty2 ale sprawdziłem, że wersje DR i SNCB były produkowane w Europie. Ty2 z pewnością również składały europejskie rączki.

Odłączenie tendra, wyciągnięcie kardana wykręcenie dwóch wkrętów i ściągnięcie kotła z podwozia + wypięcie tych zbiorników
Zajęło mi to ok 30 sekund...
Złożenie ok 1 minuty.
Tak więc nie przesadzajmy :)
 

Załączniki

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.850 15 1
Oczywiście nie mam pod ręką obecnego modelu Ty2 ale sprawdziłem, że wersje DR i SNCB były produkowane w Europie. Ty2 z pewnością również składały europejskie rączki.
Oby tak było bo to daje jakieś nadzieje ale i tak nie wierzę że zajmie im to do końca lipca.


Jak już rozkręciłeś wersję belgijską to widzę, że zbiornik powietrza ten od strony ściany kotła jest wykonany jako jeden odlew z blachą podtrzymującą pomost. Ciekaw jestem czy przednia blacha, ta zaraz koło sprężarki to jest jeden odlew z pomostami czy może też jako oddzielny element? W ostoi są też odpowiednie wycięcia na te elementy a niekoniecznie będzie się to pokrywać z polską wersją i wtedy musiała by zostać wymieniona również sama ostoja. To, że rozebrałeś model w pół minuty i złożyłeś w minutę nie znaczy, że poprawienie fabrycznego Ty2 też tyle potrwa.

Przy okazji masz może Ty2-911? Jeśli tak to czy dałbyś radę rozebrać i pokazać jak tam są osadzone te zbiorniki?
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.116 87 0
Jak już rozkręciłeś wersję belgijską to widzę, że zbiornik powietrza ten od strony ściany kotła jest wykonany jako jeden odlew z blachą podtrzymującą pomost. Ciekaw jestem czy przednia blacha, ta zaraz koło sprężarki to jest jeden odlew z pomostami czy może też jako oddzielny element? W ostoi są też odpowiednie wycięcia na te elementy a niekoniecznie będzie się to pokrywać z polską wersją i wtedy musiała by zostać wymieniona również sama ostoja. To, że rozebrałeś model w pół minuty i złożyłeś w minutę nie znaczy, że poprawienie fabrycznego Ty2 też tyle potrwa.
No właśnie widzi mi się, że to nie jest kwestia "demontaż - montaż" tylko "demontaż - inna ostoja - montaż".

Czekam z umiarkowanym zainteresowaniem, czy Roco jednak wypuści model PKP z "belgijską" ostoją.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 51 2
Już złożyłem model i wsadziłem głęboko do szafy więc nie potwierdzę na 100%, ale z pamięci mogę na 99% potwierdzić, że zbiornik powietrza i blacha podtrzymująca kocioł widoczne na zdjęciu jako złączone elementy w rzeczywistości są odrębnymi (jeden wciśnięty w drugi).
Na pytanie (o przedniej blasze) nie umiem odpowiedzieć - parowóz już zabunkrowany ;)
Ty2-911 nie posiadam, ale w modelach w malowaniu DR/DB te zborniki i podpory kotła były zawsze jako elementy na wcisk.

A co do rozebrania i złożenia modelu - masz pewnie racje... Sprawne rączki, które zajmują się tym na codzień prawdopodobnie uwiną się z tym jeszcze szybciej :devil:

Panowie - przyjrzyjcie się uważnie pozycjom 15 i 16 na stronie 2 następującej pozycji:
https://www.roco.cc/static/frontend/Casisoft/Roco/de_DE/doc/ET/1/DE/8070271930.pdf
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Miałem zamówione dwie 697, a tak nie wiem czy w ogóle którąś wezmę. IMHO najbardziej mimo wszystko bolesny jest brak blach na czole. Oczywiście zbiorniki też rzucają się w oczy ale nie aż tak- bo są tylko w niewłaściwych miejscach. Blachy podestu pod dymnicą po prostu nie ma i to się rzuca w oczy jak cholera. Ja także wolę model za dwa trzy miesiące ale dobrze wykonany niż byle jaki teraz. I podziękowania dla Pana Krzysztofa Koja za trzymanie przysłowiowej "ręki na pulsie". Jak poprawione zostaną blachy i zbiorniki to będzie super!
Kolego qwertas- zazdroszczę pewnej ręki. Ja sobie rozbiorę tak, ale pewności czy uda mi się złożyć jak należy i bez uszkadzania zdemontowanych wcześniej elementów- takiej gwarancji nikt mi nie da. Dobrze Marcin Kazimierz Skałabania napisał- za droga to zabawka żeby jeszcze bawić się w pracownika Roco.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
Chwała Roco za to, że skoryguje błędy. Wydaje mi sie, że gdyby chodziło jednak tylko o montaż blach pod drzwiami dymnicy (co jest bardzo łatwe) Roco nie zawracałoby wysyłki. Mam nadzieję, że można to odczytać jako sygnał, że skorygowane zostaną również owe zbiorniki.
Oby tak było, choć wiadomość o wstrzymaniu wysyłki modelu odczytałem jako inicjatywa sklepu (bo sklep modelmania napisał że wstrzymali wysyłkę by nie robić kosztów z dosyłaniem imitacji tych blach).
Skąd kolega ma wiedzę o "zawracaniu wysyłki"? Brzmi bowiem jak odsyłanie modeli do producenta, a to już stawia sprawę w innym świetle.
 

KronosVV

Użytkownik
Reakcje
76 7 0
Na stronie aktualności DCC24 napisano że Roco poprosiło o wstrzymanie sprzedaży i decyzja zapadnie w najbliższy poniedziałek co dalej. Wg mnie z tej informacji wynika że jeszcze Roco analizuje co zrobić i nie ma tu sugestii że ma cokolwiek być odsyłane do fabryki i tam poprawiane. Pewnie kwestia minimalizacji strat tej porażki biznesowej.
https://shop.dcc24.eu/pl/content/12-aktualnosci
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.910 121 1
Faktycznie, powstało małe zamieszanie "informacyjne". Z tego co udało mi się wyczytać z zamieszczonych przez sklepy komunikatów wynika:
1. Roco poprosiło o wstrzymanie sprzedaży Ty2;
2. Do poniedziałku ma być podjęta przez producenta ostateczna decyzja co do brakujących części.
Czy to oznacza, że producent we własnym zakresie poprawi modele nie tylko o brakującą imitację blachy pod dymnicą ale również o właściwe umieszczenie zbiorników z powietrzem, trudno z tych lakonicznych informacji wyciągać jakieś sensowne wnioski. Musimy poczekać...
Mam wrażenie, że dopiero niedawno Roco uświadomiło sobie, że nie tylko jest problem z "blachą" ale również z umieszczeniem zbiorników. I stąd to "móżdżenie", co z tym fantem zrobić.
Zgadzam się z kolegami, że Polska wersja miała powstać na bazie już istniejących (bardziej jestem skłonny opowiedzieć się za zdaniem Kolegi @arvent, który sugeruje wersję kolei czechosłowackich). Natomiast ostatecznie, nie wiedzieć czemu, Roco użyło wersji, którą stosowało do wcześniejszych produkcji Ty2. I tu, moim zdaniem, jest tak naprawdę sedno problemu.

Roco 7100001 - 555.022 CSD
roco-7100001-dampflok-rh-555-csd-dc-analog-h0-01.jpg

Źródło: haertle.de

Ps. Warto porównać zdjęcia zamieszczone przez Kolegę @Andrzej Harassek z modelem serii 555 CSD.
 

BaFe

Użytkownik
Reakcje
43 5 0
@BaFe , śmiejesz się, ale to wcale nie było by głupie. Ja tam liczę na taki ruch.

Jak już ktoś pisał. Nie nasza rola bawić się pracownika ROCO przy modelu za ponad dwa tysiące (w wersji cyfrowej). A jeszcze można coś niechcący zepsuć. Nie każdy bawi się w przeróbki i ma doświadczenie i musiałby jeszcze dopłacać fachowcom.

Jeśli zrobiono reklamę jaki to ten model będzie super i jak bardzo przypominał wersję PKP to teraz pozostaje nam oczekiwać że to będzie zrobione dobrze.
Inny byłby temat gdyby zaprezentowano nam z grubsza to samo co przy Ty2 911 + duże reflektory i może jakiś detal. Ja myślę że niesmak byłby mniejszy bo i oczekiwania byłby mniejsze wtedy.
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
303 8 0
Inny byłby temat gdyby zaprezentowano nam z grubsza to samo co przy Ty2 911 + duże reflektory i może jakiś detal. Ja myślę że niesmak byłby mniejszy bo i oczekiwania byłby mniejsze wtedy.
Gdyby od początku była wzmianka, że to jest po prostu kolejny nr Ty2 podobny do 911, to nie byłoby problemu. Problem jest ponieważ zrobili w katalogu reklamę na 4 (cztery) strony z pokazywaniem, że nowy model, nowa forma itp. Na filmie nadal pokazują prototyp podkreślając że to będzie najwierniej odwzorowany polski parowóz. Cóż, mógłby być nim bez problemu gdyby słuchali klientów. Jeśli teraz to oleją to dużo stracą jako firma wizerunkowo. Piko im depcze po piętach a polski klient zaczyna wymagać jakości.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki