W powyższym wpisie sam sobie zaprzeczyłeś
Jak widać (z przedstawionej przez Ciebie listy) zakres numeracyjny nie jest ten sam. Nie jest też kontynuacją zakresu numerów wagonów G78, bo nie ma w nim ciągłości.[DOUBLEPOST=1387452654][/DOUBLEPOST]
Na załączonej fotce widać tą wnękę na czole G78, po lewej stronie przejścia.
Na fotce widać także pionowy klosz lampki sygnalizacyjnej zamknięcia drzwi bocznych, o której pisałem wczoraj, a także polski wózek typu 4ANc. Bardzo wartościowa fota - mimo że ciemna. Polski wózek 4ANc wyposażony w niemiecką prądnicę prądu przemiennego widać doskonale także na zdjęciu jeszcze fabrycznie nowego wagonu G78, podlinkowanym przez tcy na samej górze tej strony.
@
ffox: Bardzo ładne zdjęcia zamieściłeś. Na wszystkich z nich oprócz ostatniego oraz 3 od końca są wagony G78 po naprawie głównej z początku lat 90 i mają cechy, o których pisałem wczoraj. Jedynie wagon na ostatniej focie nie został przebudowany i jest w stanie w miarę oryginalnym (poza malowaniem).
W sumie Twoje zdjęcia potwierdzają moją tezę o dwóch wysokich wnękach na końcu po stronie bez hamulca ręcznego w wagonach G78.
Moją wątpliwość wzbudziło natomiast trzecie zdjęcie od końca, na którym prawa wnęka jest mocno skrócona względem pozostałych. Po dokładniejszym obejrzeniu tego zdjęcia jestem jednak na 100% pewien, że to jest wagon typu Bautzen84 a nie G78. Wynika z powyższego, że Bautzeny także miały dwie wnęki na końcu bez hamulca ręcznego, ale ta z prawej strony była znacznie niższa niż w Goerlitzach.
Przydałoby się więc teraz kilka fotek drugich końców (czyli od strony hamulca ręcznego) obu typów wagonów
W sumie już kilka fotek znalazłem - m.in. są na podlinkowanej przez tcy stronie i kilku innych. Ponownie mam potwierdzenie, że w obu typach jest jedna wnęka po prawej stronie z tym że, w G78 jest ona wysoka, a w B84 niska. I tyle.
Teraz powinniśmy to skonfrontować z modelami Roco i Tilliga.