• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.401 99 132
Hmmm... naprawdę wybornie, ze firma Roco nas uraczy dosyłanymi "zjeżdżalniami" pod dymnicą. Moje pytanie jest, jak one będą mocowane? Z tego co się orientuję w modelach BR 52 Reko tej firmy, gdzie takowe występują jest przewidziane specjalne wcięcie pod kotłem i miejsce na dwa bolce mocujące. Wynika, że jeśli ktoś będzie chciał mieć prawidłowy pomost zamontowany na parowozie, będzie musiał robić otwór w kotle.
Na zdjęciu przykładowy element z części zamiennych do BR 52 Reko i Ty2-911.
IMG_20240704_202420.jpg
IMG_20240704_202452.jpg
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
@pils_jul To czy model kupi @BaFe na przykład dla mnie jest bardzo ważne. Forum jest po to żeby wymieniać się informacjami ale też swoimi przemyśleniami na różne tematy. Dzięsięciu takich jak @BaFe i mam opinię wyrobioną. Niestety...
A ja nie wiem czy kupię, choć zamówiłem i podobno czeka. Pisałem ze sklepem i pomostów nie mają, również czekają na ruch Roco. Ja wiem, że to nikogo nie obchodzi. Również nie należę do osób, które z suwmiarką będą biegały wkoło modelu, albo liczyły ilość szprych w kołach. Natomiast mam prawo chyba wymagać od producenta, żeby dostarczył projekt zgodny z zapowiedziami oraz kompletny. Skoro zrobił w katalogu ogromną reklamę (była chyba nawet na dwie strony) a dał de facto coś a'la przemalowankę, to mam chyba prawo uważać model za niezgodny z zamówieniem i ponownie rozważyć zakup. Jeśli się okaże, że Roco w niedalekiej przyszłości zrobi kolejną serię jednak na podstawie prototypu*, to w ogóle już porażką będzie kupić model teraz.
*Piko zrobiło pierwszą Pm-kę niezgodną z oryginałem, a kolejna jest już bliższa realnej lokomotywie. Myślę, że to marketingowo ma sens bo trzeba kupić więcej niż jeden model.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.853 29 2
Myślę że czasami trzeba jednak ująć się honorem, dobrze by było żeby to był zbiorowy honor . Oczywiście należy liczyć się z obrazą producenta na białych murzynów na najbliższe 20 lat. :D
Z wielkim podziwem przyglądam się zapisom z częściowymi wpłatami na modele, których nie ma. Mało tego modele, gdzie dwóch producentów będzie produkować tą samą serię pojazdu. Dziś są one dostępne od ręki, a ludzie ulegają jakiejś wielkiej manii posiadania, emocjom... Chyba faktycznie skala konsumpcji osiągnęła bardzo wysoki poziom poprzez istotny wzrost poziomu życia. Dlatego nie liczyłbym na unoszenie się honorem w temacie Ty2. Ktoś poległ całkowicie przy projekcie, gdzie mógł zaliczyć ogromną sprzedaż. Ja już od jakiegoś czasu nie widzę sensu kupowania na półkę, czy do szafy, a ograniczam się do tego, co faktycznie jest godne uwagi i zainteresowania. Ten Ty2 na pewno nie jest… poczekam na drugi wypust, który mam nadzieję wyjdzie po istotnej refleksji w Roco.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 9
Ja odbiorę ten model, zamontuje te pomosty.
Nie mniej w wypadku pomysłu kupna kolejnego modelu parowozu z Roco trzeba zrezygnować.
Posiadam Ty4 i strasznie wyglądają ślady kleju na ostoi.
Zresztą planuje tylko dobrać jeszcze w przyszłości kilka loków pasujących do składów które przez lata udało się zebrać i koniec tego sportu.
Być może pojedyncze wagony obcych zarządów dla urozmaicenia się trafia czy seria Brawa - Loko model.
O polskim parowozie nie ma co marzyć chyba?
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.446 442 99
Po tym co tu czytałem do tej pory, zdążyłem przetrawić brak pomostu przy dymnicy (tych blach), bo pomyślałem, że 721 na który chcę to przekonwertować i tak miał go w innym nieco kształcie, więc pomyślałem "huk" ... i tak zrobię własny. To teraz jeszcze ten niewypał ze zbiornikami :ostrozny:... a tu już więcej roboty by to poprawić.
Ponieważ mam parcie na ingerencję w ten model (chcę dołożyć też armaturę w postaci inżektorów i orurowania do nich, zmienić też nieco wężownicę na pomoście, itp), więc pomyślałem, że jednak mimo tego zawodu, chyba kupię to cholerstwo i zaryzykuję wspomnianą ingerencję - tylko i wyłącznie dlatego, że i tak chcę zrobić konwersję. Będzie satysfakcja jak się uda pozmieniać to, co zaplanowałem, a i doświadczenie się jakieś tam zbierze. Ponieważ lubię wyzwania, to traktuję to jako wyzwanie modelarskie, choć rozumiem głosy by olać ten zakup.

Przyjrzałem się poprzednim wydaniom Ty2 od Roco i z tego co się zorientowałem, to wydany wcześniej Ty2-911 mimo, że był z epoki III, to zbiorniki nad ostoją też miał w innym układzie jak na rzeczywistym parowozie. Roco więc dalej robi tak te zbiorniki, jak dotychczas robiło.

Ta akcja z tym parowozem teraz pokazuje, że nie ma co się podniecać prototypami od Roco, bo jak widać prototyp swoje, a model swoje... a jak ktoś chce mieć parowóz ze "swojej" lokomotywowni, to raczej nie ma co czekać na udany wyrób wielkoseryjny.... tylko wziąć sprawy we własne ręce.
Wiem że wiele osób z tego forum kolekcjonuje modele fabryczne i nie ma zamiaru nic z tym robić dalej bo albo nie chce, albo nie potrafi, albo się boi, albo nie może. Rozumiem to. Jednak weźmy pod uwagę to, że oczekując jak najlepszego wyrobu z fabryki niemal zawsze będziemy zawiedzeni bo a to to, a to tamto.... (patrzcie Pm2 od PIKO z epoki IV). Ja jednak chcę mieć tabor ze wschodniej DOKP, więc nie liczę na fabrykę i odwołam się teraz do tytułu jednego z wątków zamieszczonych w dziale tabor, z którym to tytułem ewidentnie się zgadzam: "Nic tak nie cieszy, jak własnoręcznie przerobiony model".
Pozdrawiam.

PS: A co do zbiorników, o których napisał @Młodzikowski ... "Sądzę, że ROCO zdecyduje się na przekazanie/sprzedaż po cenie minimalnej tego elementu, aby osoba której zależy na poprawnym elemencie mogła go sobie zamienić. Jak wiadomo, tu kłania się konieczność demontażu kotła parowozu."
....ktoś ma wiedzę jaki to numer części?
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.446 442 99
Po ogłoszeniu jakiejś nowości przez Roco czy Piko mam w zwyczaju co jakiś czas sprawdzać listę części zamiennych do danego modelu. Dla obecnego modelu Ty2 Roco upubliczniło listę po raz pierwszy w marcu. Zrobiłem wtedy screenshota, z częścią tej listy która wyraźnie wskazywała nowe elementy (lampy typu PKP i właśnie podest pod dymnicą). Po jakimś czasie te części przestały się jednak na stronie Roco pokazywać. Trochę mnie to wtedy zaniepokoiło, ale Roco robiło jakiś update strony, więc zbytnio się tym nie przejąłem, aż do momentu pierwszych fotek.

Byłem przekonany że usunąłem tego screena, ale udało mi się go właśnie odnaleźć.
Ciekaw jestem czy to właśnie część 151219 to ów brakująca blacha.
Zobacz załącznik 1062110

Obecnie na stronie Roco nie ma jeszcze pdf zawierającego rysunki z częsciami zamiennymi, a lista częsci zamiennych umieszczona na stronie Roco ciągle nie zawiera tego elementu. Mam nadzieję, że to jednak pomyłka :)
W instrukcji jaką znalazłem tutaj: Ersatzteilblatt - Roco (yumpu.com) jest tak:

52.jpg
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.117 87 0
Ty2-911 mimo, że był z epoki III, to zbiorniki nad ostoją też miał w innym układzie jak na rzeczywistym parowozie. Roco więc dalej robi tak te zbiorniki, jak dotychczas robiło.
Niestety tak jest. Co więcej, kolega który konwertował mi 911 na ep. IVa, nie podjął się zmiany tych zbiorników. Wygląda, że to za poważna ingerencja w konstrukcję ostoi.

Wnioskuję, że Roco nie zmienili formy pod PKP i po prostu muszą te zbiorniki być tak, jak są.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.446 442 99
Info z modelmanii z ostatniej chwili:

Informacja od Roco:

"prosimy o nie sprzedawanie 70107 i 10708, prosimy o cierpliwość, najpóźniej w poniedziałek poinformujemy jaki jest dalszy proces. Czy dostarczymy same blachy (i kiedy), czy też będziemy w stanie szybko złożyć je do parowozów w produkcji."

ps. Dostałem od nich na messenger z taką informacją od Roco, oraz że wstrzymują paczkę aby nie robić kosztów wysyłki dodatkowej części. Podejrzewam że podobne wiadomości otrzymają także inni kupujący.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 15 1
Wnioskuję, że Roco nie zmienili formy pod PKP i po prostu muszą te zbiorniki być tak, jak są.
Ale prototyp opracowano na prawidłowej formie i w prototypie te zbiorniki były umieszczone prawidłowo. Zatem Roco miało opracowaną formę PKP z prawidłowymi zbiornikami. Zawinił ktoś w fabryce montującej ale to powinni wycofać ze sprzedaży i poprawić a nie wciskać nam kit. Choćbyśmy mieli jeszcze czekać na to kolejne pół roku to wolę poczekać i cieszyć się modelem poprawnie zrobionym niż rozpaczać, że nie mam wymarzonego Ty2 bo bez tych zbiorników wygląda koszmarnie.

Co więcej, kolega który konwertował mi 911 na ep. IVa, nie podjął się zmiany tych zbiorników. Wygląda, że to za poważna ingerencja w konstrukcję ostoi.
Pisałem już o tym wcześniej. Trzeba odciąć od pomostu blachę podpierającą pomosty i przesunąć ją trochę w stronę budki by zrobić miejsce na zbiornik. Nie pamiętam już czy te zbiorniki w 911 to nie był przypadkiem jeden odlew a przypominam, że przez te zbiorniki przechodzi śruba łącząca ostoję z kotłem. Miałem 911 kilka dni po czym ją sprzedałem bo z tymi zbiornikami wyglądała koszmarnie. O ile mnie pamięć nie myli to właśnie zbiorniki były jednym odlewem. Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić to byłbym wdzięcznym. Po zdjęciach tego wypustu widać, że chyba te zbiorniki są osobno więc mogła być szansa na ich rozdzielenie i prawidłowe umieszczenie. Tylko to dość duża ingerencja w model i nie każdy może to sobie samemu zrobić.

EDIT: Jeszcze nikt się tego nie uczepił to będę pierwszym. Na wizualizacji poręcz w budce ta pod oknem jest czerwona jak zresztą reszta poręczy. Model ma ją niestety czarną. Nawet farby pożałowali.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.446 442 99
@Ty42-89 ...co do tych zbiorników, to nie chcę marudzić, ale weźmy np. pod uwagę fakt, ilu z nas 'cieszy' się kociołkami od PIKO (SP42)? Jak wiemy układ zbiorników w podwoziu w modelu SP42 zrobili jak w SM42. A wiadomo, że SP42 zupełnie miała inaczej. I tam to dopiero rzuca się w oczy i jakoś z tym żyjemy :) Nie usprawiedliwiam oczywiście Roco, bo narobili smaku prototypem, a teraz nam dali jak z liścia w twarz, ale jak to by napisać... "co zrobić".... jest jak jest.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 15 1
@Ty42-89 ...co do tych zbiorników, to nie chcę marudzić, ale weź pod uwagę fakt, ilu z nas 'cieszy' się kociołkami od PIKO (SP42)? Jak wiemy układ zbiorników pod budką w modelu SP42 zrobili jak w SM42. A wiadomo, że SP42 zupełnie miała inaczej. I tam to dopiero rzuca się w oczy i jakoś z tym żyjemy :) Nie usprawiedliwiam oczywiście Roco, bo narobili smaku prototypem, a teraz nam dali jak z liścia w twarz, ale jak to by napisać... "co zrobić".... jest jak jest.
Tylko SP42 od PIKO to była cena +/- 470 złotych jak wyszedł pierwszy a tu mamy model za około 2000. To chyba też jest różnica i nieco inne wymagania.


Obejrzałem jeszcze raz dokładnie zdjęcia modelu jaki wciska nam Roco i porównałem z posiadaną przeze mnie wersją belgijską z prawidłowymi zbiornikami. Okazuje się, że w "potworku" od Roco nie ma jednej z blach podtrzymujących pomosty, tej zaraz za sprężarką patrząc w kierunku przodu parowozu. Tak więc by poprawić błąd zrobiony przez Roco trzeba by kupić nowe pomosty z prawidłowo odlanymi podporami pomostów i zbiorniki powietrza a potem to wszystko złożyć do kupy :) Z wersji belgijskiej lub niemieckiej będzie to pasować. Tylko czemu mam za to dodatkowo płacić?

Ludzie, ja Wam mówię, czas przesiąść sie na diesle i elektryki, zamiast trwać w tej kołomyi.
Kolego, mam ponad 50 różnych diesli i elektryków PKP :) Parowozy też są piękne jak są dobrze wykonane.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.976 275 41
Moim zdaniem pierwsze powinny reagować wszystkie sklepy w postaci odesłania/nie przyjmowania dostaw z Ty2.

A 2 ! powinniśmy naciskać na Außendienstmitarbeiter Gransicki przedstawiciela Piko, na projekt Piko BR52/Ty2/Ty42 .
Podkreślając przy tym że jest to bardzo oczekiwany, popularny bo obecny do 1991r na sieci PKP model -
na drugim rynku Piko !
Dr. Wilfer powinien mieć świadomość że wręcz oczekujemy jak najszybszej realizacji tego projektu bo będzie to
projekt gwarantujacy skalę sprzedaży SM42/SP42 ! I Piko powinno wykorzystać porażkę Roco. Heil ! Wirtschafts Blitzkrieg !


Jest szansa ...że będziemy się niebawem zabawiać pikowskim Ty2/Ty42...
z 18 letnimi Murzynkami na kolanach prosto z emigracyjnych dostaw ! :D


1567_10.jpg
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 0 0
Ja odbiorę ten model, zamontuje te pomosty.
Nie mniej w wypadku pomysłu kupna kolejnego modelu parowozu z Roco trzeba zrezygnować.
Posiadam Ty4 i strasznie wyglądają ślady kleju na ostoi.
Zresztą planuje tylko dobrać jeszcze w przyszłości kilka loków pasujących do składów które przez lata udało się zebrać i koniec tego sportu.
Być może pojedyncze wagony obcych zarządów dla urozmaicenia się trafia czy seria Brawa - Loko model.
O polskim parowozie nie ma co marzyć chyba?
Spokojnie...seryjna TKt48 na horyzoncie;)
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Taka duża firma jak Roco zdecydowanie jest w stanie wycofać modele z rynku i przebudować je na właściwe. Mogli to zrobić już na etapie produkcji, ale prawdopodobnie "kapneli" się jak model już był w fazie wysyłek. Byłoby to najlepsze rozwiązanie.
Spokojnie...seryjna TKt48 na horyzoncie;)
Gdzie?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Moim zdaniem pierwsze powinny reagować wszystkie sklepy w postaci odesłania/nie przyjmowania dostaw z Ty2.

A 2 ! powinniśmy naciskać na Außendienstmitarbeiter Gransicki przedstawiciela Piko, na projekt Piko BR52/Ty2/Ty42 .
Podkreślając przy tym że jest to bardzo oczekiwany, popularny bo obecny do 1991r na sieci PKP model -
na drugim rynku Piko !
Dr. Wilfer powinien mieć świadomość że wręcz oczekujemy jak najszybszej realizacji tego projektu bo będzie to
projekt gwarantujacy skalę sprzedaży SM42/SP42 ! I Piko powinno wykorzystać porażkę Roco. Heil ! Wirtschafts Blitzkrieg !


Jest szansa ...że będziemy się niebawem zabawiać pikowskim Ty2/Ty42...
z 18 letnimi Murzynkami na kolanach prosto z emigracyjnych dostaw ! :D


Zobacz załącznik 1062378
Z wszystkim sie zgadzam, za wyjatkiem tego stwierdzenia:
bo będzie to projekt gwarantujacy skalę sprzedaży SM42/SP42 !
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 51 2
To jest cześć od wariantu BR52 w malowaniu kolei austriackich - Roco 62285.
Część wygląda podobnie, więc może to być rzeczywiście dokładnie ten element. Generalnie Roco nie stosuje dwóch numerów katalogowych dla identycznych części, ale od tej reguły są wyjątki, więc może opisana przeze mnie część 152129 to dokładnie to samo co 131820 :)

Jeżeli to rzeczywiście jest taka sama część to widać, że jej montaż jest wyjątkowo prosty...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.446 442 99
Obejrzałem jeszcze raz dokładnie zdjęcia modelu jaki wciska nam Roco i porównałem z posiadaną przeze mnie wersją belgijską z prawidłowymi zbiornikami. Okazuje się, że w "potworku" od Roco nie ma jednej z blach podtrzymujących pomosty, tej zaraz za sprężarką patrząc w kierunku przodu parowozu. Tak więc by poprawić błąd zrobiony przez Roco trzeba by kupić nowe pomosty z prawidłowo odlanymi podporami pomostów i zbiorniki powietrza a potem to wszystko złożyć do kupy :) Z wersji belgijskiej lub niemieckiej będzie to pasować.
To ja się teraz zastanawiam, po kiego grzyba w dotychczasowych wypustach Ty2 od Roco (włącznie z tym ostatnim) dają to nie z wersji belgijskiej, skoro taką mają? Nie czaję już tego... Może są inne niuanse, że do "naszych" Ty2 dają co dają, czyli ze złym układem zbiorników?

PKP:

P1.jpg

SNCB:

P2.jpg


Dobrze kumam? :

P3.jpg
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.976 275 41
Gdzie ? :obcy: ..........................................................................................................................................................................................................................w......................................................................Cha.............................................................s............................................han
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki